DIERENPARADIJS van Piet en Wilma DEEL 1

Gestart door Wilma1, 18 december 2005, 22:57:22

« vorige - volgende »

Wilma1

12 december 2006, 10:48:11 #2205 Last Edit: 13 december 2006, 23:14:52 by Wilma1
Citaat van: Valerie op 12 december 2006, 09:48:52
Wij hebben gewoon een stuk van de garage als nachthok.De volière is daar tegenaan gebouwd.  ;)


Dan moet ik eerst een garage kopen  ;D ;D ;D ;D ;D

Ik ga even kijken Rianne, dank je wel!!

------------------------------------------------------------------------

Kraakhelder als ik beneden kom  :D Beauty begint te wennen aan de afstanden in de voliere  :P hij komt er meer doorheen nu. Maar als eerst als ie mij ziet, gaan de pootjes 1 voor 1 omhoog, dat ie opgetilt wil worden en mee met me.....zoooooo lief  :-* net een klein kind.

Melody was ook flink slijmen en dacht "wat HIJ kan kan IK ook"....dus stapte op mijn hand terwijl ik bezig was me brood en stapte er ook nog gewoon UIT  :o Vloog een relaxt rondje en dacht  op de wapper te landen  ::) maar dat was ff schrikken....hij glibberde er gewoon af  ;D ;D ;D

Joke heeft zo goed gepoetst  ::) :D dat het een schaatsbaan is geworden en ik moest zo vreselijk lachen, want het was echt GEEN gezicht. De pootjes gingen alle kanten op de vluegels deden mee en TOCH volhouden hoor  ::) Maar hij gaf het op en ging terug naar de voliere  ;D

-----------------------------------------------------------------------



Even terug naar het logeerplaatsen van de valkjes. Bijna alles wat zou moeten is geplaatst op 2 na. Nellie wil graag helpen door Rocky en Lucky bij haar te nemen, maar ze kan het momenteel niet aan. Ze heeft veel pijn en neemt anders TE VEEL "hooi op haar vork" door er NOG 2 bij te nemen en daarbij heeft haar eigen koppel inmiddels WEER een eitje gelegd voor de 4e x achtereen. het wordt haar even te veel en dat is begrijpelijk.

Ik heb van ver in het land OOK aanboden gehad, maar Piet vindt dat ff te ver om heen en weer te rijden, gezien hij het al erg druk heeft en ook nog wisseldiensten heeft....helaas mag ik zelf NIET rijden, dat is jammer.

Is er nog iemand in Noord Holland, die 2 (niet tamme) valkjes zou kunnen opvangen tot ongeveer Maart 2007 ??? MET "papagaaien"kooi.

Ik weet Joyce, dat jij je ook hebt aangeboden, maar tegen 2 "happers"  ;D opziet en deze zijn niet echt tam, dus kan ik niet garanderen.
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Valerie

Wat jammer dat je in Noord-holland woont. Anders mochten ze hier wel bij in het nachthok in de garage.
2 meer stofmakende valkjes maakt dan ook niet meer uit.
Maar het is idd een behoorlijke afstand.
Ik hoop dat je ook voor hen snel wat vind!
Welke dieren heb je dan wel nog in huis zitten? 



Riny

Hoy Wilma
Hopelijk vind je snel nog een huisje erbij voor je valkjes.
De afstand was ook de reden dat ik niet gereageerd heb op je oproep.
Van ons naar Marga is toch 2,5 uur rijden, Zaandam is dan wel een stukje korter.
Maar even goed een behoorlijke afstand.

Wij hebben in onze binnenhokken eigenlijk alleen zitplaatsen gemaakt voor de valkjes.
Het is wel belangrijk dat je kijkt dat ze een beetje tochtvrij kunnen zitten.
Ik moet er bij vermelden dat ze bij mij altijd buiten zitten, zelfs midden in de winter.
Van alle valkjes die ik heb , is er maar 1 koppel wat binnen gaat zitten.
Groetjes Riny :D

Olga en Hans

Hoi Wilma,

Wat een lieve Piet en een Joke heb jij  :D, wat ze allemaal voor je doen en hebben gedaan  ;).
Het zal voor jou ook fijn zijn dat je al iets merkt nu er minder vogeltjes in huis zijn. Ik hoop voor jou dat het helemaal over gaat, anders toch wel een heel stuk beter.
Ook veel succes met het zoeken van een tijdelijk plaatsje voor Rocky en Lucky, dat komt vast goed  ;).

Groetjes van Olga  :-*.


Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

Wilma1

12 december 2006, 13:27:03 #2209 Last Edit: 13 december 2006, 23:17:08 by Wilma1
Hoi Valerie,
Ik heb nog Ruby, de Alexanderparkiet, Coco de halsband.....die fladderen geen van beiden en 3 valkjes en ook daar zie je veeeeeeeeeeeel minde stof nu en dan de 8 katten, waar ik gelukkig niet allergisch voor ben  ::)

En ehhhhhh  :o Deventer ??? DIE kant op komen we met regelmaat....ivm vrienden die in Sibculo (ken je dat ??? vlak bij Hardenberg) wonen en de camping die in MAART weer start, dus als je het goed vind KAN ik eens in overleg met Piet, want we gaan eerdaags eens die kant op  ::) ::) ::) en via de A1 komen we langs Deventer. Het is bijna ons tweede huis daar in Overijssel  ;D en tegen die tijd in MAART kunnen de vogels weer terug, dus een ritje 1 x ??? Vind je het goed als ik overleg ??? ???

Hoi Riny,
Ja een ritje Limburg is niet niks en kon ik nu zelf rijden, dan is het niet zo'n punt, maar overal Piet voorzetten kan niet he?!!

Marga vertelde ook dat haar valkjes weinig binnen zitten, maar ik wil WEL de mogelijkheid ervoor, wat ze dan zelf doen, zie ze maar.  ;)

Hoi Olga,
Ja, ik mag mijn handjes dichtknijpen met ze Joke en ik kunnen goed samenwerken, hoeven niets te vragen aan elkaar en gaan gewoon ons gangetje en dat is nog gezellig ook  :D ;)

En dat er minder binnen is, kan ik zeker merken, want de lucht lijkt te "zuiveren" en ik zie ook veeeeeeel minder uit de voliere stuifen nu  :o

Nu maar wachten wat de uitslag weer brengt  ::)
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Mara

Hoi Wilma

Jammer dat de afstand zo'n probleem is, ik had niet tamme vogels geen probleem gevonden, mijn twee valkjes zijn ook niet tam, alleen Pipo mijn grasje.

Ik ben in elk geval blij dat het met jou al wat beter gaat. En dat je laptopje werkt is ook heel fijn.

Veel sterkte verder Wilma.

Liefs

Mara

Riny

Hoy Wilma
Ben ik toch helemaal vergeten te vragen, of je al kunt merken dat er minder vogels binnen zijn.
Ik hoop dat je nu beter kunt ademen en niet meer zo benauwd bent.
Groetjes Riny :D

Wilma1

Citaat van: Mara op 12 december 2006, 13:51:12
Hoi Wilma

Jammer dat de afstand zo'n probleem is, ik had niet tamme vogels geen probleem gevonden, mijn twee valkjes zijn ook niet tam, alleen Pipo mijn grasje.

Ik ben in elk geval blij dat het met jou al wat beter gaat. En dat je laptopje werkt is ook heel fijn.

Veel sterkte verder Wilma.

Liefs

Mara


Tuurlijk dacht ik aan jou en Monky  zou er ook zonodig zijn, maar wacht eerst Valerie af, dat is een toeval wat e.v haalbaar zou zijn, omdat wie die kant op regelmatig gaan.

Piet vindt Limburg wel erg ver  ;D en vroeg of ie een kaartje met adres in hu  bekje kon doen  ::) ;D met een geleend rugzakje van Nel, voor de benodigde spulletjes, hahahaha...ik zag ze al gaan samen  ::) :P

Nomaals jammer dat IK nog zoveel geduld moet hebben om te mogen rijden  ::) en ze zijn dan niet tam, maar wel lief en nu ze dichterbij te benaderen zijn worden ze ook wat minder "bang", lijkt het....Voor Rocky is het jammer (eigenlijk voor  ONS) dat ik niet in de gelegenheid was meer met hem bezig te zijn en eruit te kunne laten met anderen door mij letsel....maar ja gedane zaken nemen geen keer!! En daarom is hij evengoed net zo lief!!!!
;) Wlma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

Citaat van: Riny op 12 december 2006, 14:05:42
Hoy Wilma
Ben ik toch helemaal vergeten te vragen, of je al kunt merken dat er minder vogels binnen zijn.
Ik hoop dat je nu beter kunt ademen en niet meer zo benauwd bent.
Groetjes Riny :D


Tot mijn stomme verbazing  :o zeker WEL  :D....ovedag hoest ik ....voor mij doen.....nog nauwelijks en ik merk dat er meer lucht door het "pijpje" kan en ik er veel minder moeite voor hoef te doen.

Zelfs met e.e.a. te doen gisteren, heb ik weinig last gehad bij inspanning. Ik ben blij dat ik er nu al baat bij heb, anders zou ik de indruk krijgen dat alles voor niets is geregeld.

Piet is blij dat de zeehond wat meer onder water blijft, zonder geluid te geven  ;D
:D wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Mara

Hoi Wilma en Piet

Je mag ze wel een rugzakje meegeven met een kaartje in de bek hoor, maar of ze dan aankomen. Ik zie het al helemaal voor me. Geweldig, echt waar.

Ik hoop dat Valerie ze wilt nemen, dat hoop ik echt.

Liefs

Mara

Wilma1

12 december 2006, 19:37:51 #2215 Last Edit: 12 december 2006, 19:54:49 by Wilma1
Zo ff verplichte rust  :P na de therapie...het gaat erg goed....been strekken (plat op de grond) en alleen het onderbeen stukje optillen, lukte 2 weken geleden 27.5mm vorige week tot 24mm, die  en nu o%.....DUS HELEMAAL WAUUUUUWWWWW  :D :D :D :D perfect,   :D mijn 2 "lotgenoten" halen 36mm  :o waarvan er 1 op 7 nov. is geholpen en de ander 1 dec. dus ik mocht trots zijn op mezelf  ;D NOU  ::) oke ben ik ook  :D ;)

Deze oefening is best moeilijk want rechts gaat het zo simpel  ::) er was een discussie over "fietsen", van de een moest ik fietsen, van de ander mocht ik niet  :o ::) vanwege de gehechte meniscus ... ze "vechten"  :P het achter gesloten deuren uit en IK hoor het Donderdag, ben benieuwd want IK wil WEL  :P

------------------------------------------------------------------------
Nu een paar foto;s en een video van de achterblijvers in de voliere en een liefeskoppel  :D ;).....  :-X :-X :-X


een beetje verliefd  :-* :-* :-* Rocky en Lucky  ;)


wij zijn een mooi koppel...of niet dan ???  :D ;D :-*


een beetje speeltin hebben we en HOPLA we kunnen eruit  ;D
(Nikki loopt in het rad, dat vindt ie erg leuk!!)


PAS OP HIER KOM IK  ;D ;D ;D

http://www.youtube.com/watch?v=NQMIEIthTk0


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Valerie

Hoi hoi!

:-X Ik had het ook wat impulsief getypt. Wat mij betreft, mogen ze zo komen. Han ziet het alleen niet zo erg zitten. (maar ik moet het zelf weten, zegt ie).
Wel moet ik je zeggen, dat de vogels in de schuur enkel in hun kooi vliegen (valkjes 1,5 m /0,6 m en Ricky 1m/ 0,6m) en er niet uit gaan. Daar heb ik de ruimte niet voor.  :-X Daar was de buitenvolière voor bedoeld, maar die is ook pas komend voorjaar ter beschikking.
Ik heb in de kooi momenteel 5 valkjes zitten. Geen idee of de 2 erbij kunnen (en of ze dan gaan koppelen met mijn eigen valkje, wat dan later problemen bij het scheiden kan geven).
Hoe groot is de kooi waar ze anders in zouden verblijven? Ik heb zelf nog een jockkooi en een kleine kamervolière, maar ik weet niet of die nog in de garage passen. Is weinig ruimte over. Dat zou ik dan moeten nameten.
Wilma, je moet je ook bedenken dat ze in de garage komen, daar is het +- 7°-15°, niet warmer, eerder kouder.
Ik hoor het wel. ;)






Wilma1

12 december 2006, 20:46:27 #2217 Last Edit: 13 december 2006, 23:22:10 by Wilma1
Ik zoek zonodig wel verder, zowel Joyce als jij evengoed bedankt! En anders doe ik ze toch maar bij de andere 3 in de voliere terug! Kijken of dat haalbaar is  :-\

Ik vind het zo naar te leuren met ze  :-\ net of ik er graag vanaf wil  :o
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Riny

12 december 2006, 21:02:28 #2218 Last Edit: 12 december 2006, 21:06:12 by Riny
Citaat van: Wilma1 op 12 december 2006, 20:46:27

Ik vind het zo naatr te leuren met ze :-\ net of ik er graag vanaf wil  :o


                                                         
Hoy Wilma
Ik kan begrijpen dat je het zo voelt.
Maar bedenk dat een ieder op het forum weet dat dit niet zo is.
Als jij hier iets aan kon veranderen was het al lang gebeurd.
Groetjes Riny :D

Joy4ever

Hoi Wilma,

Ik wou toch hier ook nog even reageren dat ik het me spijt dat ik te impulsief reageerde   :-[
Als het aan mij had gelegen hadden ze hier rustig mogen komen hoor.... Alleen jammer dat manlief mij met mijn grote neus op de feiten drukt..... Als ik het van te voren had geweten had ik niet zo'n grote kerstboom gehaald   :P

In ieder geval veel succes met het verder zoeken.

Groetjes Joyce


Lees alles over mijn lieverds in
Gipsy & Pucky