DIERENPARADIJS van Piet en Wilma DEEL 1

Gestart door Wilma1, 18 december 2005, 22:57:22

« vorige - volgende »

Wilma1

17 januari 2006, 10:52:49 #270 Last Edit: 17 januari 2006, 11:03:04 by Wilma1
Chico gevoerd met pap, ging wat moeizaam omdat die de kaakjes stijf op elkaar houdt in tegenstellig tot Melody die het meer gewend is, maar zo'n 10 ml. binnen gekregen....Chico weegt nu 80gram met kropje vol.....Kiki zat daarnet te voeren...pffff...gelukkig!

We hebben Chico een herkenningsstipje gegeven, want ze zijn niet uitelkaar te houden, ik merk het aan het voeren wie Chico of Melody is.....maar anders moet ik zo "rommelen" voor de "echte Chico"en geeft onrust.

In de kooi staat....bruinbrood gedrenkt in druivesuiker... DEXTROBLOKJE fijngemaakt met een vijzel, (kon nergens los kopen) met roosvicee (hoop dat ze dat nemen, ze wilden het  laatst niet)....bakje voer (Xtra vital) gemengd met krachtvoer...gedroogde vruchten van VITAL...stukje appel en water met mulitvitaminen....gritjes (ik las ook over maagkiezel, dacht altijd dat dat hetzelfde was, ga dat nog aanschaffen), mineraalblokje en sepia....eivoer moet ik zo weer kopen, maar ik geeft dat altijd droog en las iets over met water???!

Mocht ik iets zijn vergeten "vul me" s.v.p even aan.....ben toch wat onzeker momenteel.

En Kirsten, bedoel je soms over het voeden aan de linkerkant v.h. bekje....vanwege e.v.verslikking????

Alles is hier in vrolijk gefluit en Goofy is blij, hij heeft nieuwe buren....4valkjes  ;D en zingt papagaaitje leef je nog op repeat...gisteren heeft hij samen met Coco bij mijn zoon op de schouder gezeten en ook steeds bij mij....dat gaat goed!

Moet zo werken tot 5u. en dan door de MRI en Röntgen, had gister een gesprek met Neuroloog en misschien moeten mijn plaatjes en bouten uit mijn rug worden verwijdert vanwege loopproblemen, ze zitten er 5jr. in maar vermoedelijk is het bot tussen de wervels vergroeit en is de ruimte geheel weg....OOK DAAR zat ik mee in mijn hoofd....ga vandaag met een nieuwe start v.d. week beginnen maar....

Marylin, Nel, Riny, Kirsten, Lique, Joke (die leest steeds mee :D)  Folkert en Maja en de degene die ik misschien vergeet.......dank jullie voor de lieve woorden, het heeft me goed gedaan........en Koko heeft in zijn korte leventje heel veel liefde gehad DAT is zeker!

:-* Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Kirsten

Hoi Wilma,

Sorry dat ik pas laat reageer, ik bedoel dat je met handvoeding op de volgende dingen moet letten.
-10-12%van het lichaamsgewicht geven per keer
-temperatuur van de voeding niet te warm ongeveer 39 graden
-Goed wegen voor en na de voeding
-en tot slot,.de krop moet minimaal éénmaal per dag helemaal leeg zijn.

Zo te lezen doe je het erg goed,. Dat ze moeite hebben met de papvoeding is normaal, ze zijn het immers niet gewend.

Je hebt ook veel aan je hoofd zeg,. ik hoop dat je snel een beetje rust vind.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

marilyn

hoikes wilma

kirsten heeft gelijk wat bijvoeden betreft zeker goed wegen voor en na de voeding en wat de krop betreft : persoonlijk vind ik het gemakkelijkste om s'nachts de krop helemaal leeg te laten komen  ;) da's enkel een tip dat ik geef hoor. maar zo te zien ben je heel goed bezig  :D en als je iets niet weet dan roep je maar er is altijd wel iemand die zal reageren  ;)

groetjes marilyn

Riny

Hoy Wilma
Ik gebruik ook altijd de nacht om de krop helemaal te laten legen.
Dat is voor je zelf ook fijner.
Je hebt toch je nachtrust nodig.
Maar zo heeft toch iedereen zijn eigen methode's.
Ik weeg alleen 's morgens met lege krop.
Groetjes Riny :D

Wilma1

Oke?!! Ik heb net gevoed en Chico woog voor de voeding bijna 80 gr. en erna tegen de 90, als ik het goed zag, zat er iets onder....... HOEVEEL verschil "moet" er zijn met VOOR en NA wegen??

Chico piepte ZO hard toen ik binnen kwam dus jas op de stoel en hupla EERST de "baby's" ;D.....Melody heb ik ook wat gegeven, ze vind het lekker en wel fijn, bekkie gaat gretig open, Melody weegt 80 gram met vol kropje...ik weet niet OF ze overdag regelmatig gevoerd worden....ik was 2 dagen onregelmatig thuis...maar vanaf morgen ben ik vrij t/m Zondag.....

Ik zal ze dan maar niet voeren vanavond.....heb weer eivoer en in een bakje gedaan....maar MAAGkiezel kende ze niet???? Ik heb GEMENGD GRIT...zit het daar dan soms bij????

Ach jullie hebben het maar druk met mij  ;D...voel me nu een ECHT Valkje hoor....hihihi....

Kirsten, bedankt voor je uitleg zal het dit x GOED lezen  :-\  :P...
;) Wilma



Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Kirsten

Citaat van: Wilma1 op 17 januari 2006, 18:32:00
Oke?!! Ik heb net gevoed en Chico woog voor de voeding bijna 80 gr. en erna tegen de 90, als ik het goed zag, zat er iets onder....... HOEVEEL verschil "moet" er zijn met VOOR en NA wegen??


Chico woog voor het voeden 80 gram,. als je hem dan 10-12% van zijn lichaamsgewicht als voeding zou geven is dat 8-10 ml (gram), dus als chico erna 90 woog heb je het goed gedaan :D.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Wilma1

Oke, dat dacht ik al, maar ben nergens meer zeker van...dat komt wel weer.Ik vraag nu liever eerst maar ipv te twijfelen.
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Riny

Hoy Wilma
Geeft niets je zult zien dat je snel je zelfvertrouwen weer terug krijgt.
Groetjes Riny :D

marilyn

hoikes wilma

geen probleem hoor je bent heel goed bezig  ;) en ik ben zeker dat het je lukt om ze zelfstandig te krijgen .
en idd wat riny zegt je zelfvertrouwen krijg je wel terug  ;) en dan nog ik twijfel ook soms nog wel eens daarom zijn we hier op het forum iedereen helpt iedereen waar hij kan en ik ben ervan overtuigd dat jij nog iemand raad zal geven over handvoeding :D

groetjes marilyn

Wilma1

Joke wilde iets op het forum zetten, maar het lukte niet helemaal....ik doe het voor haar, vandaar dat het onder MIJN naam komt!!

Hallo allemaal,
Ik ben Joke Het bazinnetje van Koko. Ik mis Koko heel erg, als ik riep, riep Koko terug, als ik floot, floot Koko ook terug en wat ik zo erg vind, is het gevoel dat ik Koko heb laten verhongeren...ik hield heel veel van Koko, maar ook ik leer hiervan, al komt Koko er niet mee terug.

En Fol en Maja, het komt wel goed met Chico, want wat er ook bij Piet en Wilma binnen komt, ze hebben het allemaal goed van mens tot dier en Wilma gewoon doorgaan zoals je anders ook doet, je bent voor velen een KANJER!!!!!!

Het is voor mij niet gewoonlijk dit zomaar te plaatsen, maar ik wil het graag even kwijt, want ben heel erg verdrietig om het verlies van  mijn lieve Koko.
 

[img]
:-*Rust zacht lieve Koko

:'( Joke


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

17 januari 2006, 21:43:38 #280 Last Edit: 18 januari 2006, 11:45:13 by Lique
Joke wilde iets op het forum zetten, maar het lukte niet helemaal....ik doe het voor haar, vandaar dat het onder MIJN naam komt!!

Hallo allemaal,
Ik ben Joke Het bazinnetje van Koko. Ik mis Koko heel erg, als ik riep, riep Koko terug, als ik floot, floot Koko ook terug en wat ik zo erg vind, is het gevoel dat ik Koko heb laten verhongeren...ik hield heel veel van Koko, maar ook ik leer hiervan, al komt Koko er niet mee terug.

En Fol en Maja, het komt wel goed met Chico, want wat er ook bij Piet en Wilma binnen komt, ze hebben het allemaal goed van mens tot dier en Wilma gewoon doorgaan zoals je anders ook doet, je bent voor velen een KANJER!!!!!!

Het is voor mij niet gewoonlijk dit zomaar te plaatsen, maar ik wil het graag even kwijt, want ben heel erg verdrietig om het verlies van  mijn lieve Koko.
 




:-*Rust zacht lieve Koko

:'( Joke


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Kirsten

Hoi Joke,

Je moet jezelf niet schuldig voelen, je hield heel veel van Koko en hebt hem met veel liefde in je huis ontvangen.
Jij ook veel sterkte met het verlies en ik hoop dat er in de toekomst een nieuwe lieverd bij jullie komt en het verdriet wat verzacht.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Wilma1

Ik vind dit heel lief van je Jookie en hoop dat er weer eens een nestje komt, je hebt al zolang moeten wachten op DIT en nu ben het het zo snel weer kwijt....Ik vind niet dat je Koko hebt laten verhongeren, maar Koko kreeg onvoldoende binnen....Je weet dat we het over e.v. bijvoeren hebben gehad, maar Koko at netjes uit zijn bakje en dronk ook water...bij het wegen hebben we geen van beiden meer stilgestaan....een harde leer maar wel een goede, waarbij we dit niet nog eens zullen doen.

Ik hoop dat jouw lege kooitje weer wordt gevuld met een jong valkje die jij zo graag wilt en je heel goed voor zorgt, want het ligt niet aan jouw verzorging!!!

Liefs Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

marilyn

hoikes joke

ook voor jou veel sterkte met het verlies van koko en uit je woorden spreekt hoe goed koko het in die korte tijd bij jou heeft gehad !!!! ook wij wensen dat koko in vrede mag rusten. jammer dat dit is gebeurt maar er treft niemand schuld wilma niet maar jou treft er ook geen schuld jullie hebben het alleen maar goed met koko voor gehad

groetjes marilyn

Riny

          
Hallo Joke                          
Je moet je niet zo schuldig voelen.
Ik kan het wel begrijpen dat je er moeite mee hebt.
Maar het is allemaal gebeurd door onwetendheid.
En jullie hebben er allebei van geleerd.
Ik wens je heel veel sterkte en hoop je nog vaker te zien op het forum.
Groetjes Riny :D