The Cockatiel Collection! YES!!! Alle 4!

Gestart door Rianne, 21 december 2005, 21:34:26

« vorige - volgende »

Rianne

Het gaat hier sneller als verwacht. Zowel Tiaro als Ayko hebben al even in het blok gezeten. Tiaro maakt dan hele lieve geluidjes naar Ayko, die toch liever het blok wil slopen.
Tinco kijkt ook heel geinteresseerd vanaf zijn kooi, maar die zal toch echt nog een paar maanden moeten wachten. :)

Rianne

En alsof dat nog niet genoeg is, zitten ze nu te paren.
Dit koppel maakt er wel werk van zeg! ;D

Maar wat ik me afvraag, ik heb eens goed gekeken en ik zag dat het popje de cloaca helemaal openspert. Maar ik neem toch aan dat er iets van een zaadlozing plaats moet vinden om te kunnen bevruchten. Kun je dat ook zien? Ik bedoel, zie je dan iets aan de cloaca zitten?

Rianne

Ze zitten nu regelmatig met z'n tweeen in het blok. Hun gedrag is verder niet veranderd, ze eten niet meer of minder. Alleen Tiaro heeft al 2 of 3 dagen last van erg waterige ontlasting, even in de gaten houden dus.

Hij durft steeds beter zonnepitjes uit m'n vingers te pakken, ben ik wel blij om. :) Maar helemaal tam worden lukt vast niet meer. En dat geeft niet, het is gewoon een echt voliere valkje. :)

Volgende maand gaan we de kooi beneden zetten, in het bijkeukentje. Daar is het wat kouder als boven, en kunnen ze vast aan lagere temperaturen wennen. In 1 keer van binnen naar buiten zie ik niet zitten. Dan maar even kijken hoe lang ze daar moeten blijven staan.

Lin

Als ze er beiden inzitten gaat het goed!

ik zie ook niet echt vochtige plekken trouwens bij de poppen. Zal eens opletten..

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Ze zaten zojuist haast te gillen om een douche ;D Dus ik heb ze maar even gesproeid. Tiaro probeerde zich nat te maken met water uit het drinkbakje. Zo'n lief gezicht hoe ze dat water opvangen. De andere valkjes hadden geen zin.

Lin

Fotos gemaakt voor op onze website?

Rianne

Nee maar die heb ik nog wel van een andere keer. :)

Rianne

Ik heb het idee dat ik hier in mezelf zit te praten. HEEELP IK WORD (ben) GEK!!! :P

Volgens mij mikt Tiaro nog een beetje naast. Het lijkt wel of het voorheen lamme vleugeltje van Ayko in de weg zit. Nog even oefenen dus.

Arno

Citaat van: Rianne op 11 april 2006, 16:08:18
Ik heb het idee dat ik hier in mezelf zit te praten. HEEELP IK WORD (ben) GEK!!! :P

Hoi Rianne
Ik dacht reageer maar even na zo'n oproep

Het is leuk om te lezen dat de valkjes interesse hebben in elkaar en in het nest
zijn de andere valkjes bij jou ook al met elkaar bezig?

ik heb in middels de eerste jongen al het gaat erg lekker alleen mijn witmaskers willen nog niet echt
Groet Arno.
Arno Hobbykweker van Valkparkieten
www.arnohobbykweker.nl  meer info over mutaties : http://www.valkparkieten-benelux.tk/

Rianne

Hoi Arno,

ik dacht al dat ik doordraaide ;D

M'n geelwang koppel zeg maar, die tonen nog steeds geen interesse. Ik heb het blok weggehaald. Misschien is de kooi wel te klein voor ze en lukt het buiten beter.
M'n albino en cinnamon geparelde witmasker krijgen pas in juli een blok omdat het popje nog erg klein is en te jong. Zij is van augustus. Ook heeft zij pas geleden nog een AB kuur gehad dus dat moet ook haar lijf uit.

Leuk dat je al jongen hebt! :) Buiten of binnen?

Arno

Hoi Rianne
Ik heb de jongen in de binnen (schuur) voilere
daar is een constante temperatuur en word er s'nachts niet kouder dan 5 gradenĀ 
Dus geen probleem hoor.
:)
Gaan de geelwangen straks ook in jou buiten voilere?
misschien maken ze daar een kans om een nestje te maken
Ik ken nog iemand dieĀ  met geelwangen kweekt en daar sta ik ook op de wachtlijst,
dus zo heb ik twee kansen.
ook ben ik nog op zoek naar een geelwang vrouwtje dus hou me wel op de hoogte hoor als je een nestje krijgt
Groet Arno.
www.arnohobbykweker.nl  meer info over mutaties : http://www.valkparkieten-benelux.tk/

Rianne

Ja dat is goed! En logisch dat je ook bij iemand anders op de wachtlijst staat. Als je op die valkjes van mij moet wachten... ;)
Ja de geelwangen gaan ook naar buiten, samen met Ayko en Tiaro. Tenzij die deze maand besluiten om een ei te produceren, dan blijven ze nog even binnen. Maar dat is nog even afwachten. :)

Ik hoorde vanmorgen alweer paar geluiden en gisteravond ook dus ze doen het nu meerdere keren per dag.

Arno

Hoi Rianne
Nou moet jij eens opletten als ze straks lekker buiten zitten
Dan zijn ze zo blij dat ze kort daarop gaan broeden let maar op ;)
Groeten Arno.

Lin

Hoe gaat het nu met Nayana? Kan je weer eens fotos van ze maken?

Rianne

Ja moest ik maar weer eens doen. :)