DIERENPARADIJS van Piet en Wilma DEEL 1

Gestart door Wilma1, 18 december 2005, 22:57:22

« vorige - volgende »

Christine

Eeeh komt dit goed of niet?? ::) Nu eerste eitje bij jou en volgende week komen jullie naar hier?  :-[ Voelen de birds iets aan ofzo? F&F wel hoor! Die paren er weer oplos :o ze zijn erg :P
Gefeleciteerd met je eerste eitje!! IK hoop dat er mooie jongen van komt!! ;D

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Wilma1

Dan heeft Melody een maatje om zich op te vestigen en kan ie af en toe lekker rondvliegen met Maxime als Koko zijn plicht moet doen  ;D......

Koko is vast heel trots want hij zat net op een ring zo mooi te fluiten  :P.....en zijn vleugels HELEMAAL wijdt...het leek wel een adelaar :censuur....Melody zat met een scheef kopje en de kuif rechtop ::) te kijken naar hem  ;D...

;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

14 april 2006, 16:34:27 #797 Last Edit: 14 april 2006, 16:50:49 by Wilma1


Kiki heeft haar eerste eitje....Koko lijkt blij, want fluit  en maakt zich de gehele tijd'" mooi"..




Kiki op haar eitje...


Daar is Coco weer...


Er moet wel ff ruimte worden gemaakt, de andere kooi is breder nu.....


fijn weer bij Piet...










De laatste 2 foto's zijn van Dusty...ik heb haar weer uit de voliere gehaald, omdat ze zich helemaal heeft opengekrabt, tot bloedens toe...de dierenwinkels hebben NIETS tegen jeuk...alleen tegen parasieten etc.....maar ik heb haar aan alle kanten bekeken en met de veren tegen het licht gehouden en er is HELEMAAL niets te zien, dan alleen een open wond en bloed.

Ten einde raad ben ik nu de ontsteking aan het schoonmaken met BIOTEX en heb er "mensen"zalf opgedaan tegen jeuk, om het voor haar dragelijk te maken.....want ze wordt knettergek van de jeuk en het zal vast ook pijn doen....

Op de foto is ze ook nog nat, dus ziet ze er helemaal vreemd uit en weer apart in een kooi zal haar ook niet veel goed doen, want ze hangt maar aan de tralies...zo zielig

MOCHT IEMAND EEN BETERE OPLOSSING WETEN ??? ik hoor het graag...







Ik hoor zojuist dat België een vruchtbaar land is  :P  :P , wat dieren betreft....Waar wij Donderdag naar toe gaan ( Dirk en Natasja) hebben 2 poezen die net zijn bevallen  ::) ...8 jonge poesjes  :o .....Oooo, LIEF..."gelukkig" zijn ze te klein om mee te nemen  ;D....anders mag ik niet eens mee van Piet  ??? ;D ;D ;D ;D
Wilma






Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Riny

Hoy Wilma
Waarschijnlijk heb ik er over heen gelezen ,maar ben jij met Dusty naar de DA geweest.
Groetjes Riny :D

Christine

België een vruchtbaar land?? Tja soms toch! Wie weet hebben F&F dan al terug eitjes! Fien zat raar vandaag moest precies eitje leggen dus het wordt afwachten! ;D

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Wilma1

Citaat van: Riny op 14 april 2006, 16:38:15
Hoy Wilma
Waarschijnlijk heb ik er over heen gelezen ,maar ben jij met Dusty naar de DA geweest.
Groetjes Riny :D



Ik had bij de DA geïnformeerd, maar die zei dat hij er weinig meer "kon" en ik in een winkel voor vogels moet gaan kijken voor iets dergeljks, maar waar IK ben geweest...NEJENTE!!

Nu heb ik Joke gebeld vanmiddag...bij haar zit ook nog een dierenwinkel en DIE blijkt dus druppels te hebben...tegen jeuk en tevens e.v mijten, parasieten etc....het kan zijn dat ze WEL mijt heeft gehad, of iets anders, maar de wonden die helen steeds weer stuk krabt, door irritatie...We gaan nu naar Joke toe het op te halen...nog geen idee WAT het is!!

Ik hoop dat het helpt, want dit vind ik vreselijk voor Dusty, dat ik zo "hulpeloos" moet toekijken hoe zij "lijdt" in mijn ogen....de NESTOSYLzalf ( misschien ken je het??) heeft WEL zijn werk gedaan...ze heeft sindsdien NIET meer gekrabt, maar poetst nu haar vieze veren op....maar ja of je dat kan blijven gebruiken ??? het is NIET voor vogels  :-\..

wordt vervolgt...
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Riny

Waarom bel je Feld niet even op.
Tel 033-2864772
Desgewenst stuurt jij je de medicijnen.
Groetjes Riny :D

Wilma1

14 april 2006, 23:36:17 #802 Last Edit: 19 april 2006, 19:54:17 by Wilma1
Hoi Riny,

DAT wist ik niet...maar bedankt voor je attente reaktie....Ik heb inmiddels WEL een middel via Joke van BOGENA (snap niet dat ze dat elders niet kennen, maar ja... vanmiddag in "mijn" vogelwinkel stond er een jong meisje...de dame zelf was er niet)....een pipetje, wat je in de nek van de vogel moet druppelen en via de bloedbaan werkt.......

En in die winkel zeiden ze dat ik de epithol NIET op de huid, maar alleen op de snavel had mogen doen doen  ??? ....kan een allergie geven ???...IK kreeg toen het advies het JUIST TUSSEN de veren te smeren en  had ze een vette kop :-\ ja....misschien heeft dat het verergert ??? GEEN idee!!

Maar helpt dat middel niet, dan bel ik dr. Feld wel..als laatste strohalm!!
:) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Caroline

Hoi Wilma,

Bij mij op de verpakking staat dat Epithol gewoon op de huid mag hoor, het is immers ook voor wonden en huidirritaties.

Volgens mij kun je op de snavel geen wond of huidirirtastie krijgen. Dus rare informatie hebben ze je gegeven. Hopelijk het je iets aan deze info, die op mijn potje Epitholzalf staat.

Sterkte met Dusty.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Riny

15 april 2006, 07:22:26 #804 Last Edit: 15 april 2006, 07:46:57 by Riny
Hoy Wilma
Ik heb al vaker gemerkt dat in een dierenwinkel, vaak maar wat wordt gezegd.
Het kan natuurlijk ook niet dat ze alles weten.
Vaak zijn het ook nog heel jonge mensen die je bedienen.
Daarom neem ik nooit risico ,en vraag altijd Feld om raad.
Die weet waar die over praat.
Groetjes Riny :D

Wilma1

In de ene dierenwinkel (waar ik dus ALTIJD KOM en het mij hadden geadviseerd) zeiden ze JA dat moet JUIST op de huid en de andere winkel NEE....TJA en zoek "jij" dan maar uit wat waar is....maar als ik op MIJN potje kijk, staat er OOK dat het OP DE HUID moet en de veren wegknippen....nu was dit niet nodig bij Dusty....maar heb ik gehandeld volgens gebruiksaanwijzing.

Gek genoeg heeft de Nestosylzalf blijkbaar ook werk verricht, want de wond is momenteel "rustig"...alleen Dusty is WEER gestresst, van alleen te zitten en te "rommelen" aan haar...jammer dat ze zo gevoelig reageert....ze hing ( net als de vorige x)  zenuwachtig in de tralies, met pogingen het door te kauwen :-\ ik heb haar maar weer terug gezet en laat haar vandaag en morgen even met rust zodat ze weer kan "ademen"...ik hou haar wel in de gaten natuurlijk.

De druppels heb ik in haar nek gedaan en over 4 weken zou het herhaald moeten worden....mocht in die tussentijd GEEN verbetering zien, dan bel ik ZEKER dr. FELD eens voor info....mocht het er morgen weer bebloed uitzien bel ik Dinsdag
!


Zo...nu de valkjes....Kiki en Koko hebben het maar druk met het eerste eitje....ze laten het niet alleen liggen en gaan om beurten op het ei zitten, net als de vorige X dus. Melody schijnt te snappen, dat Kiki rust wil, want blijft netjes op afstand en aangezien de kooi nu ruim zat is, is het geen enkel probleem, om aan de andere kant te spelen en dat doet gebeurt volop, met enorm gefluit  :D.....een tweede eitje heb ik nog niet kunnen ontdekken.

Coco is veel stiller  :-\ dan de periode dat hij hier "woonde'"  ???...hij slaapt enorm veel...komt misschien omdat hij nu vaak alleen is ??? en als Brandon thuis is speelt hij waarschijnlijk net ff meer dan Coco zou willen....Joyce zei al...ik moet vaak zeggen "laat Coco nu even met rust" en het VASThouden vindt Coco echt niet fijn... Hij vindt het heerlijk om bij ons te zitten op zijn tijd en geniet van zijn tuinkers/bieslook/peterselie etc. en uiteraard het stukje appel  :D...hij heeft een stoffen vogel waar hij nu ff mee babbelt  ;D ;D ;D.....wel slooft Ruby zich erg uit ineens en zegt/doet dingen waar wij het bestaan nog niet van wisten  ;D Coco zit dan met zijn kop scheef en geeft antwoord  :P



Vanmorgen heb ik een sessie foto's genomen van Ruby....ze deed mistens een half uur de KNUFFELROCK  ;D ;D ;D ;D ;D mensenlief, ze heeft me nog niet zoveel geknuffeld als daarnet zeg.....en ik was nog niet aangekleed, dus mijn haar hing los.... ( ze vloog van de kooi af nadat er iets was gevallen, dus zodoende netjes op mijn hand stapte :D ;) )...ik het weggestopt, maar ze haalt het gewoon tevoorschijn om haar kop doorheen te halen  :o  ;D maf beest  ;D..ik ga zo de foto's van het toestel halen en plaats ze dan!

:D Wilma




Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

15 april 2006, 13:43:19 #806 Last Edit: 19 april 2006, 19:57:20 by Wilma1
De foto's...ik had ze ook nog niet "groot" gezien...maar zelf vind ik ze gaaf en vertederend en snap ECHT niet waarom ze op de kooi zo bang is van mijn handen  ???...ik kon zelfs haar vleugels spreiden, want die beginnen enigzins aan te groeien...aan de ene kant heeft ze 1 al langere veer en de andere kant 2...beiden aan de buitenkant...ALS ik het zelf zou kunnen knippen moeten DIE er dan af ???, ze vliegt nu niet uiteraard en ik vind die 3 veren wel mooi staan, maar voordat ze meegaat naar de camping moet ze wel weer geknipt, denk ik ???


WAT ZIE IK ???


SAY "CHEESE"


HEERLIJK ZACHT, DAT HAAR...


KRIEBELT HE ???


KIEKEBOE!!


SPECIAAL VOOR JOU, MIJN MOOISTE DANS..


LALALALALA....


FF EEN KNUFFEL...


KUSJE  :P


NOG EEN X  ::) :P :P


DAT WAS FF FIJN  ;D


DIT MAG JIJ NIET HOREN....IK HOU JE OOR WEL DICHT  :o ;D


WAAR IS DAT HAAR NOU ???


FF HOGEROP KIJKEN....JA HIER ZIT MEER  ;D  ;D  ;D !!!




Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

marilyn

hoikes wilma

hemeltjelief wat moest ik alweer bijlezen bij jou !!!!!!!!!!!!!!!!! maar in de eerste plaats gefeliciteerd met je eerste eitje en hopelijk mogen er veel komen en mogen ze allemaal bevrucht zijn en de donsjes gezond ter wereld komen  ;)
en jeetje zeg ik moet eerlijk toegeven dat ik ook heb moeten lachen met je cillit bang verhaal  ;D  :P  :-[
en coco en ruby dat zijn echte schatten ze spreken kennelijk dezelfde taal  ::)
en je foto's !!!!!!!!!!!!!! prachtig zeg zo'n stevige knuffelpartij daar heb je vast van genoten en ik heb genoten van jou verhalen en foto's  ;)

groetjes marilyn

Riny

15 april 2006, 17:20:23 #808 Last Edit: 15 april 2006, 19:40:18 by Riny
Citaat van: Wilma1 op 15 april 2006, 17:06:19
Ik heb ook kwartels, maar die krijgen "gewoon" zaad en eten alle restjes van de bodem.....verse groentes en fruit vinden ze ook erg lekker, dus wormen  :o....blehhhhhhh :-\......niet binnen in mijn voliere!!! Ze groeien goed en zijn mooi ...dus zal het zonder die wormen ook wel goed komen ;D

Hoy Wilma
Je weet niet wat je mist.
Zo'n lekkere glibberige pier, die tegen je benen omhoog kruipt.
Groetjes Riny ;D ;D

Wilma1





                                     


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3