11 mei 2025, 12:40:49

Pastelwang

Gestart door Sander, 15 december 2005, 20:07:11

« vorige - volgende »

Sander

Voor de liefhebbers van pastelwangen. Volgende vogels zijn te koop bij Thierry Duliere, één van de gekendste kwekers van Frankrijk:

http://calopsitte.forumactif.com/viewtopic.forum?t=934

En let ook op de prijzen  ;D

Roosje

Tsjees wat een prijzen. Zo mooi zijn ze nou ook weer niet :-\ En hij heeft ze wel erg stevig vast :-X

♪ Marlies

Inderdaad flink aan de prijs. :o
Dan heb ik het zo slecht nog niet gedaan. :P

Riny

Dat kun je wel zeggen dat die flink aan de prijs zijn.
En och arm ,dat kleine lutinootje hij knijpt hem bijna de strot dicht.
Groetjes Riny :D

Roosje

Ja zielig he. Ik dacht ik wacht even de reacties af van de experts, misschien doen ze het altijd zo :-\ Maar het is dus echt zielig. Die oogjes :-[

Sander

Hallo

Ik vind ze in elk geval wel een mutatie apart. Vooral die lutino   :)Ik hou mijn valkjes ook zo vast als ik ze wil vangen, anders bijten ze je tot bloedens toen. En zolang je de luchtpijp niet toeknijpt kan er niets gebeurden. Het lijkt wel of hij ze hardhandig vastneemt, maar je zou het moeten doen bij een vogel zonder veren, zou het totaal niet zo erg lijken  ;)

Roosje

Dat vind ik niet helemaal waar. Ik heb ook valkjes die me perforeren als ik ze niet goed pak. Maar dan pak ik de KOP stevig vast (die gaat niet zo gauw stuk ::)) En niet hun NEK/STROT (dan stikken ze de moord :-\) En aan de oogjes en het bekkie van die lutino te zien was het wel zijn keeltje :(

Rianne

Het lijkt idd heel erg zielig, maar dat is het niet echt. Op deze manier kunnen ze, zoals gezegd, niet bijten, en worstelen ze ook niet.

Inger m

16 december 2005, 18:10:44 #8 Last Edit: 16 december 2005, 18:17:33 by Inger m
Hoi,
Ik vind dat hij ze op een goede manier beet houdt, als het om niet tamme vogels gaat. De luchtpijp bij vogels zit aan de voorzijde en is ontzettend stevig, dus die knijp je niet zonder meer dicht. Het lijkt minder prettig dan het is, want hij zal echt geen risico's nemen met zulke dure vogels  ;) en als het inderdaad zo'n bekende kweker is, dan heeft hij daar ongetwijfeld ook veel ervaring mee  :)

Ik pak ze liever net onder de kop, dan dat ik de kop zelf stevig beet hou. Zeker als je de vogel langer moet beethouden. Ik vind de kop alleen beethouden eigenlijk riskanter.

Ik heb hier een foto hoe ik een valkparkiet hanteer:
En een foto zoals het niet moet (heb ik me ook even voor opgeofferd...gelukkig was dit nog een jonge vogel...)

http://www.valkparkiet.com/nl/files/gezondheidbehandelenvogel.htm

(naar beneden scrollen)

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Roosje

Euhm ja...dat bedoelde ik eigenlijk ook, de onderkant van het schedeltje zegmaar. En als ik ze moet neerleggen pak ik het hele kopje gewoon.

Inger m

Hoi Roosje,
Ok dan begreep ik je tekst verkeerd.
Op de foto's ziet het hanteren van de valkparkieten er wat onbeholpen uit, maar naar mijn mening valt het verder wel mee. Ik zou ze zelf niet zo fotograferen voor de verkoop, want kan ook een verkeerde indruk geven...

Of zouden zijn vogels zo schuw zijn, dat dit de enige manier is om ze op de foto te krijgen?  ;)

gr Inger
problem.

Ludo

Misschien kunnen jullie het hem gewoon eens vragen  ;-)

groetjes

Ludo
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

Inger m

Hoi Ludo,
Mijn Frans is helaas niet zo heel best.... ;)
Mijn opmerking was ook niet serieus bedoeld, maar ik vind dat je de vogels in de hand niet mooi kunt fotograferen.

gr Inger
problem.