6 augustus 2025, 15:33:39

mijn valkjes

Gestart door Marjans, 19 december 2005, 19:22:00

« vorige - volgende »

Marjans

hoi iedereen een hele tijd niet geschreven dus bij deze.
zoals jullie weten heb ik 3 valkjes maar sinds vandaag heb ik er 4  heel onverwacht maar wel leuk ik weet niet of het een hij of een zij  is   en heet Binky zo ziet hij/zij er ook wel uit als ik goed kijk krijgt een wit masker dus ik denk dat het een mannetje is en heeft niet de oranje wangtetjes dus spannend wat voor soort valk het is heeft voor de rest de wild kleur en ontzettend nieuwsschierig :D  hoe ik aan het beestje ben gekomen het is koop zondag en dus naar de maxis en daar is een dieren winkel ik hem en was verliefd dus van daar   ze zitten nu lekker te slapen even bijkomen van het avontuur geniet er  nu al van  dus ik ga er weer naar  kijken en laat weer  zo gauw mogenlijk weer wat horen  tot gauw.

Marjans

Hoi het is al weer even geleden dat ik hiet ben geweest maar dat komt omdat het zo druk is en nu met een verhuizing helemaal. een hoop stress maar wel leuk. alleen een vraag hoe verhuis ik mijn 4 valkjes zonder onnodig  stress stress zullen ze toch wel hebben maar hoe voorkom ik het onnodige? ik wil ze 1 dag van te voren in een kleinere kooi gaan plaatsen zodat ik de grote kooi kan  verhuizen en de valkjes een dag later weer in hun vertrouwde  huis  plaatsen doe ik hier goed aan? tips zijn welkom. Ik hoor het  wel alvast bedankt. groetjes van marjan.

Riny

Hoy Marjan
Dat is een prima idee.
Wil jij je valkjes in die kleinere kooi verhuizen of in een vervoersmandje?
Groetjes Riny :D

Marjans

Hoi Riny ik ben van plan om ze in de kleinere kooi te verhuizen want dat is ook mijn eerste valkparkieten kooi. en daar hebben al eens 2 valkjes ingezeten dus moet het ook met z'n vieren lukken want als het goed is is het maar voor 1 nacht dus dat moet lukken en dan zo snel mogelijk in hun grote kooi/voliere. Maar tips zijn altijd welkom ;) Ik heb nog even gauw een oude foto geplaast blijft leuk ;D
groetjes van marjan

Marjans

hoi iedereen eindelijk ik ben er weer heb net een verhuizing achter de rug en de valkjes zijn ook goed over gekomen dat was een heel avontuur met kooi en al zijn ze verhuist  en nu  zijn ze alweer gewend aan het nieuwe huis. maar dat jullie zolang niets hebben gehoord dat kom doordat ik hier nog geen internet had dus we kunnen weer beginnen  ;D kom weer ze snel mogelijk met foto's en verhalen maar voor nu tot gauw. groetjes marjans

Bogucci

Hoi Marjans,

Fijn dat de valkjes inmiddels aan hun nieuwe omgeving zijn gewend.

Groetjes,

Marjans

[img]http://www.valkparkiet.org/forumupload/001.jpg[/img

hoi hier een berichtje van coco puf puf wat was het warm deze afgelopen dagen ben blij dat het wat is afgekoeld weet je wat mijn vrouwtje deed elke avond even de plantenspuit over ons heen heerlijk (wel hun eigenplantenspuit) en als ze stopte moest ze van ons weer doorgaan zo lekker vonden wij het maar vrouwtje had beloofd een foto en wat denk je de eerste foto is van mij haha van coco alvast groetjes aan iedereen. De foto staat al meteen voor het verhaaltje ben er nog niet handig in sorry groetejs marjans]

Marjans

Marjans

hoi  iedereen even een heel naar bericht :'( ik kan het nog steeds niet geloven dat mijn kleine liefe boefie plotseling is overleden dat is maandag 14 augustus gebeurt  dus nog erg vers. Ik kwam thuis van mijn werk en schrok me een ongeluk daar lag ze  op de bodem van de kooi dood. het eerst half uur heb ik gehuild  en tegen haar gepraat alsof ik haar weer tot leven kon brengen maar helaas dat gebeurde niet. een ding weet ik zeker ze was niet ziek  ik denk dat ze is gevallen en haar nekje heeft gebroken. mijn andere valkjes roepen nog steeds om haar ze missen haar heel erg en ik ook :'( dus laat ik het even hier moet dit eerst even verwerken zal zo een foto plaatsen van boefie groetjes van marjan

Christine

16 augustus 2006, 16:16:20 #69 Last Edit: 16 augustus 2006, 16:20:53 by Christine
Wat vreselijk!!
Heel veel sterkte met dit verlies!

Boefie rust zacht!! :'(

Groetjes
Christine :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Marjans

dit is mijn liefe Boefie ik mis haar heel erg  er zijn even geen woorden voor.

Ineke

Hoi Marjans, heel veel sterkte! Ik lees net jouw verhaal, ook over de legnood van Boefie. Dan de blijdschap dat ze weer in orde is en nu, goed n half jaar later, t trieste bericht. Vreselijk om je valkje zo te vinden als je thuiskomt.

Marjans

hoi iedereen bedankt voor jullie reaktie chris en ineke.
het blijft moeilijk maar moet ook aan mijn andere valkjes denken die missen haar ook ze roepen nog steeds om haar maar word wel minder. voor dat boefie stierf dacht ik aan nog een valkje erbij liefst een jong mannetje van circa 6 weken oud. en dat wil ik eigenlijk nog steeds dus wie heeft er jonge valkjes?. Ik hoor het wel alvast bedankt
groetjes van marjans en haar valken bende. :'(

Ineke

He Marjans, eindelijk heb ik goed uit mijn doppen gekeken en je verhalen weer gevonden. Heb je nog n paar leuke foto's van Pipi en Coco? En heb je al n jong valkje op t oog?

Marjans

Hoi iedereen het is een tijdje geleden maar hier ben ik weer. er is heel wat gebeurt in de tussen tijd heek druk met het werk gehad kerst en sinterklaas was een drukke periode dus ook weinig aandacht aan mijn valkjes die toen nog met z'n vieren waren. helaas zijn ze nu nog met z'n drieen heb waarschijnlijk niet goed opgelet maar Binky werd na de kerst erg stil ze at wel mar was lusteloos en niet aktief dus dat was het eerste teken na oud en nieuw heeft ze nog een paar dagen geleefd en zat alleen nog maar op de bodem was heel zielig kon niets meer voor haar doen allen maar knuffelen en zeggen dat het goed was en dat ze mocht gaan heb veel om haar gehuild.Vooral ook omdat ze in mijn hand is overleden dat is een hele ervaring die ik niet had willen missen nu ligt ze in de tuin op een mooi plekje.

Maar nu het volgende ik had voor haar een man gekocht en je voelt hem al ik zit nu met 1 vrouwtje en 2 mannen dus ben nu op zoek naar eem tam vrouwtje is er iemand die weet wie een tam popje over heeft. alvast bedankt :-* 
dus er is heel wat gebeurt.  groetjes van marjans en haar valken bende.