DIERENPARADIJS van Piet en Wilma DEEL 1

Gestart door Wilma1, 18 december 2005, 22:57:22

« vorige - volgende »

hennie

Hoi Mara,.

OHHHH dat kan echt superpijn doen, die brandwonden. Ik heb een stoompan en bijna elke avond brand ik me weer aan die stoom als ik de deksels los doe.

Binnenkort kom ik in Chantals koffiehuis een pintje meepakken, hoor!

groetjes, Hennie

Wilma1

6 juli 2007, 10:50:46 #3241 Last Edit: 6 juli 2007, 11:30:59 by Wilma1
Nou dames toch  ??? ....een ezel stoot zich niet 2x tegen de zelfde steen  ::) .......jullie doen het met regelmaat van de klok  :o  AUWWWW!!

Fijn dat ik toch een aantal secretaresses achter de hand heb  ;D zeker nu ik weing tijd heb en toch even blader, lees en schrijf...wordt e.e.a. keurig bij gehouden....dank je wel Eugenie  ;)

De valkjes zitten verdeeld door geheel Nederland heen van Hoorn tot Limburg  ;D je moet er dan ook weer iets voor over te hebben ze op een goed adres te herplaatsen en dat is zeker gelukt....

De jonge valkjes in mijn handtekening, zitten bij Riny met hun ouders Kiki en Koko en Melody en Lucky en Riny houdt mij steeds op de hoogte....dat vind ik erg fijn, al hoeft ze dit niet te doen natuurlijk en dat weet ze wel. Maar erg fijn te lezen hoe het allemaal gaat. Melody en Lucky zitten in de grote voliere Kiki en Koko nog niet ( Koko was erg fel)

Kiki en Koko waren mijn eerste koppel en zijn mijn oogappeltjes samen met hun zoon Melody uit het eerste nest bij bij, die nu een popje heeft Lucky en OOK bij Riny zijn. Een beetje voorkeur, maar op de andere 10 valkjes was ik ook stapelgek!!! Van alle valkjes hoor ik nog wat, hoe het gaat en hun jongen.

De foto van de Lutino(met je jongen) ergens terug op de vorige pagina... is Sunny

en woont nu bij Marga, samen met Charlie (links)

(háár man) en Binky (op mij schouder en ff kusje geven)



... de laatste 2, ook valkjes met een "rugzakje" mee...hoe blij kan ik dan zijn dat ze toch weer goed terecht komen nadat ik ze uit de eenzaamheid heb gehaald!

Bij Moonwitch zit Goofy (rechts)

heeft nu ook jongen met zijn  popje...dan nog 3 bij de moeder van Rianne, waarvan er 2 ook een koppel zijn...

Stacy(vooraan) en Maxime


Dusty


En dan hebben we Nikki



en  Rocky (links, hier nog met Sunny, zijn zusje), die zitten in Hoorn bij Veronica (nog niet zelf op het forum) en zie ik ook regelmatig, dat is erg dichtbij mij en die worden echt verwend  :D

De laatste is Beauty en woont bij Joke een zus van Piet en heeft het ook erg goed en nu ook een eigen popje  :D[ Beauty was de laatse aanschaf vanuit een dierenwinkel, Piet zag hem zitten...ziek en erg mager, is daar behandeld en hier verder opgeknapt tot een superlief valkje....kroelt heel graag babbelt  :D probeert dingen na te zeggen....echt een heel lief valkje en Macy ook  :-*....de 2 zijn laatst mee geweest naar de camping, doordat ze op vakantie waren erg leuk er zo van te hebben genoten  :) en buiten ging dat wel voor die 3 weken, daarbij zijn ze gekortwiekt dus fladderen niet!  :D


Zo je bent weer bij gepraat  ;D


Ik ga me ff in mijn douchezak wurmen en lekker onder de warme stralen staan...heb gisteren gewinkelt bij AH op internet, de boodschappen worden vanavond gebracht! Dus ben voor vandaag weer klaar op wat afstof werk na  :D
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Rianne

Hoi Wilma,

ze zitten zelfs van Hippolytushoef tot Limburg ;D Hippolytushoef ligt zo'n 35 km ten noorden van Hoorn :)

hennie

Hoi Wilma,

Wat had je alles goed voor elkaar met je valkjes. Jammer dat die allergie roet in het eten heeft gegooid.

Maar wel heel fijn dat je van al je valkjes nog levenstekens krijgt. En een stel te logeren....dat is natuurlijk dan het einde!!

Ik ben blij dat je Coco en Ruby kon houden   :D

Leuk ook te lezen dat je valkje beauty uit de dierenwinkel kwam. Die heb je dan toch goed tam kunnen krijgen? Is het die lutino? Had je je andere valkjes allemaal bij kwekers weg, of ben jij zo iemand die overal alle zielige schepsels vandaan haalt?

Ik loop ook met een grote boog om de valkjes heen die bij de dierenwinkel zitten. De verleiding is dan zo groot om er één te redden. Alleen is het systeem zo, dat als je er één redt, er weer een andere stakker in de plaats komt.

Ik heb me altijd afgevraagd waarom de kooitjes niet iets groter zouden kunnen zijn en waarom er niet één stukje speelgoed in gehangen kan worden!

Ik heb gisteren ook gewinkeld, bij de kringloopwinkel. Daar mag ik zo graag lekker rondstruinen. Ik heb er een nieuw ( echt ongedragen) blousje op de koop kunnen tikken voor 1,75 euro!! En een rugzak die normaal gesproken 1,50 kost maar nu in de aanbieding voor de halve prijs   ;)  ECHT WAAR!!

En nog twee leuke drinkglazen en drie bakje voor de vogels om voer in te doen. Bij elkaar 3,10 euro. Dan ga ik zo gelukkig naar huis. Ik kan mijn kooplust daar altijd helemaal botvieren.

Lekker alles thuis direkt in de wasmachine....de rugzak kwam er als nieuw uit!! Ik denk dat mijn dochter die wel leuk vind.

groetjes....geniet van je douchezak ( wat dat dan ook mag zijn   ;) )
Hennie

Wilma1

6 juli 2007, 11:48:32 #3244 Last Edit: 6 juli 2007, 11:51:03 by Wilma1
Citaat van: Rianne op  6 juli 2007, 11:15:43
Hoi Wilma,

ze zitten zelfs van Hippolytushoef tot Limburg ;D Hippolytushoef ligt zo'n 35 km ten noorden van Hoorn :)


O ja Natuurlijk, da's nog verder  ::) ....wauw  :o....ik ben heel nederland door gecrosst voor zowel vogels als katten  :P ;D!!!!!

Je moet maar "gek" zij hè?!  :P

Beauty is de bonte, de Lutino is Macy, maar weer een zus van Sunny en Rocky......snap je het nog ???? hahahahahaha....

Wat jij nu zegt van iets groter en 1 speeltje, dat zie je idd niet overal, maar waar ik kom is dat gelukkig wel, dáár is er de ruimte voor in 1 winkel zijn zelfs veelal de gekortwiekte los op de kooien en loop ik soms met een kakatoe op mijn schouder....echt gaaf....als ik voor 1 dingetje binnenloop ben ik wel minstens 3 kwartier zoet daar  ;D ze weten dat en laten me lekker gaan...ze weten ook van mijn "probleem" met de valkjes en gunnen me dit "uitje"....erg leuk!!

Ruby en Rickt zijn hier "illegaal"  ::) ;) de longsrta heb ik alleen verteld van Coco, dat díe er nog is, als ik over 3 begin....krijg ik zeker een uitbrander, want ik was zoooo ziek, dat dit in zijn ogen erg dom is natuurlijk en gelijk heeft ie, maar IK kan ze niet wgedoen.

Ze wapperen amper met de vleugels, ik heb vele malen minder aan stof. Zou dat wel zo zijn is de keuze anders en zouden ze weg moeten, deze zijn echter zo rustig dat ik maar daaraan wel durf te wagen.

Over een half jaar moet ik terug komen en wil hij weer een foto zien van de longen....  :o Oh my god....cross my fingers  ::)

Soms voel ik wel ietsie en rocheltje in de longen, maar erg nihil en met inspanning ben ik nu niet meer benauwd, gebrui geen medicatie meer ervoor....... duzzzzzz.....hopelijk is er niets te zien!!!!  :-\

Ik voel me goed, dus gaan ze NIET weg....als ik met valkjes in aanraking ben geweest (meer dan 2 en binnen of in een voliere) voel ik wel dat ik op gegeven moment wat kortademig wordt....dan verdwijnt dan wel weer als ik weer thuis ben na een dag....

O ZO eigenwijs, maar je moet er maar je grote liefde in hebben, dan kan ik het niet NOOIT meer zien!!!!!  :'(

Riny stuurde me een mailtje waarin ze vertelde dat melody ellek morgen op haar schouder komt zitten en zij hem met zijn neus kroelt, dat deed ik ook altijd  :D Ze vond het best moelijk mij te vertellen, maar besloot het toch te doen.

Tuurlijk zou ik dit het liefste zelf hebben gedaan  :D maar dat kan nu eenmaal niet  :-\ dus ben ik erg blij dat Melody zich zo vertrouwd voelt met Riny en hij dit nu bij haar doet  :D

Dit voelt erg goed voor me, dat mij "kindjes" overal zo happy zijn en ondanks (nog steeds) de pijn in mijn hart, voelt het goed te zien, dat ze mij steeds minder herkennen en de nieuwe eigenaars zo vertrouwd zijn voor ze!

Hey Hennie, ik kom ook graag bij de kringloop, soms hebben ze ceht leuke dingen...het heriinert me dat ik  ook nog spullen heb staan, bij de marktplaatswinkel...helemaal vergeten zeg  :o ::)

Douchezak is een plastic voet, met rubber rand, voor om mijn gipsvoet!

;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

hennie

Hoi Wilma,

Je houdt zoveel van je vroegere valkjes dat je ze kan loslaten.
Dat is onbaatzuchtigheid. Je weet dat het fijner voor hun is, dat ze zich nu gaan binden aan de nieuwe eigenaar.

Het doet pijn voor jou, maar je kunt het, voor hun bestwil.

Lief dat de nieuwe baasjes de zorg en knuffels van je overnemen. Je valkjes zijn je dankbaar, dat je zo'n goede oplossing voor ze hebt gezocht. Je had ze ook op marktplaats kunnen gooien!

Over marktplaats gesproken....ga maar eens gauw kijken wat die spulletjes van jou inmiddels al hebben opgeleverd! Misschien heeft er wel iemand een vermogen voor geboden en heeft hij zich teruggetrokken, omdat jij niet reageert   ;D ;D

Leuk dat jij zo'n gave dierenwinkel in de buurt hebt. Ik zou het ook prachtig vinden met een kaketoe rond te lopen. Ik heb dat filmpje van Chantal en Coco, waarin zij Coco knuffelt al een paar keer gezien. Geweldig vind ik dat.

Hoe kom je dan aan Ricky?

groetjes, Hennie

Mara

Hoi Wilma

Heel graag gedaan, daar heb ik toch ook voor geleerd, voor secretaresse. Haha.

Mara

Anke

Hoi Wilma,
Wat een leuke foto's van alle valkjes :)
Staat je voederpaal al?  ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Wilma1

 :o Een ander rentenieren van mijn combikinderwagen en schilderijtjes....o ja en een koffiezetapp. ???  ;D...de prijsjes die ik erop moest plakken kun je mss 1 dag van rondkomen hoor  ::) :P

Nou Eugenie, zo zie je maar weer geleerd en toch kunnen gebruiken  ;D ;) Ow doet me meteen denken aan de kettingen ....ik heb alles uitgezocht en ze komen eraan!!!!

Jazeker hij staat .... volgens mij al met foto, in deel 2 ???
Coco is er GEK OP  ;D Ruby heeft al op zijn kop gehangen om er iets af te pakken  :P
;D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Mara

Hoi Wilma

Ik ben benieuwd naar de foto's hoor. Echt heel erg benieuwd. Hoe is het nu met je? En met de nieuwe douchezak?

En hoe is het met de kleintjes.?

Mara

Wilma1

6 juli 2007, 19:36:02 #3250 Last Edit: 6 juli 2007, 20:02:08 by Wilma1
GOED, DROOG EN OOK NOG SCHOON EN FRIS  ;D :P

O ja, Hennie, mijn waterslager kanarie heb ik via MARKTPLAATS....zonder gefluit van de valkjes vond ik het erg stil en ook hiermee ben ik dan weer blij hem te hebben opgehaald. Hij zat ik een kooitje zóóóóóóó klein  :o 1 stokje erin  :-\ want meer pastte er niets eens in en hij kon zich "nét" omdraaien  :-[

Nu heeft íe een "splitlevel"woning (5 etage's)  ;D



Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Anke

deel 2 ???  ???
Heb jij dagboekjes in serie uitgave ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Mara

Hoi Til

Haha, Wilma heeft inderdaad dagboekjes in serie uitgave. Heel leuk om te lezen trouwens.

Hoi Wilma

Je mail is aangekomen en beantwoord.

Mara

Wilma1

;D zelfs deel 3 ook nog Anke  :P

Eugenie, ik ga kijken, moest eerst ALBERT de deur uitwerken  ;D


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Mara

Hoi Wilma

Haha, werk ALBERT maar de deur uit.

Mara