4 augustus 2025, 23:18:12

The Cockatiel Collection! YES!!! Alle 4!

Gestart door Rianne, 21 december 2005, 21:34:26

« vorige - volgende »

Rianne

Hallo allemaal,

voor de jongen van Dulce en Diego geldt een reserveringsstop. Ik heb maar 3 jongen en kan ze niet delen ;D Het is nu een kwestie van afwachten en hopen dat ik mensen blij kan maken ;)
Ik ben net pas wakker, werd om half 12 gebelt door een vriendin. ;D Maar heb dan ook 2 weekenden avond dienst gehad en 50 uur gewerkt deze week. Dus nog geen foto's vandaag, ga lekker de stad in met die vriendin ;)

kenay86

veel plezier rianne, ik kan je geen ongelijk geven dat je lekker wilt relaxen nar zoveel uur werken..

op de foto's kunnen we wel wachten. verwen je zelf eerst maar lekker ;)

Rianne

Zooo net weer terug. Niet veel gekocht, een doosje cedernootjes en 3 gerbera's ;D Wel weer gelachen dus toch een geslaagde dag!

Was wel even schrikken voor ik weg ging, het jongste donsje lag koud in het blok, met een leeg kropje. Meteen in mijn handen genomen en geprobeerd op te warmen. Mee naar binnen genomen en een ini mini beetje pap gegeven. Daarnet lag het al weer een stuk levendiger onder pleegvader Joey dus ik hoop dat het goed komt.

Randy

hej rianne 8)

das inderdaad ff schrikken.....
k had 2 dagen trug precies hetzelfde, 1 donsje was uit nest gerolt....k denk toen 1 van de ouders eraf vloog en die moest ik ook 1o min opwarmen in me handen :-X

maarre mooisoow dat die het heeft gered ;D
Wanna see my Diary??
CLICK HERE

kenay86

hoe gaat het met het donsje inmiddels? ben wel nieuwschierig hoor :O

Rianne

Gisteren was ik ziek naar huis gegaan en heb ik van 13:15 tot half 6 op bed gelegen. Het leek op griep, hoofdpijn, verkouden, geen honger hebben, spierpijn. Mijn vriend had eten gemaakt en daar had ik wel trek in. Gelukkig gaat het nu weer goed met me :)
Ga zo bij de valkjes kijken, blokken verschonen, evt ringen omdoen en foto's maken :)

Rianne

Zo, da's ook weer klaar. :) Wat kunnen die blokken toch stinken!

Eerst het nestje van Ayko en Tiaro. Het oudste jong is al aardig mishandeld :-\ Ik heb alleen nest foto's, de batterijen waren bijna leeg.

Het nestje van Joey en Zoey. Ze zijn nog erg klein maar er zat voer in de kropjes. Het donsje wat ik van de week koud vond doet het nog steeds goed en is erg beweeglijk :)

En het meganest van Max en Pino. De 2 bontjes had ik bovenin gezet, je ziet ze links en rechtsboven met daartussen de oudste van M&P. Er komt al een klein beetje kleur door, maar dat is niet veel. Misschien zijn deze zelfs nog mooier als die van de vorige ronde :D
Het oudste jong van Max en Pino zelf is iig een lutino opaline!  Van de anderen kan ik het niet zien.

mariejj

Hoi Rianne

Ik snap er niks meer van welk donsje wel is  :D   maar volgens mij liggen de jongen van D&D  op de middelste foto?  ;D

Hoe kan op de onderste foto een kale kip liggen terwijl de rest nog mooi dons heeft?   ??? Is die ook geplukt?   :-\

groetjes Marie

Caroline

Och ...... lief weer allemaal pluizenbolletjes.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Ja klopt :) Alleen de ene foto was erg bewogen en dus was dit de enige die gelukt was. 3 jongen van D&D en 1 eigen jong.

Ik weet niet of Max en Pino plukken, alleen het dons is bijna weg. Maar ze maken er zo'n zootje van met voeren, ze zien er zelf niet uit en smeren de jongen ook onder het voer en smurrie. Dat zie je ook wel op de foto :)

Caroline

Mogelijk plukken ze daarna de gedroogde etensresten van de jongen, inclusief het dons.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Ik maak me er geen zorgen over, volgens mij was dit bij het vorige nest ook zo en toen plukten ze ook geen pennetjes. :)

Dierenfreackske

Hoi , lief die pluizige donsjes ,  ik ben benieuwd hoe ze er uitzien met verrtjes , hihi ! Grtjs Ann ;D ;D

kenay86

27 augustus 2008, 18:37:32 #3673 Last Edit: 27 augustus 2008, 18:50:39 by kenay86
ahhh wat lief:D misschien een kleine Ami, Nuñez of Yoji (zit nog te twijfelen) er tussen :D

Anke

Hoi,
Het blijft toch vertederend die lieve kleine pluizige donsjes :-*
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes