DIERENPARADIJS van Piet en Wilma DEEL 1

Gestart door Wilma1, 18 december 2005, 22:57:22

« vorige - volgende »

Wilma1

Citaat van: Lin op 14 oktober 2006, 12:47:31
Jij hebt toch een alexander parkiet? zie er net een staan op internet van 3 maanden oud. Hij wil hem nu al weg doen.. echt zielig.. daar is dus echt niet over nagedacht want hij wil ruilen met een valk.. ???




Ja dit is hem Ruby...niet supertam, maar wel erg happy en als IK iets wil... gebeurt het evengoed wel hoor, want IK ben de baas en dat weet ie heel goed!!!!  Zelfs als ie moet worden geknipt doe ik dat ook, want meenemen in een kooi raakt ie erg in de stress en na het knippen een nootje!!!

Maar wat zielig zeg, waarom doet ie hem weg dan??? Ze zijn zo vreselijk mooi en kunnen veel leren, dat zien we aan Ruby ook!!! Als gaat het niet zo snel als bij een papagaai, ze zijn best intelligent, maar geduld!!! DAT is belangrijk!!!

Idd heel naiëf om er dan een te kopen!!! En ruilen voor een valkje, wat denk ie er dan beter mee te kunnen doen ??? Als een valkje NIET wil doet ie het OOK niet en BIJTEN kan een valk OOK HEEL GOED  :P

Jammer dat ik geen ruilvalk heb...ik doe nl niets weg  :P ;D
:-\ Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

marilyn

hoikes wilma

je valkjes hebben echt wel een paradijsje met al dat leuke speelgoed  :D

jeetje een alexanderparkiet van 3 maanden oud alweer wegdoen  :o  :o  :o waarom hebben ze die dan eigenlijk gekocht  ??? ik vraag me echt af of ze niet beter eerst eens nadenken voor ze iets doen  ;) toen ik mayka heb gekocht had ik ten eerste een afspraakt met de verkoper als ie niet tam genoeg was dat ik hem kon terug brengen en mayka heeft mij heel wat keren gebeten dat is een feit maar toch is hij hier nog altijd en ik ben niet meer van plan om hem voor wat voor reden dan ook weg te doen  ;) ik heb ook al de kans gekregen om verschillende handtamme valkjes te verkopen maar degene die ik voor mezelf koop blijven ook bij mij en als ze echt een tam valkje willen dan wil ik best een ander valkje tam maken maar van mijn eigen vogels blijven ze af en daarom kan ik maar moeilijk begrijpen dat die mensen die alexander parkiet na zo'n korte tijd alweer willen wegdoen  :-\

groetjes marilyn

Lin

14 oktober 2006, 14:01:43 #1697 Last Edit: 14 oktober 2006, 14:24:31 by Riny
Hey Wilma nog meer leuke fotos!

Ja die alexander parkiet. klik hier

Echt zielig volgens mij heeft zij mij wel eens gemaild voor een valkparkiet maar wees ik haar af.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Wilma1

Citaat van: Lin op 14 oktober 2006, 14:01:43
Hey Wilma nog meer leuke fotos!

Ja die alexander parkiet. http://koopjes.marktplaats.nl/dieren_en_toebehoren/vogels_parkieten_en_papegaaien/52710702.html

Echt zielig volgens mij heeft zij mij wel eens gemaild voor een valkparkiet maar wees ik haar af.


Oooooooooooooooooooooooooooo....die kooi alleen al is veeeeeeeeeeeeeel te klein  :o :o :o....arm diertje  :'(

:-\ Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Anja

Hoi Wilma,

Heb even lekker zitten genieten van jou prachtige foto's.

En ik was degene die het vroeg van dat radje, kon me er nl geen voorstelling bij maken. Nu wel hoor  ;D ;D
Beleven je valkjes daar veel plezier aan?

Groetjes Anja

chiko

Hallo allemaal.
Ik zat rond telezen en zag dit staan bij jullie.
Hoe kan iemand zo iets doen,te triest voor woorden.
Zo behandel je een mens nog niet eens.
Zulke mensen zijn geen diertje waard. >:(
De foto,s zijn trouwens erg mooi en ze zijnook erg mooi.
Folkert en Maja.

Riny

Citaat van: Wilma1 op 14 oktober 2006, 13:26:43

Jammer dat ik geen ruilvalk heb...ik doe nl niets weg :P ;D


Hoy Wilma
Zou je de Alexanderparkiet anders bij je genomen hebben.
Misschien doen ze haar/hem ook wel weg zonder ruilvalk.
Groetjes Riny :D

Wilma1

14 oktober 2006, 17:22:52 #1702 Last Edit: 14 oktober 2006, 17:30:50 by Wilma1
Nou jij doorgrond me goed Riny, maar Ruby is niet zo gecharmeerd van een vogel in zijn dichte nabijheid, misschien een popje van zijn soort ???  ::)  en stel dat het  een MAN is  :o.....oeeeei oorlog!!!! Daarbij heb ik PITTBULL Piet die al NEE zei, toen ik het verhaal vertelde, dat ik het schandalig vind dat mensen zo nonchalant een dier meenemen.

Ik kom zojuist terug van ziekenbezoek, bij "mijn" Beauty (zo noem ik "het" maar ;)) toen ik naar de kooien liep was ie weg  :o en ik schrok ervan....een van de jongens zei dat ie achter zat, maar wist verder niet veel te vertellen en verwees me naar een meisje. Zij zei, dat het iets beter ging, hij af en toe nog wel bol zit, maar veel minder dan van de week en zijn kontje is ook niet zo vies meer.

Ze vroeg of ik soms mee wilde lopen, om hem te zien...."jaaaaa...tuurlijk!!!"....en daar zat ie dan met 2 andere valkjes met hetzelfde, maar aan de beterende hand. Hij  zat lekker trosgierst te knabbelen en heeft extra krachtvoeer staan, waar ie ook van eet. Hij klimt ook weer en speel af en toe, wat ie meteen liet zien. Hij is gek op knuffelen.

Beauty is 10 weken en met de hand gevoed, dus erg tam...ze zegt ..."hij is echt een scheetje en vind het erg dat hij wormpjes heeft, maar we doen erg ons best, hem beter te maken en ik vind het beter dat ie achter zit....veel rustiger en minder handen IN de kooi, vandaar dat ik hem hier heb gezet!!". Als ik van de week weer kom, mag ik iemand aanspreken en dan weer kijken bij hem!!

Het deed haar erg goed, dat ik zoveel belangstelling toon voor hem.



Lekker knabbelen aan trosgierst :P


goed verzorgt qua eten en drinken...ook aan andacht ontbreekt het niet  ;)


KIJK...ik klim weer!!! ;D

Ze vertelde dat er laatst een man een kanarie terug kwam brengen, met de vraag of ie hem kon omruilen ??? (dit op mijn verhaal van de alexander)  Hij had een witte gezien en die vond ie mooier dan zijn gele ???  :o  NOU dan vraag je je toch af zeg ??? Zou hij zijn kinderen (als ie die heeft) ook ergens heen brengen als ie liever een blonde heeft dan zijn donker harige ??? WAT EEN MAFFE mensen heb je toch...ik kan daar zo boos  >:( om worden!!!

;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Anja

Hoi Wilma,

Ben het helemaal met je eens. Mensen kopen in een opwelling en komen dan met de raarste smoezen om weer van de koop af te komen.

Je hebt het valkje al een naam gegeven.
Ik zie Beauty al helemaal bij jullie zitten. Als die beter is weet ik zeker dat jij hem gaat halen.
Hij doet zijn naam wel eer aan moet ik zeggen.

Groetjes Anja

Ineke


Mooimooimooi!
Nou draai maar niet om de hete brij heen, Beauty slaapt over n week of twee in n ander bedje, namelijk dat van JULLIE.
Zal ik je dan nu alvast maar feliciteren :)

Wilma1

Citaat van: Ineke op 14 oktober 2006, 19:26:47

Mooimooimooi!
Nou draai maar niet om de hete brij heen, Beauty slaapt over n week of twee in n ander bedje, namelijk dat van JULLIE.
Zal ik je dan nu alvast maar feliciteren :)


Ik hoop van wel, maar Beauty zal eerst aangekomen moeten zijn en beter, want anders loop ik risico met mijn vogels...dat zei het meisje zelf ook al...maar zoals het er nu uitziet lijkt ie vooruit te gaan en desnoods nog maar even langer wachten ZO wordt ie zeker NIET verkocht!!

wordt vervolgd.....
:P Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

Oeioeioei....Piet was even "boos" op Ruby...hij heeft de geluidsbox te pakken gehad, het frontje eraf gesloopt en er een paar gaatjes in gebeten  :o....Eigenlijk mijn schuld  :-\, want ik had onder zijn kooi gezwabbert en hem NET te dicht erbij gezet, zodat ie met veel "rekwerk" erbij kon. ::)

Dit is iets van de laatste weken, dat ie dat deed, want ineens zagen we hem met het frontje in de bek zitten....dus wat verder gezet....en gisteren NIET ver genoeg en wij even UIT zicht waren dus Ruby lekker zijn gangeltje kon gaan!!

De valkjes vinden CRUESLI lekker  :P ;D....gisteren was het brood op en stond er nog 1 in"de maak" in de broodbakmachine...dus even een alternatiefje ::) ....CRUESLI dus en ze VINDEN DAT LEKKER  :o had ik helemaal niet verwacht  ;D...vandaag wat fruit, selderij en tauge...wij aan de SOTO de vogels wat van de "ingrediënten"  ;D

;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Lin

Stoute Ruby! en iedereen daar aan de cruesli dieet?

Wel apart zo dat bont van beauty. Ik lees dat je er helemaal weg van bent. Dan is het fijn als alles goed verloopt.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Wilma1

Citaat van: Lin op 15 oktober 2006, 20:11:19
Stoute Ruby! en iedereen daar aan de cruesli dieet?

Wel apart zo dat bont van beauty. Ik lees dat je er helemaal weg van bent. Dan is het fijn als alles goed verloopt.


Nou Ruby is echt ondeugend af en toen, vanmiddag had hij de knijper met selderij te pakken van Dusty en Binky....kon ie NET bij, dus ff toegesproken  ;D of ie daar ook naar luistert  ::), maar weer een stukje verderop gezet  :P

Dusty babbelt toch zo leuk EN veel tegen zijn spiegelbeeld, maar OOK als ie op het trapje zit heeft ie het hoogste woord!!  ;D

En Beauty is idd een erg apart vogeltje, om te zien en zeker zo zielig spreekt het helmaal aan, vooral als ie dan gaat opknappen is dat erg fijn!!
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Caroline

Voor het slapen gaan nog eventjes heerlijk genoten van je leuke foto´s.  :D

Beauty vind ik geweldig mooi.  :-*

Dikkke kus voor hem, dat ie maar snel beer mag worden.  ;)

Trusten .........
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.