4 augustus 2025, 23:18:44

The Cockatiel Collection! YES!!! Alle 4!

Gestart door Rianne, 21 december 2005, 21:34:26

« vorige - volgende »

Inge88

Oeh..  :o Dat is niet goed toch, mochten ze weer gaan leggen?
Zouden ze doorhebben dat het niet hun eigen eitjes zijn  ::)?

kimmie

Heey Rianne,

Wel spannend hoor.
Ik blijf jou en Lin volgen.!!
Ik moet nog veel lezen over hoe het allemaal gaat met de kleintjes.
Wat je allemaal zegt klinkt heel logisch, maar ik snap er nog niet veel van :-[

Dulce en Diego, mocht dat wel?

Groetjes Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady

Rianne

Het is op zich niet erg dat ze paren, ik hoop alleen niet dat Dulce er eitjes bij gaat leggen. Stel dat ze bevrucht zouden zijn, dan zitten er teveel dagen tussen bij het uitkomen.

Dulce en Diego zijn een koppel, althans, ik heb ze gekoppelt ;D

Ik wist voorheen ook helemaal niks van mutaties en zo, maar door veel op het forum te vragen en te lezen kun je al een hoop leren :)

kimmie

Ik lees ook heel veel hier.
Ik ga volgende week de stad weer in met mijn nichtje ( ik pas elke dinsdag op bij haar thuis).
Ze woont achter de stad dus ik ben daar zo.
Dan ga ik even op zoek naar valkenboekjes.
Ik heb al een boekje maar ik wil er nog meer.

Wat gebeurt er als er te veel dagen tussen zitten?

Rianne

Dan zit er te veel verschil tussen het oudste en het jongste jong. Ze paren nu, stel dat er over 2 dagen een ei ligt. Die heeft dan +/- 20 dagen nodig om uit te komen (moet het wel bevrucht zijn). Het eerste jong verwacht ik over 14 dagen, min die 2 dagen die we theoretisch verder zijn als er een nieuw ei komt, is 12 dagen. Dan zouden er 8 dagen tussen het oudste en het jongste jong zitten. Met 8 dagen zijn ze al best groot. En het is een onervaren koppel, met een jonge pop. Ik ben er ook wel bij maar ik kan niet hele dagen bij het blok zitten. ;D

kimmie

Ja oke dat snap ik. ;D

Maar wat ga je doen als ze wel bevrucht zijn?

Inge88

Dan zou het voor het koppel dus moeilijk worden om zowel de uitgekomen jongen te voeren als te broedden op de nieuwe eieren toch?

Rianne

Als Dulce een ei legt, haal ik die weg en leg er een neppert voor terug. Ik kom dan ook niet te weten of die bevrucht is of niet, dat kun je pas na een paar dagen broeden zien. :)

Hoi Inge,

het broeden en jongen warmhouden is niet zo moeilijk maar als de jongen groter worden kunnen zij ook de eitjes kapotmaken.
Vorig jaar had ik een koppel wat een 2e ronde ging doen terwijl de jongen nog niet uitgevlogen waren. De ouders stopten een week voor het uitkomen met broeden... :-\ Dus liever geen jongen en nieuwe eitjes tegelijk.

Inge88

Okee, dat is begrijpelijk. Het zal ook zwaar zijn voor de ouders lijkt mij; twee nestjes grootbrengen in een korte tijd. Indien ze wel eitjes leggen kun je deze ook niet overleggen naar een ander koppel, of moet je hiervoor al broedende adoptieouders hebben?

kimmie

Wel jammer.

Dat maar wachten op een nieuwe ronde voor Dulce en Diego.

Rianne

Citaat van: Inge... op  4 februari 2007, 16:12:44
Okee, dat is begrijpelijk. Het zal ook zwaar zijn voor de ouders lijkt mij; twee nestjes grootbrengen in een korte tijd. Indien ze wel eitjes leggen kun je deze ook niet overleggen naar een ander koppel, of moet je hiervoor al broedende adoptieouders hebben?

Meestal doen kwekers 2 rondes achter elkaar en dan de blokken weg. Ik kweek zowel binnen als buiten. Met de binnenkoppels kun je in januari al 2 rondes doen en misschien in augustus 1. Buiten in de zomer 2 rondes. :)
Je moet idd al een broedend koppel hebben wil je de eitjes over kunnen leggen. Anders snappen ze denk ik niet waar dat ei opeens vandaan komt ;D

Citaat van: kimmie op  4 februari 2007, 16:14:41
Wel jammer.

Dat maar wachten op een nieuwe ronde voor Dulce en Diego.

Die komt er vast nog wel! :D

Caroline

Heb je de adoptie-eitjes niet gewisseld voor onbevruchte eitjes van D & D zelf??

Dit verklaart waarschijnlijk dat ze nog meer eitjes gaan leggen, voor hun gevoel zijn ze nog niet klaar, al hebben ze dan eitjes.

Hopelijk gaat het allemaal goed verder, zeker nu de adoptie-eitjes bevrucht zijn.

Gaaf, succes!!  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Citaat van: Caroline op  4 februari 2007, 18:43:41
Heb je de adoptie-eitjes niet gewisseld voor onbevruchte eitjes van D & D zelf??

Dit verklaart waarschijnlijk dat ze nog meer eitjes gaan leggen, voor hun gevoel zijn ze nog niet klaar, al hebben ze dan eitjes.

Hopelijk gaat het allemaal goed verder, zeker nu de adoptie-eitjes bevrucht zijn.

Gaaf, succes!! :D

Hoi Caroline,

dat kan toch niet? Er lagen onbevruchte eitjes van D & D, die heeft Lin er uit gehaald en de adoptie eitjes teruggelegd. Ik heb ze daarna niet meer omgewisseld ;D
Dulce heeft bij de 4 adoptie eitjes zelf nog 1 ei gelegd en daarna niks meer.

Nu zit geen van beiden op de eitjes, en evengoed ontwikkelen ze gewoon...

Caroline

Nee dat bedoel ik dus, de onbevruchte eitjes van D & D zijn verwisseld voor die van Lin, vreemd dat ze toch weer opnieuw beginnen.

Uit ervaring weet ik dat niet constant broeden ook heel slecht af kan lopen.  :'( :-\

Hopelijk bij jou niet.  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Nou ja, ik zie wel of ze helemaal opnieuw beginnen. Dan haal ik die eitjes wel weg. Zolang ze maar blijven broeden. Of deze ronde nu lukt of niet lukt, hierna haal ik het blok weer weg en kan ie 2 maanden later of zo weer terug.
Ik denk niet dat ze door hebben dat deze eieren niet van hun zijn. Diego is er zo mee bezig. :)