DIERENPARADIJS van Piet en Wilma DEEL 1

Gestart door Wilma1, 18 december 2005, 22:57:22

« vorige - volgende »

Joy4ever

Wilma??

Ook ik ben erg benieuwd, vertel........

Groetjes Joyce


Lees alles over mijn lieverds in
Gipsy & Pucky

Wilma1

28 december 2006, 16:24:43 #2386 Last Edit: 28 december 2006, 16:39:57 by Wilma1
 ;D ;D ;D

Eerst Marga,
Sunny komt bij Nelllie vandaan, dus lees zo maar waarom die zo is  ::) ;D....kan begrijpen dat de anderen dachten WAT DOET ZIJ NOU ??? want zowel Charlie als Binky interesseerd dat helemaal niet  ;D die "hebben meer" met spelen, vliegen en ondeugend zijn en Charlie zat hier graag bij Koko (een man) en geen pop!!

Hoi Mandy,
Dank je wel voor je lieve woorden, idd heel moeilijk, maar door mijn ziekte, zouden OOK de valkjes de dupe worden en dat kan niet. Vanf ze beetje voor beetje weg gingen werd het wel wat beter, echter met begin van de Prednison leek mijn lichaam een enorme "stoot" te krijgen en ik weer door kan ademen....waar ik zelf verbaasd van sta  :o

Hoi Mara,
De verhuizing is prima verlopen.....

Hoi Lin,
Ik was net bezig  ;D....

Hoi Joyce en Marga....
Jajajaja...zo schiet ik niet op he ::) :P ;D

lees verder...

Nelliepellie,
Dat vind jij leuk he, je kon je mondje niet dichthouden, daar was ik al "bang" voor  :P

Vanmorgen alle speeltjes ingepakt, leek net een kinderpartijtje logeren...toen de vogels en ik eerst Lucky gepakt....Melody HELEMAAL van de kaart  :o en vloog tegen de tralies aan.......ik moest zelfs moeite doen hem te pakken  ::) de bedoeling was in een vervoersdoosje vanwege de kou....nou eenmaal erin ontstond enorme tumult  :o :o :o

Melody raakte volledig in paniek en vloog bijna door het doosje heen....dus toch maar een kooi gepakt en ze daarin gedaan, de rust was weer gekeerd...en koud ??? was helemaal niet koud !

Tijdens de rit zaten ze beiden te fluiten en alles te bekijken wat er buiten voorbij reed, leuk om te zien. Een belletje bij de  deur van Nellie deed haar vogels fluiten en het antwoord kwam meteen uit onze kooi terug...dus hard fluitend op de trap en binnen  ;D een aardige verwelkoming.

Melody wilde meteen wel uit de kooi, wan die was erg nieuwsgierig....Lucky niet, daar hebben we de kooi voor op zijn kop gezet.....en de hele voerbak bij Nellie over de vloer gestrooid  ::) ;D GOED IDEE HE NELLIE  ::) Kon ik meteen stofzuigen bij haar  :P

Melody kroop meteen in de andere kooien om te kijken en plots na wat vliegwerk, wilde ik foto's maken van ze.....MELODY NEEMT EEN SPRINTJE.....ZO DE KERSTBOOM IN  :o :o :o en HIER vertikte die dat want IK wilde een foto van ze in de boom....GEEN 1 heeft er hier ingezeten en bij haar gaan ze de boom in....dus *knipknip*  foto's gemaakt...maar die moet Nellie plaatsen ik was het toestel vergeten  ::)

Piet aan het werk gezet en de "slang" hangt en haar lampje ook, dus ff zitten en Melody landt BOVENOP Nellie haar hoofd :o NOU JAAAAAAAAAAAAA....OOK DAT deed hij hier nooit. Vanaf begin had ik dat afgeleerd en als ie landde dan op de schouder of arm maar NOOIT op iemands hoofd  ::) :o en hij was wel zo netjes opgevoed  ;D

Later bleek dat die landing een rede had....hij schoot "zijn pijlen" richting Sammie en begon een hele verleidingsserenade te fluiten tegen Sammie.....wat een VUNS  :o en Lucky dan ??? Nellie heft gewoon een verleidster, SAMMIE, die het de anderen aanleerd....zelfs haar eigen baby's waaronder Sunny dus....zo zie je ze heeft het niet van een vreemde die Sunny zo moeder, zo dochter  :P een beetje Melody zijn koppie op hol maken  :-\ ;D

Maar Melody en ook Lucky hebben het geweldig naar hun zin, Melody zat ook meteen te poetsen....totaal niet onwennig of zo en dat terwijl ie nog NOOIT ergens anders is geweest dan hier  :o....

Hij vond het allemaal erg interressant en toen Piet klaar was met boren en het slangentouw ophangen ging ie er meteen inzitten, van DAT IS LEUK hebben we thuis ook  ;D ook het radje hangt aan 1 van de kooien en Siepie was wel nieuwsgierig, maar ja net als de eerste X van onze valkjes gleed ook zij naar de onderkant en keek dat rare ding verbaasd aan...maar ik weet zeker dat ze het WEER gaat proberen  :P

Ik mag Piet niet meer meenemen zonder dat hij lampjes meeneemt voor Nellie, want 5 nieuwe lampje in een lamp doen en allemaal gaan ze stuk, dat is wel "eng" he  ;D

Verder zal het de vogels ze aan niets ontbreken....het was en is moeilijk ze weg te doen, maar ik weet waar en bij wie en nu de laatste 2 was echt "een knoop doorhakken" leek het :-\ :'( maar gek genoeg OOK met een goed gevoel!!

Het is net afbouwen met medicijnen geweest, telkens minder tot het op is en je weer "op jezelf" moet kunnen functioneren.... gelukkig zijn Coco en Ruby er nog, maar de "papagaaitjes leef je nog....." zijn op :'( en het is hier erg stil en de lege voliere ziet er triest uit. Morgen geheel leeg halen, schoonmaken en dan in de verkoop....kijken of we er iemand anders een plezier mee kunnen doen, zoals WIJ en de valkjes veel plezier van deze ruime voliere hebben gehad.
:'( :D ;) Piet en Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Olga en Hans

Hoi Wilma,

Zeg nooit nooit over je beesten  ;D :D ;D, je ziet het maar weer.
Ik moest er wel om  :D :D :D en hoop dat de foto's gelukt zijn, dan hebt je toch een aandenken aan jouw lievertjes.

Ik heb vandaag aan je gedacht en was ook heel benieuwd hoe het met jou en de vogeltjes is gegaan.
Met Melody en Lucky ging het dus heel goed  ;), ze voelden zich gelijk thuis bij Nellie  :). Dat is natuurlijk een hele geruststelling en dat is het voor al je valkjes, dat ze bij lieve mensen zitten.
Maar thuis werd het toch steeds stiller voor je. Gelukkig hebt je Coco en Ruby nog en hoop van harte voor je dat zij kunnen blijven.
Veel gezondheid, geluk en dat 2007 ook een liefdevol jaar mag worden  :-*.

Liefs van Olga.



Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

Anja

Hoi Wilma,

ik kan het me helemaal levendig voorstellen wat er is gebeurd.
Ben wel benieuwd naar de foto's daarvan.

Fijn dat het allemaal goed verlopen is dat verhuizen op een paar kleinigheden na  ;D ;D ;D

Groetjes Anja

Wilma1

Hoi Olga,
WIE voelt zich nu NIET welkom bij Nellie ??? Ze staat altijd klaar waar ze kan en is erg eerlijk, als ze het ergens NIET mee eens is....duidelijk....daar hou ik van!

He....loopt ze weer naast haar schoenen  :censuur ...WAT ??? ze trekt ze nooit meer aan   :o ::)

Hoi Anja,
Tja al met al een zware klus  :'( maar met goed en rustgevend verloop en dit in ....ehhhh.....amper 3 weken...grandioos!!!

Tuurlijk zal IK ze missen, ZIJ MIJ niet en DAAR gaat het om....verzorging, liefde en aandacht wat ze toekomen, wat IK niet kan geven in hun nabijheid!!! Maar op afstand ZEKER WEL doe  :-* Ik heb mooie flimpjes, foto's en herinneringen van de afgelopen 5 jaar met vogels binnen, die "pakken ze me nooit af" zelfs mijn ziekte niet  :P

Waarschijnlijk is er iemand voor mijn voliere en daar zou ik erg gelukkig mee zijn....wie ??? ??? ???  ;D DAT zeg ik nog niet  ::) ;)
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

Kan het nu toch zeggen....de binnenvoliere gaat naar MARGA en JAN  :D  Ze moesten uiteraard nog ff overleggen, maar Jan is er ook blij mee.....en IK ook er komen weer valkjes in  :D :D :D
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

Zo...wordt weer tijd voor hier....'k  he het er helemaal druk mee  ;D

Gisteren is ons Mausje geopereerd, haar tandvlees ontsteekt met regelmaat heel erg em gilt ze van de pijn....dan bedoel ik ook ECHT GILLEN. We zitten dan verstijfd op de bank en weten meteen "hoe laat het is"....

Dus holpla weer naar de DA (die heeft een goed pensioen nvan onze gebrachte centjes  ::) ;D) en wel hoor er moets weer worden getroken, ditmaal ALES aan de andere kan eruit, dus we hebben nu een tandeloos Mausje....maar wel happy en zonder pijn, DAT is belangrijk!!!

Met eten geeft het geen probleem, want katten kauwen nl niet, ze breken de brokjes door en gebruiken de tanden eigenlijk alleen met prooi....dus eten geen probleem. Ik ben blij dat ze van de pijn af is en af blijft....tenminste dat hopen we nu zonder tanden  ::)

Ze hupelt weer leker rond na gsieternavond wat te sl;ingeren en wil ook weer naar buitenm een goed teken!!!

Ik moest wel lachen toen Piet haar ging brengen, want de kattenbench in de kamer en de katten vliegen weg  ;D na een snelle snuffel eraan....GEVAAR  :o !!!!!!

Piet had Maus, stopte haar erin tilde haar op en dacht  :o huh, wat zwaar  ::) Maus is een licht poppetje....zat Snoopy er bij in  ;D ;D ;D dus Maus er weer uit bench op zijn kop, want Snoopy bleef zitten  ::) uiteindelijk gelukt zonder maus te laten ontsnappen  :D
:D Wilma



Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

marga

hoi wilma
wat een gedoe ik zie het al helemaal voor me ;D ;D ;D
groetjes marga

Wilma1



Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Mara

Hey Wilma

Wat goed dat het zo makkelijk ging voor de valkjes. Ik geloof graag dat je ze erg mist.

En ik zie het al helemaal voor me hoe het met Mausje is gegaan. Zolang ze maar kan eten!!

Verder alles goed met Wilma?

Liefs

Mara

Wilma1

Citaat van: Mara op 29 december 2006, 18:11:10
Hey Wilma

Wat goed dat het zo makkelijk ging voor de valkjes. Ik geloof graag dat je ze erg mist.

En ik zie het al helemaal voor me hoe het met Mausje is gegaan. Zolang ze maar kan eten!!

Verder alles goed met Wilma?

Liefs

Mara


JA...tot op heden gaat het beter dan vorige week en lijk ik in "opgaande lijn" te verbeteren in mijn lijf. Ik heb alleen een soort "zweepslag" onder mijn oksel/rug/borst door die KL... krukken opgelopen en dat is erg pijnlijk met....precies.... ADEMEN  ::) bewegen en LOPEN MET KRUKKEN wat BUITEN nog MOET en ook nog met 2!!!!

Waarschijnlijk door boodschappen te doen en dat is lastig met die dingen, niet eens veel maar gewoon verkeerd gedragen......Piet moest werken dus ik heb dat ff alleen gedaan.....maar ben toch erg onhandig blijkt. Ik wil nooit iedereen vragen en omdat ik hier weer auto rijdt dacht ik het alleen wel te kunnen.

Gisteren naar Nellie toe, door de pijn zonder geprobeerd maar voel dat DAT nog te vroeg is, zeker toen we even "door gingen" voor de boodschapjes....NIET doen nog!!!!

Maar goed dat gaat wel weer over, is het minst erge!!!
::) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Mara

Hoi Wilma

Dat gaat zeker over en zal ook zeker weer beter gaan worden. Ik ken dat probleem van de krukken, zucht. Is echt geen pretje en het is zeker geen pretje om van anderen afhankelijk te moeten zijn.

Hoop dat het gauw beter met je gaat.

Liefs en een dikke knuffel

Mara

Monky

Hi Wilma,

Ik wil je even nog zeggen, hou je taai meis en tot over 2 weken  :D
Hele fijne jaarwissing.

Groetjes,
MOnky

Wilma1

29 december 2006, 20:08:47 #2398 Last Edit: 29 december 2006, 20:16:40 by Wilma1
Citaat van: Monky op 29 december 2006, 19:24:15
Hi Wilma,

Ik wil je even nog zeggen, hou je taai meis en tot over 2 weken  :D
Hele fijne jaarwissing.

Groetjes,
MOnky

THX ...ik ga me zeker TAAI houden  ;) en ook jij fijne jaarwisseling in de heerlijke temperaturen  :D

----------------------------------------------------------------------

NU EVEN EEN UP DATE, omtrent de valkjes van mij....

Na lang denken, wikken en wegen heb ik besloten afstand te doen van de valkjes NIET alleen voor mezelf, maar OOK voor de dieren....die hier bij mij een onzekere toekomst tegemoed  gaan  :-\ ....LUKT HET WEL/LUKT HET NIET ??? ??? ???

Ik ben daar de laatste dagen heel erg mee bezig geweest.
Stel: ze zijn weer terug en buiten....de verzorging, het onderhoud, de aandacht het knuffelen aanwezig kunnen zijn in de voliere genieten van alles wat ze doen.....

DAT kan niet meer optimaal, ik mag er niet te lang te vaak bij in  :-\ Piet wilde dat voor me doen....maar ehhhh...

MIJN HOBBY ??? IK NIET MEER DOEN ??? ALLEEN MAAR KIJKEN ???

IK kan dat niet, het is MIJN "bezit"....Ik was en ben er zo graag mee bezig, ze waren MIJN leven en als IK er niet was stond Piet "stand by", zoals het hoort als je samen dieren hebt....maar NIET MIJN HOBBY OVERNEMEN...goed bedoeld  ;)

Dat hou ik even vol, maar na verloop (als ik me weer beter voel) gaat het precies zoals ik het zou willen en sta IK gewoon te doen wat ik WIL doen, met het risico de ziekte weer te doen oplaaien en dan de vogels TOCH weer weg moeten omdat het "fout" gaat.

Ook de arts adviseerd NIET DOEN....blijf het "gevaar voor erger worden" vermijden....door zelf geen voliere te plaatsen, met e.v. alle verdriet wat er weer bijkomt.

Kijken veroorzaakt minder ellende dan zelf hebben, hoe moelijk dat ook is en het zijn er 13, maar met jongen etc. worden het er toch met bepaalde tijden meer en alles fladdert in mijn dichte nabijheid en dat HOORT ook zo.....ze moeten lekker fladderen in een voliere.....rommel maken zoals een vogel behoort te doen. WIJ mensen zijn er dan, dit op te ruimen daar neem je ze voor....verzorgen..... de leuke en minder leuke dingen  horen daarbij. OOK als ik buiten zou zitten op mijn terras, waar ik altijd de wind op heb en alles naar toe waait.....loop ik dan meer risico.

Al deze punten heb ik op een rij gezet en de vogels heel hoog geplaats dat dit OOK voor HUN niet goed is..... ze moeten alle aandacht en verzorging krijgen....en niet door mijn ziek zijn worden weggecijfert.

Alle adresjes waar ze zijn weten dit uiteraard inmiddels, anders zou ik dit niet plaatsen......de oplossingen zijn al in "beweging".

IK WIL OOK HEEL DUIDELIJK KENBAAR  MAKEN, NIEMAND MET ZE TE WILLEN "OPZADELEN"....ik ben voor deze gedachte best erg bang geweest...het is zo makkelijk dieren nemen en ze "maar weg te doen" als het ff niet meer gelegen komt.

Ik vind het echter heel erg en mis ze vreselijk, de lieve welkome geluidjes......de lege voliere naast me....die heb ik schoongeboend.....ZELF....als een soort verwerking....afstand nemen....meer afscheid van mij  lieve trouwe vriendjes  :'(  al weet ik dat ik ze zal zien, in hun nieuwe huisjes....ZIJ zijn  gelukkig en dan ben IK het ook :-* Ik vind dat ik niet egoïstisch moet gaan denken, met de valkjes komt het goed!!!!

En met mij na verloop ook wel weer!!!!

MIJN MOOIE HERINNERINGEN AAN ZE ZITTEN IN MIJN HOOFD EN STAAN HIER IN MIJN BOEKJE.....DIE ZIJN EN BLIJVEN ALTIJD BIJ ME  :D :D :D

:'( :'( :'( Wilma




Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Mara

Hoi Wilma

De herinneringen blijven in je hart en je gedachten. Ik heb je trouwens een im'tje gestuurd.

Dikke knuffel

mara