DIERENPARADIJS van Piet en Wilma DEEL 1

Gestart door Wilma1, 18 december 2005, 22:57:22

« vorige - volgende »

marilyn

hoikes wilma

héééééééééé zo'n mooie foto's van je donsje fleur  :D  :D die wordt vast en zeker verwend  ::)
en dat je valkjes een douche leuk vinden ............tja je gaat toch ook graag onder de douche of niet  ::)  :P wel zij ook hoor  ;D

groetjes marilyn

Caroline

Ach gossie, die kleine Yoshi.

Ik denk dat hij niet sterk genoeg is geweest om zijn eischaaltje te breken, en daarom niet uit zijn eitjes is gekomen.

Heel triest.

Geniet lekker van Fleur. (leuke naam trouwens  ;) )

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Wilma1

Citaat van: Caroline op  9 mei 2006, 08:02:55
Ach gossie, die kleine Yoshi.

Ik denk dat hij niet sterk genoeg is geweest om zijn eischaaltje te breken, en daarom niet uit zijn eitjes is gekomen.

Heel triest.

Geniet lekker van Fleur. (leuke naam trouwens  ;) )

Groetjes van Caroline


Zoiets dacht ik ook al, maar stel dat ik dat vermoeden ervoor had.....kun je dan "helpen"??? dan weet ik dat voor de volgende X.

En de naam heeft Joke het hele forum voor "doorgespit"ze kwam steeds weer uit op FLEUR!!!! Zal haar vragen  ;) een naamsvergoeding te storten naar je  ;D ;D ;D

:D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Caroline

 ;D ;D ;D

Het antwoord over het helpen laat ik over aan de profs.
Ik weet namelijk dat het moment van helpen ook weer speciaal moet zijn omdat het donsje wel de hele dooier moet hebben opgenomen maar welk moment.  ???

Die vraag zou ik als ik jou was stellen bij kweken.

Mijn Fleur heeft haar naam te danken aan het puppie wat bij ons NIET geboren is. Summer, onze hond is gedekt geweest, in de winter van 2003-2004. Uit dit nest zouden we zelf een teefje gehouden hebben en die zou de naam Fleur krijgen. Helaas was Summer schijnzwanger. Dus geen puppie. Kort daarna bleek ik zelf in verwachting van Jasper en weer een half jaar later bleek hij Downsyndroom te hebben. Summer is nu 6 jaar, dus te oud om nog een nestje te krijgen. Vandaar dat ik de naam Fleur, die ik nog steeds heel erg mooi vind, aan mijn "eerste" valkparkietje heb gegeven.  ;)

Wow, wat een verhaal in jouw dagboekje.  :-[

Groetjes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Riny

Hoy Wilma
Over uit het eitje helpen gesproken.
Dat doe ik alleen als het eitje aangepikt is, een gaatje erin dus.
En het jong 2/3 naderhand er nog niet uit is.
Het eivlies kan anders indrogen ,en zodoende kan het jong er dan niet meer uit.
Ook loop je grote kans dat het jong de dooier nog niet helemaal opgenomen heeft.
Als jij het eitje dan opend ,gaat het jong onherroepelijk dood.
Groetjes Riny :D

Roma

Hoi,Wilma het zuiden meld zich even bij jou. ben aan je verhaal begonnen met lezen maar jullie hebben allemaal zoveel bladzijden dat word flink doorlezen voor me.
maar ik haal het wel in hoor.
groetjes v Roma

Olga en Hans

Hoi Wilma,

Ik heb gisteren wel je verhaal gelezen van de kleine Yoshi, maar wist even niet wat ik moest zeggen en weet het nu eigenlijk nog niet.
Er is blijdschap en verdriet. Blij dat het met Fleur goed gaat en verdriet dat Yoshi het niet heeft gered. Je hebt Yoshi haar eigen plekje gegeven bij jullie andere lieverts.

Ik hoop dat Fleur een mooi groot valkje wordt, net zoals haar papa en mama en zo aan de leuke foto's te zien moet dat zeker gaan lukken.
Heel veel sterkte en succes.

Groetjes Olga.


Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

Wilma1

9 mei 2006, 20:36:28 #1027 Last Edit: 9 mei 2006, 20:40:16 by Wilma1
Hoi Caroline,
Leuk om te lezen hoe jij aan de naam Fleur bent gekomen....als je de naam eenmaal in je hoofd hebt wil je hem te alle tijden aan iemand die speciaal is geven en blijf je "zoeken" naar iemand waar de naam bij past. Joke vindt het ook een hele mooie naam en kwam er al heel snel mee, al voor dat Fleur in het ei zat  :D en of het nu een popje of een man is het maakt Joke niet uit en Fleur al helemaal niet  ;D...

Wat Jasper betreft ,schrik je je een ongeluk als je hoort van het downsyndroom, echter daarna blijkt dat die kinderen een ontzettend lief karakter hebben....achter ons woont OOK zo'n jongen en is inmiddels rond de 14 geloof ik....hij kan wel eens ontzettende driftbuien  hebben hoorde ik van buren, maar altijd als ik hem zie is hij heel opgewekt en hij zal je nooit voorbij lopen zonder iets te zeggen....hij straalt iets rustigs uit "zonder zorgen" lijkt het.


De prof heeft zich al gemeld zie ik  :P Hoi Riny,
Tja, bij dit soort nare verassingen vraag ik me dan af "had ik iets kunnen doen ??"...de eidooier was nog niet geheel op en er was NIETS ingedroogd, ik kreeg daarom het idee dat het nog maar kort was overleden ??? het ei was niet aangepikt, het zag er alleen "bol" uit op het topje zal ik maar zeggen, maar het was wel plakkerig van buiten dus zal er toch ergens een gaatje hebben moeten zitten lijkt mij, ontdekken kon ik het niet ?! Dus ook volgende X gewoon maar niet doen!!!


Hoi Roma,
Leuk dat je eens bij deze westerling komt buurten....en schrijven jaaaaa dat kan ik wel hoor ?!! Praten ook ::) :P hoor ik wel eens :D. Doe rustig aan met lezen, k zal je niet overhoren  ;D


Hoi Olga,
Vorige week nog opgetogen en er haast zeker van dat er in ieder geval 2 jongen zouden komen en van het weekned, kreeg ik ineens een raar gevoel, dat het niet goed zat....het vorige nest liep zo mooi op schema, elk gelegd eitje om de dag kwam ook UIT om de dag. Nu was Fleur ook al later dan geplant en kreeg ik dat vreemde gevoel toen zich 2 dagen later niets meldde....

Samen met Joke besloot ik weer te schouwen ( 2 zien meer dan 1) en zag ik dat het niet meer bewoog het 3e ei was leeg dat wist ik eigenlijk al net als het 4e ei en dan ga je met bevende handjes open maken en wordt het vermoeden bevestigd, als schrok ik me dood  :o toen ik al het dons zag en niets was ingedroogd ....even dacht ik "OH NEE, het leeft vast nog en slaapt, nu heb ik het gedood  :o "....maar dat bleek onzin het lag heel vredig in het eitje en zag er zo mooi uit!!!

Maar dat het moeilijk te bevatten is, ja dat ervaar ik wel...voor mezelf had ik al besloten het hier te houden....waarom weet ik niet maar een voorgevoel dat het veel zorg zou nodig hebben, net als Melody toen en als je die NU ziet....een grote ondeugd?!!

Je hebt Nellie erg blij gemaakt he, het is dan ook vreselijk mooi geworden!!!! En de valken, wat vonden die ervan ???  :P



Zo nu ff de orde van de dag...een leuke stoere foto van Koko met een beschermende vleugel over zijn kindje heen.....jammer van de flits, maar anders was het echt te donker en de deksel eraf halen, dan was Koko ook van zijn plek weg!


lief he zo'n stoere  8) man, met zijn kleintje  :D



En Joke, ik hou voor jou een fotoboek bij van Fleur....dus alle geplaatste foto's en meer staan in een mapje Fleur en krijg je samen met Fleur mee!!!
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Caroline

Hoi Wilma,

Inderdaad was het even schrikken maar Jasper was voor ons allebei binnen een paar seconde, toch gewoon onze Jasperen de rest was bijzaak. En dat is het nog steeds. Van alledrie is hij inderdaad het gemakkelijkste kindje. Meestal vrolijk, altijd lekker bezig en gelukkig geen driftbuien. Echt ons zonnetje in huis, maar ook in onze omgeving.

Hij kan mij intens gelukkig maken, de andere 2 natuurlijk ook wel maar bij Jasper ben je gewoon zo trots bij alles wat hij doet.  :D

Ik stop want ik kan wel over hem blijven praten. Hihihi!!

Ik vind je foto's van de grote papa met zijn kleine meisje(jongetje klinkt minder leuk) echt super leuk. Zo lief!!

En ze groeit zo goed zag ik, geweldig hoor.

Groetjes van Caroline  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Wilma1

9 mei 2006, 23:44:20 #1029 Last Edit: 10 mei 2006, 00:00:31 by Wilma1
Ik vind de foto's van jullie 3 kids altijd even leuk om te zien.....3witte "donsjes"  ;D..

En Fleur groeit wel hard ja...wat wil je "het rijk alleen" ;) van de week zat Koko te voeren en Kiki zat te wachten tot ie klaar was en toen ging zij verder, dat kleine bekkie blijft wel open staan hoor.....vooral 's avonds al het doodstil is horen we telkens die voedergeluidjes....zo lief!!
:D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Ineke

Het lijkt wel alsof Koko in n couveuse ligt :D

Wilma1



Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Riny

         
Hoy Wilma
Bedankt voor het supermooie filmpje.
Daar hebben we echt van genoten.
Groetjes Riny :D

Wilma1

Vandaag flink wat werk verricht....Woensdag is bij mij volierenpoetsdag.....en als ik niet kan wordt het verschoven naar de Zaterdag  ;D  Ik hou er een vast ritme in, dan hoef ik niet zo te boenen  ;) ......

Ik heb besloten de valken weer de ruimte te geven in de kamervoliere, met de komst van de eitjes, was het beter de a.s. ouders rust te geven, vanwege nieuwsgierige aagjesogen in het nest. Nu ze steeds samen vliegen tolereren ze elkaar ook steeds meer alhoewel het Koko is die de "toestemming" geeft  ;D

Kiki leek heel blij en begon meteen uit allen bakjes van de buren te snoepen en voorla het badje is erg in trekn met dit warme weer...Koko was geheel ondergedompeld en kwam een "maatje minder" uit bad leek wel ;D...ze hebben nu weer lekker de ruimte en ik heb ze vandaag ook ff zo gelaten, zonder los te vliegen....ze hebben het erg druk de voliere opnieuw te verkennen.

Die Melody, fluit toch de HELE dag onafgebroken, vraag me af waar die de energie vandaag haalt...het is nu net stil geworden, maar sat bekkie staat echt geen moment stil. Ik weet dan manvalkjes fluiten, maar ZOVEEL :o :P....Maxime fluit stukken minder tot niet en Charlie ook een ietsiepietsie.

Ik plaats ook een foto hier van Quincy met Elayza...een van de oppas kindjes van Joke, ze is er helemaal gek op en dat was ze ook op Koko toen!



Voor degenen met wie ik vaak op MSN zit....daar zal momenteel ik niet zo vaak zijn, want ik vind dit al lang genoeg om hier te zitten....en aangezien ik hier "gespot" wordt  ;D ;D ;D...weten jullie waarom ik OFF LINE ben....het is hier n.l. zo vreselijk warm, dat ik er naar van wordt...duzzzzzzzzz ik ga nu lekker douchen en weer snel naar beneden!!
;) :D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3