The Cockatiel Collection! YES!!! Alle 4!

Gestart door Rianne, 21 december 2005, 21:34:26

« vorige - volgende »

Gerda

Hoi grote broer,

Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Liefs van je zusje, Grisha

Rianne

Vandaag is het 22 maart, en dat betekend dat Tinco jarig is. Precies 1 jaar geleden kroop hij bij Lin uit het eitje.

Alles leek goed te gaan, tot pa en ma weigerden te voeren. Lin greep in, en voerde met een spuitje.

Langzaam maar zeker begon dit kleine valkje te groeien, maar vergeleken met z'n broers en zussen was het maar een ukkie.

Het heeft (naar mijn gevoel) een eeuwigheid geduurt, maar eindelijk mocht Tinco naar zijn nieuwe huis. Wel moest ik hem nog 2 keer per dag eivoer geven, dus op de handdoek, en eten maar!

Gelukkig smaakt het best, en ook begon Tinco zijn eigen eten te ontdekken.

Na een paar weken kreeg Tinco er een vriendje bij.

Dat was wel even wennen, maar al gauw waren ze onafscheidelijk. Zelfs toen er nog een valkje bij kwam.

Inmiddels zijn er nog 3 vriendjes bijgekomen, en heeft Tinco een vriendinnetje. Zijn eerste vriendje raakte toch met de ander in de kooi ;)

En hoe voelt Tinco zich hier nu bij? Tinco vind alles wel best. Paniek dat kent hij niet. Het is een stoer valkje geworden!

Speciaal voor jullie (en de knijper) heeft Tinco een filmpje laten maken:
http://youtube.com/watch?v=LHs8bGz9g3E

Ik hoop vandaag nog wat foto's te kunnen maken, ik weet niet of ze er zin in hebben. Ze hebben gehoord wat er op het menu staat ;)

Caroline

Hé Tinco,

Jij kunt mooi fluiten, je kleine broertje was gisteren ook aan het proberen om te fluiten, zo lief!!

Groetjes van Caroline en Eros

PS. Wel netjes poseren hè, wij zijn dol op foto's van jou.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Ook leuk, op Tinco's verjaardag is www.hobbykwekerijsephora.nl online gegaan!!!

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Riny

Tinco 1 jaar, en jullie online.
Dat is een felicitatie waard.
Groetjes Riny :D

Christine

Tinco van harte gelefeciteerd met je verjaardag!! Rianne verwen hem maar lekker!!

Jij ook gefeleciteerd met de website!! ;D :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Agnes

Hoi Rianne,

Gefeliciteerd met Tinco en het online gaan! ;D ;D ;D

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Lin

Hey kleine tinco,

alweer een jaar! Ik weet het nog als de dag van gisteren. Opeens vond ik je alleen helemaal koud en slap. Je hoofd kon je niet optillen en je deed niks meer. Ik had snel een doekje opgewarmd en je erin gelegd en bij mij gehouden. Snel naar Spoed en gelukkig werd ik goed geholpen. Elke 2 uur voeren totdat je weer goed bijkwam. Ook 's nachts liep ik naar je toe om te controleren. Nadat de tijd vorderde sterkte je aan. Je bleef de kleinste dat wel. Op een gegeven moment at je niks meer en moest ik je dwangvoeren je bleef hangen op de 60 gram en ik zag het wederom niet meer zitten. Langzaam begon je steeds meer op een valjkje te lijken. Je vloog, je maakte geluid en na 10 weken kon je naar rianne.

Ik heb nog nooit een valkje gehouden uit mijn nest. maar jij bent wel heel speciaal ik kon je niet houden maar gelukkig kwam je bij Rianne. Ik ben echt heel blij dat je groot bent geworden. Ik heb veel over handopfok geleerd doordat je zo zwak was en niet altijd wilde eten.

Tinco ik hou van je  ;D

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Rianne

Bij deze een selectie van de foto's van het feestje van Tinco  ;D

Het sub-thema is 'hoezo, rode trosgierst niet lekker?'  ;)

Hoezo, split bont? ;D

Rare eet houding...

Als enige niet met trosgierst op de foto, maar hij heeft er later wel van gegeten. Bangerd... ;)

Mariska

Hoi Tinco,

Van Harte Gefeliciteerd met je eerste verjaardag :-*

En wat kan jij prachtig fluiten zeg :D
Je valkenvriendjes hier vonden het heel erg mooi ;D

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Kolkkie

Hey Rianne,

Deze is stoer ;D.

Feliciteer Tinco maar namens mij en geef ze allemaal maar een lekkere aai over de bol.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Rianne

Hoi Mariska(s) ;D

Dank jullie wel! :)

Die foto heb ik gebruikt voor m'n handtekening. :)

Christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**