DIERENPARADIJS van Piet en Wilma DEEL 1

Gestart door Wilma1, 18 december 2005, 22:57:22

« vorige - volgende »

Wilma1

24 oktober 2006, 11:13:42 #1830 Last Edit: 24 oktober 2006, 11:16:29 by Wilma1
Citaat van: marilyn op 23 oktober 2006, 20:11:46
hoikes wilma

voila geen scroll meer naast mijn handtekening  ;)
enne nikki op de foto  ;)   kan het ook anders  ::) hij is evengoed mijn grootste trots momenteel  :P

groetjes marilyn

:o :o :o HELLS ANGELS.....moet ik nu een motor kopen voor Nikki  ;D ;D ;D zodat ie mijn huis onveilig kan maken  ;D :D ;)....maar een leuke foto!!!!!!
Citaat van: Caroline op 23 oktober 2006, 20:38:00
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.  :D

Doe je nog een ontlastingkweek van hem/laten laten maken??

Of zet je hem/haar in quarantaine??

Het is echt een Beauty, kijk alweer uit naar nieuwe foto's van je.  :D

Nog 3 nachtjes .......




Goed geraden Caroline,
Ik ga niet "over 1 nacht ijs" en wil toch weten "HOE beter" ie is!!! Voor mijn eigen gemoedsrust en het beestje zelf, want als ie wel verder behandeld moet worden is dat natuurlijk prettig om NU te weten!!!

Ook komt ie in de kooi, waar ik eerst Dusty in had, toen die apart moest vanwege die vermeende bacterie, hij staat dan naast Binky dus niet echt alleen. En ik ga hem bijvoeren (eerst wegen!!) omdat er wel wat vlees aan mag!! Alhoewel ie wel wat "voller" is dan ie was!

Sommigen zullen me voor "gek" verklaren, denk ik.....een "zieke"vogel te halen, maar ik wil hem beter maken en een happy live geven, ook deze verdiend dat en anders blijft ie misschien "achter" omdat niemand hem wil!!! Ik was er meteen verliefd op!!! Door Piet, want DIE had hem "gespot" en vond het diertje ook gradioos om te zien, zijn hele uitstraling is zo vertederend.

Ooit hebben we een zieke kat geadopteerd, die door de
eigenaar verwaarloost werd, omdat die niet naar de DA wilde gaan. Als we niets hadden gedaan, was ie zeker dood gegaan door infectie. Nu is ie inmiddels 18 jaar en is nog steeds zielsgelukkig, we merken ook dat ie heel dankbaar is, want deze kat is zo vreselijk aanhankelijk...soms net een
mens!!


Wat een heerlijkheid om 's morgens met je ontbijtje voor de voliere te zitten....dat geeft toch zoveel rust  :)...ik ben ook blij, dat ik toch een paar valkjes ga binnenhouden, want ik zie me ( in de winterdag) NIET ::) met mijn bordje BUITEN  :o voor de voliere zitten  ;D

Vogels observeren, dan zie je ook of ze zich fijn voelen of niet...zo met Sunny....ik merk dat ze steeds meer in een hoekje gaat zitten en niet meer speelt....uit de kooi samen met Binky vindt ze dan wel fijn, maar verder doet ze niets meer :o

Ja, misschien moet IK meer geduld hebben, maar dit kan IK dus NIET aanzien en heb haar opgepakt en teruggezet  :D ze zat verdwaasd om zich heen te kijken en ging meteen naar Rocky toe om haar koppie even in zijn nekkie te leggen....tjonge, ik smolt bijna toen ik dat zag. Ze mistte hem en hoorde hem wel blijkbaar, hij heeft haar gekroelt en daarna ging ze meteen weer spelen en ze is vanmorgen heel levendig, zoals ik haar ken.

Rocky heeft zich weer bij Lucky gevoegd en Sunny gaat haar eigen gangetje en die vleugels groeien wel weer, ze kan evengoed vliegen, dus voldoende voor in de voliere. En wat broer/zus betreft...ik hou het in de gaten OF er iets gebeurt, zo ja....haal ik de eitjes wel weg!! Ik denk dat het wel meevalt, omdat Rocky veel met Lucky is.

Wat een "doos" ben ik dan he....ik vind het ZO erg als ik een dier ongelukkig zie zitten?!! En Binky, die zit gewoon simpel te kijken en maakt er niets van dat ze "weg" is...straks mag ie "helpen" kooien soppen, ik laat hem er dan wel uit!!!  ;D

Sjeeeeeeeee...terwijl ik typ, komt er een traumaheli vlak langs mij raam hierboven.... :o :o :o :o :o....om je kapot te schrikken WAT vreselijk groot ie die dan en ik keek de mensen erin recht in de ogen  :o :o :o :o......Piet is erbij op de grond, er is een glazenwasser van de ladder gevallen van 5 meter hoogte...oei niet best!!! Maar ik bijna rolling, want ik hoorde de heli wel en vrij hard, maar verwacht hem niet ZO dichtbij  ::) als je dan je hoofd  door de lamelle steekt en je bijna een "kopstoot"  ;D krijgt deins je ver naar achteren toe hoor!!! Toch prachtig om te zien!!!!!!!!

Lekker lang verhaal he?!! Komt door Caroline  ;D dat is "besmettelijk"  ;D
;) Wilma

[/i]


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Anja

Hoi Wilma,

Nou ik hoop in ieder geval dat Beauty verder niets mankeert en dat er snel wat spek op de botjes komt  ;D ;D ;D

Dat zal idd wel schrikken zijn geweest  :o :o :o
Zo'n helikopter bij je raam.
Wie verwacht dat nou. Kijk je naar buiten en dan zie je dat gevaarte. Ben maar blij dat je het niet aan je hart hebt  :P :P
Je zou er zo iets van krijgen.


Groetjes Anja

marga

hoi wilma
ik hoop dat ,dat maar goed afgelopen is voor die glazenwasser
jij maakt zo wel weer eens wat mee zeg
groetjes marga

Wilma1

 :censuur :censuur :censuur ;D :censuur :censuur


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Mara

Hoi Wilma

Ik kan het me wel voorstellen dat je van zo'n groot ding schrikt, zou ook mijn eerste reactie zijn geweest. Poeh poeh, dat is zeker niet mooi.

Ik hoop dat Beatuty helemaal beter is en gauw 'vlees op de ribben' krijgt.

Liefs

Mara

Rianne

Wat lees ik nu weer?!? "Mijn" Stacy een overloopster?!? Zo heb ik haar niet opgevoed!!! Hmmm... ze zal het wel van paps hebben ;D Die kijkt ook naar andere vrouwtjes! Stacy is van mei, dus nog eventjes wachten ;)

Je gaat toch je Beauty ophalen? Erg he, als je eenmaal verliefd bent... Heb het ook eens gehad, in Sneek. Er zat een geparelde lutino in een dierenwinkel... Heb de hele dag lopen nadenken of ik die op zou halen of niet. Heb het uiteindelijk niet gedaan. Maar t was wel moeilijk ;)

Ann

Hey Wilma

Heb wat bijgelezen. Geeft niet dat je verhalen zo "lang" zijn. Je hebt een heel leuke manier van verwoorden ;).

Hoop dat alles in orde komt met de glazenwasser en natuurlijk ook met Beauty.

Groetjes
Ann :)


The sincerest form of flattery is to be pooped on by a Cockatiel

Centje bijverdienen?
http://gpt-ptc.goedbegin.nl

Wilma1

Citaat van: Rianne op 24 oktober 2006, 11:41:10
Wat lees ik nu weer?!? "Mijn" Stacy een overloopster?!? Zo heb ik haar niet opgevoed!!! Hmmm... ze zal het wel van paps hebben ;D Die kijkt ook naar andere vrouwtjes! Stacy is van mei, dus nog eventjes wachten ;)

Je gaat toch je Beauty ophalen? Erg he, als je eenmaal verliefd bent... Heb het ook eens gehad, in Sneek. Er zat een geparelde lutino in een dierenwinkel... Heb de hele dag lopen nadenken of ik die op zou halen of niet. Heb het uiteindelijk niet gedaan. Maar t was wel moeilijk ;)


Jaja...jouw zo verlegen lijkende Stacy DOET DAT  :o...nou IK vind haar OOK te jong....daarbij GEEN ruimte  :P dus geen geklooi hoor!!!  :) Inmiddels de foto's weer gevonden en helaas moeilijk te zien als alleen een "stapeltje" vogels in de hoek....het moest ook zo snel, daar was ik niet op voorbereid hoor  :P


Melody en Stacy .... wipwappen in de hoek  ::) :P

En Beauty, ja liefde op het eerste gezicht, wat moet je dan he ?!! Met een kweek en e.v. verder behandelen heb ik er wel vetrouwen in!!!


Hoi Ann, de glazenwasser weet ik niet, maar met Beauty komt het vast wel goed :D ;)!!
;D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Caroline

Zeker schrikken, zo'n supergroot traumahelicopter voor je neus.

Heb het hier ook een keer gehad, toen ging hij landen op een klein parkeerplaatsje bij het bejaardenhuis hier aan het eind van de straat.  ::)

Ze komen hier sowieso regelmatig over, zijn "rustplaats" (of hoe noem je dat  :-[ ) is hier 5 km vandaan, op militairvliegveld Volkel.  ;)

Lekker hoor, die leuke lange verhalen van je, vooral mee doorgaan.  :D

Groetjes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Wilma1

Hoi Caroline,
Soms heb je ook best veel te vertellen en lijkt er geen eind aan te komen  ::) :P ;D


Even een stukje OFF TOPIC!
Vanmorgen kwam ik beneden in donker, Piet was net thuis van de nachtdienst en zat als een schim  :o op de bank, maar goed dat ik hem had gehoord, anders zou je er een rolling van krijgen.

Hij laat, zo vroeg,  het licht uit voor de vogels, anders schrikken ze zo wakker en dat vindt ie zielig  :P...leuk he, van zo'n GROTE vent, die aan die kleine vogltjes denkt  ;D

De ionisator, is gisteren binnen gekomen en staat zijn werk te doen.....het is een klein ding met hoge capiciteit, lijkt op de thermoskan  ;D komt alleen geen koffie uit  :-\ :P

Ik kom net bij de HA vandaan....
de longen zijn schoon (pfffffff opluchting  ::)) er zijn ook GEEN tekenen, dat er een onsteking GEWEEST is....dus de antibiotica geheel voor NIETS geslikt!!!! En dat vond ik minder om te horen, want ik ben er behoorlijk naar van geweest dei 8 dagen....blehhhh.

Maar ik ben er nog niet, want hij heeft een voorstel, me door te sturen naar een longarts voor een verder onderzoek, op de longfunctie. Hij BLIJFT zeggen "dit is GEEN verkoudheid en je klinkt zeker niet lekker"...klopt als een bus, want gisteravond WEER temp. en de gehele dag vreselijke hoestbuien, tot laat in de nacht....dodelijk vermoeiend....met dan ook nog hoofdpijn als gevolg  ::) ::) ::)

Er zit alleen een "maar"aan het onderzoek...mijn eigen HA is er morgen weer en alleen HIJ kan de beslissing nemen of hij er net zo over denkt, om een dergelijk onderzoek te laten doen. Dus morgenochtend bellen. Ik ben toch wel blij dat er een voliere in "aantocht" is, want er zit natuurlijk wel een kans in, dat het misschien een allergie kan zijn ??!!! Alhoewel mijn HA het niet mogelijk lijkt, omdat ik dan al veel eerder last zou moeten hebben.....ook wel weer waar ???  :-\

In ieder geval HEEFT DIT een rede, ik hoest en puf niet voor niets zo, tot kokhlazen toe....dus er MOET een verklaring voor zijn die te behandelen is voor meer lucht, zonder prikkels..... was het resultaat van mijn artsenbezoekje, die het er niet bij laat zitten!!

Zometeen dagje IKEA met Joke en Petra (schoondochter) leuk!!!
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Rianne

Jeetje, nog niet van je hoest af :-\ Klinkt allemaal erg vervelend...
Gezellig, een dagje Ikea! Je kunt daar lekker en goedkoop eten! :D

Caroline

Hoi hoi!!

Hebben ze al gedacht aan kinkhoest??

Weet je nog dat we dat hier allemaal hebben gehad, de longen uit je lijf hoesten tot kokhalzen toe maar bij controle waren de longen en de luchtwegen schoon.  :-\

Na neus kweek wees het uit dat we kinkhoest hadden.

Dit ging overigens wel weg na een hele zware AB-kuur maar heeft een nasleep van zeker een week of 6-8.

En .... als één van ons nu nog verkouden is hebben we nog steeds die nare hoest, wat ook nog een tijdje kan duren.

Zomaar een ideetje hoor omdat onze HA zei dat het niet vaak wordt herkent doordatde meeste mensen er tegen ingeënt zijn.  ;)

Heel veel plezier straks!!!!  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anja

Hoi Wilma,

Sjonge jonge het zit jou ook niet mee he.

Wat Caroline zegt zou ook goed kunnen. Heb hetzelfde meegemaakt met Jeroen( mijn zoon). Ik hoop het niet voor je dat je kinkhoest hebt hoor.

Nou shop ze in ieder geval bij IKEA.
Vind dat zelf ook altijd reuze gezellig.

Groetjes Anja

Ineke

Als t kinkhoest zou kunnen zijn moet dit zo snel mogelijk worden getest, want t is uiterst besmettelijk met n incubatietijd van 1-3 weken.
http://www.rivm.nl/rvp/overzicht_ziekten/kinkhoest

Beterschap Wilma en alvast n leuke dag gewenst voor morgen, als je Beauty naar huis brengt!

Ann

Hey Wilma

Veel beterschap, geniet maar van je dagje IKEA.

Groetjes
Ann :)


The sincerest form of flattery is to be pooped on by a Cockatiel

Centje bijverdienen?
http://gpt-ptc.goedbegin.nl