DIERENPARADIJS van Piet en Wilma DEEL 1

Gestart door Wilma1, 18 december 2005, 22:57:22

« vorige - volgende »

Caroline

Dus jullie gaan straks met 2 auto's omdat anders alle vogels niet mee kunnen en dan van de zomer Coco ook nog mee.

Hihihi!! Dat wordt een grote bus huren.  ;)

Wel gaaf hoor.

Gaan jullie vaak naar de camping?? Elk weekend of alleen echt op vakantie??

Groetjes van Caroline  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Wilma1

Hoi Ineke,
Dat rad vind ik dus ook wel leuk en heb er voor de valkjes nooit bij stilgestaan eigenlijk....ik ga het ook eens proberen ja...en dat praten tegen dieren....als ik "alleen"thuis ben, loop ik ook altijd te praten...of tegen een kat of tegen een van de vogels, of tegen allemaal tegelijk....eogenlijk net als je kleine kinderen hebt, daar praat je ook tegen om ze sociaal te maken en dieren worden dat ook wel zo!

Hoi Caroline,
Een bus zou een idee zijn ja  ;D  dan hoeven de buren niet meer te lachen....maar we gaan niet elke week of weekend. Ik ga soms ook wel eens alleen een dag of 4/5 hangt van het weer en de tijd af en we willen GEEN veplicht van MOETEN camperen BAH!!! Het moet leuk blijven...met vakantie gaan we er wel vaak heen.....wij beiden vinden het er heel relaxt en houden van veel fietsen en we staan midden in het bos....heerlijk!! Volgende week weer OF vanf het weekend NA hemelvaart of de Maandag erna in ieder geval t/m 4 Juni!! EN MET DE KOOIEN MEE!! ;)


Ik ben vandaag weer met kooien in "de weer" geweest....Koko wordt plots weer dominant, niet tegen Charlie of Melody, maar tegen Maxime....en waarom ??? ik wou dat ik DAT wist... Maxime geeft er geen aanleiding toe en een Melody b.v. zou dat wel doen, door zich dus overal mee te bemoeien, maar daar accepteert ie alles van ??? en Charlie kan ook niets fout doen, dus waarom Maxime die juist rustig is ??? en zo lief kan spelen in de voliere....

Ik heb eens nagedacht en heb Fleur met de ouders in een ander kooi gezet...net als ze toen zaten in December....en Fleur in het welbekende doosje  ;D.  Het overzetten ging gemakkelijk ;D tijdens het vliegen alles gereed gemaakt. .....Fleur overgezet en de rest ging haast vanzelf....meteen gingen ze voeren, dus niets vreemd voor ze.

Na de babytijd, wil ik Kiki en Koko, net als voorheen,  weer in de voliere zetten...los vliegen kunnen ze dan evengoed als ze dat willen, maar Kiki hoeft dat niet eens altijd en Koko blijft vaak bij Kiki. Als ik ze weer bij the kids zet denk ik dat het misschien weer onrust gaat worden en in de kinderkooi is de rust weergekeerd.....vreemd van Koko dat ie dat vaak zo plotseling gaat doen.....Kiki is echt heel gemakkelijk die vind alles prima!!! Maar Koko heeft een "gebruiksaanwijzing" enkel heb ik die niet meegekregen, maar toch vind ik hem lief en heel zorgzaam....zoals ie met zijn kindjes en Kiki omgaat!
;) Wilma



Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

marilyn

hoikes wilma

amai dat was weer eens een hele verhuis voor de birdie's  :o wel jammer dat koko zo reageert tegenover maxime maar misschien is dat omdat ze met fleur zitten die nog zo klein is en als ze geen nestje meer hebben zal koko hopelijk heel anders reageren  ;)

groetjes marilyn

Wilma1

21 mei 2006, 12:54:53 #1083 Last Edit: 21 mei 2006, 13:01:56 by Wilma1
Piet is druk aan het werk de rolgordijntjes ophangen en dan kunnen de valkjes even los zonder moeilijke capriolen eerst uit te halen  ;D ;).....Wat kan een mens gelukkig zijn met zo'n lief gebaar van een ander, door rolgordijntjes te geven!!!

IK ben er superblij mee!!

Foto's heb ik nog gemaakt van Fleur, ze is zo mooi!!!! Maar er iets werkt momenteel weer eens niet goed, om ze op de pc te zetten, zal even geduld moeten hebben om dat voor elkaar te krijgen......soms lukt het na een poosje spontaan alsof er niets aan de hand was/is  ??? ??? Mijn kodaktoestel lag boven, dus even de andere gebruikt  :-\....geen goed idee dus!

Maxime is helemaal in zijn goede  :D doen zonder Koko's gezeur  ::) achter zich aan  :P....spelen dat ie doet....elk speeltje vindt ie leuk en kan dan ook lang bezig zijn  ;D ! Hij heeft ook zijn vaste maatje aan Charlie  :-* gevonden en ze zoeken elkaar steeds op om lekker te knuffelen :D.

Koko en Kiki zitten ook rustig in de wat kleinere omgeving, maar het gaat prima, Koko zit weer regelmatig  :o "op de wip"(Kiki dus :-\ ;D) ) Nou voorlopig GEEN nestje meer hoor, arme beestje zou afgepeigert worden ::)

Zougauw Fleur bij Joke is gaan ze de voliere weer in, waar ze altijd hebben gezeten en zonder nest in zicht kan dat bij de grasjes! EN misschien is het zonder Fleur erbij weer over bij Koko ??? en kunnen ze weer bij de anderen....we gaan het zien!

Fleur gaat volgende week met Kiki en Koko bij Joke logeren.....ze zouden anders meegaan naar de caravan, maar omdat het misschien te koud is voor Fleur lijkt me deze oplossing ook leuk voor Joke  :P dat Fleur een paar dagen bij haar in de buurt is en meteen kan Quincy dan af en toe kijken naar zijn nieuwe huisgenootje  :D!
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

marilyn

hoikes wilma

een heel goede oplossing voor kiki, koko en fleur om ze eventjes te verhuizen naar joke op deze manier is iedereen gelukkig en ook gerust  ;) geniet maar van jullie dagen op de camping  ;)

groetjes marilyn

Riny

Hoy Wilma
'We hebben wel graag een update hoe het op de camping gaat.
Of Piet en de vogeltjes zich goed gedragen.
We willen (bijna) alles weten.
We missen je wel hoor.
Groetjes Riny :D

Wilma1

Vanmiddag heeft het hele spul gevlogen tussen de nieuwe gordijntjes in....fantastisch!!! En wij niet in donker, dus konden gewoon in daglicht ons wijntje drinken en kaasje eten.

Ze waren echter zo heerlijk rondvliegen dat de tijd "mee vloog"....en toen weer terug, want Fleur zat ook met het bekkie open  ;) .....HONGERRRRRRRRRRRRRRRRRRR  ;D

Fleur heeft een tijdje nij Joke gezeten, die las dat Piet de gordijntjes was ophangen en kwam meteen ff kijken MET haar toestel mee  ;D ;D ;D (vanwege mijn NIET geplaatste foto's en het wil nog steeds niet...grrrrrrrrr), maar ik heb de foto's nog niet binnen!

Eenmaal bijna alles binnen, heb ik Charlie als laatste gepakt en borstveren uitgeplukt  :o .....oei ,ik krijg het er nog warm van  :-\....maar ze zitten in een zakje en gaan op de post  :P !!!! Dan nog even een poosje wachten, want als de uitslag binnen komt ben ik er niet voor een week!!! Maar het kan e.v. via Marilyn of Christine geplaatst worden!! Hopelijk hoef IK dit niet zo vaak te doen hoor, ik vind het maar zielig :-\

De nieuwsgierigheid had n.l gewonnen  ::), dat ik toch wil weten WAT Charlie is  :P , want een popjesstaart( waar niets aan veranderd) een gele kop en af en toe een fluitje en Maxime springt EROP  ??? Tja   dan wordt ik nieuwsgierig gemaakt natuurlijk  :P...en ze knuffelen elkaar heel veel  ::) !!!

Maxime heeft vanmiddag zijn 1e fluitconcert gegeven en ik stond er helemaal versteld  :o van WAT er allemaal uit  dat "strotje" kwam  ::) ...echt allerlei geluiden die hij heeft opgevangen en nu "afspeelt"  :P erg leuk hoor! Ook met terugzetten heeft ie een tijdje bij me gezeten en met mijn ketting gespeeld, heel rustig en niet spartellen om weg te komen  :D

Zelfs Koko was aan het fluiten...papagaaitje leef je nog...nou ja zeg  ::) .......Koko blijft bij de kooi van Fleur in de buurt als hij los is, steeds ff kijken..... alleen met eruit gaan had ie ff een probleem....hij hing aan de bovenkant van het deurtje te spartelen  ::) , omdat dat hoger is  ;D  hij kon net de grond niet raken en Joke lag in een deuk  ;D ;D ;D, hoe Koko met enorme capriolen toch naar buiten kwam....Kiki kwam later ook eventjes!
:D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

Citaat van: Riny op 21 mei 2006, 20:41:03
Hoy Wilma
'We hebben wel graag een update hoe het op de camping gaat.
Of Piet en de vogeltjes zich goed gedragen.
We willen (bijna) alles weten.
We missen je wel hoor.
Groetjes Riny :D



Ik ga hopelijk eind van de week en het wordt weer knutselen met de kooien, Ruby bij mij in de auto en de valken e.v. bij Piet (in de BMW) de andere kooi (die Joke nu heeft) pastte er wel in, maar deze is breder dus ff proberen en anders rij ik 2x om ze op te halen....maar MEE gaan ze allemaal behalve de grasjes en Kiki, Koko en Fleur. Het zal af en toe plots stil zijn rondom hier, dat is wel zeker! Als ik een pc ter beschikking heb update ik wel....want ik wil ook Rianne volgen natuurlijk!!
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Rianne

Nou, dat kan nog wel een weekje duren voor ik parels kan zien denk ik ;)

Wilma1

Juist en DAARNA ben IK juist weg  :-\....maar het komt wel in orde....ik zal proberen op de hoogte te blijven zo nu en dan...
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Rianne

Hey Wilma,

zie jij al wat?



Het rechtervalkje heeft meer gele pennetjes lijkt wel. Het hoeft nog niks te zeggen maar ik hoop op een geparelde. :D

Christine

Citaat van: Rianne op 22 mei 2006, 12:23:17
Hey Wilma,

zie jij al wat?



Het rechtervalkje heeft meer gele pennetjes lijkt wel. Het hoeft nog niks te zeggen maar ik hoop op een geparelde. :D

Ik heb even gereageerd in jou dagboekje!!  ;D

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Rianne


marilyn

hoikes wilma

ik ben blij dat je eindelijk je gordijntjes hebt en dat je nu niet bang meer hoeft te zijn dat één van je birdie's tegen het raam vliegt  ;)
ojeeeeeeee veertjes plukken bij charlie  :-\  :-\  :-\ niet leuk hé en ik hoop dat het resutaat dan ook naar je zin is  ;) mocht charlie toch een man zijn dan is hij nog altijd welkom hoor  ;) (maar ik heb zo'n vermoeden dat jij er maar heel moeilijk nog afscheid van zal kunnen nemen  ::) )
als ik je met iets kan helpen moet je maar roepen hé en alvast veel plezier voor jullie en de birdie's daar op de camping  ;)

groetjes marilyn

Wilma1

Citaat van: Rianne op 22 mei 2006, 12:23:17
Hey Wilma,

zie jij al wat?



Het rechtervalkje heeft meer gele pennetjes lijkt wel. Het hoeft nog niks te zeggen maar ik hoop op een geparelde. :D


Het rechtervalkje heeft idd meer gele pennetjes  :D....ik moest wel ff lang kijken en vergelijken :P , want als je snel kijkt zie je het amper  ::)....ze zijn beiden mooi hoor!!!  ;)
:D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3