DIERENPARADIJS van Piet en Wilma DEEL 1

Gestart door Wilma1, 18 december 2005, 22:57:22

« vorige - volgende »

Wilma1

15 mei 2006, 19:49:08 #1050 Last Edit: 16 mei 2006, 00:21:34 by Wilma1
Citaat van: Rianne op 15 mei 2006, 13:27:24
Hoi Wilma,

het is vandaag niet zo heel erg warm, dus waar blijf je? ;D


Ik ben er ...ik ben er!!!!  ;D  :D :D :D :D :D

Net thuis van en lang weekend Ommen....erg leuk en toch goed weer....zonnig en warm en geen regen gehad!!! Beter dan was voorspeld......ik heb leuke fotó's gemaakt van Ruby in de boslucht .......ze heeft gewandeld op ons terrein en veel ervaring opgedaan...eten deed ze niet meteen, want alles vreems, maar WIJ beleven er, dus ging ze Zatrdag een klein beetje eten....net thuis ging ze meteen "haar schade" inhalen  ;D en voor we weggingen heeft ze ook nog wat gegeten....volgende X weet ze waar ze daar is en ook dat ze weer mee terug gaat  :D ;)

Ook op de camping hebben we 9 jonge vogels waarschijnlijk KWIKSTAARTJES....Zaterdag vond Piet de eitjes en gisteren de jongen...erg leuk en KLEIIIIIIIIIIIN....!!!! De foto volgen nog maar niet vandaag...denk ik  :P !!!

Nu ga ik even de kwartel wegbrengen naar die collega van Piet...hij is zo onrustig en piept de hele tijd...schuilt zich op en eet niet....hij mist zijn vrouwtke heel erg.....Mini ligt begraven bij de andere dieren en Maxi gaat teurg naar meerderen vriendejs....want een nieuwe hen kan betekenen dat ik er misschien dan OOK 2 moet nemen voor de gewnning en rust...daar id mijn voliere echter te klein voor en ik wil ze niet aandoen ze DAN weg te doen mocht het niet gaan!! Beter nu meteen dan maar.....
  :-\ Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

marilyn

hoikes wilma

welkom terug op het forum van je weekendje camping en ik ben blij voor jou dat je het daar zo goed hebt gehad  ;) alleen jammer dat ruby niet veel heeft gegeten maar de volgende keer weet ze het wel hoor  ;)

groetjes marilyn

ps mijn dagboekje is terug open hoor  ;)

Mara

HOi Wilma,

Wat goed om te zien dat het met Fleur goed gaat. Ik heb toch zo nu en dan aan je moeten denken en wat er met Yoshi gebeurd is. Ik hoop dat je het een beetje kunt verwerken. Hoe oud is Fleur nu?

Mijn laatste eitje is ook uitgekomen en daar ben ik echt heel blij, maakte me daar best wel wat zorgjes om want 't was al bijna 3 dagen aan het piepen, sinds vrijdagmiddag. Maar ze is er dan toch vandaag uitgekomen.

Hier heeft de lutino (waarvan ik dacht dat het de tweede was) de oogjes al een stukkie open, lief joh!!

Een dikke knuffel

Mara

Wilma1

15 mei 2006, 22:22:25 #1053 Last Edit: 15 mei 2006, 23:24:10 by Wilma1
Hoi Marilyn,
Ik zag dat jouw boekje weer open is....fijn, dan kan ik weer lezen wat er bij jou allemaal gebeurt....best veel in 4 dagen zag ik al in mijn mail ;D :D :D :D

Hoi  Mara,
Fleur is 11 dagen en al een flinke vogel...ik heb het nu ff bij me genomen....pa en ma slapen op stok in de voliere en Fleur zat zo allenig  :-\ dus de gelegenheid even  het lekkere warme lijfje bij me te nemen....net piepend en nu rusig....zo mooi en vertederend.....misschien wel omdat het het enige jong is ???...bij het vorige nest zaten ze er langer bij, met de 3 jongen  ???

Wat fijn dat jouw laatste ei toch is uitgekomen....je moet er net aan denken dat het dood zou gaan zeg :o....een gezellig gepiep bij je dus...geniet van die momenten, want het is zo snel groot ::) en die oogkes net open...idd heel lief..Fleur had Vrijdag beiden oogjes open net voor we weg gingen!!!


Hoi Ineke,
Met Charlie gaat het perfect, het lijkt of ie er altijd heeft bijgezeten....was dus echt toe aan vrienden....ze vlogen vanavond met zijn 5en rond :D

Hoi Christine,
Wat leuk dat Joke jou een foto heeft gestuurd van Fleur en zijzelf......dan konden jullie toch even zien HOE goed ze groeit :D....daarbij meteen even de melding dat Quincy is "verhuist" naar Joke haar kamervoliere....de nieuwe kooi valt erg tegen en er zitten geen beschermings wanden aan...Jan ( haar man)  noemt het al een BAKPLAAT MET EEN VOGEL EROP  ;D ;D ;D....dus ze heeft er over nagedacht en Quincy in de kamervoliere gezeten om daar dan samen met Fleur te gaan wonen...lekker de ruimte....daarbij was Quincy al zelfs eens gaan kijken bij die voliere en het beviel toen al denk ik  ;) :D (zie een paar pagina's terug).

Voor de grasjes zoekt ze een nieuw thuis en dus definitief besloten die weg te doen met zijn allen naar iemand met een grote voliere...DUS ALS IEMAND INTERESSE HEEFT ??? ???  :D ;D  ZE WIL ER NIETS VOOR HEBBEN, ALLEEN EEN GOED THUIS!!

De valken krijgen dus echte ruimte en veel aandacht!!
;) Wilma

Een paar foto's toch maar  ;D


Fleur..... zojuist gemaakt.... :-*









Ruby op de camping... :D












De eitjes en jonge vogels -waarschijnlijk kwikstaartjes..... :D ;)

De dakgoot van ons schuurtje...



met 4 eitjes....zaterdag.... :D


4 jongen...zondag..... :-* :-* :-* :-*


1 van de 4.... :-*..piepklein!!!



de waterpomp met een nestje met 9 eitjes...zaterdag.... :o :D





5 jongen en nog 4 eitjes gisteren.... :o :D :-*


9 jongen......vandaag.....lieeeeeefffffffffffff :-*


:D :D :D Wilma



Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

marilyn

hoikes wilma

er is idd veel gebeurt in enkele dagen tijd zowel bij jouw als bij mij en deze keer blijft mijn dagboekje open maar dan wel bij verhalen  ;) dat wil zeggen dat ik waarschijnlijk niet meer elke dag iets zal plaatsen maar vandaag kon ik het toch niet laten om mijn verhaal over chico te plaatsen  :P

groetjes marilyn

•=Bonnie=•

Wat een leuke foto's weer van Ruby :)

Dat nestje onder die waterpomp...  :o wat liggen die vogeltjes daar debiel en wat een nest vol joh met 9 stuk jemig. We hebben hier merels, roodborst, winterkoning, heggemus, vlaamse gaai, pimpelmees, turkse tortel en houtduif allemaal in 1 tuin aan het broeden. *grin* Ik vraag me af wat ik nog niet gevonden heb...

Vijver vol dikkopjes in elk geval en van de week zag ik er een salamander in zwemmen  :o :o

En we zitten hier gewoon in een woonwijk hoor, ik zit niet in het bos ofzo :)

Wilma1

16 mei 2006, 10:49:09 #1056 Last Edit: 16 mei 2006, 10:53:21 by Wilma1


Hoi Bonnie,

Ja geweldig he die Ruby...ze is nog wel onder de indruk van het reizen en alles eromheen  ;D   wat ik "mis" in jouw rijtje zijn ...de kwikstaartjes !!!!!!  ;D ;D ;D....en waar je de kassa hebt staan  ;) jij hebt een uitgebreidere dierentuin dan ikke  ;) :D...

Wij hebben hier veel meeuwen en eksters....en niet te vergeten "meneer" de reiger die hier veelvuldig een poging eten doet...wij telkens weer iets nieuws bedenken, want hij is vreselijk slim!!! En OOK NIET bang voor de katten, ze kunnen naast hem zitten en pas als ze een poot uitsteken vliegt ie naar de andere kant van de tuin :o  ;D

Eevn nog wat foto's van de goed verdeelde taken  :o van Jan en Joke  ::)  :P met de verzorging van de valkjes en uiteraard de andere dieren, bij onze afwezigheid! ;)


Alle hoekjes is Jan aan het stofzuigen.... :D


vergeleken bij Jan zijn, WIJ van die kleine mensjes...dus is de stang al snel te kort...dat wordt dan toch weer bukken  :-\


Joke is druk bezig met de valken en de andere dieren......alhoewel  ??? :o


zou ze daar aan toe gekomen zijn ...... ;D


Hier nog een paar van afgelopen Vrijdag...




Melody ff om een hoekje kijken, wat daar nu allemaal gebeurt in dat donker "kastje"....


en mocht geheel binnen komen van pappa Koko....om zijn broertje/zusje te bewonderen!!!

Melody doet dit nu vaker en beide ouders vinden het prima, alleen de anderen houden ze op afstand...ik vind dit best wel uniek eigenlijk!!

:D Wilma






Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Caroline

Wat een ontzettend lieve foto's, vooral die laatste met Melody is om te  :-*

Leuke vakantie kiekjes ook, ik hou wel van off-topic-foto's.  ;D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Rianne

Hoi Wilma,

leuke foto's van het jonge grut. Mooie eitjes ook, die met die rode stippen. Soms is het ei mooier als het jong wat er uitkomt haha ;D Maar dat veranderd gelukkig al snel. :)

marilyn

hoikes wilma

joke en jan hebben alvast goed voor je huisje gezorgd en de birdie's kunnen er maar gelukkig mee wezen met zo'n goede zorgen  :D kleine fleur ziet er in elk geval fantastisch uit  :D en melodietje heeft haar mama en papa gemist denk ik en andersom ook want dat koko toelaat dat ze bij haar broertje of zusje komt is heel raar hoor maar wel heel erg lief vind ik  ;) ik heb genoten van je verhaal en je foto's

groetjes marilyn

Rob S

Hey wilma!

Wat een mooie foto's, maar ben je niet bang dat Ruby ervandoor gaat? Ommen is trouwens helemaal niet zo ver hier vandaan, op welke camping zat je? Gerner?

Groetjes Rob

Ineke

Het zijn weer leuke fotootjes! Wat is Ruby mooi :o
Koko lijkt mij heel lief, zorgzaam. Het lijkt zelfs of ie trots in de camera kijkt, niet alsof ie je wil wegjagen.

Olga en Hans

Hoi Wilma,

Wat een leuke foto's  :D en ook zo veel jong spul bij jullie.
Ik was ook al benieuwd hoe jullie dat doen met Ruby, als hij mee gaat en dan ook nog los buiten  ???. Of is hij gekortwiekt  ???

Groetjes Olga.


Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

Wilma1

Citaat van: Caroline op 16 mei 2006, 10:55:01
ik hou wel van off-topic-foto's.  ;D


O jaaaaaaa ??? ??? dat was me nog nooit opgevallen  ;D ;D ;D ;D ;D  ;).....
Ik vind jouw verhalen wel leuk, maar af en toe schiet de tijd er bij in om ze allemaal te lezen....net als in mijn boek, van 400 pagina's, gebeurt er bij jou ook zoveel elke dag weer opnieuw en dat maakt het zo verslavend dat ik bijna aan niets anders toe kom, als ik erin blijf "hangen"   ::)  ;D ;D ...
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

Citaat van: Rob S op 16 mei 2006, 12:42:15
Hey wilma!

Wat een mooie foto's, maar ben je niet bang dat Ruby ervandoor gaat? Ommen is trouwens helemaal niet zo ver hier vandaan, op welke camping zat je? Gerner?

Groetjes Rob


Ruby is gekortwiekt (ook meteen het antwoord op Olga haar vraag  :P ) en ik blijf natuurlijk bij haar zitten  ;) als ze los is, maar als ze de kans krijgt  ::)  rent ze snel weer naar haar kooi om erop te klimmen  :P....er zit een trapje aan de zijkant  :D...zo'n held is ze niet hoor, want ze kruipt soms bijna in me....behalve OP haar kooi, want dan voelt ze zich heel sterk!!!

En we staan op een camping tussen Ommen en Hardenberg, langs de Coevorderweg!
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3