4 augustus 2025, 23:16:19

The Cockatiel Collection! YES!!! Alle 4!

Gestart door Rianne, 21 december 2005, 21:34:26

« vorige - volgende »

ManjaV

Hey Rianne,

Nou, dat is schrikken inderdaad, was er verder niets aan de hand met het kwarteltje?

En dan Dulce ook nog, die aan het fladderen was...ja, ik heb dat zelf ook vaker meegemaakt, midden in de nacht dat ze allemaal aan het fladderen zijn... ::) geschrokken ergens van, dat zal bij Dulce ook wel zo zijn alhoewel je het vaak niet meer kan achterhalen waar ze nu eigenlijk van geschrokken zijn!

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Riny

Hoy Rianne
Nu ik dit lees realiseer ik me pas, dat overal waar kwartels lopen bij ons, 's nachts een lichtje brandt.
Zou het daarmee te maken hebben?
Groetjes Riny :D

Rianne

Ja het is echt pikdonker bij ons achter. Geen lantaarnpaal, niks. Verlichting met een dimmer is wel een goed idee, en dan een tijdschakelaar erbij. Vooral nu de nachten weer langer worden is dat wel nodig.
Het kwarteltje had wat bloed op de snavel maar vanmorgen zag ik niks meer. Ze is waarschijnlijk tegen het gaas opgevlogen en dat hoorde ik.
Dulce staat op de voorslaapkamer, aan de straatkant, alleen daar staat 1 kapotte lantaarnpaal dus is het ook vrij donker. Normaal geeft dat geen last maar zij is natuurlijk net nieuw hier. Ze zit nu weer te snaveltje kraken dus ze is ontspannen :)

Riny

Hoy Rianne
Wij gebruiken nachtlampjes met een lichtsensor.
We hebben ze gekocht bij Blokker maar er zijn meer zaken die ze hebben.
Ze zijn niet duur.

Rianne

Ik had hier een nachtlampje, maar die brandde niet constant. Die ging steeds aan en uit, en daar schrikken ze ook van. Ik had er 2 en ze zijn allebei kapot. Ik zal maar weer eens op zoek gaan. :)

Wilma1

Toen ik de kwartels nog had raakte die ook gedesorienteerd in donker en nu is het bij ons in de kamer niet eens PIKdonker, dus kun je nagaan. Sinds de valkjes in de voliere zitten schrikken die zich rot van de katten, als ze langslopen OF erop springen terwijl dat overdag "no problem" is.....vandaar het licht met de dimmer ook bij hun 's nachts op "klein" en perfect.... ze zien tenminste nu WAT de bewegingen zijn.

Ik heb even het kweken van trosgierst bekeken en ga het ook proberen.....vraag je dollars  :o voor jouw idee  :P of kan het kosteloos geplaatst worden  ;D
;D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Rianne

Ik heb het ook gewoon maar van internet afgeplukt hoor Wilma, ik hoef er niks voor te vangen ;)

Riny

Hoy Rianne
Zo ver had je helemaal niet hoeven zoeken.
2 Jaar geleden heb ik het ook gedaan, het staat nog ergens op het forum.
Dus Wilma ''Laat maar komen die € '' ;D.

Rianne

Wilma1

Citaat van: Riny op 29 augustus 2006, 11:00:12
Hoy Rianne
Zo ver had je helemaal niet hoeven zoeken.
2 Jaar geleden heb ik het ook gedaan, het staat nog ergens op het forum.
Dus Wilma ''Laat maar komen die € '' ;D.

Jaja.... Riny ziet dollartekens  :( en ze is gelijk HELEMAAL wakker en bij de les.....je bent net te laat met je reaktie, de tijd van protest  :P is helaas verstreken ;D  en dus toegestaan het GRATIS te plaatsen....aangezien Rianne wel meteen reageerde en het mij toestond heb jij pech :P :P :P
;D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Rianne

Mijn vriend kwam vanmiddag thuis en vroeg 'moet die grijze niet naar binnen?' Daar bedoelde hij Diego mee ;)
Dus m'n vriend een dikke tuinhandschoen aan, en het vangnet, en wij samen de voliere in. Diego gevangen, en in het vervoers mandje gedaan.
Nou, hij zit net 1,5 uur binnen en hij fluit alweer! :D Dulce duikt meteen de voerbak in dus dat gaat ook goed. Ik maakte me namelijk een beetje zorgen, ze eet zo weinig. Nu heeft ze een maatje en is ze wel gelukkiger.

Nevada zit nu met Ayko en Tiaro en de cathi's buiten. Ze is dus niet helemaal alleen, alleen haar stalker zit nu binnen.

ManjaV

Hoi Rianne,

Grappig he, hoe mannen dit zo kunnen zeggen. ;D Als mijn vader op visite komt, heeft hij er ook een handje van. Heel komisch.

Maar Dulce zit nu binnen. Dan kan je haar denk ik ook water beter in de gaten houden! Dat is voor jezelf prettiger, denk ik.
En voor Dulce uiteindelijk ook als ze wat meer gaat eten ;D

Nevada zal zich ook best vermaken met de andere vogeltjes ;)

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Riny

Hoy Rianne
Je raadt het natuurlijk al, maar nu wil ik graag een foto van Dulce en haar vrijer.
Fijn dat ze nu gelijk begon te eten.

Rianne

Hoi Riny,

dan zul je even tot morgen moeten wachten. Ik moet zo naar m'n werk.
Ze zit nu heerlijk met 'r snavel te kraken :D

Lin

Citaat van: Rianne op 31 augustus 2006, 18:19:30
Hoi Riny,

dan zul je even tot morgen moeten wachten. Ik moet zo naar m'n werk.
Ze zit nu heerlijk met 'r snavel te kraken :D

Oh en dat bedenk je nu pas?  ;D

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)