The Cockatiel Collection! YES!!! Alle 4!

Gestart door Rianne, 21 december 2005, 21:34:26

« vorige - volgende »

Rianne

Van de week was ik in een dierenwinkel in Schagen, en daar zaten 2 wildkleur mannetjes. 1 was gepareld. Ik schatte ze op een maand of 9, de koppies waren al lekker geel en de parels waren aan het verdwijnen. Ik ergerde me kapot aan de manier hoe ze erbij zaten, en helemaal aan het bordje erbij:

"Wij zijn *naam* en *naam* en zoals u kunt zien zijn wij supertam. Wij zijn nog te koop.

Nou, en of ze supertam waren ::) Ze zaten gekortwiekt op een kooitje waar ik niet eens een kanarie in zou willen houden, en zo gauw ik m'n vinger naar ze uitstak, wilden ze maar iets te graag bijten!
Ik zou nog voer kopen daar, maar heb besloten om daar mijn geld niet uit te geven.

Rianne

Citaat van: Lin op  7 april 2006, 14:54:53
ik was ook wle benieud of er nog nieuws was. ik zie je haar gekleurd! Dit had je toch al eens eerder gehad? Het is wel even wennen voor mij. Maar het staat je beter dan dat het mij zou staan.

Ik zag net dat de buren hier de blokken hebben opgehangen. ik wil ook zo graag een voliere alleen ik kreeg net te horen dat ik een deel van mijn zorgtoeslag moet terug betalen. Balen!

Ik heb het eens fout blond gehad, en rode strepen, maar nog nooit helemaal rood. Dit is trouwens koperrood. Ik heb zo'n handige kapper, ik ga zitten, vraag of ze wat leuks weet, dan zegt zij zus of zo, en na overleg maakt ze er iets van! :)
Over het kleurtje moest ik wel even nadenken, van blond naar rood is best heftig. Maar nu vind ik het ook leuk, haast leuker als het blonde.

Ik snap ook niks van die zorgtoeslag. Ik heb een verzekering van 92 euro, en krijg 96 terug van de belasting. Dus ik spaar het maar op, voor als het niet goed is. Maar jij moest nu al terug betalen? :-\ Jammer, anders had je voor de zomer een voliere kunnen hebben.

Neem je zondag wel een vervoersmandje mee? Je weet maar nooit.... ;)

Lin

Begint die winkel met een D en is rechts van Igesz?

Ik ken die man wel een beetje als ik er ben zal ik het even zeggen dat dit niet kan.

wat vragen ze daar voor een wildkleur eigenlijk?

En ja ik zou over de 1000 euro krijgen maar moet nu al ruim 300 terug betalen!

En nee ik neem geen vervoersmandje mee, zou graag willen.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

7 april 2006, 15:03:26 #753 Last Edit: 7 april 2006, 15:05:42 by Rianne
Citaat van: Lin op  7 april 2006, 15:01:18
Begint die winkel met een D en is rechts van Igesz?

Ik ken die man wel een beetje als ik er ben zal ik het even zeggen dat dit niet kan.

wat vragen ze daar voor een wildkleur eigenlijk?

En ja ik zou over de 1000 euro krijgen maar moet nu al ruim 300 terug betalen!

En nee ik neem geen vervoersmandje mee, zou graag willen.

Nee, helemaal de andere kant op. Gedempte Gracht, en dan bij die splitsing rechts. Pets P heet de winkel. Ik weet niet wat ze kostten, stond er niet bij.

Mijn voliere kostte 330 euro. Je koppels zitten lang genoeg bij elkaar, dus aparte vluchten lijken mij niet nodig.

Lin

tja ik wil het wel graag apart. Als ik het geld en de ruimte heb doe ik het. Ik ben meer van zekerheid voor alles. ik ben toch bang voor ruzie, stellen die vreemdgaan enz.

Groeten, Lin

p.s. hmmm ken die winkel niet. Was niet in alkmaar?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Gerda

Hoi Rianne,

Leuk kleurtje!!!
Beetje mijn kleur!! Alleen heb ik het nu wat donkerder!!

Groetjes, Gerda

Rianne

Daar zit er ook 1 ja, maar dit was in Schagen. Ik was naar Paasvee, en ff een rondje over de markt. Toen kwamen we (ik en een vriendin) langs die winkel.

Citaat van: Gerda op  7 april 2006, 15:08:47
Hoi Rianne,

Leuk kleurtje!!!
Beetje mijn kleur!! Alleen heb ik het nu wat donkerder!!

Groetjes, Gerda

Dank je wel! :D

gonnie

Hoi Rianne
het staat je goed dat nieuwe kapsel lekker pittig.
Groetjes Gonnie

Rianne

Dank je wel Gonnie!

Ik was zojuist even beneden, en toen zou ik weer naar boven toe. Ik hoorde Tiaro al fluiten en ja hoor, hij zat weer op Ayko ;D En ik maar denken dat ze het niet meer konden ;)

Rianne

Tinco woog gisteren trouwens 106 gram, en Nayana 96. Mooie gewichten toch? :)

Tiaro durft het nu aan om een zonnepitje uit m'n vingers te pakken. Wel door de tralies heen. Maar verder blijft hij bang voor me.

Caroline

:o Die kleine Tinco!!  :o

Die gaat zeker goed!!!

Hij wil natuurlijk niet achter blijven op zijn kleine broertje.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

moonwitch (diana)

Hoi Rianne

Je ziet er heel leuk uit met je nieuwe haarkleur :D.
Hartstikke leuk.
Tja dierenwinkels, en toch de neiging hebben om er een valkje te kopen, ik althans.
Ik heb vorig jaar mijn bonte cinamon witmasker nog gekocht in een dierenwinkel, zei vormd nu een paartje met mijn "bont" geparelde geelwang ;D.
Samen hebben ze nu 2 eitjes, hopelijk breek het voorjaar snel aan nu, dan kun je gaan genieten van je voliere.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Rianne

Hoi Diana,

ik ben vandaag met Lin, mijn vriend en mijn moeder naar een kromsnavel beurs geweest, en ik ben echt blij dat ik niet uit medelijden een valkje koop. Anders had ik ze allemaal 'gered'. Ze zaten er zo slecht bij... Ik vond een cinnamon lutino daar erg mooi, maar als ik dan keek hoe de anderen erbij zaten, verschrikkelijk. En je weet dan erg weinig van zo'n valkje af. Ze waren ook niet geringd.

Dierenwinkels hier in de buurt hebben meest wildkleurtjes zitten, nooit lutino of bont gepareld.

Hey Caroline,

Tinco is een vreetmachine, hij is gek op eivoer en bruinbrood en dat krijgen ze hier regelmatig. Ook doe ik gemalen pellets door het eivoer zodat ze toch voldoende voedingsstoffen binnenkrijgen. Tinco is een mooi valkje geworden! :D

Tara

Hoi Rianne,

ik las dat de valkjes er zo zielig bij zaten en dat de tentoonstelling niet echt het bezien waard was.
Tja, schandalig, dat ze dat dan durven tentoonstellen.
Heb je geen foto's gemaakt?

Wel fijn dat je Kirsten en Bianca tegen kwam, dan was er idd nog iets positiefs ;)

Rianne

En er was nog 5 euro entree ook ::)
Nee ik heb geen foto's gemaakt. Zou de camera wel mee maar helemaal vergeten. Had wel een transportkooi mee maar die is de auto niet uitgeweest. ;)