DIERENPARADIJS van Piet en Wilma DEEL 1

Gestart door Wilma1, 18 december 2005, 22:57:22

« vorige - volgende »

Wilma1

Vandaag vanaf half 7 vanmorgen ( en dat op een vrije dag ;D ) op de rommelmarkt gestaan in Amsterdam....dus weinig beleefd thuis.....maar ik heb een "stukje" Parkiet bijelkaar :D en rooie oren en wangen!!! Het was koud maar beregezellig en de tijd vloog voorbij....dus zo een lekker JAGERMEISTER  IJS EN IJSKOUD ;D ;D ;D!! Op weg naar huis wilde ik nog even langs de winkel om te kijken, naar mijn favorietje....maaaaaar net te laat  :-\.....ga Maandag weer ff kijken!
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

marilyn

hoikes wilma

vroeg uit de veren geweest deze morgen amai  ::) maar alé alles ging toch goed je hebt het leuk gehad en hebt wat centjes bij elkaar gekregen alleen jammer dat je favorietje er niet meer was  :-\ welke mutatie is (of was) jou favorietje ?

groetjes marilyn

Riny

                     

Hallo Wilma
Mooie vogels zeg die Alexanderparkieten.
Maar kun je niet beter wachten en dan ergens jonkie's kopen?
Maar nu kom ik bij je op visite en inplaats van dat jij mij met de fanfare binnenhaalt,omdat ik zolang afwezig ben geweest, ben je helemaal niet thuis.
De volgende keer beter.
Groetjes Riny :D


Caroline

Hoi Wilma,

Ook ik kom al een tijdje hier lezen hoor.   :D

Als je maandag naar je favorietje gaat, neem je dan je fotocamera mee.  ;D

Ik heb denk ik even iets gemist, waarom moet Coco naar "huis"?? Sneu hoor, hij past zo mooi in het geheel.

Verder weer leuke foto's.

Wat zul jij lekker geslapen hebben na de hele dag in de buitenlucht.

Groetjes van een trouwe lezer.  ;)

PS. kom je ook een keertje bij mij lezen??  ::)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Lin

Hey ik ga weer even alle dagboeken langs en jij staat op nummer 1!
Wat spannend kijken naar een alexander parkiet ben je niet bang dat je te weinig van hem weet als je hem straks koopt? Ik las ook dat Chiko erbij komt? Ik ben wel erg benieuwd hoe die eruit ziet. Ik zal proberen vaker langs te komen hier.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Wilma1

Citaat van: marilyn op  4 februari 2006, 19:58:07
hoikes wilma

vroeg uit de veren geweest deze morgen amai ::) maar alé alles ging toch goed je hebt het leuk gehad en hebt wat centjes bij elkaar gekregen alleen jammer dat je favorietje er niet meer was :-\ welke mutatie is (of was) jou favorietje ?

groetjes marilyn
Citaat van: Riny op  4 februari 2006, 22:36:54


Hallo Wilma
Mooie vogels zeg die Alexanderparkieten.
Maar kun je niet beter wachten en dan ergens jonkie's kopen?
Maar nu kom ik bij je op visite en inplaats van dat jij mij met de fanfare binnenhaalt,omdat ik zolang afwezig ben geweest, ben je helemaal niet thuis.
De volgende keer beter.
Groetjes Riny :D






Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

5 februari 2006, 15:20:18 #411 Last Edit: 5 februari 2006, 15:45:01 by Wilma1
Citaat van: marilyn op  4 februari 2006, 19:58:07
hoikes wilma

vroeg uit de veren geweest deze morgen amai ::) maar alé alles ging toch goed je hebt het leuk gehad en hebt wat centjes bij elkaar gekregen alleen jammer dat je favorietje er niet meer was :-\ welke mutatie is (of was) jou favorietje ?

groetjes marilyn
Citaat van: Riny op  4 februari 2006, 22:36:54


Hallo Wilma
Mooie vogels zeg die Alexanderparkieten.
Maar kun je niet beter wachten en dan ergens jonkie's kopen?
Maar nu kom ik bij je op visite en inplaats van dat jij mij met de fanfare binnenhaalt,omdat ik zolang afwezig ben geweest, ben je helemaal niet thuis.
De volgende keer beter.
Groetjes Riny :D





Druk op verkeerde knop en plop weg citaat  ;D hihi....dus ff terug ermee en aanvullen!!

Hoi Marilyn,

De Alexanderparkiet is niet weg, maar de winkel was al dicht...en hij zit er al een poosje...dus ga ervan uit DAT ie er nog is!!!! Ga morgen even langs om te kijken en zal eens zien of er iets te regelen valt om hem te reserveren voor me.

Dus het volgende antwoord aan Riny....EN FIJN DAT JE ER WEER BENT, HOOP DAT JE NU MEER GELUK HEBT MET DAT NARE "DING"... en IK was wel tuis, maaaaaaaar lag al "op 1 oor"....jaja en dat is niets voor mij, want ik lig haast NOOIT voor 12en in mijn bedje....met die rooie oren en "kak"wangen van de kou daar gisteren op de rommelmarkt en dan de JAGERMEISTER erna, was ik snel onder zeil en werd wakker vanmorgen om half 10!!!!!!! ;D ;D ;D

Verder:
De Alexanderparkiet is nog geen 3/4 jaar en handtam, vandaar dat mijn oog erop viel....ik ben al vaker wezen kijken, maar doordat er geen zekerheid was met Coco ook geen verdere illusies gemaakt....NU Coco echter toch ons huisje gaat verlaten   :'(  en ik OOK HELEMAAL "verkocht" ben aan dit soort vogel.....zou ik toch graag zijn lege plek op willen vullen met de dus door MIJ gesignaleerde GROTER SOORT, die ik vaak heb bewonderd en met hem heb gebabbeld in de winkel waar ik HEEL VAAK ga kijken naar ALLE GROTE VOGELS daar....en velen kennen me en komen naar me toe...dat is erg leuk hoor ze zijn niet van mij en toch kan ik ze een voor een aaien en als ze los zijn stappen sommige op mijn schouder..... :D!!

Ohhhhhhhhhhh  :P  en die foto IS mooi Riny  :P...ik heb me suf gezocht op internet naar een mooie foto en JIJ plaats hem zo ff :D.....ik neem hem meteen als mijn nieuwe bureaublad!!!

Hij lijkt uiterlijk heel veel op Coco, maar is een slag groter! PRACHTIG!!!!!

Even tot order van de dag....Chiko is klaar om te verhuizen ( dus voor LIN even de verwarring ophelderen, ze GAAT naar haar noieuwe huisje)....zojuist heb ik alle kooien verschoond en hebben  de vogels hun dutje gedaan....IK doe het werk en HUN zijn er moe van  ;D......nog een zakje pap meegeven, dan kunnen ze Chiko 's morgens wat pap geven om zeker te zijn dat ie heeft gegeten EN vocht heeft gehad.....voor de rest meldt ie zich wel  :P met HONGERRRRRRRRRRRRR ;D  ;)...en mogen Folkert en Maja hem verder lere te eten uit zijn eigen bakje, maar dat komt vast wel goed   een mamma Maja is zorgzamer momenteel dan een mamma Kiki of Koko, die laten het vaak even op "zijn beloop" met de kleine schreeuwer....hahahahahha...
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

5 februari 2006, 15:42:49 #412 Last Edit: 6 februari 2006, 16:11:17 by Wilma1
Citaat van: Caroline op  4 februari 2006, 23:05:49
Hoi Wilma,

Ook ik kom al een tijdje hier lezen hoor. :D

Als je maandag naar je favorietje gaat, neem je dan je fotocamera mee. ;D

Ik heb denk ik even iets gemist, waarom moet Coco naar "huis"?? Sneu hoor, hij past zo mooi in het geheel.

Verder weer leuke foto's.

Wat zul jij lekker geslapen hebben na de hele dag in de buitenlucht.

Groetjes van een trouwe lezer. ;)

PS. kom je ook een keertje bij mij lezen?? ::)


Ik ga zeker weer bij je lezen en volgens mij heb ik al een berichtje bij jou gezet, of ben ik in de war?? Maar wat een GOED idee van die fotocamera, dat ga ik doen ja!!!!

Coco moet naar huis, omdat die van een jongetje van 10 is en ze moesten wegens mishandeling van hun buren, voor hun veiligheid weg uit hun huisje, ze zijn naar Culemborg en ze is alleenstaande moeder, moest dus veel regelen....hulp zoeken voor haar kind, samen met de politie die haar steunde woonruimte, etc.etc. Coco zou naar een tante gaan, maar die haakte af doordat haar kleinkind dan niet meer kon komen vanwege allegie...zodoende mijn aanbod voor hierheen......echter toen hoorde ik niets meer vanaf 28 Dec. en twijfelde OF ze hem wel terug wilde....maar ook daar heeft ze veel moeten regelen met omzetten van de hulpverlening, van Zaandam, naar Culemborg vandaar dat ze het even "op een laag pitje" had gezet....alfgelopen week heb IK gebeld wat ze nu wilde ....en dat is terug voor Brandon die hem zo vreselijk mist!!!
Zo je bent helemaal op de hoogte ;) nu...

EN GESLAPEN HEB IK DUS ALS EEN ROOSJE ]

;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

Zo en nu nog even een nieuwtje....Vanmorgen met schoonmaken ontdekte ik een EITJE (bruin) in het huisje van de kwartels!!!!! Stond er stomverbaasd naar te staren....ik hem het even opgepakt en vraag me af OF dat wel goedkomt het voelde nogal koud aan....vervolgens zag ik een deel van de schalen van NOG een eitje!!!!! Maar nergens iets van leven te ontdekken, dus denk DAT de kwartels dat ZELF hebben stuk gemaakt OF weer die grasjes??!!! Tenminste IK denk dat het een kwarteleitje is??!!

Wie weet er meer van kwartels???? JIJ vast wel Riny :D!!!!
;) Wilma

En nu gaan we Chiko brengen!!!


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

trienke

Hoi wilma

even weer bijgelezen hoor ;D
Alexanderparkieten zijn mooi he ;D

groetjes Trienke

marilyn

hoikes wilma

hemeltjelief ik ben maar zolang weg geweest en had al veel te veel leeswerk weer !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! op die manier gaat je dagboekje heel hard hoor   ::) ik ben net bijgelezen en ik herinner mij al niet meer alles van in het begin ik moet ook wel zeggen dat ik ondertussen telefoon gehad heb ook hoor  ;) wat ik wel herinner is da chiko naar huis gaat en dat maja op hem zal letten en dan dat coco ook weer naar zijn eigen huisje gaat . ojeeeeeeeeee 2 birdie's kwijt in zo'n korte tijd  :-\ dan kan ik me best wel voorstellen dat je beetje vervanging zoekt bij mij nadat timmy weg was had ik ook zo'n beetje empty nest syndroom er was iets tekort in huis maar ik moet eerlijk zeggen dat je dat redelijk snel weer gewend bent hoor  ;) maar als je toch een alexanderparkiet zou bijnemen kan ik je alleen veel succes wensen want het zijn ook heel mooie vogels  ;)

groetjes marilyn

Wilma1

Ja zijn het ook, bijna zelfde tekening als de halsband, maar en slag groter en degene die daar zit is jong en ben ik vaak naar wezen kijken, ik hoop dat ie er nog is?!!
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Caroline

Hoi Wilma,

Inderdaad een hele mooie vogel, ik duim voor je dat ie er morgen nog is.

Bedankt voor je verhaal over Coco, die weer terug gaat naar zijn baasje, een ontroerend verhaal hoor, lief dat je heb hebt opgevangen.  :)

Ik kom morgen weer even kijken of je al foto's hebt van de Alexander parkiet.

Veel plezier morgen.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

marilyn

hoikes wilma

ik weet dat ik nog vroeg ben maar ik ben al reuze nieuwsgierig of je alexanderparkiet nog steeds in de winkel is je laat ons wel iets weten hé  ;)

groetjes marilyn

Wilma1

De Alexanderparkiet zit NIET MEER in de winkel...




ze zit......


HIER!!!!!!!!!!!!!!!! :D

Ik kon haast niet wachten met er naar toe gaan, maar ik moest eerst werken vanmorgen en daarna meteen richting winkel die dan net open is.....kijken om een hoekje en JAAAAAAAA......DAAR ZAT ZE NOG!!! Klimmende in de kleine kooi en ik vertelde zachtjes dat ze meemocht met me....Alsof ze het aanvoelde, werd ze onrustig en klom heen en weer....bij het zien van de handschoen wist ze blijkbaar....OJEE, er gaat "iets" gebeuren....en dan in die doos is natuurlijk heel eng, want je voelt en hoort alles, maar ziet niets.... ze is net 7 mnd. dus redelijk jong en zit daar ongeveer een week of 6 ....dat zou wel kunnen want ik heb haar pas een week of wat geleden gezienvoorzichtig gereden, want dat gehobbel  ;D.

In de kooi natuurlijk onwennig, maar ik kan haar aaien op het buikje.....verder langzaamaan de rest....Coco keek even naar zijn evenbeeld in het GROOT....maar dan zonder halstekening....dus IK denk een vrouwtje???!(het is de linker"versie", op de foto van Riny) ....bij het instappen in de kooi fladderde ze alle kanten op en pardoes met de gat in de waterbak  ;D....nou lekker hoor zo'n nat huis  :P !!

Coco zit weer in zijn eigen kooi zonder probleem, ik heb de speelplek erop gebouwd en hij vind het prima, kan ie toch naar buiten gluren met klimmen! Coco zal toch weer in zijn oude kooi moeten en zat nog maar kort in de grote kooi.

De foto's zijn niet ZO goed, want met het toestel IN de kooi vind RUBY nog wat "eng".....Ruby, omdat de snavel zo'n mooie rood/oranje kleur heeft en op de rug is Ruby ook wat rood!! De staart heeft wat in de knel gezeten in de kooi, maar dat groeit wel weer!! Ze stonden daar vrij dicht opelkaar, vawege de winterperiode en de staarten liggen dan wel eens bij "de buren" in de kooi, normaal staan de grijzeroodstaarten allemaal buiten....DAT is ff te koud dus allemaal ff inschikken.

Ik hoop snel wat beter en moiere foto's te maken!
:D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3