2 mei 2025, 13:38:35

broedblok

Gestart door Timmety, 2 juni 2003, 20:46:21

« vorige - volgende »

Timmety

hallo

Ik heb een kopppel valkparkieten, en nou heeft ze 2 eitjes gelegd, k heb een bakje (13x13cm, 6 cm hoge rand) en daar zit ze nu in te broeden, ze heeft al 4 dagen geen eitje meer gelegd dus k denk da het bij 2 blijft, en ze zijn bevrucht.
Kan k haar hierin laten broeden?
Tim

Kolkkie

Hoi Tim,

Persoonlijk vind ik het hok veel te klein. Bij gebrek aan beter zullen ze er wel in gaan broeden. Het ideale zou l:25xb:25xh:35 cm of groter zijn.
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Timmety

Jah da d8 k ok al, maar omdat het maar 2 eitjes zijn....
Tim

Kolkkie

Maar 2 eitjes worden heel wat grotere valkjes. Persoonlijk zou ik ze in een ander nestkastje doen. Mss kunnen de experts hier meer over zeggen, voordat je het mocht willen doen.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Ellen

Ik zou ook maar een groter broedblok neerzetten als ik
jou was.
Die eitjes zijn zo breekbaar en heel gauw stuk.
Stel dat ze er per ongeluk op gaat staan.........?

Veel sucses Ellen.

Paul

Hoi,
Zo te horen heeft Tim geen broedhokje maar een bakje op de grond staan.
Meestal hebben ze liever een broedhok maar bij gebrek aan beter doen ze het zo soms ook,
Het is wel heel klein hoor Tim want de valkjes moeten nu tijdens broeden behoorlijk met hun staart omhoog gaan zitten.
Ik zou toch proberen voor de jongen uitkomen een groter bakje nemen want als er drie valken in dat bakje zitten is het zeker veel te klein.
het beste is een broedhok en dan van de maten 25x35 en 25 cm hoog.

Groetjes,  Paul