DIERENPARADIJS van Piet en Wilma DEEL 1

Gestart door Wilma1, 18 december 2005, 22:57:22

« vorige - volgende »

marga

hoi wilma
wat een geweldig nieuws ja zeker fijn dat coco en ruby kunnen blijven
ik ben ook heelbenieuwd hoe het er over 6 weken uitziet
hopelijk krijg je dan weer zo n super uitslag
liefs marga

Ann

Hey Wilma

Heb een beetje bijgelezen. Fantastisch dat er 2 valkjes mogen blijven.

Zal mee duimen dat over 6 weken alles goed komt.

:-* :-* :-*
Ann


The sincerest form of flattery is to be pooped on by a Cockatiel

Centje bijverdienen?
http://gpt-ptc.goedbegin.nl

Mara

Citaat van: Wilma1 op 23 januari 2007, 19:14:46

En IK zie dat wel zitten...die lieve Bink moet met een zacht G leren fluiten en naar GOTHIC luisteren  ::) ;D.....Sunny een Limburgse partner "zoeken" en Charlie als een rasechte Amsterdammer in en Limburgse voliere  ::) ::) ::) ;D NOU succes Mara  ;D ;D ;D



Hoi Wilma

Binky wordt een rasechte gothic liefhebber als het aan mij ligt. Ik hoop echt dat hij het op prijs kan stellen..... ::)

Sunny zal veel sjans krijgen van Hoentje en waarschijnlijk ook van mijn 3 andere liefdevolle mannetjes.

En Charlie, Charlie zal hier niets mankeren, echt niet. Niemand van jou schatjes trouwens.

En ik ben heel HEEL blij dat het goed is wat je te horen hebt gekregen en dat Coco en Ruby mogen blijven. Het zo vreselijk geweest zijn als die ook weg moesten vanwege dat gene wat je hebt. Ik ben echt heel erg blij voor je!!

*Geeft Wilma een dikke knuffel*

Mara

Wilma1

24 januari 2007, 19:24:19 #2643 Last Edit: 24 januari 2007, 19:26:27 by Wilma1
Citaat van: Ann op 24 januari 2007, 18:06:55
Hey Wilma

Heb een beetje bijgelezen. Fantastisch dat er 2 valkjes mogen blijven.

Zal mee duimen dat over 6 weken alles goed komt.

:-* :-* :-*
Ann


Ruby en Coco zijn een Alexanderparkiet en Halsbandje  ;D....valkjes kan echt niet meer, die zijn TE veel met stof overladen voor mij en fladderen ook nog eens. Ruby en Coco niet....hebben uiteraard wel stof bij zich maar veel minder en tot nu toe gaat dat goed  ;)


Hoi Mara,
Je dikke knuffel is aan gekomen  ;D ;) en dat de valkjes het aan niets gaat ontbreken, daar ben ik van overtuigd hoor  :D ;)


Rianne kwam met het idee de mooie foto uit te vergroten en DAT heb ik gedaan.....hier het resultaat... :D THX voor het goede idee Rian  :D ;)

hij is mooi maar er moet wel ontspiegeld glas in en degene die er hing, zou ik eraf tillen tot ie bleef vasthangen en ik hem voelde kantelen  :o in een reaktie pak ik precies met mijn duim op het glas waarop dit meteen in stukken brak  :-\ :-\ ...grrr.. IK >:( >:( >:(.....nu moeten er 2 met ontspiegeld glas worden gedaan....DURE GRAP  >:(

:-\ Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

*Yvon

24 januari 2007, 22:44:53 #2644 Last Edit: 25 januari 2007, 19:36:49 by Yvon en Rene
Hoi hoi

Wel een mooie foto hoor.
Een dure grap,maar wel mooi.  :P ;D

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Wilma1

25 januari 2007, 10:08:54 #2645 Last Edit: 25 januari 2007, 10:15:59 by Wilma1
Citaat van: Yvon en Rene op 24 januari 2007, 22:44:53
Hoi hoi

Wel een mooie foto hoor.
Een dure garp,maar wel mooi.  :P ;D

groetjes Yvon



Ja  >:(.......en de foto en lijst waren juist voordelig  ::) DAARBIJ zo'n GROTE duim heb ik niet eens  :-\ maar pakte precies op het randje van de lijst en het glas en drukte een heel glas van 90/60 eruit  :o.....pas maar op voor mij BERESTERK  ;D ;D ;D

Maaaar ik kan je zeggen dat ik NIET tot 10 heb geteld en behoorlijk "pist off" >:( >:( >:( was op mezelf....IK WIST DAT IE VAST ZAT EN NIET KON VALLEN, DUS WAAROM GREEP IK ERIN ??? grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr........ >:( Ik zal hem zo uitelkaar halen voordat de foto beschadigd van de kids en mij bij zonsondergang aan het Balaton....juist een hele mooie foto!!!
 
Ook ff hier plaatsen....kan ik over valkjes vertellen  ;D  :D ;) Dinsdag zijn we bij Fol en Maja geweest...babybezoek he  ;D NOU DAT zijn geen baby's meer  :o zelfs Seti is al groot en gek op Maja, die kruipt gewoon in haar vest  :o ;D en zoekt een warm plekje in haar nek om lekker te slapen...zo lief..... :-*...ze voert hem 1x bij, dus dan maak je snel een band met het kleine ding en dat is goed te zien  :D

Toetie loopt ACHTERUIT  :o ipv vooruit....ook als ik hem omdraaide, ging ie in zijn achteruitje....raar gezicht hoor  ::) Maja zegt al "hij doet net anders  ::)"...weet iemand of daar een rede/oorzaak voor is of zo ??? heeft iemand dit eerder gezien ???

Cleo zit graag in een volle hand plat op de buik  ::)...en Fol HEEFT die grote hand waar ie helemaal in past  :P.....net een poes die zich nestelt in een mandje  ;D

Het viel me op dat Toetie en Cleo veel lichter van kleur zijn en op de kop meer naar wit neigen, Seti is wel donker....en ze hebben alle3 een hele zachte verenvacht.....net teddy's  :D

Ze eten alle 3 ook al zaadjes en worden nog netjes gevoerd door pap en mam...alleen Seti werd wat weggedrongen  :-\ vandaar de bijvoeding, maar ze zien er prima uit  :D !!!!

Lief hoor  :-*
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Mara

Hoi Wilma

Dat is wel balen van dat lijstje hoor! Ik kan me wel voorstellen dat je niet tot 10 hebt geteld...ik moet dat eigenlijk eens wat vaker doen....Haha....Wat leuk dat je op 'valkjeskraamvisite' bent geweest. Ik kan niet wachten totdat ik echt op kraamvisite mag bij mijn schoonzusje....Ze is nu al 10 dagen 'over tijd' en moet als het tegenzit wachten tot volgende week dinsdag en dan ga ik misschien toch nog gelijk krijgen dat het kindje met mijn verjaardag komt.....

Mara

Wilma1

25 januari 2007, 13:36:15 #2647 Last Edit: 25 januari 2007, 13:50:30 by Wilma1
 :D SPANNEND en een leuk kadootje zou dat zijn  ;)

Even over mijn valkje Lucky....
Zoals sommigen hebben gelezen bij Nellie

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php?topic=14125.new;topicseen#new

is haar Ricky behoorlijk ziek....eet niet meer zelfstandig en gaat ze ....of IS ze onderweg naar dr. Feld....OO neemt ze ....om ALLES uit te sluiten Lucky (de lutino van mij)  mee....dit omdat Lucky, vanaf ik haar heb, kale plekjes heeft en dit niet meer aangroeit.

De oorzaak hiervan is ..ernstig plukken door de ouders, toen ze nog in het nest zat...Lucky is kort daana in een kweekkooi geplaatst, die IK veel te KLEIN VOND voor een valkje met nog een ander soort en IN een schuurtje.....daarbij eerst met haar broer en later alleen...of eigenlijk met een ander soort vogel erbij zonder iets te spelen of te doen.....misschien zelf BLIJVEN plukken op de vleugels ??? STRESS ??? Lucky is een schuchter valkje dat wel....

De plekken zijn OOK hier, nooit meer aangegroeit of veranderd....Nellie sluit niet uit dat Lucky misschien TOCH "iets" heeft overgehouden vanuit het nest  wat nu op Ricky "overslaat" omdat Ricky best verzwakt is door de 4 nestjes achter elkaar......en daardoor erg kwetsbaar is.

Ik hoop toch niet, dat DIT de rede is van Ricky's ziek zijn zeg....dat houdt in dat Lucky zo lang ze bij mij  is  geweest met "iets" rondgelopen zou hebben, wat anderen ziek zou maken  :o en IK er nooit iets van heb gemerkt  :o

Nellie heeft al eens een x eerder een valkje gehad waar Ricky ziek van werd en daardoor was ze "gealarmeerd" vanwege  de 2 nieuwkomers van mij.....

Ze wilde dit niet op het forum plaatsen, ze vond het zo rot om te zeggen..... maar wie weet is er iemand die zoiets herkent ??? IK zelf heb hier nooit een zieke valk gehad (gelukkig)  in de periode dat Lucky er is bij gekomen.

Niets is zeker...vandaag horen we meer van het wel en wee van Ricky.....en in dit geval OOK Lucky....
:-\ Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Mara

Hoi Wilma

Dat is inderdaad minder goed nieuws. Ik hoop echt dat het niet aan Lucky heeft gelegen dat Ricky ziek is geworden...

Ik hoop echt dat dr. Feld iets meer kan zeggen....

En ik baal er van dat ik het morgen pas kan lezen wat er is want ik leef echt met Nellie en jou mee....

Mara

Anja

Hoi Wilma,

Ook ik hoop dat Ricky niet ziek is geworden van Lucky zeg.
Ik wil jullie allebei veel sterkte toewensen en ik hoop dat de uitslag positief is.

Groetjes Anja

Wilma1

25 januari 2007, 14:18:50 #2650 Last Edit: 25 januari 2007, 19:10:19 by Wilma1
Nelie belt net bij Frank vandaan en vroeg hoe MIJN ziekte heet ....allergic Alveolitis.....schijnt dat waarschijnlijk LUCKY PAPAGAAIEN ZIEKTE HEEFT  :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o

Waarom heb ik nooit IETS gemerkt aan haar ??? Ze toont niet ziek of zo ??? HIER is ook een ander nooit ziek of verschijnselen ervan getoont ???

DJIEZEUS  :o :o :o ik heb en zieke vogel bij Nellie geplaatst zonder het te weten  :-\ :-\ :-\ :-\ Nou NU ga IK me diep schamen hoor  :-\ :-\ :-\

:-\ :-\ :-\


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

jacksmama

 :censuur :censuur :censuur :censuur :censuur :censuur

Oh meid wat erg zeg.... dat is toch niet iets waar je rekening mee houd
Ik denk niet dat jij je schuldig hoeft te voelen hoor.. dit kon je met geen mogelijkheid weten......
Wel erg sneu voor Ricky, die door zijn kwetsbaarheid, gelijk de pisang is.

En hier is je kroost  kerngezond hoor .. Niks geen problemen!!!!

Christa & de Rest, met veel te weinig tijd om te reageren op het moment, maar ik lees wel mee....
Christa & De Rest

Rianne

Hoi Wilma,

papegaaienziekte kan door bloedonderzoek worden aangetoond. Is dit onderzoek al gedaan?
Ayla van Lin heeft het ook gehad, maar is er van 'genezen'. De kale plekken blijven, maar ze leeft, is gezond en kan het niet doorgeven aan andere valkjes.
Nog even afwachten dus, wat er uit het onderzoek komt. Ik zal voor jullie duimen dat het geen papegaaienziekte is!

Anja

Hoi Wilma,

Je moet je niet schuldig voelen. Dat kon jij toch niet weten zeg. Als je dat wist dan had je Lucky toch niet geplaatst.
Het is een zeer vervelende situatie maar nogmaals dat kon jij niet weten.

Groetjes Anja

Inger m

Hoi,
Niet gelijk een schuldgevoel hebben. Papegaaienziekte heeft een lange incubatietijd en jouw vogfel kan een gezonde drager zijn geweest. Bij verplaatsing treedt stress op en kan papegaaienziekte zich openbaren.
Ik hoop dat zij de vogel in quarantaine heeft gehouden? (ik ken niet het hele verhaal).

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.