DIERENPARADIJS van Piet en Wilma DEEL 1

Gestart door Wilma1, 18 december 2005, 22:57:22

« vorige - volgende »

Riny

Hoy Wilma
neem de goede raad van Inger ter harte.
Als er iemand op het forum is die daar verstand van heeft is zijn het wel.
En daarbij de andere valkjes van jou zijn toch niet ziek?
Gewoon een heel vervelende samenloop, van omstandigheden.
Groetjes Riny ;)

Caroline

25 januari 2007, 16:40:32 #2656 Last Edit: 25 januari 2007, 16:46:54 by Caroline
Citaat van: Rianne op 25 januari 2007, 14:23:05
Hoi Wilma,

papegaaienziekte kan door bloedonderzoek worden aangetoond. Is dit onderzoek al gedaan?
Ayla van Lin heeft het ook gehad, maar is er van 'genezen'. De kale plekken blijven, maar ze leeft, is gezond en kan het niet doorgeven aan andere valkjes.
Nog even afwachten dus, wat er uit het onderzoek komt. Ik zal voor jullie duimen dat het geen papegaaienziekte is!


Hoi Rianne,

ik kan er naast zitten hoor maar Ayla heeft toch bek en verenrot gehad?? Het PFBD.

Ik dacht niet papegaaienziekte hoor.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Rianne

Ach, je hebt helemaal gelijk... Blijkbaar haal ik de 2 ziektes door elkaar... :-\

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Wilma1

25 januari 2007, 20:16:35 #2659 Last Edit: 26 januari 2007, 14:23:23 by Wilma1
Een UP DATE

Ricky en Lucky hebben beiden een injectie gehad....er is een test genomen die NA het weekend bekend is.

Lucky is idd een valkje wat erg stressgevoelig is...wat ze ook was na al het gedoe omtrent vangen in de voliere van de valkjes voor de verhuizing naar de nieuwe adresjes en zij en Melody de laatste waren.

In quarantaine zijn ze niet geweest Inger.... dit omdat Melody uit eigen nest is en zeker niet ziek was en Lucky hier OOK al ruim een half jaar was en geen ziekte beeld naar de andere valkjes heeft overgebracht.....ik dus GEEN aanleiding had te denken dat er ook maar 1 iets zou mankeren ??? Als dat zo was had ik haar wel hier gehouden en was allang naar de DA gegaan!

Waarom het idee dat Lucky e.v. iets bij haar zou dragen, is dat Nellie exact hetzelfde eens heeft gehad, nadat er een ander valkje bij haar was en Ricky ook ziek werd en het nieuwe valkje daar de oorzaak van was, doordat stress naar boven kwam en dit valkje ook "vreemd" was ....Melody's achtergrond is bekend .....die van Lucky niet!

De kale plekjes van Lucky heeft Feld niets over gezegd en is eigenlijk ook niet ter spake gekomen. Nellie  voelt zich behoorlijk K..  ook omdat ze zelf al niet lekker in haar vel zit....Danny ziek is en nu OOK dit nog.....

De papagaaienziekte is NOG niet 100% bevestigd het is een VERMOEDEN....volgende week weten we meer!!!

Wel is het zaaks de omgeving van de vogels regelmatig en GRONDIG schoon te houden om verspreiding te voorkomen, via de opgedroogde ontlasting....wat rondwappert bij vliegen etc. en dan een vicieuze cirkel wordt van bacteriën......bij deze ziekte.

In ieder geval heb IK GEEN papagaaienziekte daar ben ik op getest....en een VOGEL kan GEEN ALLERGIC ALVEOLITIS (duivenmelkerslongen) krijgen van WIE DAN OOK.....DAT is uitgesloten..de mens kan WEL papagaaienziekte krijgen van de vogels en/of andere dieren.... maar ook ALVEOLITIS!!  2 heel verschillende diagnoses....die niet doorelkaar moeten worden gehaald.

Papagaaienziekte en Duivenmelkerslongen zijn dus absoluut niet hetzelfde....

Papagaaienziekte kun je als mens zelfs BUITEN oplopen door vogels en/of andere dieren om je heen en is WEL besmettelijk!!! Alveolitis is NIET besmettelijk!!!!!

Voordat er straks misverstanden rond gaan en dat is niet de bedoeling.
:-\ Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Caroline

Balen joh, voor jullie allemaal!!  :-\

Heel veel sterkte!!  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

Wat lees ik hier nou allemaal  ???
Kweet gewoon weer niet wat ik moet zeggen.  :o  :-\
Ik hoop dat het allemaal niet zo ernstig is als vermoed wordt.
Nou wil ik wel even zeggen,dat ik ook een keer bij Feld was met nog een paar mensen en valkjes,en er was er 1 valkje bij die ook goed ziek erbij zat.
Feld zaaide toen ook even paniek en haalde als eerst dat zieke valkje uit de kooi en propte gelijk medicijn in,alleen al uit voorzorg.
Dat nellie d'r eigen helemaal  :censuur :censuur onder voelt is wel begrijpelijk,kind ziek en nu ook d'r valkje(s)  :-\

Heel veel sterkte allemaal !!

groetjes Yvon







Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Wilma1

25 januari 2007, 21:00:06 #2662 Last Edit: 25 januari 2007, 21:20:28 by Wilma1
Nounou.... tis idd even schrikken en vooral voor Nellie vind ik dit vreselijk....ze heeft al genoeg aan zichzelf en kan straks ook haar huis "op zijn kop zetten" net als ik moest....om de bacteriën weg te werken en dat is een  :censuur :censuur :censuur klus "eerste klas" wat voor haar extra moeilijk  :-\ :-\ :-\  is met die pijnlijke armen/schouders, waar ze ook haar medicatie niet voor kan innemen  :-\  ivm zieke Danny waar ze paraat voor staat....ze mag dan niet auto rijden...

Nellie is bekaf en dat kan ik me goed voorstellen...zelfs als je in bed ligt blijf je malen over allerlei dingen.

Ik dacht dat we alles gehad hadden, maar 2007 begint goed zo...

Eerst maar ff laten zakken en afwachten OF het wel de juiste diagnose is....vindt OOK Nellie, voordat er het ergste wordt gedacht en het straks een storm in een glas water is  OOK Feld denkt er zo over....eerst zekerheid en dan handelen!!!! 

Het is voor Feld ook nog eens een alarm dat IK ziek ben geworden en HIJ daar OOK conclusies uit trekt...logisch en goed om te onderzoeken....hij is het meest bekend met de vogelziektes en hoe mens en dier erop reageert.

Extra controle kan geen kwaad!!!
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Joy4ever

Jeetje zeg....
Ik ben er een beetje stil van...
Ik kan me voorstellen dat meteen de ergste scenario's in het hoofd rondgaan, maar idd eerst maar de uitslag van de test afwachten en hopen dat het goed uitpakt.

Groetjes Joyce


Lees alles over mijn lieverds in
Gipsy & Pucky

*Yvon

Hoi hoi

CitaatEerst maar ff laten zakken en afwachten OF het wel de juiste diagnose is....vindt OOK Nellie, voordat er het ergste wordt gedacht en het straks een storm in een glas water is  OOK Feld denkt er zo over....eerst zekerheid en dan handelen!!!!

Helemaal gelijk in !!
Maar ondertussen gaan de gedachtengangetjes wel in volle vaart alle kanten op.  :-\
We gaan gewoon allemaal proberen om optimistisch te blijven  ;) en pas in paniek raken als het nodig is,toch?

groetjes Yvon [/color] 

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Wilma1

PRECIES!!! Info vragen om me heen is altijd nuttig met degene die ervaring hebben op dit gebied en Inger is daar 1 van waar ik en uiteraard Nellie dan wat aan hebben....verder eerst wachten....niet speculeren  ;)

Ik heb dan ook een link bij Nellie naar mij gezet, om Nellie ff te "ontlasten" die heeft genoeg te doen en werkt ook nog....ze moet ff rustigaan doen VAN MIJ!!!!!!!

Nu toch ff leuke foto's van Joke en haar valkjes die snoepen van het speciaal gebakken brood.....


mmmmmmmmm....wat smaakt dat lekkerrrrrr...moet er wel wat moeite voor doen, maar het lukt prima  ;D Quincy vind de fotograaf veel interessanter  ;D ;D ;D


Corky heeft oog voor andere zaken  ::)


4 op een rij....Macy, Beauty, Fleur en Corky  :D


Heb jij ook iets te eten voor me   :P ;D

:D Wilma



Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

jippie

Hoi wilma,

Wat een toestand hè. Laten we hopen dat het inderdaad een storm in een glas water is. Een heel weekend wachten, waarin je gedachten alle kanten opgaan, dat valt ook niet mee. Nellie krijgt wel van alles tegelijk op haar bord. Ik blijf duimen en hopen dat het allemaal meevalt.
Jij ook veel sterkte gewenst!

Groetjes,
Anne

Wilma1

26 januari 2007, 09:47:35 #2667 Last Edit: 26 januari 2007, 09:53:36 by Wilma1
Gisteren heb ik een poos gezocht over info en gevonden....werd wel weer een latertje maar slapen kon ik toch niet  ::) meteen en heeft nog lang geduurt. Nellie maalde steeds door mijn hoofd  :-\

Ik ben zelfs zo van slag blijkbaar, dat ik daarnet de "verkeerde" medicijnen in nam  :o :o :o en ervan schrok toen ik de verpakking weggooide....deze moet ik 's avonds....dus tja...weg is weg  ::) dan vanavond maar overslaan....grrrrrrrr.....is me nog ooit overkomen.

Hopelijk is Ricky de nacht goed doorkomen, na zijn injectie ...Ricky slaapt bij Danny op de kamer met zijn partner en Siepie ( het is "haar"kamer  ;))....gisteren was ie zelf meteen weer onder de lamp gekropen....hij vindt dat heerlijk momenteel.....Hij wordt 4x per dag gevoerd met dwangvoeding....niet fijn maar wel noodzakelijk....Danny zou het vandaag overnemen om te doen, daar Nellie de hele dag moet werken  :-\

Nellie zou Lucky in een aparte kooi zetten, maar helemaal apart is niet mogelijk....de vogels vliegen los en haar huis is niet zo groot dit te realiseren.....ze doet haar uiterste best, om Lucky even weg te houden van de anderen.

Zelf even tot rust komen is voor haar erg belangrijk op dit moment....alhoewel dat vandaag moeilijk wordt....ze moet de hele dag werken.... :-\
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

marga

hoi wilma
kan het geen kwaad dat je die medicijnen op een ander tijdstip inneemd?
ja ik kan me voorstellen dat jullie helemaal van slag zijn zowel nelly als jij
ik zou het ook hebben als zoiets me overkomd
zal duimen voor jullie
groetjes marga

Wilma1

Citaat van: marga op 26 januari 2007, 09:55:09
hoi wilma
kan het geen kwaad dat je die medicijnen op een ander tijdstip inneemd?
ja ik kan me voorstellen dat jullie helemaal van slag zijn zowel nelly als jij
ik zou het ook hebben als zoiets me overkomd
zal duimen voor jullie
groetjes marga


Nou GOED is het niet  :-\ maaaaaaarrrrrrr het zit erin  ::) als ik ze vanavond NOG een zou innemen raakt mijn "spiegel" uit balans....dus DAT laat ik dan maar even zo....

Ben wel blij dat ook bij jou de vogels OKE zijn  :D
:) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3