4 augustus 2025, 23:18:20

The Cockatiel Collection! YES!!! Alle 4!

Gestart door Rianne, 21 december 2005, 21:34:26

« vorige - volgende »

Rianne

Hoi,

ik zal Lin even een mailtje sturen, dat als zij nou een geelwangetje heb en ik niet, dat hij voor jullie is. :)
Ik weet niet of je op de website gekeken heb, het koppel Dulce en Diego kan geelwang lutino dochters krijgen, daar wil ik er 1 van houden. Maar helaas waren hun eitjes onbevrucht, zodoende dat ik adoptie eitjes heb. :)

Rianne

Er zijn in ieder geval 3 eitjes bevrucht, het ei waar ik het eerder over had is ook bevrucht. Alleen is die, net als het andere ei en het ei bij Lin, voor de helft gevuld. Het andere 'halve ei' ontwikkelt nog steeds en het ei van Yasuo en Naira daar zag ik vandaag een embryo'tje in zwemmen :D

Diego broedt nu dag en nacht volgens mij, en als hij even uit het blok is, is hij hyper actief.

Vanmiddag vroeg stond ik bij de voliere, toen zag ik dat Tiaro Nevada aan het kroelen was. Ik vond het zo leuk voor haar, het leek zo'n buitenbeentje! Hopelijk komt het toch nog goed met haar en mag ze moeder worden dit jaar :)

Inge88

Gefeliciteerd zeg! Wat een geluk!  ;D Dit worden jullie eerst gekweekte geelwangetjes toch?

Rianne

Als het allemaal goed verloopt wel. :) Het is heel erg spannend!
Uit het ei van Yasuo en Naira kan bovendien nog een witmasker zilver (pale fallow) komen!

Inge88

Oeh.. ook erg interessant dus!  ;D
Zijn jullie van plan om de geelwangen te houden of verkopen jullie ze?

Rianne

Van 1 koppel wil ik een geelwang jong houden, een cinnamon geparelde lutino geelwang. :) Een cinnamon split bont en geelwang (kan uit de adoptie eitjes komen) jong zou daar heel leuk bijpassen maar ik denk dat ik daar nog even mee wacht tot een volgende ronde. Wie weet hoe lang het duurt voor ik zo'n lutino'tje heb.
Ik heb al 1 gegadigde voor een cinnamon geelwang popje, en ik ken nog mensen die graag een valkje willen dus het probleem dat we met jongen blijven zitten is er nog niet. :)

Inge88

Dat is mooi natuurlijk  :)
De reden voor een split geelwang is er zeker, omdat die waarschijnlijk wél broedt?

Rianne

Ja geelwang x geelwang durf ik nog niet aan, daar heb ik te weinig backup koppels voor. En als ik zie hoe goed de eitjes het nu doen met 1 goed broedende ouder en 1 soms broedende ouder...

Inge88

Nou hopen op die ene lutino  ;)
Kun je mij vertellen hoe de mutatie geelwang nu eigenlijk is ontstaan?

Rianne

Eigenlijk net zoals de andere mutaties. De wildkleur is de oervorm, en door 'foutjes' krijg je mutaties. Lutino ontstaat door het ontbreken van de stof die zorgt voor zwarte veren, witmasker door het ontbreken van geel en rood, en geelwang denk ik door het ontbreken van rood.
Door het tegenover elkaar zetten van lutino's, wat in het begin vooral gebeurde toen de mutatie net nieuw was, zijn er zwakkere vogels ontstaan met een kale plek op het achterhoofd. Door het intensieve kweken met geelwangen (denk aan vader met dochter en moeder met zoon) is waarschijnlijk het broedprobleem er in geslopen.

Inge88

aad

Snap nog steeds niets van die Mutatie's ... lijkt wel algebra of hogere  wiskunde ;D ;D
Weer beetje bijgelezen hier .. ja sorry tijd ontbreekt vaak Rianne  ;)

groetjes aad

kimmie

Heey Rianne,

Gefeliciteerd!!
Wanneer verwacht je dat de eerste uitkomt, ook rond 13 feb?

Groetjes Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady

Rianne

Hey Aad,

leuk dat je weer eens langskwam! :D Tja, er zijn zoveel dagboeken en verhalen, ik kan ook niet overal reageren! Ik weet toevallig dat jij altijd van die super foto's maakt dus jouw verhalentopic sla ik niet over! ;)

Hoi Kim,

ik denk dat het eerste ei over 14 dagen uitkomt. Ik weet het eigenlijk niet precies omdat één ei al aan het ontwikkelen was toen het hier in het blok werd geplaatst. Er staat 18 dagen voor vanaf het punt dat er goed gebroed wordt. Maar eerder als 14 dagen mag van mij hoor! ;)

Rianne

Hmmm... nu zijn Dulce en Diego weer aan het paren... :-\