DIERENPARADIJS van Piet en Wilma DEEL 1

Gestart door Wilma1, 18 december 2005, 22:57:22

« vorige - volgende »

Riny

Hoy Wilma
Bij mij heeft het lang geduurd voor ze pellets aten.
Nu zie ik dat er veel van gegeten wordt.
In een buitenvoliere weet je natuurlijk nooit wie er wel en niet van eet.
Geduld is een schone zaak!
Hoy Marilyn
Ik zou Kendi en Misty mooi in de voliere laten.
Ik geloof niet dat valkjes, die zo lang in een buitenvoliere gezeten hebben ,nog wennen aan een kamervoliere.
En je voliere komt er wel Marilyn , je moed goede hoop hebben.
Groetjes Riny :D

Olga en Hans

Hoi Wilma,

Leuk je filmpjes  :), maar die lievertjes hier vinden die van Melody het leukste, kunnen ze lekker meedoen  ;D.

Hopelijk tot gauw.

Groetjes Olga.


Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

Wilma1

26 september 2006, 22:03:17 #1547 Last Edit: 27 september 2006, 00:15:02 by Wilma1
Hoi Olga,
Wat kan die fluiten he?!! Zo leuk en hij heeft echt uitgevonden dat het tegen het hout aan in een soort hoek, wat harder en holler klinkt, dus gaat daar een hele "riedel" zitten geven telkens....
geweldig....als ze zichzelf horen kakelen ze hier ook allemaal mee ;D

Hoi Lynntje en Riny

ik ben het helemaal met je eens Riny, beter in de voliere laten Lynn daar doe je ze meer plezier mee....ook al ben je goed voor ze  :D, ze hebben het daar prima naar hun zin :P  en je kunt ze toch bekijken!!! Dat is beter dan je ziet dat ze in een kamervoliere minder vrolijk zijn.

Ik merk hier dat de valkjes in de grotere voliere OOK meer bezig zijn en vrolijk zijn, ondanks dat ze er momenteel haast niet uitkunnen, omdat ik ze moeilijker kan pakken nu. De hele dag spelen ze met vann alles en af en toe knuffel ik Melody ff erin en babbel tegen allemaal...ik zie ze dan luisteren en ze komen best dichtbij me.

Hopelijk als ik de buitenvoliere heb wordt dat contact alleen maar beter doordat ik er dan OOK IN kan!!! Ooooo..... nu ik dat zeg, krijg ik weer kriebels!!!  ;D :P en dan duurt w8ten lang :P ::)

:D Wilma
[/i]


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

marilyn

hoikes wilma

de broer van chanel zit nu ook in een buitenvoliere en die is nog even tam als hij voordien was  ;) dus je hoeft je echt geen zorgen maken als jij je voliere hebt dan zullen je lieverdjes naar je toe vliegen van zodra je binnen komt   ;D

en idd kendi en misty blijven mooi waar ze nu zijn, daar zijn ze gelukkig en ik kan het niet over mijn hart krijgen om ze weer in een klein kooitje te steken  :-\

groetjes marilyn

ps ik zal enkele dagen niet veel online zijn want mijn pc moet binnen voor onderhoud en de andere pc is van de kids  :-\ misschien als ik hen heel mooi in de ogen kijk dat ik dan eff hun pc mag lenen maar ik kan niets beloven  ;)

Wilma1

Ik ga het zien, of je on line kan  ;D....maar dat de vogels naar je toe zullen vliegen DAT lijkt me juist erg leuk!!! Ik heb dan meer contact met allemaal, dan alleen Melody....dat "mormel" weet het dat ie geaaid wordt en maakt er soms een lang spel van!! Daagt uit....gaat naar de anderen en komt dan LEKKER zitten....Rocky zit vaak dichtbij te kijken en Lucky komt ook meer naar de tralies toe als ik ervoor sta.
:D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

marilyn

hoikes wilma

ik heb er hier een gewente van gemaakt om tenminste 1 x per dag (soms ook 3 of 4 x per dag  :P) bij hun kooi te gaan staan en een praatje met hen te maken, ze moeten dan wel in hun kooi blijven maar ik ga wel met mijn arm in de kooi om hen elk om beurt te knuffelen en ze weten dat ondertussen al heel erg goed hoor want ze komen hun kopje onder mijn hand steken om gekroeld te worden en soms zijn ze aan het bekvechten om maar het eerste bij mijn hand te geraken  ::)  :P het zijn zo'n lieverds hé  :D

groetjes marilyn

Wilma1

Het zijn schatjes..... allemaal..... en Piet heeft al enige voorbereiding gemaakt in de tuin.....er is een grote "zit" conifeer gesnoeid en een uit de kluiten gewassen rozen struik!!!

De rest komt later, beetje voor beetje, dit vind ik al een heerlijk begin! Foto's komen nog!
:D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

marilyn

hoikes wilma

amai dat gaat goed, piet laat er ook geen gras over groeien  :o dat komt zeker goed tegen volgend jaar kan jij genieten van je voliere  :D ik ben blij voor jou  ;)

groetjes marilyn

Wilma1

Ik geloof dat JIJ nog de enige bezoeker bent hier  ???  ;D....maar hier de foto's van het begin, van de voliere plek!


Piet heeft al het struikgewas gekapt :P....het is helemaal kaal nu :o, maar de plek zal in voldoenig worden opgevuld  :D ;)


EN kijk eens wat er in mijn tuin groeit   :o TROSGIERST!!!!


Ik was werkelijk stomverbaasd :o, maar ze hebben van de zomer veel buiten gestaan en dan zal er wat zijn rond gewaaid....dat komt nu mooi "op" en kan ik straks mijn eigen trosgierst plukken  :P


Even wat foto's van Ruby.....ik had hem gisteren geknipt en aangezien ie dat helemaal niet  >:( leuk vind, even lekker buiten en wat afgeleid, dus dat was zo weer vergeten! ::)


en onze wollebol begint weer meer op een vogel te lijken....het donzige worden mooie veertjes....

Daarnet waren Melody en Lucky bij elkaar aan het ": afdwingen"om even op de kop te krabbelen....een leuk gezicht....Lucky zat erbij te piepen, maar Melody deed zijn kop naar haar toe, omdat ie hetzelfde wilde. Uiteindelijk deed Lucky het 2 tellen bij hem , alsof ze wilde zeggen "DIT  ::)  bedoel ik >:(...dat moet je bij MIJ doen  :P!!!!!"  ;D maar Melody had daar helemaal geen zin in!!!! :-\
:D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Ineke

Citaat van: Wilma1 op 29 september 2006, 18:04:24
Ik geloof dat JIJ nog de enige bezoeker bent hier  ??? 

Nee hoor :) Wat zijn de kleuren mooi bij Ruby, t is net n schilderij. Trosgierst in je tuin, toe maar! Dat ga ik volgend jaar ook zaaien, wat n goed idee!

Wilma1

Citaat van: Ineke op 29 september 2006, 18:24:02
Citaat van: Wilma1 op 29 september 2006, 18:04:24
Ik geloof dat JIJ nog de enige bezoeker bent hier  ??? 

Nee hoor :) Wat zijn de kleuren mooi bij Ruby, t is net n schilderij. Trosgierst in je tuin, toe maar! Dat ga ik volgend jaar ook zaaien, wat n goed idee!


IK heb het niet eens gezaaid....het zijn overwaaiende zaadjes uit de kooien....nog makkelijker  ;D


O ja...Dinsdagavond komen Rianne en Lin Dusty brengen, dus ik ga de "kinderkamer" in orde brengen  :D ;)
:D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Ineke

Op verzoek n foto van voor en na de verbouwing :)

Rianne

Hey Wilma,

ik lees nog wel mee hoor ;)

Ik kom de pret even bederven, volgens mij is het geen trosgierst. ;) En anders is het trosgierst wat er heel vreemd uitziet ;D

Riny

29 september 2006, 19:36:04 #1558 Last Edit: 29 september 2006, 20:23:34 by Riny
Hoy Wilma
Ja hoor,het is wel trosgierst.
Ik heb net tegen die 56  valkjes van mij gezegd , dat ze allemaal mee mogen naar Tante Wilma om trosgierst te eten.
Groetjes Riny ;D

marilyn

29 september 2006, 20:16:38 #1559 Last Edit: 29 september 2006, 20:23:07 by Riny
Citaat van: Riny op 29 september 2006, 19:36:04
Hoy Wilma
Ja hoor,het is wel trosgierst.
Ik heb net tegen die 56  valkjes van mij gezegd , dat ze allemaal mee mogen naar Tante Wilma om trosgierst te eten.
Groetjes Riny ;D



@ riny
hahahahaha al je valkjes van 1 plantje trosgierst gaan eten !!!!!!!!!!!!!! amai dan gaan ze met honger naar huis gaan  :-X en schiet er voor wilma haar valkjes niets meer over  ::)  :P

hoikes wilma
jaaaaaaaaaaaa ik denk dat je nu wel het bewijs hebt dat ik niet de enige bezoeker van je dagboekje ben  :P maar ik moet eerlijk toegeven dat ik ook niet alle dagboekjes kan bij houden  :-\ ik lees het meeste wel maar niet overal plaats ik iets dus ja ik kan wel begrijpen dat het éne dagboekje sneller groeit dan het andere  ;)

héhé trosgierst in je tuin  :o tja dat mag je niet als onkruid zien hé  ;) kunnen je valkjes er lekker van snoepen  ;D
en ruby die zit idd nog voor een stukje onder de dons maar als ik dat zo bekijk zal het een prachtige vogel worden als alle donsjes verdwenen zijn  :D  :D  :D

groetjes marilyn