DIERENPARADIJS van Piet en Wilma DEEL 1

Gestart door Wilma1, 18 december 2005, 22:57:22

« vorige - volgende »

Wilma1

Hoi Ann,
Dan je wel en nu weet ik wat voor fantastische mensen er op het forum zitten, zo vreselijk veel hulp, had ik me niet kunnen bedenken. En moeilijk ja, maar de vogels zullen er gelukig minder last van hebben dan ik  :-\  :D ;)

Hoi Olga,
Dat jij wil en niet kan, weet ik wel....dat hoef je niet eens te zeggen. Jouw berichtjes doen ook veel bij me en geven kacht. Ik ga alleen maar vooruit denken en niet stilstaan, of "had ik maar......"dat is zinloos en niet relevant. Ik doe alles om me beter te voelen, maar denk zeker aan het welzijn van mijn dierbare vogels en ga niet "over 1 nacht ijs", om ze te dumpen...wat je soms van mensen wel eens leest/ziet/hoort.

Je neemt nu eenmaal geen dieren, om je er makkelijk weer ervan te ontdoen, om welke rede dan ook.....dat doe je met je kinderen ook niet, lusten en lasten....dus ook veel tijd erin steken om het goed te regelen  ;) en dat is wonderbaarlijk gegaan.
:) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Caroline

Lieve Wilma,

Aan de ene kant doet het pijn en zul je ze heel erg missen aan de andere kant zal het je ook zeker goed doen/gedaan hebben dat het allemaal zo snel geregeld is voor je lieverds.

Hopelijk heb jezelf ook snel weer een beetje rust in de lijf en kun je langzaam aan weer genezen en meer lucht gaan krijgen, je eigen gezondheid gaat tuurlijk boven alles.

Daarom heel veel sterkte met je verdriet maar ook heel veel beterschap, tuurlijk ook met je knietje want die vergeten we eventjes helemaal.  ::)

Liefs Caroline (ik heb vaak aan je moeten denken vandaag)

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Wilma1

Die knie ben IK zelfs al vergeten, ie gaat er goed en loopt mee....al is het met krukken en binnen een beetje smokkel  ::)
De fysio is meer dan tevreden en ik ook!!

Ik heb aan iedereen gedacht vandaag, de steun, de hulp, iedereen die ik nu NOG meer leer kennen, als ik DACHT te kennen. De snelle reaktie's en vooral ZOVEEL  :o....ik kwam bijna valkjes tekort  ;D....

Nee, echt geweldig..... OOK JIJ!!!!  ;)
:D Wilma



Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

angelina

Hoi Wilma

Ik vind het erg sneu voor je dat het nu zo allemaal loopt.
Gelukkig krijg je van alle kanten hulp en daardoor zal je je wel iets beter voelen.
Nellie heeft mij gevraagd of ik romy in huis wilde nemen.
En daar hoefde ik geen minuut over na te denken.
Ze is hier meer dan welkom en zal een super valken leventje tegemoed gaan.
Ook zal ik regelmatig over haar en de rest van de bende schrijven.
Romy gaat bij mij Nena heten maar ik zal van haar 1e haar 2e naam maken zo houden we die naam er toch nog een beetje in.

Groetjes angelique

Love birdies

Wilma1

Citaat van: angelina op  7 december 2006, 21:55:04
Hoi Wilma

Ik vind het erg sneu voor je dat het nu zo allemaal loopt.
Gelukkig krijg je van alle kanten hulp en daardoor zal je je wel iets beter voelen.
Nellie heeft mij gevraagd of ik romy in huis wilde nemen.
En daar hoefde ik geen minuut over na te denken.
Ze is hier meer dan welkom en zal een super valken leventje tegemoed gaan.
Ook zal ik regelmatig over haar en de rest van de bende schrijven.
Romy gaat bij mij Nena heten maar ik zal van haar 1e haar 2e naam maken zo houden we die naam er toch nog een beetje in.

Groetjes angelique

Het gaat erom waar ze terecht komt en dat zit wel goed!!!!!
Je kan niet zomaar een vogels bij Nellie halen hoor, je screent je eerst  ;D ;D ;D

Veel plezier met Nena  :D :D :D


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

Niet helemaal stil, maar wel veel stiller na wat we gewend zijn wakker te worden  :-\ Maxime en Dusty waren dus duidelijk de vroege gangmakers, blijkt nu, met hun vrolijke deuntje in de ochtend.

Rianne haar moeder is helemaal opgetogen met haar loge's, dus ik ben benieuwd hoe ze dat gaat ervaren  :D ervaring heeft ze zeke wel want dieren genoeg daar  :D :D :D we gaan zeker eens kijken bij onze "kids" en de rest

Ook Kiki mis ik heel erg, ze zit elke ochtend zo lief te wachten op haar broodje en het bakje fruitmix en het plekje is nu zo leeg  :'( mijn hele ritme is er ineens uit en de voliere lijkt steeds  groter te worden  :o Ze zullen vast goed geslapen hebben bij Christa, al is hun ritme ook wat verstoord, ze hebben elkaar immers nog en ze zijn heeeeeeel close  :-* :-* :-*

Ook bij Nellie is het opgelost wat Romy betreft, ze gaat naar Angelique en gaat Nena heten, ook een mooie naam voor een mooie vogel. Met aar he ik uiteraard de minste oeite, omdat ik haar (nu gelukkig) nog niet ken.

Nikki daarentegen vind ik ook wel weer moeilijk, die voelt zich zo op zijn gemakje en in korte tijd gaat hij weer verhuizen  :-\ tja, als je alles van te voeren weet he?!!!  ::)

Binky vraagt elke ochtend kroeltjes, zo ook vanmorgen en ook dat zal zwaar worden, hij heeft het al moeilijk gehad in zijn toemalige huisje...een schuur, donker en zonder iemand  :o :'( Hij is hier zo bijgekomen en voelt zich erg happy. Rond 16.00u. mag ie eruit en wordt onze kroel een kamikaze  :o die meer beneden vliegt dan boven en ik er sterk over dacht rolschaatsjes te kopen  ;D

Zin duikvluchten zijn wel super  8) om te zien  :D :D :D

De krullen vliegt ie in voorbijkomen ook uit je haar, dus Marga ik hoop dat je ze niet hebt, want ze waaien er zo uit  ;D ;D ;D dus garantie tot de deur he?!!  :P En opzij gaan voor iemand doet ie niet, het is de bedoeling dat JIJ dat doet  ::) Binky is een echte Bink en ik zal ook hem vreselijk missen.

Piet zegt daarnet...."het is net of de kinderen weer uit huis gaan".....maar ja DAAR leefden we naar toe en valt dan minder zwaar, dit is werkelijk van de een op andere dag en ik moet er niet aan denken dat dat met de kids zo was gegaan zeg  :o :o :o

Ik ben ook dolblij dat er geen katten wegmoeten, want dan had ik niet geweten, hoe IK verder zou moeten.....ik leef al 18 jaar met katten. Gelukkig hoef ik me daar gee zorgen o te maken  :D

Wel heb ik onrustig geslapen, het hele scenario vliegt door mij hoofd en daarbij heb ik de hele nacht kramp in mijn benen gehad.....vermoedelijk door de intensive therapie ??? maar erg pijnlijk, ik heb vaker kramp maar zeker niet zoooooo lang en aanhoudend  :-\

Morge worden de laatste 4 opgehaald....Binky, Nikki, Charlie en Sunny...
:'( Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

jacksmama

Hoi Wilma,

Kiki en Koko hebben heerlijk geslapen volgens mij... ze hebben hun eerste ochtend wipwap al weer achter de rug.

Ze willen alleen nog niet de kooi uit.... :-\

maar dat zal nog ff vreemd zijn voor ze...

Koko fluit dat het een lieve lust is, heeft regelmatig onderonsjes met Thun ... die weer van mening is dat die Koko wel erg veel herrie maakt tijdens het liefdesspel... :P

Kiki is een moppie.. heeft braaf d'r broodje gegeten uit mijn en uit Luc zijn hand, bakje fruit heeft ze ook , maar daar wilde ze even niets van weten... komt wel denk ik...

Het ritme is hier natuurlijk heel anders en dat kost even tijd, maar ik ben er van overtuigd dat we vriendjes worden... Koko komt al een beetje richting de tralies als ik voor de kooi sta en Koko roep en Kiki kijkt ook om als ik d'r roep .. dus ik heb er alle vertrouwen in hoor.

De katten malen er niet om.... nog niet 1 keer hebben ze gekeken .. ze vinden het doodnormaal ..

Kiki en Koko gaan zo alleen wel even verhuizen naar de andere kant van de bank... ik bedacht namelijk gisteravond dat de kerstboom er ook nog bij moet  ;D ;D.

En straks ... is het douche tijd .....ben benieuwd...


Christa & de Rest
Christa & De Rest

Wilma1

 :'( :D :'( :D Ik ben blij dit te lezen Christa, ze zijn zo vreselijk lief en ook rustig en erg op elkaar gesteld. Grappig dat Koko naar Thun babbelt, ja en herrie make ntijdens wipwappen dat kan ie wel......iedereen geniet mee  ;D

Volgens mij denkt ie ...."hehe, eindelijk weer samen, in de kraamkamer".....dus bereid je er maar op voor hoor, ik weet het haast wel zeker, dat daar iets gaat gebeuren....ik ken Koko maar al te goed  :P en Kiki noem ik hier al vaak mamma Kiki  :D de moeder van de voliere hier. In de voliere met de anderen eromheen, krijgt ie niet alle kans er van te genieten, want ze zitten allemaal opeen stok mee tekijken en nu heeft ie het ruim alleen

Ze gaan er ook niet snel uit hoor, als ze lekker zitten, kun je de kooi openzetten, maar dan zullen ze vaak kijken van "het tocht, doe dicht"  ;D Als Kiki eruit gaat volgt Koko wel....of Koko moet wel nieuwsgierig gaan worden naar Thun, dat gaat ie op gegeven moment wel!

Jaja een kerstboom, ook nog  ::) passen jullie er nog wel bij  ;D nou ja er kan iemand onder de kooi liggen he  :P er zitten 2 plankjes onder  ;D ;D ;D
;D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

Enige voorbereiding vor morgen is getroffen.....Binky zit bij Sunny en Charlie in de voliere, dus kunnen ze even aan elkaar wennen. Zou ik al twijfelen OF ze het samen kunnen vinden, nou Sunny verwelkomde Bink als een ECHT stoere BINK  ::) :D

De hartjes lijken van haar af te vliegen  :o en Binky schijnt het wel leuk te vinden al bleef ie op het schommeltje zitten waar ik hem neerzette  ;D had ik eigenlijk niet verwacht, maar soms doen ze dingen waar je dan weer van op kijkt. ook Charlie is reuze nieuwsgierig wie die nieuwkomer is die altijd zo voor de tralies zit te gluren  ;)

Melody zit bij Nikki en Beauty en ook die heeft het reuze naar zijn zin en aan zijn gedrag begin ik steeds meer het idee te krijgen dat Nikki een popje is ??? vleugels wijd, fluiten en vleien. Ik heb besloten Nikki erbij te houden, met 3 hoop ik het toch te redden. Ik denk dat Binky het wel naar zijn zin gaat krijgen met zijn nieuwe maatjes, wat jammer dat er geen geluid bij is tijdens typen  ::) hij zit lieve geluidjes te produceren :D ik kan alleen nu niet zien tegen wie, ze zitten "ingepakt" he.....licht is uit dus slaaptijd  ;)

Rocky doet weer WoodyWoodpecker DAT weet ik zelfs van verre  ;D die slaat zijn snavel hard heen en weer tegen het hout aan en gaat dan hard fluiten, waarom ie zijn snaveltje heen en weer "hakt"  ??? ??? geen idee  ::)
:D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Olga en Hans

Hey Wilma,

Wat fijn dat het allemaal zo vlot verloopt, maar toch ook triest  :-\ voor je en je zal misschien toch nog wel menig traantje laten  :'(.
Je wilt het toch proberen om er 3 te houden en dan kijken of het gaat.
Ik ga duimen voor je  ;).

Hier bij ons doen Kaya en Rocky ook wel zo'n houthakkersroffeltje, zou dat mannelijk zijn  ;D ???
Maar wat ze er mee willen zeggen, ik heb geen idee, misschien heeft het met imponeren te maken.

Groetjes Olga.


Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

Wilma1

9 december 2006, 00:32:50 #2170 Last Edit: 9 december 2006, 00:35:19 by Wilma1
Citaat van: Olga en Hans op  8 december 2006, 19:57:13
Hey Wilma,

Wat fijn dat het allemaal zo vlot verloopt, maar toch ook triest  :-\ voor je en je zal misschien toch nog wel menig traantje laten  :'(.
Je wilt het toch proberen om er 3 te houden en dan kijken of het gaat.
Ik ga duimen voor je  ;).

Hier bij ons doen Kaya en Rocky ook wel zo'n houthakkersroffeltje, zou dat mannelijk zijn  ;D ???
Maar wat ze er mee willen zeggen, ik heb geen idee, misschien heeft het met imponeren te maken.

Groetjes Olga.


OOK een Rock  ;) dus he, die dat doet ....machogedrag  8)  ;D

De logeerpartijen zijn idd heel erg dubbel, ook omdat het zo onverwacht komt, ik had er echt geen flauw idee van dat dit zo gaan gebeuren en dacht nog, "ach over een paar maanden zitten ze buiten.....en wordt het misschien beter"niet te weten dat ik METEEN maatregelen moet nemen....dat was wel het laatste.

Ik weet dat ze het goed treffen bij de nieuwe adresjes, maar het liefste zie en hoor ik ze als ik op de bank zit. En zo vreselijk moeilijk een keuze te maken WIE met WIE waar ??? En Melody (mijn troetelkindje) wil ik zeker hier houden en Beauty ook, maar die hangt best wel aan Nikki....tja....het is de moeite waard het te proberen....13 of 3 geeft al een heel verschil, nu merk ik al dat de bank minder wit is van gefladder.

Maandag komt Joke helpen schoonmaken, zodat we zogezegd "clean" en stofvrij kunnen beginnen, want op de wapper liggen toch wel poepjes en daar kan ik nu niet bij en dat zijn juist de boosdoeners.....de voliere begin ik Zondag aan!

Wel erg lief van Joke....O, ja ze is OMA geworden :D van haar 1e kleinkind(zoon)!!!!! Een lief klein poppetje,ik heb hem gezien..... 5 weken te vroeg maar wel gezond....Nick-Luca!!
Jan en Joke zijn apetrots!!!! Ik moest het ff zeggen hoor  ;)
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Caroline

Citaat van: Wilma1 op  9 december 2006, 00:32:50

........... want op de wapper liggen toch wel poepjes en daar kan ik nu niet bij en dat zijn juist de boosdoeners.....de voliere begin ik Zondag aan!



Hoi Wilma, ik las net dit. Door je ziekte ben je nu hoofdzakelijk allegrisch van de poepjes?? Of snap ik er nu niks van??

Ik zou eerder zeggen voor de stof en de veertjes.

Kun je er wel weer van genezen, zat ik me af te vragen?? Als je  minder vogeltjes houdt en medicijnen ervoor krijgt of blijf je het nu meedragen??

Hopelijk verbeterd je toestand snel en ik hoop zo voor je dat je in ieder geval Coco, Ruby, Beauty, Nikky en Melody binnen kunt houden.

En wel rustig doen hoor, al dat poetsen is helemaal  niet goed voor je knie, Ed en zijn zus waren ook van die fanatiekelingen en hebben meer dan een jaar mank gelopen, doordat ze te veel deden, kwam er steeds littekenweefsel wat er voor zorgde dat ze geen volledige strekking meer konden maken op den duur en Ed nog 2 x opnieuw is geoppereerd en zijn zus zelfs 3 x waarvan de laatste keer zelfs in Rotterdam en gevolgd met 6 weken gips. Dus kijk uit.

En Joke en Jan, gefeliciteerd met jullie kleinzoon.

Groetjes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Ann

Hey Wilma

Ik leef echt met je mee en vind het leuk te lezen hoe goed je je valkjes kent. Ik kan me maar een beetje voorstellen hoe jij je voelt. Gelukkig heb je er toch 3 kunnen houden die je zeer nauw aan het hart liggen. Ik zal meeduimen dat het snel terug wat warmer wordt en dat je 10 andere lieve schatten snel terug kunnen komen.
Ondertussen kan je natuurlijk wel lezen over ze op het forum, wat toch véél beter is dan een definitief afscheid.

Nog veel sterkte.

Ann :-*


The sincerest form of flattery is to be pooped on by a Cockatiel

Centje bijverdienen?
http://gpt-ptc.goedbegin.nl

Wilma1

9 december 2006, 10:48:54 #2173 Last Edit: 9 december 2006, 10:51:17 by Wilma1
Hoi Caroline,
Het stof wat opwaait, zitten gedroogde poepjes in, die bevatten eiwitten en DAAR schijnt het van te komen. De inonisator, die we hebben vernietigd een hoop, maar eer het daar is heb ik er al van ingeademd. Zelf dacht iik ook HET STOF, veertjes etc.....maar dat is dus niet zo. Daarom is het zo vreemd.

Het "poetsen" is niet zoals het klinkt, maar gewoon ff wat extra, waar je anders bij denkt..."volgende week wel".....gelukkig hou ik alles goed bij, al is het maar voor anderen die plots binnen stappen, stel je voor zeg, dat ik eerst poep moet ruimen :o ze alvorens de deur te laten doorgaan, nee dat valt mee. Met een schone lei beginnen, noem ik het maar. Alles de deur uit dus ook het achterblijfsel van ze  ;)

Hmmmm....had ik ook mee kunnen geven natuurlijk met de logeerbaasjes  ;D....HE, TE LAAT....kan het alleen Marga en Nellie nog meegeven  ;)

Hoi Ann,
Wees blij dat je het gevoel niet kent, ook de ziekte niet kan voelen. Zeker JIJ zou er helemaal TE JONG voor zijn, dat ben IK al  ;) Het geeft je veel machteloosheid ten opzichte van je eigen lijf, die altijd heeft gedaan wat "JIJ" wilt en nu weigert.

Probeer ook zoveel te luchten en gelukkig laat het weer het toe de deur veel open te zetten. De rest valkjes hebe het goed e zullen er weinig hinder van ondervinden, als ze eten, drinken en aandacht krijgen zal het hun niet uitmaken WIE dat doet. Wij mensen zijn heel anders dan vogels.

-----------------------------------------------------------------------

Heel grappig.....Binky heeft vriendschap gesloten met Charlie en dat is iets wat ik totaal niet had verwacht, Charlie kan opdringerig zijn en Binky is juist "kat uit de boom" kijker....ze hippen samen door de oliere en zitten steeds bij elkaar  :o Waar ik dacht "er zal wel een HAP vallen, gebeurt er niets  ::) Ik had ze juist bij elkaar gezet om ze te laten wennen aan elkaar en niet Marga op te schepen met dat "probleem", wat er dus helemaal niet is.  :P Ik zag dus weer die bekende "beren op de weg"  ;D Sunny vind het allemaal interessant en bekijkt Binky van top tot teen als een echt popje  ;)

Zojuist heb ik een tripje door het huis gemaakt met Ruby, die sprong van de kooi en ging aan de wandel.....ik mijn hand eronder en hopla, hij zat. We hebben samen beschuitjes gesmeerd en Ruby heeft lekker in mijn losse haar gerommelt.

Hij heeft van "tante" Joke een groot spiraaltouw gekregen, met speeltjes eraan en een bel. NOU DAT is toch iets suprleuks  :P hij rent van boven naar beneden en als ie wat springt, zwiept het touw op en neer en Ruby hipt mee....prachtig vindt ie het en is de hele dag druk in zijn vernieuwde speeltuin  ;D
:D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Mara

Hoi Wilma

Ik zie dat mijn im'tje niet meer nodig was. Maar goed, ik heb het toch evengoed gestuurd.

Ik vind het vreselijk voor je! Echt waar en ik wist niet wat ik las, echt.

Ik weet dat ik een tijdje niet hier geweest ben om verschillende redenen en had heel wat bij te lezen, maar dit had ik echt niet verwacht toen ik begon te lezen.

Ik hoop dat de voliere gauw staat op het voorjaar, dan kun je alsnog genieten van je lieverds.

Veel sterkte

Mara