The Cockatiel Collection! YES!!! Alle 4!

Gestart door Rianne, 21 december 2005, 21:34:26

« vorige - volgende »

Rianne

Hoi Manja

hier kijk ik er niet zo vreemd van op dat er 's nachts niet wordt gebroed, Dulce in namelijk een geelwang pop. Ondanks dat ontwikkelen de eitjes zich blijkbaar toch.

Caroline

Hé wat leuk, weer bevruchte eitjes!!

Hopelijk blijft het nu goed gaan.

Ook hier eitjes waar de "rode massa" aan één kant zit hoor, kan volgens mij helemaal geen kwaad.  ;)

Succes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

margreet

hallo Rianne,

Gaat nu toch een beetje de goede kant op, hoop het van harte voor je.

groetjes Margreet

Mandy

Spannend hoor.
Hopelijk heb je binnenkort mooie donsjes. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Rianne

Ik kan het niet afwachten ;)

1 minuutje terug nog eens geschouwd binnen, ik dacht dat er geen eitjes meer bij waren gekomen qua bevrucht zijn maar volgens mij is er nu een derde ei binnen bevrucht.
Buiten heb ik een kwartier geleden geloof ik nog geschouwd, geen verandering.
Goed in de gaten houden dus, want dan kan ik nog wat naar buiten over leggen. Ayko broedt namelijk wel 's nachts en binnen niemand.

Rianne

De stand van zaken:

Dulce en Diego: 4 bevrucht, 1 ei ligt bij Ayko en Tiaro
Ayko en Tiaro: 2 bevrucht, + 1 adoptie ei van Ayla en Tiamo

Het ei van Ayla en Tiamo twijfelde ik gisteren aan. Over een paar dagen nog maar eens kijken.
Wel heeft het ei van Dulce en Diego een voorsprong op hun eigen eieren dus ook dat zal ik in de gaten moeten houden. Hoeveel er tussen zit weet ik niet precies, ik ben zo'n warhoofd dat ik niet heb bijgehouden wanneer ze gelegd zijn. Dat wordt dus m'n dagboek doorspitten! ;D

Rianne

Waarschijnlijk door het niet constante broeden ontwikkelen de eitjes zich veel langzamer.
Het eerste ei van D&D is de 7e gelegd, de 2e de 9e en de derde pas 12 of 13 april. Van de eerste 2 is er 1 stuk gegaan.
Ayko en Tiaro's eerste ei is van de 16e, en de 18e is het adoptie ei erbij gegaan. Maar qua ontwikkeling lopen ze gelijk. Het duurde ongeveer 10 dagen voor ik de eerste aders kon zien! En bij de eitjes van Ayko kon ik het al wat eerder zien.

•=Bonnie=•

Gaaf 4 bevrucht bij D&D   :D

Suf he die ontwikkelijk, hier is er volgens mij een ei op dag 17 uitgekomen, die ging dus razend snel. Maar dat wonder ei kwam 8 dagen later doordat het zoveel en zolang koud was geweest.

Heel bijzonder dat dat allemaal kan.

Rianne

Ik lees vaak dat eitjes (embryo's) doodgaan als ze koud zijn geweest. Hier wordt overdag gebroed van 's ochtends tot 's avonds en 's nachts zijn ze zeker 9 tot 10 uur onbebroed. Ik snap er ook niks van!

Vanmorgen een paar foto's gemaakt van de valkjes boven. Diego staat er niet bij want die zit te broeden. :)

Denzeltje, hopelijk komt er dit jaar een nieuw vriendje voor haar. Ik heb een getekend valkje gereserveerd, split voor cinnamon geelwang (x1) en gepareld (x2).

Dulce, momenteel een erg boze dame als je te dichtbij komt. ;)

Nevada, maakt een slome indruk op de foto maar ze is zeker niet ziek. Wat deze dame doet weet ik niet maar Tinco is erg van haar onder de indruk.

Tinco zit vaak naast Nevada, met z'n vleugels wijd en pikt dan voorzichtig naar haar om de aandacht te krijgen. Ik zie hem niet opstappen of pogingen doen maar hij gaat erg dicht tegen haar aan staan. Helaas heeft Nevada geen interesse, maar hopelijk komt dat nog.

ManjaV

Hoi Rianne,

Wat een leuke foto's! :D
En wat een geluk dat de embryo's gewoon blijven leven, ook al worden ze 's nachts niet bebroed.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

•=Bonnie=•

Kan je ze niet onder een pleegkoppel leggen? Het is natuurlijk de vraag of ze op een gegeven moment niet zover zijn ontwikkeld dat het wel naar afloopt?

Ik denk even aan de luchtbel in het eitje, als ze er te lang inzitten kan dat ook niet goed gaan.

Rianne

Woensdag komt Lin even langs na haar werk en schouwen we buiten nog een keer. Ik wil ze maximaal maar 6 jongen laten grootbrengen. Ik ben vaak genoeg thuis om dat in de gaten te houden.
Het is misschien een optie om ze binnen de eitjes van buiten te geven.

Rianne

Volgens mij kan Dulce tot 6 tellen... ::)
Ik had het eitje wat in de kooi van Tinco lag, erbij vandaan gehaald, zodat er nog 5 eitjes lagen. Nu keek ik net weer en lagen er weer 6 ::) Ik weet alleen niet welk ei als laatst gelegd is want ik markeer niks. Maar weer afwachten dus, het ei kan niet blijven liggen want dan is de achterstand te groot als het wel bevrucht zou zijn.

danoontje

;D hoi rianne.
wat is tinco mooi geworden zeg,dat wil ik eerst even kwijt.
ik weet nog hoe het allemaal begon destijds.
machtige valk!  ;)

en verder moet ik echt lachen om jou eitjes.
gek is dat he? ineens 6...
ik herken dat wel.
maar wat heb je prachtig valkjes zeg!!
ik wil ook nog graag een koppel geelwangen,maar niet gepareld,maar echt een cinamon geelwang.
een mooi koppel,desnoods met jonkies beginnen,en dan volgend jaar of het jaar erop hopen.
lijk me erg leuk.
hou me dan ook beschikbaar voor cinamon (geen geparelde) geelwangen.
een koppel of jonkies.
wie wat weet,of wat dan ook mogen me pmmen.
succes met je eitjes rianne!!
blijf je weer volgen
groetjes toetje!  ;)

Rianne

Tenzij Diego wel split is voor cinnamon, kan ik ze niet kweken. Wel split cinnamon geelwang, kijk maar:

Ouders:
Vader=Gepareld split voor {X2:Lutino} {X2:Geelwang (rec.)}
Moeder=Bont Cinnamon Gepareld Geelwang (rec.)

Nageslacht:
Jonge man
50.0 % Gepareld split voor Bont {X2:Cinnamon} {X2:Geelwang (rec.)}
50.0 % Gepareld Geelwang (rec.) split voor Bont {X2:Cinnamon} {X1:Lutino}

Jonge pop
50.0 % Gepareld split voor Bont
50.0 % Gepareld Lutino Geelwang (rec.) split voor Bont

Maar daar zitten ook weer parels bij. Goed zoeken want ze zijn er vast wel. :)

Tinco is zeker mooi geworden, het is een eigenwijs valkje! :D