30 april 2024, 02:31:27

DIERENPARADIJS van Piet en Wilma DEEL 1

Gestart door Wilma1, 18 december 2005, 22:57:22

« vorige - volgende »

Wilma1

24 juni 2006, 14:35:20 #1260 Last Edit: 24 juni 2006, 14:36:54 by Wilma1
Stacy woog vanmorgen net onder de 80 gram met lege krop....dus wel te weinig!! Gisteravond was ze  zelf aan het eten EN trosgierst gesnoept NET op het moment dat ik zou gaan voeden (eerder omdat we weg moesten)...ik wilde haar NIET volproppen...dus de pap even weggelaten  ::)

Maar ze heeft vanmorgen lekker gegeten  :P en de pap ging er goed in (doe er een drupje roosvicee in)....even daarna heb ik een trosje trosgierst opgehangen (waar de anderen OOK erg blij mee zijn  ;)) waar ze van is gaan snoepen en daarnet heeft ze geruime tijd zaadjes gepeld en gegeten...OOK nutribird14  lijkt ze te lusten  :D ik ga haar straks (rond de volgende voedingstij ) wegen en weegt ze voldoende, denk ik dat ik haar alleen vanavond wat bij geef.

OF DOE IK DAT DAN NIET GOED ??? LAAT HET ME WETEN S.V.P  ??? !!!!

Maxime trekt veel naar haar toe en komt...vaker dan de anderen....bij haar zitten en legt de kop in haar nekje...zo lief...
Maaaaar Maxime is een versierder hoor, de andere dames vindt hij ook wel wat. Charlie heeft gisteren een poosjes bij Stacy gezeten en Melody is een wildebras  ;D....

Als ik Stacy aan voeren ben OP "haar" eetstokje  ;), schreeuwt Maxime "moord en brand" dat ZIJ aan de andere kant zit en gaat vlak voor haar zitten....het voeren op de stok gaat dan ook erg simpel, bekje gaat gretig open en soms moet ik wel ff "helpen" het bekje opendoen, dan pak ik haar op om de rest te geven, want ze is best een ongeduld  ;D....maar in de buurt van de voliere gaat dat het rustigst ;)

Tis niet een echte kroelkip, maar ze blijft wel op mijn vinger zitten als ik met mijn neus of gezicht langs haar buik ga....ze is makkelijk te pakken, want vinger naar haar toe en ze stapt op!

:D Wilma




Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Rianne

Hoi Wilma,

houd je ook de ontlasting van Stacy in de gaten? Als deze te donker wordt, krijgt ze te kort binnen. :)

Wilma1

Oke ga ik doen, goed dat je dat zegt....ik heb haar toch gegeven ze woog ( zat stil  :P )  85 gram....ze wilde niet echt, hield het bekkie stevig op elkaar, maar "mamma's"winnen altijd  ;D...ze heeft haar "kopje vol"en wat doe ze later terug in de voliere. :o........* springt* op het trosgierst af en zit er lekker van te snoepen  ::)...jaja niet willen eten en wel snoepen  ;)....Ik hou haar goed in de gaten en vertrouw ik het niet mail of bel ik je!!!

En nu heel wat anders....
WIJ hebben Coco "geadopteerd" als onze vogelkind!!! Ik heb Joyce gesproken en ZIJ heeft Coco geknipt, ze is zich rot geschrokken  :o toen ik haar vertelde WAT ze had gedaan.....Ze zag Coco "vliegbewegingen" maken en dacht dat ie toch weer geknipt moest worden, terwijl ie al best nog kort was...ze was bang dat ie weg zou vliegen....ze toonde veel brouw van haar
"daad" die zeker niet zo bedoelt was.

Zij verteld Brandon dat Coco HEEEEEEEL lang niet terug komt en hij accepteerd dat, langzaam aan gaat ze over dat Coco hier blijft en beter voor hem is. Alles ineen X vertellen, kan Brandon niet verwerken en raakt hij overstuur,  zo went hij geleidelijk aan het idee.....zonder er een probleem van te maken.

Voor Joyce is het rustiger zo met haar zoon en hij kan Coco HIER of op de camping zien!!! DAN kan hij met hem spelen EN NIET zoals HIJ wil elke dag OP ZIJN "commando"!! Coco MOET vogel kunnen blijven en geen majonettepop en Brandon moet kind zijn met mensenvriendjes en die heeft hij nu ook!! Het gaat gelukkig beter!!

EN WIJ   ???....   :D :D :D :D :D....hoef ik niet uit te leggen denk ik  ;)
:D Wilma



Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

24 juni 2006, 17:58:03 #1263 Last Edit: 24 juni 2006, 22:39:31 by Wilma1
Fotooooooo's



Hapje voooooooooorrrrrrrrrrrrrrrrrr......... ::)


"bordje" leeg eten..... :P ( :o LIJKT erger dan het is hoor  ??? ik knijp niet  ;D )


AANNVALLUHHHHHHHHHHHHHHH  ;D ;D ;D


ff bijpraten  ;D ....


EN hier het rugje van Lucky....is het zo te zien ???....bovenin zitten er gele "vlekjes" (met inzomen is het beter te zien)...


HIER hangt Stacy's etens en drinkbakjes  :D, maar de anderen vinden dat OOK wel makkelijk  :P , hoeven ze niet helemaal naar beneden  ::)


je moet er wel moeite voor doen hoor  :P :P ::)


Even bij het bad kijken  :D ;)


Bieeeeertjuhhhhhhhhhhh....... ;D


Oeps....wel eng, zou ze wat doen, dat vrouwtje ???


Ik moet me goed vasthouden  ::) , zegt ze en we wandelen samen door de kamer  :P ...ik kan niet zo goed vliegen  :-\


maaaaaar dat leer ik wel zegt ze  :D .....ik ben niet meer zo bang voor het vrouwtje  ;D....ze heeft me ook ff gekriebelt...lekkerrrrrrrrrr  :P


KIJK nou  :o...ik zit aan de andere kant :o  ::)  :D



Lucky en Stacy, voor allebei een nieuwe ontdekking  ;)!!!! VLIEGEN MET ZIJN ALLEN!!!  :D :D :D


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

tweety

hoikes wilma

mooie foto's  :P :P

groetjes debbie

Olga en Hans

He Wilma,

Kan jij Piet niet heeeeeel lief aankijken en dan vragen om een dagje later naar de camping te gaan  ;D :o :P 8) :-*.

Groetjes Olga.


Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

marilyn

hoikes wilma

mooie foto's weer zeg  :D en je vogels aan het bier !!!!!!!!!!!!!!!!!!! lopen of vliegen ze nog wel recht ??? eff in het zakje blazen hé anders mogen ze niet uit hun kooi veeeeeeeeeeeeel te gevaarlijk  :P  :P  :P

groetjes marilyn

Lin

Hey Wilma,

wat een drukte in je kooi! Ach die kleine stacy daar te zien zitten. Dat zal eevn gek zijn. maar dat went snel. Gelukkig gaat het pap geven ook goed. ik denk dat ze al bijna zonder kan toch? Die foto van biertje is leuk. Je zal het toch maar hebben een dronken vogel! Ik ben benieuwd met wie stacy maatjes wordt. Leuk om de hele bende en jou te zien!

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Mijn kleine pareltje :D 85 gram is volgens mij wel een goed gewicht voor een jong valkje, ze zal wel wat aankomen als ze groter wordt. :)
Eet ze trouwens al eivoer? Daar zitten ook een hoop voedingsstoffen in die ze nodig hebben. Ze ziet er in ieder geval niet mager uit. :)

Wilma1

25 juni 2006, 17:41:05 #1269 Last Edit: 25 juni 2006, 17:46:38 by Wilma1
Citaat van: Lin op 25 juni 2006, 16:47:57
Hey Wilma,

wat een drukte in je kooi! Ach die kleine stacy daar te zien zitten. Dat zal eevn gek zijn. maar dat went snel. Gelukkig gaat het pap geven ook goed. ik denk dat ze al bijna zonder kan toch? Die foto van biertje is leuk. Je zal het toch maar hebben een dronken vogel! Ik ben benieuwd met wie stacy maatjes wordt. Leuk om de hele bende en jou te zien!

Groeten, Lin




Nou Lin je hebt de primeur, maar eerst foto's van Quincy en Fleur!!!!!

Ik heb Stacy net gewogen en ze weegt 85 gr. zonder pap!!! Dus sla ff over ze lijkt goed te eten...vanavond weeg ik haar weer en zal haar voor de nacht wat geven....

Hoi Lynntje en Lin, ;D
Piet laat Coco regelmatig blazen he  ;) soms blijft ie zelf al in zijn kooi  ;D


v.l.n.r. Quincy en Fleur!!!! Ze zijn beiden geroeit en Quincy weegt iets meer dan 100 gram  :o...dikzakje!!


Fleur....een echte BEAUTY :-*


DE kleine dikzak :P


DIT is Gerrit...de garsparkiet van de ouders van Jan...Joke en ik besloten haar te kortwieken....zit in een klein kooitje en kan dan af en toe er ff uit...BIJT....AUWWWWWWW!  :-\


Na eenmaal door te hebben dat ze OP de kooi kocht blijven  :P , zat ze vreemd om zich heen te kijken  ??? en liep rondom de kooi  ::)


Weet je  ::).......


ik vind jou mooi  :P......


en zoooooo lieffffff  :-*......


mag ik jouw vriendje zijn  :-*  ::) :D


EN onze vijver bij avond...romantisch  ;D :D ;)

Hoi Olga,
:o :o :o IK kijk Piet ALTIJD lief aan en mag al blij zijn dat ie met een dierentuin op stap wil  ;D ;D ;D



Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

Citaat van: Rianne op 25 juni 2006, 17:32:20
Mijn kleine pareltje :D 85 gram is volgens mij wel een goed gewicht voor een jong valkje, ze zal wel wat aankomen als ze groter wordt. :)
Eet ze trouwens al eivoer? Daar zitten ook een hoop voedingsstoffen in die ze nodig hebben. Ze ziet er in ieder geval niet mager uit. :)


Ik meng  door "haar" zaadjes  krachtvoer en daar zit eivoer doorheen, zei de mevrouw...ze krijgt ook roosvicee door de pap die ga ik nu naar 2x doen! Maar ze doet het goed ja...is zo lief en makkelijk handteerbaar...ze weet dat ik moeilijk bij haar kan, lijkt wel en stapt zo netjes op de stok, die ik haar voor houdt!!! En echt "poppetje" :-*
:D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

marilyn

hoikes wilma

je foto's zijn weer prachtig quicy en fleur zien er ook heel erg goed uit  :D
en in jouw voliere !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
love is in the air  8)
wie weet in de toekomst  ;)

groetjes marilyn

Wilma1

Jaaaaaaa GAAAAAAF he....wie weet wat het wordt  ;D


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Rianne

Ahhhh wat een lieve foto's! :D Duidelijk te zien dat ze zit te genieten! :D Fijn dat ze nu op gewicht blijft, dan kan het nu alleen nog maar meer worden ;D En natuurlijk stapt ze op, ze heeft wel wat manieren geleerd (maar niet veel ;D ):D

Lin

YEAH nog meer fotos! ach die stacy wat lief!


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)