DIERENPARADIJS van Piet en Wilma DEEL 1

Gestart door Wilma1, 18 december 2005, 22:57:22

« vorige - volgende »

Ineke

Links Ruby en rechts Coco? Ruby heeft meer rood in de snavel en in de nek lijkt t. Ook iets forser, de kaaklijn heeft meer zwart en er is meer donkergroen op de vleugels. Caroline, wat denk jij? :D Uh Wilma, kunnen we iets winnen ;D

Caroline

Wow, geweldige foto's!!

Bedankt Wilma.  :-*

En nu zie ik inderdaad heel erg goed het verschil, Ruby links op het touw bij de kooi en Coco op jouw arm toch??

Coco is kleiner, lichter groen, de vleugels zijn dezelfde kleur terwijl bij Ruby de vleugels veel donkerder zijn dan de restvan het lichaam, de band bij Ruby is veel breder en er zit paars in de nek, en .... op de foto lijkt de vorm van snavels ook anders.  :D

Ben ik geslaagd??


Deze foto vind ik geweldig!!  :-* :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Wilma1

THX...ook vandaag komt er niet veel van, moet de volieres schoonmaken en straks nog weg...daarna vanavond lekker uit eten  :P....WOKKEN  :P...zo leuk en erg lekker  :D!!!

De test gisteren gingen niet goed helaas, ik had veel te weinig lucht om er iets  uit te halen en haalde alleen met een flinke hoest een piek, die dan NIET telde  ::)  :-\...na 2x de hele ritst overdoen werd besloten te stoppen, omdat ik in vreselijke hoestbuien los barstte....uiteindelijk heb ik VENTOLIN gekregen om het te verlichten en na 10 min. alsnog te proberen, anders kan ik Maandag ook geen tests meer doen.

Het ging iets bete,r al was het vreselijk zwaar en viel het me best tegen...ik heb er "iets" van kunnen maken, om het Maandag toch te mogen proberen, maar ze geven geen garantie of het resultaat voldoende is, om als gemaakte test bij te voegen....als ik al benauwd ben, kan ik afbellen, maar aangezien ik toch in het ziekenhuis ben wil ik het gewoon proberen en dat vond ze goed. Ik wordt dan "ingespoten" met Histamine, wat een benauwdheid kan opwekken. Ik mag nog seeds geen medicatie, pas Maandagmiddag weer en was blij met het "hapje"lucht uit de Ventolinspuit  ::) !!

Nu begrijp ik pas echt goed  :o wat mensen met een benauwdheid voelen en doormaken, dan is dat van mij nog maar niets voorstellend, vind ik!!

Allegie test wijst niets uit ( gelukkig) alleen de Histamine kwam op. Ja... en stof krijg je natuurlijk wel met vogels, dus dat is vervelend, maar nog een paar maandjes doorbijten....dat gaat me wel lukken!!!

Beauty wordt brutaal  ;D.... al ze iets wil, dan hapt ze Binky simpel in zijn kuif of pootjes...ze fluit als de beste, nog meer dan degene in de voliere....onvoorstelbaar....Wel heel erg leuk  :D!!! Ze kan ook net doen alsof er iets "ergs" is gebeurt, dan lopen we met haast 2 treden tegelijk naar beneden en is er helemaal niets aan de hand  ::)!!! Het lijkt dan bijna of ze glimlacht  ;D...daar trappen we nu steeds minder in natuurlijk  :P  ::)

Als ik iets in de kooi moet doen, stapt ze meteen op om met me mee te gaan. Vliegen gaat ook beter, ze redt het vanaf de kooi tot de voliere....best een eind....niet hoog maar dat komt wel!!! Ook zij vindt het leuk te buurten bij de buren!!!

;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

Citaat van: Caroline op 11 november 2006, 11:04:38
Wow, geweldige foto's!!

Bedankt Wilma.  :-*

En nu zie ik inderdaad heel erg goed het verschil, Ruby links op het touw bij de kooi en Coco op jouw arm toch??

Coco is kleiner, lichter groen, de vleugels zijn dezelfde kleur terwijl bij Ruby de vleugels veel donkerder zijn dan de restvan het lichaam, de band bij Ruby is veel breder en er zit paars in de nek, en .... op de foto lijkt de vorm van snavels ook anders.  :D

Ben ik geslaagd??


Deze foto vind ik geweldig!!  :-* :-*

Helemaal goed, een DIKKE 10  ;D de snavel van Coco is veel smaller en langer in een punt!! Ruby zit idd links, ze hebben wel hyn best gedaan voor je hoor, want hun samen op een vierkante meter geeft een hoop tumult.....hahahaha...ze moeten niets van elkaar hebben!!!

De foto, die jij hebt geselecteerd, zei Piet ook al ...."DIE vindt ze vast het leukste"!!!!  ;D :D ;)
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Ann

Hey Wilma

Leuk te horen dat het zo goed gaat met "plaagstok" ;) Beauty.

Wat minder dat het onderzoek niet zo goed ging. Ik hoop dat alles alsnog in orde komt.

Groetjes
Ann :)


The sincerest form of flattery is to be pooped on by a Cockatiel

Centje bijverdienen?
http://gpt-ptc.goedbegin.nl

Olga en Hans

Hoi Wilma,

Jammer dat de test bij jou niet goed ging, hopelijk gaat het maandag beter  ;). Sterkte en dat je dan maar niet geplaagd wordt door een hoestbui.

En is Beauty nou een popje of een manneke  ???, maar wel leuk dat hij/zij zo ondeugend wordt  ;D.

Groetjes Olga


Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

Wilma1

De veren zijn op de post, van Beauty en over een week...zullen we het weten...IK denk toch een man ???  ::) Het fluit vreselijk veel, best erg leuk!!!

Straks mogen ze er even uit!

Gisteren lang gedaan over de schoonmaak....telkens telefoon en dan schiet het niet erg op  ::) maar uiteindelijk was ik om half 5 klaar en geheel bekaf, vanaf een uurtje of 12!!  :P

Heerlijk genoten van het wokken, wat is dat toch lekker en je kunt alles zelf uitzoeken en het is vers!!!
:D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Anja

Hoi Wilma,

Ben erg benieuwd of Beauty een pop of man is.

Lekker is dat wokken he.
Je kan vanalles uitzoeken ter plekke laten wokken en daarna lekker smullen.

Groetjes Anja

Rianne

Hoi Wilma,

je bent toch niet allergisch voor vogels? Of heb je je daarop al laten testen? In korte tijd zijn er toch nogal wat valkjes bijgekomen ;D

Wilma1

14 november 2006, 14:31:28 #1974 Last Edit: 14 november 2006, 14:33:25 by Wilma1
Citaat van: Rianne op 13 november 2006, 12:16:14
Hoi Wilma,

je bent toch niet allergisch voor vogels? Of heb je je daarop al laten testen? In korte tijd zijn er toch nogal wat valkjes bijgekomen ;D


Op eigen verzoek  ben ik hierop getest en de totale uitslag krijg ik  6 dec. maar 1 test die gedaan is is negatief... de bloedtest heb ik nog niet!! Maar in de eerste instantie zegt de longarts dat hij de vogels NIET als het probleem ziet?!!

Misschien WEL het stof wat ze veroorzaken, denk ik dan weer....al zuig en stof ik momenteel elke dag, heb OOK een ionisator staan en maak de kooien vaker schoon??!! Je blijft stof houden  natuurlijk!

Trouwens "jouw" Stacy maakt elke man het koppie op hol  ::)....Zondag hoorde ik een hoop tumult  ???...kijk en zie Charlie OP Stacy zitten  :o :o :o ...zij vond het prima, maar Maxime NIET  :P die werd helemaal kwaad en trok aan Charlie's staart, terwijl Melodie aan de andere kant aan Charlie liep te trekken  ::) en de rest ernaar zat te kijken....leek wel een wedstrijd..... WIE GAAT ER WINNEN ??? ;D

Uiteindelijk niemand, want Charlie viel naar beneden en Melodie en Maxime hapten OOK naar elkaar en Stacy liep weg  ::) :P ;D.... een hele rivaliteit op een rustige Zondag  ;D

--------------------------------------------------------------------------------

De 2e longfuctietest is OOK weer op niets uitgedraaid. Het zou een Histamine test worden, met telkens wat meer stofjes, wat een prikkel zou geven, om te zien HOE ver ik kwam.....nou helemaal NIET dus, want die prikkel had ik al van MEZELF!! Ik was juist al vanaf 8 uur gaan werken, het was erg rustig en heb niet zoveel gedaan...een kwartier eerder ben ik erheen gegaan, om "op adem" te komen van het stukje lopen en kou/warmte verschil was er nu ook niet, omdat ik al binnen was.

Eenmaal DIEP in- en uitademen met een diep zucht, bracht me tot een uitbarsting van hoesten, die ik amper kon stoppen, daarbij was ik al benauwd, want had 5 dagen geen medicatie gebruikt!! Ze besloot er meteen mee te stoppen en GEEN Histaminen toe te voegen, anders ou het nog erger worden. Ik kreeg dus weer 2x Ventolin om wat lucht te krijgen en na 10 min. de test "droog" gedaan, wat iets beter ging.....om toch een beeld te vormen hoe ik reageer MET medicatie.

De uitslag van het totale "plaatje" krijg ik dus 6 Dec. Erg jammer dat het niet goed ging, maar ik heb het het hele weekend naar gehad met ademen...vooral ook buiten was het niet fijn, door de wind nog minder lucht en irritatie. V.a Zaterdag hoofpijn wat gister bijna op barsten stond....logisch met weinig lucht en veel gehoest.

Gelukkig (wat klinkt dat dubbel, ik hou niet van medicijnen  :-\) weer met de inhaler mogen beginnen en voelt een stukje minder benauwd....maar met inspannig bljft het zeuren. Rustig blijven zitten heeft het  beste effect, maar DAAR zie IK geen "gat" in!!! Ik MOET wel iets doen hoor?!!!!!

Ik heb besloten in overleg, nog 2 Maandagen te werken in mijn eigen ploegje, gisteren ben ik ook gebleven en ondanks alles beviel het goed, want thuis voel ik me precies hetzelfde en zit OOK NIET stil!!! Nu doe ik nog wat nuttigs ook.....ik wil dit blijven doen tot de dag voor de OK en dat is goedgekeurd!!!
;) Wilma


p.s waarom is mijn handtekening ineens WEER tegroot ??? IK heb er niets aan veranderd ??? Moet ik nu die poes er weer afhalen ??? Blijft weinig van over zo?!!!!
[/b]


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

Poes is weg hoor :-\!!! Hoop dat ie zo mag, anders weet ik het niet meer  ::) ::) ::) !!!


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Rianne

Ik zie je handtekening zonder scrollbalk hoor. :) Dus dit is binnen het zichtbare formaat.
Stacy is dus echt een vaderskindje, die flirt buiten ook met 2 popjes ;D
Hopelijk komen je ademhalingsklachten niet van de vogels. Maar ja, er komt volgend jaar toch een voliere dus de oplossing zou er al zijn. :)

Wilma1

Citaat van: Rianne op 14 november 2006, 16:13:32
Ik zie je handtekening zonder scrollbalk hoor. :) Dus dit is binnen het zichtbare formaat.
Stacy is dus echt een vaderskindje, die flirt buiten ook met 2 popjes ;D
Hopelijk komen je ademhalingsklachten niet van de vogels. Maar ja, er komt volgend jaar toch een voliere dus de oplossing zou er al zijn. :)


Ik heb die poes ernaast stond weggehaald....maar die stond er al de hele tijd.

O is de pappa net zo  :o  ;D ;D ;D...ik ben op alles voorbereid  ;D

En idd de vogels gaan grotendeels naar buiten toe!!!! Ik wacht geduldig af!
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Caroline

Jeetje, wat balen joh!!

Ik weet wat het is, heb in het verleden regelmatig last gehad van Astmatisch Bronchitis, erg lastig en erg benauwd.  :-\

Hopelijk komt er iets (niks ernstigs) uit de testen, en kun je snel geholpen worden.

Sterkte ermee.  :)

Groetjes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Riny

Hoy Wilma
Eindelijk heb ik eens bijgelezen in je dagboekje.
Ik moet je een compliment maken voor het leuke speeltuintje.
Bij jou zou ik wel vogeltje willen zijn.
Hopelijk ben je snel van al je vervelende klachten af.
Groetjes Riny :D