30 april 2024, 09:22:19

DIERENPARADIJS van Piet en Wilma DEEL 1

Gestart door Wilma1, 18 december 2005, 22:57:22

« vorige - volgende »

marilyn

hoikes wilma

ik heb mijn belofte gehouden ik heb dirk en natasja een knuffel gegeven maar die andere belofte van de slang ka te kussen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  ::) nu ja volg de link maar  ;D  8)

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php?topic=16405.msg262215#msg262215

groetjes marilyn

Wilma1

Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaf en ik heb alle foto's bekeken, ze zijn allemaal even mooi....en je hebt je belofte gehouden, al moest je er wel wat moeite voor doen  ;D ;D ;DKa houdt vast niet van zoenen dat glibbert immers zo  ;)


Ik heb even een vraagje ??? ???

Nu heb ik van de week de foto ...en ook vandaag even...laten zien van Melody met zijn "wilde" kuif.....waarvan de veren op het plafond geplakt bleken te zitten.

Ze zijn de hele middag uit hun kooi geweest en tot mijn stomme verbazing vliegt ie WEER een paar X tegen het plafond met zijn koppie....hij kan zo druk + zelfs "onbehouden" zijn en als een kamikaze rondvliegen met luid gefluit helemaal HAPPY en "uit zijn dak gaan"...wel erg letterlijk.....maar het kan toch NIET zo zijn dat ie er een KAAL koppie van over moet houden  :o :o :o....sterker HET BLOEDDE....Ik heb het schoongemaakt met JAWEL.... BIOTEX.... en er wondzalf opgedaan.

Hoe leer ik hem af TE hoog te vliegen ???? want dat moet toch zeer gaan doen ??? en straks geen vel meer, want de kuif is zo goed als weg nu  :-\

Wie heeft er ervaring mee ???
??? Wilma



Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Christine

Bij mij vliegen ze soms ook tegen het plafond maar ze leren het snel af! Ze gaan dan op de gordijnen zitten! Ik hoop maar dat Melody dit vlug afleerd!! :-\

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

marilyn

hoikes wilma

bij mij vliegen ze helaas niet tegen het plafond dus op dat gebied kan ik je geen raad geven vrees ik  :-\ ik hoop dat melody haar wondje snel geneest en dat ze snel afleert om zo tegen het plafond aan te vliegen  ;)

groetjes marilyn

Caroline

Citaat van: Wilma1 op 30 april 2006, 21:17:15
Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaf en ik heb alle foto's bekeken, ze zijn allemaal even mooi....en je hebt je belofte gehouden, al moest je er wel wat moeite voor doen  ;D ;D ;DKa houdt vast niet van zoenen dat glibbert immers zo  ;)


  :-\ :-\ Ik zag maar één foto!!  ::) :P

Nu ga ik slapen hoor.  :-[



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

marilyn

hoikes caroline

ik had ook maar één foto geplaatst en dat was de foto waarop ik ka een zoen gaf omdat er kennelijk enkele mensen dachten dat ik dat niet durfde . de andere foto's had ik gewoon via mail doorgezonden naar wilma .maar ik plaats nog wel enkele foto's hoor  ;)

groetjes marilyn

Rob

Hoi Wilma


Piet is toch wel handig genoeg om kleine valhelmpjes te maken ;D dan kunnen ze die op als ze mogen vliegen!!

Geintjuh....


tis al erg genoeg dat ze zich zo bezeren, ik hoop dat je snel een oplossing vind.


met meedenkende groet

Rob

marilyn

hoikes wilma

joehoeeeeeeeeeeeeee waar zijt ge  ::)  :P ben één en al ongeduld hoor vandaag  :-[ ik kom bijna gek ( eeeeeuuuuuuuhhhhh of ben ik dat al  ::)  :P weet ik nie) en moet deze namiddag dan nog eens weg  :-\ pppppppppppfffffffff spreek je algauw via msn hé  ;) tot straks

groetjes marilyn

Christine

Ik wil het ook wel weten hoor!! Ik hoop dat Marilyn snel wordt verlost van de spanning!! Alles goed met Maxime, Melody, kiki, koki en natuurlijk met Ruby?
Maak maar eens terug veel foto's van hun allemaal!! ;D

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Ineke

Je bent n goede opvoedkundige! Je laat de katten nooit alleen met de vogels, toch?
Wat dat plafond vliegen betreft probeer ik met mijn boerenverstand mee te denken. Ik weet niet hoe lang je Melody hebt en of ze voorheen normaal vloog...Vliegt ze altijd op dezelfde plek tegen t plafond aan?
Indien ja, kan t niet zijn dat daar veel licht schijnt, waardoor ze hoteldebotel wordt? Dat ze naar t hoogste punt wil vliegen en dat t daar hoger lijkt? Of misschien te weinig licht?
Is ze gekortwiekt en zijn de vleugels aangegroeid, waardoor ze opeens meer kracht heeft?
Misschien mankeert ze iets aan haar zicht?
Ik zag dat ook t neusdopje beschadigd is en dat was na de eerste x...nu is de kuif al weg...hoop dat t bij 2x bijft en dat ze nu niet meer de kolder in de kop heeft.


Wilma1


het laaste stukje van melody's eens zo mooie kuifje  :-\

Dat heeft Piet vanmorgen van het plafond gehaald en het koppie ziet er werkelijk NIET uit  :-\, je zou denken dat ik geprobeerd heb Melody te scalperen...zielig hoor...ik heb er wat wondzalf opgedaan, omdat ik bang ben dat het gaat infecteren anders en denk dat ik melody maar even "binnen"  de deurtjes houdt.

Het plafond is wel wit en de zon komt ook door het zijraam binnen, daar hangen rolgordijntjes voor....dus best vrij licht ja....maar van de week was het donkerder, omdat ik de overgordijnen toen dicht had....dus ja ??? ???

Melody is gewoon erg druisterig en ongeduldig...nooit gekortwiekt en hier geboren...dus alles is herkenbaar, maar hard vliegen dat ie kan  :P....zou ie zijn "opgevoerd"  ;D
en dat helmpie is een goed idee Rob,  :P  ;D zal dan een dop van een bierflesje worden  ;D denk ik...

Nee, zonder gekheid,  dit is echt zielig en met die wondzalf erop ziet het er nog plakkerig en glimmend uit ook....een vetkuif zonder kuif!! Het neusdopje was me nog niet eens opgevallen ??? ik zie alleen een bloederig kale plek  :o  :-\

O en de vogels zijn nooit alleen met losvliegen Ineke, dat gaat TE ver met vertrouwen, want dat is dan "de kat op het spek binden"....nee hoor iemand blijft erbij!
:-\ Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Caroline

Ach, zielige Melody!!

Beterschap!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Wilma1

1 mei 2006, 20:37:34 #957 Last Edit: 1 mei 2006, 23:05:46 by Wilma1
Citaat van: marilyn op  1 mei 2006, 12:38:34
hoikes wilma

joehoeeeeeeeeeeeeee waar zijt ge  ::)  :P ben één en al ongeduld hoor vandaag  :-[ ik kom bijna gek ( eeeeeuuuuuuuhhhhh of ben ik dat al  ::)  :P weet ik nie) en moet deze namiddag dan nog eens weg  :-\ pppppppppppfffffffff spreek je algauw via msn hé  ;) tot straks

groetjes marilyn


Hoi Marilyn,

Inmiddels weet jij het al en kan ik het nu voor de nieuwsgierigen onder ons neerzetten.

Piet kreeg op zijn werk via intranet een advertentie over een valkparkiet van 9 mnd. die een nieuwhuisje zocht met meerdere valkjes en daarbij GRATIS!!!!!.....de vrouw had een paar mnd. geleden deze valk gekocht, omdat ze een vogel erg leuk vind....haar zoon was er helemaal dol van en stond geheel achter deze aankoop.

Nu heeft zij door haar werk een aantal cursussen van veelal 3 dagen en bleef de valk onder "toezicht" van haar zoon....ze kwam erachter dat die in die dagen geheel NIETS voor en met het valkje deed en deze naar haar idee weg zat te kwijnen voor een spiegel, waarmee die zat te babbelen.

Op haar uitleg begreep ik dat het een wildkleur man moest zijn.....maar eenmaal te zien begon ik toch te twijfelen OF dat zo is....ze heeft de valk gekocht voor een POP omdat ze geen man wilde.....eenmaal thuis leek Melody vlinders te krijgen en klom nerveus heen en weer op de tralies om er haast doorheen te gaan en ook Maxime was erg nieuwsgierig....dat leidde tot irritatie bij Melody, die Maxime steeds wegduwde.

Ik besloot Melody er eens bij te zetten  om opheldering en voila ze kropen naast elkaar  :o :o :o en Melody gaf meteen zijn koppie tegen Sjaakie ( heb ik maar Charlie van gemaakt  ::) ) om te laten krabbelen, maar ja met die vieze zalf was Charlie snel uit gekrabbeld  ;D en Melody nu niet zo smakelijk....

De bedoeling was dus om Charlie aan Marilyn te  geven ALS het een man is, maar nu lijkt het te veranderen en vind ik het zo sneu voor Marilyn  :-\ :-\ :-\....

Ik heb er en paar foto's van gemaakt en ze zitten even in de witte kooi voor gewenning..... zelfs Koko zat te fluiten  :o








De eitjes komt niet veel verandering in  :-\ hopelijk zijn ze wel goed ??? Ik heb daarnet weer gekeken en zie 2 donkere eitjes en  een is lichter van kleur met iets kleiners erin lijkt het....nu ga ik daar ook aan twijfelen.....ZIJN ZE WEL BEVRUCHT DAN ??? Ze zijn van 13-15-17 en 19 April en 1 heb ik eruit gehaald die is zeker leeg daar kijk je dwars doorheen!
:-\ Wilma




Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Christine

Volgens mij is het zelfs geen wildkleurtje! Daar is ie veel te licht voor!! Maar toch succes met je nieuwe aanwinst!! Wie weet verandert het nog en is het een mannetje dan gaat ie toch naar Marilyn!! Dit zou ook voor haar heel leuk zijn!
Groetjes
Christine :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

ROCKS

Hey Wilma.....

'k Zie je woensdag???
Gezellie, bakkie doen, nu maar hopen dat het echt lekker weer wordt?

Heb je nog wat meegekregen van die nieuwe mutatie onder de valkjes? ValkparPIET!!!!

Doe hem maar de groetjes, als je wilt, en zeg maar dat ie het eten op kan zetten woensdag, dan kom je thuis en hoef je niet meer te koken, hmmmm.....lekker makkelijk!
Misschien kom je wel toevallig in een "file" terecht?

Truste!!

Nellie


                                         ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart