2 augustus 2025, 16:51:57

The Cockatiel Collection! YES!!! Alle 4!

Gestart door Rianne, 21 december 2005, 21:34:26

« vorige - volgende »

Rianne

Oh, voor ik het vergeet: Er lag vandaag geen ei in de voliere. Althans, ik kon er geen vinden ;D Het was net vervroegd pasen haha.

*Yvon

Hoi hoi

Wat een lieve foto's van de valkjes en cathi's.  :-*
Ik vind jouw cathi's mooier van kleur als die van ons.  ;) ;D
Het steekt zo mooi af op de foto.  :D
En geen ei in de voliere?
Ook niet van de kwartels??
Hier gaat geen dag voorbij of we vinden wel een ei.
Nou nog van de valkjes.  ;)

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Rianne

Hoi Yvon,

het steekt zo mooi af buiten, het grauwe weer en 2 van die fleurige vogeltjes :D Ze kunnen 's ochtends wel herrie maken, ik denk dat Kai, het mannetje dat doet. Ik vind Dilana's cathi's ook mooi hoor! Als ik zou kunnen nam ik er een koppeltje bij. :)

Mijn kwarteltjes leggen nog geen eitjes, ik weet niet vanaf welke leeftijd ze dat doen. ??? Wel zag ik het zilver hennetje met een rood plekje op de kop, ik hoop niet dat er op haar gejaagd wordt. :-\

*Yvon

Hoi hoi

Dilana d'r cathi's zijn ook best wel mooi.  ;)
Maar blauw en geel.  :-* :-*
Nou hou je kwarteltjes dan maar in de gaten.
Wij dachten ook,makkelijke beestjes....
Maar we hebben hier ook al de nodige probleempjes ermee gehad.
Vanaf wanneer ze eites leggen weet ik ook niet zo gauw.  ???

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Rianne

**~Newsflash~**

Tiaro en Nevada hebben een poging tot paren gedaan! Helaas verloor Tiaro z'n evenwicht... Zou wel leuk zijn als die 2 ook kleintjes kregen. Ben zo benieuwd hoe die er dan uit komen te zien! :D

Wilma1

Citaat van: Rianne op  7 maart 2007, 17:24:29
**~Newsflash~**

Tiaro en Nevada hebben een poging tot paren gedaan! Helaas verloor Tiaro z'n evenwicht... Zou wel leuk zijn als die 2 ook kleintjes kregen. Ben zo benieuwd hoe die er dan uit komen te zien! :D

::) en BOEM op de grond ??? een trapje overdwars ophangen, kan ie zich in evenwicht houden  ;D ;D ;D omdat de pop dan op de treetjes "ligt"....hihihi....

Zijn er al vorderingen met Stacy en Maxime ???
;D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Inge88

Rianne

Citaat van: Wilma1 op  7 maart 2007, 17:28:22
Citaat van: Rianne op  7 maart 2007, 17:24:29
**~Newsflash~**

::) en BOEM op de grond ??? een trapje overdwars ophangen, kan ie zich in evenwicht houden ;D ;D ;D omdat de pop dan op de treetjes "ligt"....hihihi....

Zijn er al vorderingen met Stacy en Maxime ???
;D Wilma

Die paren nog steeds geloof ik. Alleen mijn broer wil er straks geen blok aan hebben. Stacy wordt in mei pas een jaar. Ik praat hem wel om ;D

Citaat van: Inge... op  7 maart 2007, 17:32:27
Gaat Tiaro vreemd! :o

Ja hoor, niet alle valkjes zijn monogaam! Ik vind het niet erg, maar kan me voorstellen dat Ayko het niet leuk vond ;) Ik zie wel wat ze gaan doen, misschien straks gezellig met z'n drieën in 1 blok ;D

Inge88

haha... arme Ayko  :-X

Je broer heeft dus ook valkjes?

Caroline

Nevada?? Dat is toch je mosterdkleurige??

Wel spannend dus.  ::)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Citaat van: Inge... op  7 maart 2007, 19:13:14
haha... arme Ayko :-X

Je broer heeft dus ook valkjes?

M'n broer heeft de valkjes van m'n moeder tijdelijk in huis, omdat m'n moeder bij haar partner weg is. Deze valkjes komen bij Wilma vandaan, die vanwege een longaandoening geen valkjes meer kan hebben. 2 van deze valkjes (het zijn er 3) komen bij Lin en mij vandaan :) Zo is het cirkeltje weer rond.

Citaat van: Caroline op  7 maart 2007, 19:48:57
Nevada?? Dat is toch je mosterdkleurige??

Wel spannend dus. ::)

Mja, wat voor kleur het ook is. Misschien is het wel een pastelwang met versterkte donkerfactor. Of zo. ;D Ben in ieder geval benieuwd!

•=Bonnie=•

lachen, altijd leuk als ze lekker doen waar ze zin in hebben :) En als het een geelwang is heeft ze zelf voor back-up gezorgd, slim vogeltje :)

Rianne

Ik hoef me wat hun betreft dus nergens druk om te maken ;D
Alleen al zou ze eitjes leggen en jongen krijgen, heb ik niet genoeg ruimte om haar jong aan een ander jong (van bijv Dulce en Diego) te koppelen, zodat ik kan zien of ze nou geelwang of pastelwang is. Maar het is nog allemaal ver weg, vannacht droomde ik al dat ik een koppel had die een nestje hadden wat ik niet wist, en waar al kleintjes in lagen ::)

Caroline

Hoezo niet genoeg ruimte, je hebt zo'n mooie volière.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Dat wel, maar Dulce en Diego gaan ook weer naar buiten, dan zitten er 7 vogels buiten. Mochten ze een lutino geelwang jong krijgen, houd ik die ook en krijgt die ook een partner. Ben er nog niet uit of die naar buiten gaat... Als ze tam zou zijn...
Ik ben met een kamervoliere bezig en tijdens de kweek zouden er dan 3 koppels op de computer/vogelkamer staan... nog een koppel erbij... Arme computer! ;D
Bovendien is de voliere niet zo heel erg groot, 2 x 2 x 1.80 breed. :)