28 april 2024, 22:26:59

Bouw voliere

Gestart door Sander, 20 december 2005, 22:01:00

« vorige - volgende »

Sander

Hallo iedereen

Nu de bouw van de nieuwe voliere echt begonnen is, heb ik beslist om hier een soort van 'dagboekje' te beginnen met foto's van de vorderingen die we maken. Allereerst de oude voliere:



De nieuwe voliere wordt een volledig aluminium exemplaar. Omdat deze bedoeld is voor grote parkieten, en natuurlijk ook valkparkieten is alles opverdeeld in vluchten, in totaal 14.

Alles ligt nu bij ons in panelen:



Het nachthok komt op een betonnen ondergrond staan.Gisteren en vandaag hebben we alles in gereedheid gebracht voor het aanbrengen van de beton, dat morgen geleverd wordt. In totaal is het nachthok 12m x 2m dus hierbij is de betonplaat ook zo groot:



Zo, morgen weer nieuwe foto's!

Groetjes
Sander

Riny

Hoy Sander
Leuk dan kunnen we de bouw volgen.
Het zal nog een hele klus worden voor jullie,
maar dan heb je wel wat mooi's.
groetjes Riny :D

Marianne

Hoi Sander,

Wat leuk en leerzaam zo'n dagboek bijhouden i.v.m. de bouw van je nieuwe voliere.
Veel succes en ik ga het zeker volgen.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Peter

Hoi Sander,

Leuk dat je het in een dagboek gaat schrijven. Zelf gaan we over een paar maand alles opnieuw bouwen ivm verhuizing en wie weet kunnen we ideeën opdoen van de bouw van je voliere!

Groetjes,
Peter

Sander

Hallo

Morgen zal ik proberen foto's te plaatsen, heb de laatste dagen weining tijd gehad.

Groetjes
Sander

Sander

Hier de foto's van de beton:

Zo was het voordien, gevuld met enkele bakstenen en een draagijzer voor extra stevigheid:


En hier was de betonplaat klaar, na zo'n 50 kruiwagens  :o


Morgen of donderdag beginnen we met de profielen op de betonplaat aan te brengen, en eens dat gebeurd is , zou de voliere er vlug moeten staan.

Groetjes
Sander

ROCKS

Hoi Sander,

Wauw, wat gaaf! Ik vond je ouwe voliere al mooi!!
Maar wel hartstikke leuk dat je foto's maakt van oud en nieuw en de vorderingen erbij.
Wat wordt ie grooooot.
Ik ga je zeker blijven volgen!

Groetjes en een fijne dag, Nellie


                                         ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Sander

Citaat van: rocks op 26 december 2005, 12:24:51
Hoi Sander,

Wauw, wat gaaf! Ik vond je ouwe voliere al mooi!!



Hallo

De oude voliere was inderdaad ook mooi, maar jammergenoeg niet praktisch in gebruik. Ook het hout begon aangetast te raken, dus nu hebben we meteen een voliere uit degelijk materiaal!

Groetjes
Sander

Riny

Hoy Sander
Ik hoop voor jullie dat het weer meewerkt.
Groetjes Riny :D

Sander

Citaat van: Riny op 26 december 2005, 17:15:47
Ik hoop voor jullie dat het weer meewerkt.


Momenteel stortregen... :-\ ;)

Riny

Wij hadden vanmiddag hagel en sneeuw ,dan zal dat wel jullie kant op komen.
Maar je moet maar zo denken dan is alle rotzooi misschien weg als jullie aan de voliere willen verder gaan.
Groetjes Riny :D

Sander

Hallo

Vandaag hebben we de profielen geplaatst. Best wel een lastig klusje, als je weet dat we  onder alles 2 strips isolatiemateriaal gedaan hebben. Dit kan ik wel aanraden, want zo kan er zeker geen water binnenkomen. Morgen wordt een rustdag, heb namelijk strandtraining met voetbal op het programma, maar donderdag vliegen we er weer stevig in! En natuurlijk ook binnekort weer foto's.

Groeten
Sander

Bianca

Is het alleen jou hobbie, of de hobbie van de hele familie?
Ik ben niet nieuwsgierig hoor maar wil graag alles weten ;)

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Lin

Ik zocht al in je dagboek, maar alles staat hier. Ik ga het zeker volgen!

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Sander

Citaat van: Bianca op 28 december 2005, 08:38:11
Is het alleen jou hobbie, of de hobbie van de hele familie?
Ik ben niet nieuwsgierig hoor maar wil graag alles weten ;)


Mijn vader ook  ;)