DIERENPARADIJS van Piet en Wilma DEEL 1

Gestart door Wilma1, 18 december 2005, 22:57:22

« vorige - volgende »

Caroline

Hyiëne waar de vogel in leeft??  :o

Hemeltje dan zullen een heleboel vogels meer het moeten hebben.

Mijn kooien, stokken speeltjes, voer en waterbakken worden wekelijks schoongemaakt met Dettol, poep op stokken en andere plaatsen waar poep zit, wordt dagelijks schoongemaakt met Dettol.

En toch heeft mijn grasje, Zilvie het gekregen. In een schonere kooi kunnen ze volgens mij niet zitten. Soms ben ik wel eens bang dat ze te schoon zitten, dat ze zo helemaal geen weerstand op bouwen.  :-\

Wilde ik toch eventjes kwijt.  ;)

Gaat het al de goeie kant op met Dusty??
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

marilyn

hoikes caroline

volgens mij heeft shurft idd maar weinig met hygiene te maken want anders zouden veel meer vogels het krijgen als je ziet in welke omstandigheden sommige diertjes moeten leven !!!!!!! ik heb al een grasje zien zitten in een heeeeeel klein kooitje waar je duidelijk zag dat het al weken of zelfs maanden geleden was dat de kooi een beurt had gehad  :-\ de poep lag gewoon opgehoopt , de zaadjes waren tussen de poep aan het kiemen en de kooi stonk verschrikkelijk !!!!!! >:( dan zou je toch denken dat het dier niet gezond kan zijn  :-\
maar dit grasje had in elk geval geen schurft daar ben ik zeker van !!!!

groetjes marilyn

Wilma1

5 maart 2006, 12:29:36 #587 Last Edit: 5 maart 2006, 12:33:57 by Wilma1
Citaat van: ~Natas~ op  5 maart 2006, 00:25:37
Hey wilma,

Hoezo dierenparadijs.................Tjee zeg hoeveel huisdieren hebben jullie wel niet.
Ik heb mijn handen al vol aan 2 valkjes.
Maar het zal zeker heel gezellig zijn, hoe meer dieren hoe beter.
Ziet er wel goed uit hoor.
Ga nu zeker meer je verhaal volgen.

Groetjes,

Natas



8 katten,2 aquariums en een vijver met vissen,6 grasje, 2 argaponissen, 2 kwartels 4 valken, 1 alexanderparkiet en Coco die volgende week weg gaat  :'(....

Een hoop werk elke dag, maar met veel plezier, ga zo weer verder de stokken reinigen met Dettol en het gaas  ;D  ;D  ;D


Hoi Kirsten,
Het is voor mij ook niet elke dag haalbaar ALLE verhalen te lezen en te reageren, zal er gerust eens wat vergeten....stel je voor zeg, dan wordt dit mij dagtaak   :P en gaat het juist vervuilen  ;D , waar ik mee bezig ben het redelijk schoon te houden  ;) :D

Hoi Caroline,
Met Dusty gaat het "niet goed"  :'( , ze wil niet meer eten en drinken en klimt als een bezetene door de kooi om maar ergens een plekje te vinden eruit te komen. Ze probeert zelf haar koppie DOOR   :-\ de tralies te wurmen ??? en in die paar dagen is ze van een flinke vrolijke vogel ( MET toen al die bruine wangen, die ze al enkele weken heeft!!) naar een iel dun dingetje  :o  gegaan. Het heeft dus niets met de "ziekte" te maken, maar ze vindt het niet leuk alleen in de kooi......erg naar om te zien.....zo'n zielig hoopje Dusty, die altijd zo vrolijk is!!!

Hoi Marilyn,
Ik ben het wel met je eens, dat het niet eens aan het ophopen  :o van vuil hoeft te liggen, alhoewel het een bron van bacteriën is natuurlijk, maar de een is er meer gevoelig voor dan de ander, denk ik. Zelf heb ik ook al eens ergens gezien, dat het er ZO vreselijk smerig   ::) is, de dieren blaken van gezondheid ??? en IK daar dan niets van snap...Misschien zijn we wel eens TE   ::) schoon ???



Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

marilyn

hoikes wilma

nu heb ik helemaal te doen met dusty  :-\ ocharme het diertje ....... zo zielig  :-\ en vooral ook triest omdat je er niet echt veel kan aan doen hé  :-\ djeezes  :-\ hoe lang moet je hem nog insmeren ??? ik hoop dat hij algauw weer kan herstellen en dat hij weer behoorlijk begint te eten .

groetjes marilyn

Caroline

Hoi Wilma,

Ik weet nog dat Zilvie ook helemaal in een dip kwam te zitten en dat ik dacht Oh jee, straks is hij er niet meer.

Terwijl ik hem gewoon BIJ zijn popje heb gelaten.

Dus waarschijnlijk vinden ze op de een of andere manier die zalf verschrikkelijk want een paar dagen na de laatste in smeerbeurt, zag ik Zilvie alweer helemaal opleven.

Hopelijk is dit bij Dusty ook het geval en knapt hij binnenkort weer helemaal op.

Sterkte!!

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

marilyn

hoikes caroline

heb jij zilvie bij zijn popje gelaten tijdens de behandeling ??? en heeft het popje het niet overgekregen ? misschien is dit wel een idee voor wilma want volgens mij is het niet alleen de behandeling waar dusty het moeilijk mee heeft maar ook vooral de scheiding van zijn vriendjes !!!!!

Citaat van: Wilma1 op  5 maart 2006, 12:29:36
Hoi Caroline,
Met Dusty gaat het "niet goed"  :'( , ze wil niet meer eten en drinken en klimt als een bezetene door de kooi om maar ergens een plekje te vinden eruit te komen. Ze probeert zelf haar koppie DOOR   :-\ de tralies te wurmen ??? en in die paar dagen is ze van een flinke vrolijke vogel ( MET toen al die bruine wangen, die ze al enkele weken heeft!!) naar een iel dun dingetje  :o  gegaan. Het heeft dus niets met de "ziekte" te maken, maar ze vindt het niet leuk alleen in de kooi......erg naar om te zien.....zo'n zielig hoopje Dusty, die altijd zo vrolijk is!!!



wie weet wordt dusty niet rustiger als hij weer bij zijn vriendjes is en misschien begint hij dan weer uit zichzelf te eten !!!!!!
zou dit een optie kunnen zijn of denk ik weer te naief ??? ik weet het niet misschien dat anderen hun mening kunnen geven maar volgens mij mag dusty echt niet teveel meer achteruit gaan  :-\

groetjes marilyn

ps dusty hou vol hé  ;)

Wilma1

Citaat van: Caroline op  5 maart 2006, 12:44:33
Hoi Wilma,

Ik weet nog dat Zilvie ook helemaal in een dip kwam te zitten en dat ik dacht Oh jee, straks is hij er niet meer.

Terwijl ik hem gewoon BIJ zijn popje heb gelaten.

Dus waarschijnlijk vinden ze op de een of andere manier die zalf verschrikkelijk want een paar dagen na de laatste in smeerbeurt, zag ik Zilvie alweer helemaal opleven.

Hopelijk is dit bij Dusty ook het geval en knapt hij binnenkort weer helemaal op.

Sterkte!!


Volgens mij "schiet je meteen in de roos"....het is bij Dusty dubbelop...smeren en tegelijk gescheiden en om haar HELEMAAL weg te zetten in een andere kamer, zodat ze de anderen niet meer hoort en ziet....DAAR begin ik dus niet aan, want dan kwijnt ze helemaal weg!!!

Ik zit er nu dus hard aan te denken, haar gewoon weer terug te zetten.....omdat de jouwe OOK bij zijn popje zat.....moet dat hier toch ook kunnen....de anderen zien er schitterend uit en hebben zeker al 4 a 5 weken bij Dusty gezeten toen die bruine wangen ter ontwikkeling kwamen...??? dus hadden ze inmiddels toch ook besmet kunnen raken ???
:-\ Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Caroline

Inderdaad dat dacht ik ook over mijn Sneeuwwitje. Als ze er gevoelig voor was had ze het al lang gehad. EN mocht ze het nog krijgen ben ik er vroeg bij en smeer ik wel. Scheiden vond ik zo zielig.

In de speciaalzaak zeiden ze me ook, zit hij in een voilière met heel veel vogels is het iets anders dan alleen met 1 popje waar dat hij de hele dag mee kroelt en kust, was ze gevoelig voor de schurftmijt had ze het allang tegelijk gehad.

Succes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Kirsten

6 maart 2006, 09:01:53 #593 Last Edit: 6 maart 2006, 09:09:22 by Kirsten
Hoi Caroline,

Ik weet dat jij alles super schoonmaakt, daar zouden nog een hoop mensen een voorbeeld aan kunnen nemen!. Ik bedoelde ermee dat Zilvie en Dusty het dus al bijzich gedragen kunnen hebben. Het kan soms jaren later zich pas gaan uiten,. en dat van Hygiëne had ik uit een vogelziektenboek en van Het Net,. het is dus absoluut geen ervaring ofzo,. Kan ook helemaal onjuist zijn. Ik denk ook dat veel meer vogels het dan zouden moeten hebben,. maar ik denk ook dat ze er gevoelig voor moeten zijn,. denk bijv maar aan luis. Sommige kinderen krijgen het altijd en andere nooit,.

Groetjes
Kirsten




Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Kirsten

Hoi Wilma,

Ik denk inderdaad dat als hij zo achteruit gaat, Je dusty misschien beter weer terug kan zetten,. Wie weet gaat het dan gelijk stukken beter met hem,. en gaat ie weer eten en drinken en wordt ie wat vrolijker,. het is wat Caroline ook zegt, als de andere er vatbaar voor waren geweest hadden die het allang gehad.

Groetjes en een knuf voor Dusty
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

marilyn

hoikes wilma

ik hoop dat je ondertussen de reactie's hebt gelezen maar ik denk het niet aangezien jij nog niet terug hebt gereageerd.
volgens wat kirsten en caroline zeggen kan je dusty terug plaatsen misschien eet en drinkt hij dan weer  ;) oooooooooo ik hoop het hoor want beter 1 birdie meer smeren dan een birdie dood dus als dusty van mij zou zijn zou ik hem snel terug plaatsen  :D

groetjes marilyn

ps ik heb jou een e-mail gestuurd  ;)

Wilma1

Dusty zit met 5 grasjes en niet een toont dezelfde veren reaktie als zij....ze zit inmiddels weer terug in de voliere en idd....ze heeft gegeten en dan ga ik ervan uit dat ze OOK weer gaat drinken......ze fladdert weer lekker  :D rond, alleen de grasjes leken ff te "snuffen" aan haar en ze stonk  :-\ vast want ze gingen uit de buurt, ze is bezig zich helemaal schoon te poetsen  ;D om haar mannetje   :P weer te verleiden zeker.... ;)

Maar wat me net overkwam  :o :o :o :o...ik was bij HORNBACH (ff reclame maken  ;D ;) )  om een deurmat te kopen...toen viel mijn oog op een vogelhuisje...precies in mijn   ::) smaak....een vierkant ding met een puntdakerop, groot genoeg voor valken en van natuurmateriaal (net zoiets als hun vorige nestje)

Helemaal geweldig en heb het meegenomen....nog met korting ook  :P , want ze kon de juiste prijs niet scannen dus 2 euro minder hoeven betalen ;D ;D....Ik heb OOK de mat mee hoor  ;D ....

Dus verwisseld met de bak die er hing, die gebruik ik later wel als ze e.v. uit het ei zijn, net als toen met het doosje.....maar Koko ZAG HET en hij werd HELEMAAL enthousiast en "gek" van plezier leek wel....hipte in het nest en ....natuurlijk....Goofy volgde....maar dat ging ff goed mis zeg...Koko werd WOEST en viel Goofy aan !!!! We schrokken ervan.....Koko ging de hele voliere door hem weg te jagen bij "zijn" nest...terwijl Koko en Goofy het best met elkaar kunnen hebben....maar NU ff niet  :o

Dus jullie raden het al.....Goofy eruit gehaald , zit nu even "home alone" en is zo bijterig als de "pest" ( sorry voor het woord ;D )....echt woest  >:( is ie op Koko  >:(  momenteel, dus ff afkoelen in zijn uppie en . e.v mag Melody erbij (die HAD ik er dus bijgezet, maaaaaaaar als Goofy >:( boos is....dan is iedereen "te veel" bij hem), maar ook daar moest ie NIKS van hebben en heb ik weer terug bij pap en mam gezet en dat is goed nu....

Tjonge Kiki zit steeds samen met Koko in het nest ben dus benieuwd of er ook daadwerkelijk "iets" gaat gebeuren ??? !!!

Wordt vervolgd  ;D ;D :D
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

marilyn

hoikes wilma

lieve hemel !!!!!! er is bij jou kennelijk serieus tumult geweest bij de birdie's  :-\ ik hoop dat goofy algauw afgekoeld is zodat hij terug bij zijn maatjes kan  ::) en wat koko en kiki betreft ik hoop dat er algauw een nestje komt  ;)

héééééééééé en dusty zit weer bij zijn vriendjes  :D en amai heeft alweer gegeten en fladdert laweer lekker rond dat is pas goed nieuws zeg , nu nog drinken en herstellen dan is dusty weer helemaal de oude  ;) alleen jammer dat de anderen uit haar buurt weggingen maar dat komt ook wel weer in orde  ;)

groetjes marilyn

Wilma1

WAT een mooie handtekening heb je weer gemaakt !!!!!
jaloersjaloersjaloers..... ;D
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Caroline

 ;D Ze stinkt ja!!  ;D

Bij mij deed Sneeuwwitje ook niet kroelen bij Zilvie als die was ingesmeerd met Epitholzalf, maar het stinkt dan ook heelerg vind ik.  :P

Gaat vast helemaal goed komen met haar.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.