4 augustus 2025, 23:18:10

The Cockatiel Collection! YES!!! Alle 4!

Gestart door Rianne, 21 december 2005, 21:34:26

« vorige - volgende »

kenay86

hey rianne,

hoe gaat het vandaag met de valkjes en de donsjes? en natuurlijk ook met jou!

hier gaat alles goed hoor :) inmiddels ben ik er over uit dat het nieuwe valkje Ami gaat heten, het is nu dus enkel nog hopen dat er 1 tussen zit :D vindt het zo spannend! is mn eerste valkje dat ik vanaf de geboorte mee kan maken.. het nieuwe hok staat al (zie mn dagboekje voor foto's) en tailey heeft die al helemaal ingewijd :) ze heeft het er reuze naar haar zin, dus ik hoop dat jouw kleintje het ook naar zijn zin zal hebben in het hok en met mij ;D

Groetjes dees

Rianne

Trouw kijker van Miami Ink? :D Ik kijk ook als ik thuis ben, motiveert me alleen maar meer om voor een 3e te gaan ;D
Zal zo weer even naar de donsjes, weer wat ringen en foto's maken :)

Caroline

Leuk!!!!

Ben benieuwd wanneer je kleur pennetjes gaat zien.  ::)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Vandaag foto's van elk jong apart. :)
Alles groeit nog goed, ook het donsje wat ik koud vond. Helaas worden de jongen van Ayko en Tiaro onwijs geplukt, ik wacht nog even tot vanmiddag en dan haal ik Tiaro weg. Hij is nu aan het helpen met voeren, vandaar. Jullie zullen op de foto's wel zien waarom :-\
Ik heb volgens mij 3 geparelde lutino's van Max en Pino, supermooi dus!

De foto's:
Het jongste bontje van Joey en Zoey:

Het oudste roodoogje van D&D:

Het jong met donker ogen, ook van D&D:

Het jongste roodoogje van D&D:

De jongen van Max en Pino:
1 van de 2 bontjes van J&Z:

Het andere bontje van J&Z:

Oudste geparelde lutino, het oogje zit nog dicht aan 1 kant, vaag...:

2e geparelde lutino:

3e:

En het wildkleurtje:

De 4 van Ayko en Tiaro, wildkleur of cinnamon, ik kan het nog niet zien.

kenay86

inderdaad trouw kijker van miami ink :D alleen kijk ik snachts om 1 uur ;) savonds heb ik er gewoongeen tijd voor, maar moet ook zeggen dat die Ami gewoon een heel lief karakter heeft (en stiekum ook neit verkeerd om naar te kijken natuurlijk :D) en ik vindt die naam ook wel leuk klinken.. Tailey & Ami :)

het kleintje wat ik ga houden krijgt in ieder geval de naam van het dochtertje van Yoji ;)

ben ook zeer benieuwd naar de nieuwe foto's :D doe ze alemaal maar een extra knuffel van hier :)

Rianne

We waren denk ik tegelijk aan het typen ;) Ik kijk om 6 uur, 's nachts wordt me gewoon te laat of ik ben aan het werk ;) En die van 6 uur zijn volgens mij de oude afleveringen, van het begin nog.

kenay86

ahh wat een lieverds rianne! en het ziet er inderdaad naar uit dat het beter is om het mannetje apart te zetten.. jammer hoor dat zulk soort dingen gebeuren.. is er eigenlijk ooit wel eens achterhaald waarom ze dit doen?

wordt kleine Ami met of zonder rode oogjes eigenlijk?:D zit wel steeds te kijken of ik al pennetjes zie, maar zou al een stukje makkelijker wezen als ik wist naar welke kleur ogen ik moest kijken :D

we waren inderdaad samen aan het typen ;) ik heb eerlijk gezegt geen idee of de afleveringen van 6 uur oude of nieuwe zijn.. eergister is bij mij de dochter van Yoji geboren in ieder geval :D weet niet of dat al zo is bij de afleveringen van savonds ;)

Rianne

Een fallow heeft rode ogen. Maar een lutino ook, dus het zegt nog niks.
Het jong met donkere ogen KAN een geelwang gepareld zijn, maar ook een gewone wildkleur. Het is dus nog even spannend.
Nee, volgens mij zijn ze bij de afleveringen van 6 uur net een week getrouwd ;D

mariejj

Ach wat zien de jongen van Ayko en Tiaro er vies uit  :o helemaal onder het voer ::)

kenay86,  voor wat voor mutatie sta jij op de lijst?  ;D

Rianne

Max en Pino kunnen er ook wat van, maar ja, wat doe je er aan? Het wordt vanzelf wel minder :)

kenay86

marriej, ik sta voor een fallow gepareld op de lijst :D en zit die er niet tussen laat ik denk ik toch wat dna testen doen :D rianne heeft zoveel mooie mutaties en vondt het al erg moeilijk om te kiezen, dus als dit er niet tussen zit ga ik kijken wat er nog niet gereserveerd is denk ik :D althans, als rianne dat goed vindt natuurlijk

mariejj

oo een mannetje dus,,  :D

Als de mutatie die ik wil een opaline-geelwang  en anders een opaline-cinnamon-geelwang fallow   er tussen zit, word daar ook een dna test op gedaan omdat ik een popje wil.   ;)
Maar goed ik weet niet wat de anderen op de lijst voor mutaties willen, dus nog eventjes afwachten.  ;D

Caroline

Opline cinnamon bronze-fallow (split) geelwang MAN.  :D

Dus ook testen.  ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Caroline

Ik vergeet helemaal te reageren op de foto's.  :-[ ::)

Hele lieve foto's Rianne.  :D Ook ik kan de veertjes er niet uitkijken .... zou ik dan eindelijk eens geluk hebben in mijn inmiddels 3 jaar durende zoektocht naar enkele geelwangetjes? ???

En het plukken, ja .... altijd balen en niks aan te doen!!

Ik ben in de gelukkige positie dat 2 koppels alleen plukken als ze 2 jongen hebben .... dit is makkelijk op de lossen door ze meerdere eitjes te geven, desnoods pleegeitjes.  :D

Ik zorg dan ook dat beide koppels niet tegelijk kweken maar met andere koppels samen .... op die manier kan ik altijd wel wat verschuiven.  :D ;)

Succes met het grootbrengen van je droepies.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Ik heb Tiaro apart gezet. Zelfs de vleugeltjes waren geplukt, niet het deel wat je kunt zien maar het deel wat het dichtst op het lijfje zit. Dit is toch vrij ongewoon?

Bij de oudste bontjes kun je het al wel zien, voor het grootste deel. Het ene jong bij Max en Pino heeft 1 zwart veertje in de vleugel en een beetje op de schouder. Maar voor de rest is het nog afwachten. En daar zijn we goed in! (NOT) ;D