The Cockatiel Collection! YES!!! Alle 4!

Gestart door Rianne, 21 december 2005, 21:34:26

« vorige - volgende »

Agnes

Hoi Rianne,

Het wordt spannend!

Bij Pucky kon ik af en toe helemaal niet zien dat er een ei aan kwam, en een andere keer had ze weer wel een duidelijke knik in de staart.

Ik kom gauw weer eens langs om te kijken hoe het er mee staat  ;D

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Rianne

Hoi Agnes,

spannend is het zeker! Ik zal vandaag eens kijken of ik een lampje bij het blok kan zetten. Stel dat ze 's nachts schrikken en de eitjes stuk maken. :-\

Lin

Ik heb ze ook aangeleerd dat ik erij blijf. Kashira vond dat eerst eng en nu blijft ze gewoon zitten. ik zie niet aan de bolling of er een ei komt. Ik zie het aan gedrag en het hangen van de vleugels.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Aan het gedrag merk ik niet zoveel, behalve dat ze vaak het blok ingaat. Ze eet ook niet meer of anders, ik heb haar nog nooit aan de sepia gezien. Ook hangt ze nog gewoon ondersteboven aan het zittouw als ze zin heeft. :)

Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Op de vorige pagina staan foto's. De staart zit in een lichte knik en de vleugels hangen een beetje. Ja, de ene wat meer maar die is gebroken geweest. ;) Er ligt hier wel een dikke flats maar die vind ik normaal ook elke ochtend in de voerbak, daar slapen ze namelijk in. :-\

valkchico

HAllo Rianne,

Ook chico heeft er zo bij gezeten voor ze het eerste ei ging leggen daarna werd het moeilijker te zien (of helemaal niet meer)
Hier werd er pas vanaf het 3 e ei het klokje rond gebroed maar er werd wel 's nachts opgezeten.
En hier komen ze ook kijken als er een vreemd geluid is te horen. Toen er geen eitjes waren en ze in het blok zaten gingen ze er altijd uit als ik keek nu blijven ze erop zitten.

En meer ervaring heb ik niet ;D

Succes met je "zwangere pop"

gr Esther

Rianne

Dank je wel voor je reactie Esther. Ik begin nu al te merken dat ze er langer op blijven zitten als ik erbij ben.
Als het goed is, zullen ze om de dag een ei leggen dus gaat het wat sneller als nu bij dit eerste. :)
Dan nog even wachten om te zien of het bevrucht is.

Alleen kan ik het deksel van het blok niet helemaal openen, omdat hij te dicht tegen het dak hangt. Kan het kwaad als ik af en toe het hele blok er af pak?

Rianne

Gelukkig kan ik er wel in gluren, maar deze kamervoliere is niet echt geschikt voor een blok. Ik had eigenlijk eerst het deksel los moeten halen, zodat het er los op ligt. Maar ja, dat is achteraf! ;)

Leuk dat je eerste jongen er zijn! Volgens mij bestaat er voor de valkenkwekers geen beter geluid dan het voergeluid! ;)

valkchico

Hallo Rianne,

Zelf zou ik niet snel het hele blok erafhalen, denk dat dat wel heel veel onrust geeft. Maar misschien hebben andere er wel ervaring mee?
Je dak kan niet los? Zal wel niet mmmm lastig kan je het niet nu nog proberen lager te hangen?

gR esther

Ik zie dat je al weer wat erbij geschreven hebt maar nu kan je nog wel wat rommelen aan het blok beter voordat er eitjes liggen.

Rianne

Nou ja, Ayko kan ieder moment een ei erin leggen. ;D
Mijn hand past er in hoor. :) Dus zolang ik 1 of 2 keer kan schouwen, is het goed. En als de kleintjes er eenmaal zijn, heb ik er een beter gevoel bij om het blok er af te pakken als nu. Maar misschien zijn de eitjes niet bevrucht. Even afwachten hoe alles loopt. :)

Ankie

Hoi Rianne

Wat een spannende tijd is het hier !!!
We wachten geduldig tot het ei is gelegd !!!

Groet van Ankie

Arno

Citaat van: valkchico op 19 april 2006, 14:54:24
Zelf zou ik niet snel het hele blok erafhalen, denk dat dat wel heel veel onrust geeft. Maar misschien hebben andere er wel ervaring mee?
Je dak kan niet los? Zal wel niet mmmm lastig kan je het niet nu nog proberen lager te hangen?

gR esther

Hoi
Ik haal regelmatig de blokken er hellemaal af want dan kan ik beter in de blokken kijken
en de valkjes hebben er geen last van hoor de ene gaat er af en de andere blijft lekker zitten
Groet Arno.
Arno Hobbykweker van Valkparkieten
www.arnohobbykweker.nl  meer info over mutaties : http://www.valkparkieten-benelux.tk/

Rianne

Ik denk ook wel dat ze er weer terug op gaan, ze zijn nu zo fel naar me als ik het deksel op til. :)
Ik hoop er morgen een eitje te vinden. :)

Rianne

Normaal gezien ben ik de rust zelve maar nu...

ER LIGT EEN EI!!!! :o :o :o

Ayko zat al de halve avond in het blok, en ik zou bijna de computer afsluiten maar besloot toch even te kijken. EN ER LIGT NU EEN EI! :D Lieve Ayko heeft haar eerste eitje gelegd. :)