DIERENPARADIJS van Piet en Wilma DEEL 1

Gestart door Wilma1, 18 december 2005, 22:57:22

« vorige - volgende »

Anja


Je was blijkbaar zo onder de indruk dat je geeneens hebt gekeken waar je het filmpje hebt geplaatst.

Groetjes Anja

Wilma1

Citaat van: Anja op 13 oktober 2007, 15:00:27

Je was blijkbaar zo onder de indruk dat je geeneens hebt gekeken waar je het filmpje hebt geplaatst.

Groetjes Anja


::) :-X :-X :-X


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

sandy

mooien valkjes heeft u ik heb er 6 zitten kijk maar in mijn forum sandy 1975 ,even voorstellen ,dank u wel gr sandy

Wilma1

Even een terugblik van het afgelopen jaar....

Bijna een jaar geleden is het alweer, dat ik het slechte nieuws kreeg, dat ik ziek was van mijn eigen vogels  :-\ en complete aardbeving komt er dan over je heen  :'(

Wat er in een zeer korte tijd toen allemaal is geregeld, met opvang voor ze is overweldigend geweest. Ik kijk daar nog steeds, met een goed gevoel op terug.... mijn "kindjes" zijn goed terecht gekomen.... een aantal in meerdere stappen, maar toch nu op een vaste plek, waar ze goed worden verzorgd.

Van sommigen hoor en zie ik, hoe het met ze gaat en dat is eigenlijk gewoon zoals het hoort...GOED, vertrouwd, happy en tevreden!

De meeste moeite heb ik toen toch gehad met mijn eerste koppel, Kiki en Koko, waarbij Melody ook was.... Melody was mijn echte eerste "eigen" valkje en zo voelde dat ook altijd.... Kiki en Koko had ik uit een dierenwinkel vandaan....hun baasjes waren overleden en ze waren overgelaten aan de goedheid van mensen die ze beiden zouden willen kopen, want ze stonden PER STUK te  koop  :o....IK bedacht me geen moment, heb er nooit spijt van gehad en beloofde ze dat altijd ze hier zouden blijven...helaas verliep alles anders  :'( en waren deze 3 ook nog degene die van huis naar huis moesten (niet verkeerd bedoeld hoor).....

Jammer is dan ook dat ik juist van deze 3 niets mee verneem, het zal ze best goed gaan...... maar mail wordt niet meer beantwoord.... ook van Charlie, Sunny en Binky, lijkt het ineens een "gesloten boek".....

Ik weet haast zeker dat ze helemaal goed zitten en hun inmiddels vertrouwde omgeving en weet ook dat ik er afstand van moest gaan nemen, maar toch komt het onverwacht!

Na het NOP uitje ben ik toch benauwd geworden en gebruik SYMBICORT, ik heb dit steeds niet willen zeggen, maar ik denk toch dat ik er werkelijk snel last van heb ??? Al wil ik het eigenlijk gewoon niet weten!!!! De hoeveelheid vogels is dan toch TÉ groot, denk ik ??? ???

Hierna ben ik gaan nadenken over de valkjes en weet dat ik er goed aan heb gedaan, maar na een jaar voel ik nog steeds de tranen prikken.... raar maar waar!!!!

:'( Wilma




Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

*Petra*

Hoi Wilma,

Nou, ik kan het me helemaal voorstellen  :'(.
wat zou het leven weer  'anders' worden, zonder de vogeltjes.
Wat zou ik ze ook missen en willen blijven volgen..
Heb dat nu al met de kleintjes die verkocht gaan worden  :-\.
Gelukkig heb ik voor eentje een heel goed adres, maar de andere heeft nog niets gevonden. En als ik niet zkeer weet dat het goed is, blijft hij ook gewoon lekker bij mij. Je hebt toch nog wel vogels? Zitten die buiten?
Ik volg niet alle boekjes, maar vond dit zo'n herkenbaar verhaal. Ik begrijp je helemaal, en hoop dat je met de vogels die je nog wel hebt, toch vrede kunt hebben.

Succes en sterkte en al wat je nodig hebt toegewenst,
Petra  :D
 
 


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Mara

Hoi Wilma

Ik snap hoe jij je voelt, in die tijd hebben we een heel fijn contact samen opgebouwd en ik heb ook geen moment getwijfeld toen ik aanbood om Charlie, Sunny en Binky hier in mijn voliere op te nemen. Ik vond het ook niet erg toen je me vertelde dat ze het zo naar hun zin hadden waar ze waren, en dat jij ze liever daar liet zitten. Heel begrijpelijk hoor en daar had ik vrede mee. Het is een bewogen jaar geweest voor jou, zeker niet makkelijk en als je dan ook niets meer hoort van je oogappeltjes, dan is het toch even slikken.

Heel veel sterkte nog steeds lieve Wilma.

Mara

Anja

Hoi Wilma,

Het is logisch dat je nu de tranen voelt branden. Ze zijn uiteindelijk allemaal goed herplaatst.
Wel erg jammer dat je van sommige niets meer hoort. Daar blijf je dan toch aan denken.

Oei medicatie nadat je in het NOP bent geweest. Hoop dat het snel weer gestopt kan worden.



Groetjes Anja

♥Debby♥

Ik wordt stil van het lezen van jouw verhaal.. had op de foto's van het NOP ook wel gezien dat je een kapje droeg..

Ik kan me niet half voorstellen hoeveel verdriet je moet hebben.. en ik denk dat hier niemand is die het gek vind dat je er nog veel aan terug denkt..

Ik hoop dat je toch snel weer iets hoort over je "stille" valkjes..

Sterkte nog..

Debby


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Sally

Hallo Wilma,

Ik snap het maar al te goed dat jij nu nog steeds aan je valkjes denkt. en dat je ze nog steeds heel hard mist. Wel goed dat je ze allemaal hebt kunnen verplaatsen en dat je van enkele hun doen en laten kunt blijven volgen. Spijtig genoeg zijn er dan ook weer waar je helemaal niets meer van hoord. Dit vind ik dan wel heel erg. Veel sterkte hiermee nog!

Heb je nu eigenlijk nog een voilere buiten? of nog vogels binnen?
Kan je tegen geen enkele vogelsoort niet meer ? Of is dat maar met enkele soorten?

groetjes
Sally

Wilma1

2 november 2007, 19:23:53 #3459 Last Edit: 2 november 2007, 22:36:02 by Wilma1
Dank jullie voor alle lieve woorden, ik moest het ff kwijt dat ik ineens niets meer hoor..... ik denk dat dit te maken heeft met het forum waar er géén contact meer mee is  :'(

Er was gezegd dat contact zou blijven behouden en ik wist eigenlijk al dat op gegeven moment ik niet meer moet "zeuren" hoe het gaat met ze .... het leven gaat door en ik weet dat ze goed zitten, maar "mijn" Melody en zijn ouders waren heel bijzonder voor me, al waren de anderen me ook zéér lief uiteraard  :D het komt een beetje beroerd over dat het lijkt dat ik meer met de eerste 3 bezig ben.

Ik ben blij dat alle valkjes het nu goed hebben en hield van hen allemaal, maar de eerste blijven blijkbaar toch meer "hangen" ??? Vooral Melody.... ik heb zoveel moeite gedaan hem in leven te houden en besloot hem ook bij me te laten.... mijn eerste jong, eigen kweek, ik was zo trots dat ik met behulp van Riny hem mocht behouden en nu woont hij bij haar, samen met zijn ouders Kiki en Koko..... hoe toevallig  ::)

Kiki en Koko hebben veel meegemaakt en nu eindelijk de rust ..... ik hoop dan ook dat ze altijd bij haar kunnen blijven en nooit meer hoeven te verhuizen!!!!

Ik vind het fijn van de anderen toch nog iets te horen!!!

Hier nog een paar herinneringen.....

Chico, Koko en Melody..... de drie in hu natuurnestje ....

Ik had dit voor de sier hangen in de voliere, waar parkieten en Kiki en Koko in zaten, tot stomme verbazing hadden de valkjes er een ei in gelegd en van het één kwam het ander, dus de hele boel later overgeplaatst in ee andere kooi, van wege parkieten aanvallen op het nest!!!


Melody, de jongste, even wegen  :D het werd niet goed gevoerd, werd weggedrukt door de groters  ::)


hun nieuwe nest.... een doodgewone doos  ;D


het doosje wordt ff gekeurd door de ouders.... ::)


de drie kleintjes kunnen zo mooi de wijde wereld in kijken en de ouders zien ze goed  ;D en WÍJ ÓÓK  :D


Melody lekker slapen bij me  :D :-*


de voliere.... :D met een  aantal er nog in  :D :-* ik was er zo trots op  :)


de mannen hoek  ;D  de buitenste twee staan er nog, met Ruby en Coco, de middelste is bij Veronica met Nikki en Rocky erin  :D


Koko krabbelt Charlie ff lekker op zijn koppie  :D

http://www.youtube.com/watch?v=XQICz8cWcr4
de voliere met vrolijk gefluit  :D

http://www.youtube.com/watch?v=iUGKXZdAlm0
Melody's papagaaitje leef je nog ( voor de helft  ::) ;D) in zijn nieuwe voliere .........  :D

http://www.youtube.com/watch?v=YzDxArfpBTw
Pappa Koko is blij in zijn nieuwe huis in Limburg....


Daisy met Binky, Bink was toen nét bij ons en geheel niet bang voor die poes  :D


Binky (nu bij Marga) ontmoet Dusty  (bij Rianne's mam) :D


Sunny en Rocky (broer en zus) nog bij Nellie Sunny is bij Marga en Rocky bij Veronica


Maus met Quincy  :-*(uit het 2e nest van Kiki en Koko)


Binky en ikke   :-*


Charlie (bij Marga), Melody (bij Riny) en Maxime (nu Max, bij Rianne haar mam)


Sunny, Lucky, Charlie, Maxime, Stacy, Kiki,
onder achterin... Koko, Rocky en Melody  :D


Beauty ff de vleugels strekken  ;D


Binky en beauty op bezoek bij de voliere.... ze staan er hier bijna allemaal op  :D :D :D


Nikki....  :D


Melody en Lucky hevig verliefd!!! Als laatste nog over  :(


en toen was de voliere leeg  :'( Mitzy ging toch nog even kijken of dat echt zo was  ;D

Tja mooie herinneringen en díe blijven!!!!!

Ik heb Ruby (Alexanderparkiet gekortwiekt) en Coco ( halsbandje gekortwiekt) en 2 kanarie's nog binnen.... de kwomsnavels reageer ik erg op,ik ben daarop getest..... maar ik kan het niet deze 2 óók te moeten wegdoen .... ze vliegen niet en fladderen nauwelijks dus vele malen minder aan stof, dan de 14 valkparkieten die allen vlogen en valkparkieten dragen héél veel stof bij zich ..... meer dan welke vogel ook en ze zijn juist zó vreselijk lief!!!!

;) Wilma







Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Anja


Heerlijk om dat zo weer terug te zien.
Ze hebben het goed dat weet ik zeker.

groetjes anja

Wilma1

2 november 2007, 22:34:05 #3461 Last Edit: 3 november 2007, 00:33:58 by Wilma1
Ik heb even een brandende vraag ten opzichte van blijkbaar een AANTAL forummleden ??? ???

Zojuist krijg ik een e-mail onder ogen van Riny, aan mij....
zie een stukje hiervan!  :o



Hoy Wilma

Verschillende forumleden hebben me je berichtje wat je vanmorgen om 10.39 uur geplaatst hebt doorgestuurt.
Ik kan je wel zeggen dat mijn mond open viel van verbazing bij het lezen.
Dergelijk berichtje had ik van jou niet verwacht, maar het klopt dat je niets meer van me hebt gehoord.
Maar  ik zal  je eens even vertellen waarom niet.
Voor mij zijn mensen nog altijd belangrijker als dieren, en ik kan je moeilijk vergeven dat jij je niet bij Marga gemeldt hebt toen ze van het forum verwijderd werd. Juist zij was een van de eerste die zich aanmelde bij je om je valkjes op te nemen.
Alles heeft ze gedaan om je te steunen in je verdriet.
Nu had zij het moeilijk en waar was jij??
Je had toch op zijn minst naar haar kunnen mailen, maar wat doe jij een stomme smiley op het forum plaatsen bij de vraag ''waar is Marga?'' en dat was alles.
Dat is de reden dat jij niets meer van me hebt gehoord.
Sorry maar ik heb me vergist in jou.
Groetjes Riny


Ik zou graag willen weten waarom  die vele forumleden Riny hierover berichten ??? ??? ??? en MIJ hierop niet over aanspreken ???

Heb ik zulke verkeerde dingen gezegd dan ??? ??? ??? in het bericht van vanmorgen ??? ??? ???   dan zou ik daar graag op aan worden gesproken dan verwijder ik het!!!

Ik voel me "aangevallen", van iets, wat niets met dit berichtje van mij te maken heeft en wat er is gebeurt met Marga weet ik niet eens ??? Ja.... ze heeft en rode kaart en ik zou niet weten waarom!!! Dat is háár zaak lijkt mij!!

???  een stomverbaasde Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Anja

Hoi Wilma,

Je hebt volgens mij helemaal niets verkeerd gezegd in je berichtje van vanmorgen.
Ik ben er ook helemaal verbaasd over.

Groetjes Anja

Caroline

Ik heb je een IM gestuurd.  ;)

Je bent een kanjer!!

Trusten voor straks.  8)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Petra*

Wilma,

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat je iets verkeerds bedoelde.
Je verhaal kwam recht uit je hart, en het was fijn dat je het met ons wilde delen. Zo heb ik het tenminste ervaren.
En bedankt daarvoor!

Liefs Petra  :-*  


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !