30 april 2024, 08:44:07

DIERENPARADIJS van Piet en Wilma DEEL 1

Gestart door Wilma1, 18 december 2005, 22:57:22

« vorige - volgende »

Wilma1

Hoi Mara,
Die ervaring heb ik ook, als ik bij anderen ga lezen.....het is dan of je weken weggeweest bent  :P..

Momenteel  zit ik op de PC bij Petra haar mamma, die is op vakantie en de kids zijn er nu ook heen, dus pas ik op het kleine poesje....leuuuukkk....en dan blijf ik altijd even, anders  is ze zo lang alleen. Ze zit nu lekker naast me te knorren!!!! :D 

Dusty begint al aardig te wennen, ook aan de andere valkjes. Vanmorgen was hij een heel deuntje aan het fluiten en de overkant floot terug  ;D

Binky voelt zich geheel thuis, alsof ie niet anders gewend is  ::) best wel fijn natuurlijk, maar hij zal best wat gemist hebben in de, voor hem, nare periode. :-\ Hij was in ieder geval bij de buren van Petra ook in goede handen, dus het vertrouwen in de mens is hij niet verloren. ;)

Rocky begint nu echt een goed fluitpatroon te krijgen...'s morgen is ie de eerste die het bekkie opendoet....net een haan  ;D.....en fluiten!!!!!! Hij gaat net als Melody in een hoek zitten, dan klinkt het holler en voor hem beter  ::) , denk ik  ??? Dan komt Maxime erbij fluiten en vervolgens Melody en Charlie en rond 9 uur, zit ik in een concertzaal aan de koffie  ::) :P :D

Vanmorgen gezwommen, wel heel erg lekker, maar kreeg toch een hoestaanval en dan voelt het ff erg benauwd....ik ben toch doorgegaan, want juist zwemmen is erg goed!

Ik zal geduld moeten hebben en inhaleren is niet gemakkelijk, want JUIST BIJ DIEP INademen moet ik erg hoesten en DAT moet ik nu net doen om te inhaleren  ::) en dan ook nog ff inhouden, dat lukt dus niet erg, want ik barst meteen los, als een onweerswolk  :-\...blijven oefenen, want oefening baart kunst  :P
;) Wilma







Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Ineke

"...blijven oefenen, want oefening baart kunst..."
Met al die ademhalingsoefeningen ben jij binnenkort te boeken als operazangeres :)

Wilma1

Citaat van: Ineke op  6 oktober 2006, 15:19:43
"...blijven oefenen, want oefening baart kunst..."
Met al die ademhalingsoefeningen ben jij binnenkort te boeken als operazangeres :)


;D ;D ;D ;ik weet niet of iemand DAAR op zit te wachten  ::) :P en voor de lange "uithalen" zeker voorlopig nog niet geschikt, ik blaas een ieder tegen de muur aan ;D
















Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

marilyn

Citaat van: Wilma1 op  6 oktober 2006, 15:40:04
Citaat van: Ineke op  6 oktober 2006, 15:19:43
"...blijven oefenen, want oefening baart kunst..."
Met al die ademhalingsoefeningen ben jij binnenkort te boeken als operazangeres :)


;D ;D ;D ;ik weet niet of iemand DAAR op zit te wachten  ::) :P en voor de lange "uithalen" zeker voorlopig nog niet geschikt, ik blaas een ieder tegen de muur aan ;D


hoikes wilma je weet wat er gezegd wordt hé  :P iedereen kan zingen en oefening baart kunst hahahaha als jij een concert geeft kom ik op de eerst rij zitten hahahahahaha

eeeeeeuuuuuuuuhhhhhhh idd maar best op de eerste rij want als ik op de laatste rij zit ben je er ook niet vet mee want dan hoor ik je niet  ::)

Wilma1

6 oktober 2006, 16:29:04 #1639 Last Edit: 6 oktober 2006, 16:33:29 by Wilma1
Lin heeft zelf het verhaal geplaatst en zet ik haar even hier neer...zelf wilde ik er niet over beginnen, omdat Lin het er best moeilijk mee heeft.

Nou met yariki gaat het hier goed. De uitslag van de ontlasting was niet goed. Ze heeft een bacteriele infectie. Krijg morgen synolux thuis en dat moet ik 10 dagen geven. Daarna meteen weer opsturen om te laten testen, maar normaal moet het dan over zijn. Ik schrok me natuurlijk dood toen ik dat hoorde want je verwacht dat niet. De ontlasting is niet waterig en ze eet gewoon goed en oogt ook goed. Gelukkig heeft manja mij de opdracht gegeven om het te laten testen voordat yariki naar haar gaat.

wilma heeft dusty nu apart en laat nu ook ontlasting opsturen die werd nu waterig. Vermoedelijk zou die het dan ook hebben dus de ouders denk ik dan ook. daar zal ik morgen ook wat ontlasting van opsturen. De assistente zei dat ik dit niet had kunnen voorkomen. Yariki blijft dus even nog hier om te behandelen en mocht dusty het nou ook hebben dan betaal ik natuurlijk daar ook de medicijnen voor. Maar dat lijkt me logisch.

Zijn ontlasting was idd alleen water, maar wat blijkt ook... Dusty wilde ook niet meer eten, waarschijnlijk omdat ie alleen in een kooi zit en dus is weggehaald bij Binky...ik heb ze wel inmiddels tegen elkaar aan staan, zodat ze elkaar goed kunnen zien. Dusty heb ik woensdag gewogen en hij woog 85 gr.....echter Donderdag nog maar 80  :o en alarmbellen gingen rinkelen.....

Ik heb meteen bij Joke de pap opgehaald en hem gepapt....was even knoeien, maar hij at het op :D...vanmorgen was Binky aan het eten en Dusty ging aan het trosgierst....hij woog 82 gr. en toch gepapt, want dan weet ik zeker dat ie wat binnen heeft....straks weer wegen.

Hij is wel wat vrolijker, want druk aan het fluiten vanmorgen  ;) ze zitten samen tegen de tralies aan om te spelen met hetzelfde touwtje  ;D. De inmiddels gekomen poepjes zijn opgestuurd....en als de uitslag goed is, gaan ze snel weer bij elkaar en ander eerst medicatie.

En ik neem Lin niets kwalijk, maar DAT weet ze al!!!! Dit kan iedereen overkomen en we handelen meteen allemaal...dus.... het komt wel weer goed

;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

Citaat van: marilyn op  6 oktober 2006, 16:24:37
Citaat van: Wilma1 op  6 oktober 2006, 15:40:04
Citaat van: Ineke op  6 oktober 2006, 15:19:43
"...blijven oefenen, want oefening baart kunst..."
Met al die ademhalingsoefeningen ben jij binnenkort te boeken als operazangeres :)


;D ;D ;D ;ik weet niet of iemand DAAR op zit te wachten  ::) :P en voor de lange "uithalen" zeker voorlopig nog niet geschikt, ik blaas een ieder tegen de muur aan ;D


hoikes wilma je weet wat er gezegd wordt hé  :P iedereen kan zingen en oefening baart kunst hahahaha als jij een concert geeft kom ik op de eerst rij zitten hahahahahaha

eeeeeeuuuuuuuuhhhhhhh idd maar best op de eerste rij want als ik op de laatste rij zit ben je er ook niet vet mee want dan hoor ik je niet  ::)


IK ADVISEER TOCH OORDOPJES  ;D ;D ;D ;D ;D


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

marilyn

Citaat van: Wilma1 op  6 oktober 2006, 16:29:49
Citaat van: marilyn op  6 oktober 2006, 16:24:37
Citaat van: Wilma1 op  6 oktober 2006, 15:40:04
Citaat van: Ineke op  6 oktober 2006, 15:19:43
"...blijven oefenen, want oefening baart kunst..."
Met al die ademhalingsoefeningen ben jij binnenkort te boeken als operazangeres :)


;D ;D ;D ;ik weet niet of iemand DAAR op zit te wachten  ::) :P en voor de lange "uithalen" zeker voorlopig nog niet geschikt, ik blaas een ieder tegen de muur aan ;D


hoikes wilma je weet wat er gezegd wordt hé  :P iedereen kan zingen en oefening baart kunst hahahaha als jij een concert geeft kom ik op de eerst rij zitten hahahahahaha

eeeeeeuuuuuuuuhhhhhhh idd maar best op de eerste rij want als ik op de laatste rij zit ben je er ook niet vet mee want dan hoor ik je niet  ::)


IK ADVISEER TOCH OORDOPJES  ;D ;D ;D ;D ;D


hahahahahahaha ben je dan echt zo slecht  ???  ???  ??? dat geloof ik niet  ;)

Mara

Hoi Wilma en natuurlijk ook Lin,

Niemand kan er wat aan doen als een valkje ziek wordt, dat wilt niemand en soms kun je er gewoon echt niets aan doen. Ik hoop dat met alle betroffen lieverds het helemaal goed komt. Maar ik snap helemaal dat Lin het er moeilijk mee heeft.

Wilma, oefening baart kunst, lol. Maar inderdaad, diep ademhalen als je het niet kunt, ik weet er alles van...*zucht*.

Sterkte iedereen

Liefs

Mara

marilyn

hoikes wilma en lin

lin je hoeft je echt niet schuldig te voelen dat dit nu gebeurt is met dusty en yariki want zoals je weet laat een vogel dikwijls maar heel erg laat zien dat hij ziek is dus als dusty en yariki normaal deden hoe kon jij dan in gods naam weten dat ze ziek waren  ::)  ;) je neemt je verantwoordelijkheid op zoals het moet, laat dusty testen en je bent zelfs bereid om zijn medicatie nog te betalen ook dus ik denk niet dat wilma jou met de vinger zal nawijzen  ;) wilma mag blij zijn dat dusty bij jou vandaan komt want zo'n broodkweker zou haar nooit hebben meegedeeld dat er kans was dat hij ziek was en jij deed dat wel dus zet je schuldgevoelens nu maar opzij  ;)

groetjes marilyn

Rianne

Wilma... inademen door de neus, en uitademen door de mond... adem in.... adem uit.... en ga zo door! :D

Wilma1

Citaat van: Rianne op  6 oktober 2006, 17:11:13
Wilma... inademen door de neus, en uitademen door de mond... adem in.... adem uit.... en ga zo door! :D


:o ::) :P *grapjas*  ;D


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

O .....even wat nieuws omtrent Macy en Corky ( van Joke) Zondag gaat Nellie ze brengen naar Joke.....en Joke sprong haast een gaat in haar nieuwe plafond  ;D....ze is zo blij dat het lijkt alsof ze zelf gaat bevallen zondag met een inleiding  ::) :P

Dus jij ook Joke....* inademen en uitademen* even puffen tussendoor en Zondag mag je persen  ;D ;D ;D ;D ;D


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Caroline

Tuurlijk gaat het helemaal goed komen met Dusty, Diégah had naast het klebsiellabacterie ook het E-coli bacterie, beide zijn goed te bestrijden hoor maar wel met zware 10 daagse kuur van Synulox, zo vertelde Dr. Feld mij.

Even een tip die ik Manja ook al had gegeven, omdat het een vrij zwaar medicijn is en ook een hoop "goeie dingen" kapot worden gemaakt hebben ze een flinke vitaminesstoot nodig, op advies van Dr. Feld heb ik toendertijd zowel Diégah als Fleur anderhalve tot 2 maanden lang, ELKE DAG vitamines in het water moeten geven.

En natuurlijk heeft Lin hier geen enkele schuld aan, kan iedereen overkomen.

Balen joh, je bronchiitis, ik weet hoe benauwd je er van kunt zijn, heb het zelf ook zomaar ineens op latere leeftijd gekregen. Soms gaat het jaren goed en soms .... ineens is het er dan weer.  >:( :-\
Wat Rianne zegt werkt wel het beste, rustig ademhalen, niet te diep, inademen door de neus, uitademen door je mond ......

Ik duim dat Dusty het E-coli niet heeft en mocht hij het wel hebben dat hij niet de andere besmet en hij snel weer helemaal beter is.

Groetjes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Lin

bedankt voor de lieve woorden meiden!

Van die vitamines had ik gelezen. Daar ben ik mee bezig.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Wilma1

7 oktober 2006, 11:59:26 #1649 Last Edit: 7 oktober 2006, 12:04:06 by Wilma1
Citaat van: Caroline op  7 oktober 2006, 08:12:28
ELKE DAG vitamines in het water moeten geven.

En natuurlijk heeft Lin hier geen enkele schuld aan, kan iedereen overkomen.

Wat Rianne zegt werkt wel het beste, rustig ademhalen, niet te diep, inademen door de neus, uitademen door je mond ......

Groetjes!!


Hoi  Caroline,
Vitamine in het water, was ik al van plan als Dusty het WEL heeft en de medicatie moet, want dan is zijn weerstand minder.....dat kan NOOIT kwaad.

En voor Lin een fijn gevoel dat iedereen met haar gevoel meeleeft, dat had ze wel even nodig  ;), inmiddels is ze over de ergste schrik heen!

Het rustig ademen, met ienieminie "teugjes" is idd het prettigst  :D, maar je moet geen druk gesprek gaan voeren  :-\ en het inhaleren van de medicatie is dus NIET fijn en best moeilijk, omdat je dan DIEP moet inademen....resultaat kun je wel raden.

en verder nieuws:
Dusty woog vanmorgen 88!!! gram....dus een vooruitgang....toch iets positiefs, vind ik. Ik heb hem toch een beetje pap gegeven, om hem een goed een "bodempje" te geven en vanavond rond 18.00u. ga ik hem weer wegen. Is het gewicht acceptabel, dan laat ik het zo en weeg morgenochtend weer, om te zien of hij is afgevallen ja of nee.

er staan wat foto's in het dagboekje van Lin, pag. 21,
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,19384.300.html
dan kunnen jullie even bij haar op bezoek, dat vind ze vast leuk, na al het tumult!!

:D :-* Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3