DIERENPARADIJS van Piet en Wilma DEEL 1

Gestart door Wilma1, 18 december 2005, 22:57:22

« vorige - volgende »

Wilma1

Zo ff snel, want moet zo eten......maar ik moet DIT ff vertellen!!!!

Goofy heeft vanmiddag ........UIT ZICHZELF ;D.......zijn intrek genomen bij zijn hartsvrienden in de valkenkooi!!!! ;D.....Hij zat weer op de zijkant, waar ik een extra stok heb gezet voor hem,  ik keek en dacht...."oke ik doe het gewoon!".....deurtje open gezet en hopla hij stapte parmantig naar binnen.....betastte ze eens van HEEL dichtbij en beschouwd Koko als zijn grote voorbeeld lijkt het wel......

Waar Koko gaat gaat Goofy....ik vind het echt TE GEK.....hij zit er nog steeds en wil er niets eens meer uit....nou hij mag blijven hoor, als ie dat graag wil.....hij hapt soms wat, maar echte bijt/vecht neigingen zijn er zeker niet en Koko kan OOK flink van zich afbijten als ie iets NIET wil en DAT gebeurt dus niet....het zit wel goed denk ik en hoop dat dat zo blijft!

Ergens had ik er plots vertrouwen en, maar toch een heeeeel klein stemmetje zei..."zal ik of zal ik niet?!"...dus toch gedaan en geen spijt van....Coco is daarbij OOK overgestapt in de kooi van Goofy..... ;D....een heuse verhuizing, want ik had een soort speelplek gemaakt voor Coco bovenop zijn kleine kooi en die heb ik nu tussen de 2 kooien in met trapjes en aan de andere kant de rest om op te klimmen en touwen etc....

Ik heb foto's gemaakt, maar die houden jullie tegoed...te weinig tijd ff nu.

IK BEN ZO BLIJ DAT HET GOED GAAT MET DE 5 VALKEN....kik ik kan ze altijd nog wisselen met de kooi van Goofy vanwege misschien meer ruimte, maar zo te zien gaat het goed en Goofy en Melody, kunnen er tenslotte allebei eruit ff vleugels strekken! En tegen de tijd ChiKo (met een K zag ik  ;D...ja Folkert en Maja zijn "de baas" van Chiko duzzzzz......) weer thuis is is er weer 1 ruimte meer.

We zien wel ruilen van kooi kan altijd nog!
:D  :D :D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

marilyn

hoikes wilma

wat ben ik blij dat het in jullie dierenparadijs zo goed gaat  :D

groetjes marilyn

Riny


Hoy Wilma
Leuk dat ze zelf het moment uitgekozen hebben.
Vaak gaat het dan ook veel beter als dat wij ons er mee gaan bemoeien.
Groetjes Riny :D

marilyn

hoikes wilma

wat leuk dat goofy nu zelf het moment heeft gekozen om maatjes te worden met koko  :D je zult wel blij zijn zeker nu  :P

groetjes marilyn

Wilma1

Ja    het ziet er zo schattig uit Goofy met vriendjes en voorkeur voor Koko  :P...allebei mannen ???....hihi...Coco heeft nu een paleis en kijkt er nog steeds  :o verbaasd naar, die weet ook niet wat hem overkomt, net als Goofy was ie altijd alleen en nu zoveel soorgenoten om zich heen  ::)  EN de ruimte!! Hij laat ook merken dat ie het heel fijn  :-* vind hier...Eindelijk "loopt alles een beetje op rolletjes"....
:D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

marilyn

hoikes wilma

geniet ervan zolang het op rolletjes loopt dat doe ik ook  ;)
de birdie's zullen ook wel genieten van hun grotere woning en hun nieuwe vriendjes , lijkt me fijn voor hen dat ze nu wat groter wonen .

groetjes marilyn

Riny

Hoy Wilma
Is Goofy nu helemaal van zijn agressieve gedrag af?
Dat zou helemaal mooi zijn.
Je schreef in mijn dagboek iets over recepten,wil jij dan ook gekiemde zaden gaan geven?
Groetjes Riny :D


Wilma1

Goeiemorgen Riny...ik weet niet wat het "inhoud"en of ik dat zomaar kan geven???? Het is een verwennerij?? Zo te zien lusten ze het graag!

En Goofy is een stuk rustiger ja.....het bijten is niet geheel weg, maar wel hanteerbaar en nu hij bij de rest zit, kan ik het deurtje openzetten, maar hij blijft erin  ;D...loopt er zelfs bij weg en zoekt steeds Koko op!
:D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

marilyn

hoikes wilma

misschien zal goofy nog veranderen nu hij bij de anderen zit  ;) misschien zal hij er op een gegeven moment zelf uit de kooi komen om bij de anderen te zijn en zal hij de anderen gaan nadoen (bv als de anderen bij jou komen zitten ofzo) je weet maar nooit  ;) al goed dat hij toch wat hanteerbaarder is geworden  ;)

groetjes marilyn

Riny

                                                             
Hoy Wilma
Kiemzaden zijn eigenlijk geen verwennerij,zo zie ik het tenminste niet.
Er zitten veel voedingsstoffen in.
Ik gebruik een kiemautomaat omdat ik met 36 valkjes zit.
Tel daar nog een keer de jonkie's bij in het broedseizoen,zodoende is dat ding is hier altijd in het gebruik.
Maar je kunt het ook in een zeefje laten kiemen.
Je koopt gewoon kiemzaden en daar doe je dan een kleine hoeveelheid in een bakje water,dat laat je 12 uur wellen.
Daarna spoel je het heel erg goed af en zet je het weg in een zeefje.
Bij mij staat het altijd op de vensterbank maar niet in de felle zon.
Afhankelijk van de temperatuur waar het staat gaan de zaadje kiemen.
Voor je ze geeft heel erg goed afspoelen ivm schimmel-vorming.
Even uit laten lekken ,en dan vermeng ik het altijd met eikrachtvoer en de ene dag met kruiden en daags erna met vogelmuur.
Dit groeit in iedere tuin ,het is eigenlijk onkruid.
Maar ook hiervoor geld ,heel erg goed afspoelen.



Groetjes Riny


Wilma1

24 januari 2006, 11:07:27 #340 Last Edit: 24 januari 2006, 12:01:54 by Wilma1
De beloofde foto's:


Hmmm...dit is wel een gezellig stekkie....


even van de voorkant bekijken?!!


Dit is het toch geworden....ik ben een aantal X wezen kijken en rondjes gelopen,kennis gemaakt met mijn nieuwe vrienden, het is precies naar mijn zin!


Een echt dak boven mij....


Huh...Kiki zo nat en er is een dakje, zeg ik net?!!


Hellup....ze is aan het sproeien IK WIL NIET hoor....IK KIJK WEL!!


Met jou kan ik praten..als volwassen vogel....laat die kleintjes maar lekker eten, ze zijn nu rustig


en dit is het geworden.....we wonen hier mooi  en onze buurman is Coco de halsbandparkiet...soms wat rumoerig in zijn eentje...


Valt best mee, ik zing en praat nu eenmaal graag...zelfs met speelgoed in mijn bek...


en ik help de baas wel eens......


Ohoh...ik lette even niet op, gaat dat wel goed zo???


Hoe smaakt dat???Ik wil wel ff proeven!!!


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

Vogelmuur...hm....zal eens gaan kijken of wij dat onkruid ook hebben, komt me wel bekend voor....lijkt me wel eens leuk te proberen of ze dat lusten en als het gezond is?!! Hoe vaak geef je dat?
:D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Riny

Citaat van: Wilma1 op 24 januari 2006, 11:13:24
.lijkt me wel eens leuk te proberen of ze dat lusten en als het gezond is?!! Hoe vaak geef je dat?


Hoy Wilma
Ze krijgen bij mij 2x in de week vogelmuur ,2x in de week verse kruiden ,en 3x in de week groente of paprika e.d.
Groetjes Riny :D

Wilma1

welke kruiden??? uit zo'n pot (vers!) bij de groenteman vandaan en die kiemzaadjes, waal haal je die??
??? Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Riny


Hoy Wilma
Die verse kruiden breng ik meestal mee van de Aldi,daar zijn ze veel goedkoper.
Gewoon die in de potjes.
En kiemzaden kun je in bijna iedere dierenwinkel kopen.
Groetjes Riny