3 augustus 2025, 17:52:50

The Cockatiel Collection! YES!!! Alle 4!

Gestart door Rianne, 21 december 2005, 21:34:26

« vorige - volgende »

Rianne

Ik heb even nagerekend wat de ouders van Diego moeten zijn geweest, omdat het broertje van Diego, die bij Riny zit, een cinnamon geparelde geelwang split lutino is, en mijn valkje een geparelde split lutino geelwang.

Dat betekende dus, dat zowel de vader als moeder van Diego cinnamon in zich moet hebben. Maar de vader was een wildkleur, gepareld of split weet ik niet precies. Maar in ieder geval split cinnamon en geelwang. De moeder was een geelwang lutino, maar moet dan ook cinnamon in zich hebben gehad. Na even rekenen had ik deze uitkomsten, en dat betekend dus dat Diego gepareld is, split Cinnamon Lutino Geelwang. Samen met Dulce zal dat deze jongen op kunnen leveren:

Moeder:bont cinnamon gepareld geelwang
Vader:gepareld split voor {X2: cinnamon lutino geelwang}

man afkomst:
50% gepareld split voor bont {X2: cinnamon geelwang}
50% cinnamon gepareld geelwang split voor bont {X1:  lutino}

pop afkomst:
50% gepareld split voor bont
50% cinnamon lutino gepareld geelwang split voor bont

Mooi he? :D

Caroline

Leuke foto's!!

Grappige kwarteltjes, Dulce s echt erg mooi, ik hoop volgend jaar zo'n ventje te hebben.  ;)

Leuke foto's ook bij Riny, wij reden gisteren er nog langs, tijdens het toeren, onderweg naar Griendtsveen voor een wandeling.  :D

Voor ons op een steenworp, voor jullie een roteind rijden.

Leuke kermis gehad??

Oh en de moeder van Diego en Bowie moet ook gepareld zijn geweest, Bowie had namelijk parels en die kan hij niet alleen van zijn vader hebben gekregen.  ;)

Toch??

Groetjes!!!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Gerda

Citaat van: Caroline op 27 augustus 2006, 10:02:33

Oh en de moeder van Diego en Amber moet ook gepareld zijn geweest, Amber had namelijk parels en die kan hij niet alleen van zijn vader hebben gekregen.  ;)

Toch??

Groetjes!!!!

Diego en Bowie zijn toch broertjes, of heb ik het mis??

Caroline

Ja  :-[ klopt, ik heb ook Bowie in gedachten heb de namen verwisseld.  ::)

Ik zal het eventjes veranderen.

Bedankt.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

Wat een mooie foto-reportage van America en thuis.
Wat zit er een boel mooie vogels in America zeg.
En een Dulce is zeker een mooie naam voor zo'n mooi valkje.
Zo heet eigenlijk ook 1 van onze cathi's,alleen heb ik er Dulcy van gemaakt.  :D

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Rianne

Hoi Caroline,

de parels was ik even vergeten, maar ik wist het wel hoor, dat dat wel moest. Anders hadden Bowie en Diego geen parels. :)

Ik vind het wel leuk dat Diego dus ook split cinnamon is. En ook met de split bont ben ik wel blij. Mocht er een lutino geelwangetje voor mij bij zitten, koppel ik die aan een bonte (split) geelwang. Mooi hoor! :D

Hoi Yvon,

dank je! :) Gerda heeft de naam verzonnen, grappig dat een jong van haar ook Dulce heet. :)  Ja je kijkt echt je ogen uit in de valkjes voliere. Alles zit er zo gezellig bij bij Riny. :D

ManjaV

Hey Rianne,

Wat een prachtige foto's, het lijkt wel op Avifauna bij Riny ;D
Echt geweldig om te zien.
En de foto's bij jou zijn erg lief. Die kwartels zien er ook schattig uit  :-* en wat grappig dat de valkjes meteen gingen badderen in het badje van de kwartels :D :D ;D

Heb je het trosgierst al afgeknipt? Is het gelukt (of moet het nog verder groeien? ;D )

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Rianne

Er ligt 1 proef exemplaar hier op de vensterbank in de zon (zon?) te drogen. Kan nog wel ietsjes geler (rijper) maar dan ben ik bang dat er voor mijn vogels niks meer overblijft, en dat er hele dikke mussen en merels in de buurt zullen vliegen ;D
Dus ik denk dat van de week het meeste er af kan. Goed geslaagd dus! :D

ManjaV

Hey Rianne,

Gefeliciteerd, het is echt handig om zoveel trosgierst te hebben, nu hoef je het niet meer zelf te kopen :D
En ja, knip het maar op tijd af, voor je het weer heb je niks meer over door de musjes en merels ;) ;D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Rianne

Het is altijd goedkoper als in de winkel ;) En het moet iedereen lukken. :)

Rianne

Dulce kan het nu prima vinden met Tinco en Nayana lijkt wel. Ik laat ze niet bij elkaar IN de kooi, maar T & N hangen aan de tralies bij Dulce. De eerste keer was dat blazen naar elkaar, nu doen ze eigenlijk alleen maar zachte kreetjes fluiten. Dulce vind haar speeltje erg leuk, Nayana ook dus spelen ze er beide mee, met de tralies er tussen. :)
Ook heeft Nayana al diverse pogingen gedaan om op Tinco te landen, toen hij op mijn vinger zat. Oorzaak: de wasknijper. Die vinden ze nu allebei interessant ;D

Wilma1

Hoi Rianne,

Ik hoorde al dat jij zelf trosgierst aan het kweken bent en dat gaat goed??? Je moet maar op het idee komen  :D....

Ook een nieuwe aanwinst zie ik Dulce, een leuke naam.....gaat het goed met de valkjes in je buitenvoliere ???

Hopelijk lukt hey snel eens een afspraak te maken, met Lin en jou....Stacy is zo mooi geworden....ze was al mooi, maar ze heeft veel geel en voelt zich super bij haar vriendjes.....hopelijk kan ik ze er snel weer uitlaten om te vliegen, maar alleen begin ik er ff niet aan nu  ::)
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

es

Hoi Rianne, ik moest eventjes heeeeeel erg bijlezen maar is me gelukt , hahahaah moest zo lachen om die mooie foto van Dulce (als kaars)  ;D grappige tekst.
Dora is daar ook goed in hoor, om zo te zitten. :D
Wauw je hebt zeker je ogen uitgekeken bij Riny, lijkt zeker op Avifauna. ;)

Rianne

Hoi Es,

ja het was zeker leuk! Als ik ooit eens zo'n voliere kon hebben... :)

Het was schrikken vannacht. Rond een uur of half 12 was er paniek in de voliere. Ik hoorde een harde klap en ben meteen naar beneden gerend. Gauw een paar slippers aan en naar buiten. Daar zag ik iets op de bodem liggen. Ik had mijn lenzen niet in dus kon zo gauw niet zien wat het was. Ik dacht eerst aan Umi, maar het bleek het zilveren kwartel hennetje te zijn. Oh nee, die is dood, dacht ik nog. Gelukkig bewoog het toen ik het aanraakte, dus gauw het diertje opgepakt en mee naar binnen genomen. Daar had ik nog een broedblokje staan voor de catharina's dus dat was groot genoeg voor het kwarteltje. Gauw iets voor de ingang gezet. Toen water gekookt en wat druivensuiker erin opgelost. Ik dacht, dat geef ik m wel even, maar toen het deksel openging, zou ze er al vandoor, dus ik heb het schaaltje water maar in het blokje gezet. Zojuist heb ik haar weer terug gezet. :)
Ik heb wel buitenverlichting, maar als ik die aanzet, lijkt het in de voliere wel of het daglicht is. Dus ik raak op zoek naar tuinverlichting die niet te fel is, en waar ik er geen 4 tegelijk van hoef te kopen. Gister had ik het licht in de bijkeuken maar aan laten staan, die staat op gelijke hoogte als de voliere.
Vanmorgen om 5 uur ging Dulce nog ff tekeer. Ze zat op de bodem te fladderen. Licht aan gezet. En blijven zitten. Nou ja, dan blijf je daar maar zitten dus het licht ging weer uit en ik ging slapen. Vanmorgen zat ze weer bovenin. :)

Hectisch nachtje dus. Lekker als je al vanaf 8 uur wakker bent, en er een ochtend + middag kermissen op hebt zitten :P Gelukkig gaat het goed met alle dieren en dat is het belangrijkst. :D

Wilma1

Ik zat ook rechtop vanacht van een enorme maar.....dat bleek ergens in de buurt een blikseminslag....ook alle vogels meteen van de rel, maar dat was snel weer rustig....wat die verlichting betreft....een dimmer ertussen zetten ??? Ik heb dat ook in de voliere en kan hem dan 's nachts op een "laag pitje" laten branden zonder overlast voor de vogels.
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3