DIERENPARADIJS van Piet en Wilma DEEL 1

Gestart door Wilma1, 18 december 2005, 22:57:22

« vorige - volgende »

Inger m

Hoi,
Geslachtsbepaling is mogelijk vanaf de eerste rui. Met circa 6 maanden begint de vogel met de rui en komen bij mannen gele veren door op de kop en verdwijnt het visgraatmotief onde de staart (er komen grijze veren terug). Ook aan het gedrag kan het geslacht bepaald worden. Met een maand of 4-6 beginnen de mannen te fluiten en macho gedrag te vertonen, terwijl een pop veel rustiger is. Nog even geduld dus...

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Wilma1

23 december 2005, 16:21:08 #46 Last Edit: 23 december 2005, 20:04:59 by Wilma1
Zal wel moeten....haha.....maar maakt MIJ niet zo uit hoor....mijn schoonzus wil er graag nog eentje bij, vandaar de vraag ........WAT kan ze bij Koko nemen....ze hoeft er niet per se nestjes mee!


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

Vanavond heb ik lekker met kleine Koko bij me op de bank gezeten...Koko kroop tegen me aan en keek met nieuwsgierige kraaloogjes naar me en in het rond....ook bij geluidjes reageerde Koko en keek meteen om ....wat kriebelen op het koppie of ruggetje, was aanleiding de oogjes even te sluiten.....en een al slapende Koko lag heerlijk op mijn warme trui.

Papa Koko was weer ff chagarijnig......had het weer op Kiki voorzien....die nu ook van haar af "beet" en duidelijk liet merken dat ze het er niet mee eens was......Kiki ging simpel op een andere stok zitten, of klom naar beneden naar haar kroost, waar ze gezellig in het doosje erbij ging zitten....ach, zo kun je het ook oplossen...morgen weer beter, zullen we maar zeggen.

WELTERUST allemaal.
Wilma :)


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

trienke

hoi wilma

wat een leuke foto van die kleine melody  ;D
en de ouders natuurlijk ook.

Gelukkig gaat alles goed bij je.
en koko moet niet zo sagi doen, die heeft mooie kindjes gemaakt hoor ;D

Groetjes trienke

Riny

                                                             
Hoy Wilma
Mijn kerstwens voor jou is dat ik hoop dat je valkjes heel mooie gezonde valkjes worden.
En dat je nog heel lang op ons forum blijft.
Groetjes Riny :D

Wilma1

IK zit al te "zeuren" om een laptop.. ;D ;D ;D....dan kan ik lekker beneden op de bank zitten "met jullie"....nu huppel ik vaak ff naar boven en lijk dan VAST te zitten op de stoel.

Dank je wel voor jouw lieve wens en op afstand heb jij meegeholpen hoor, onze valkjes gezond te laten opgroeien.

De "opstart" van mij op dit forum was met een miscommunicatie  :-\ met Angelique, maar toch juist DAARDOOR in 1X goed  :D, door de duidelijkheid van Angelique en Peter...daarvoor nog steeds :-* MIJN DANK!

En OOK voor jullie allemaal FIJNE dagen en een GEZOND en VRUCHTBAAR 2006....alhoewel mijn voliere dan toch te klein  :P gaat worden, als er NOG meer ::) Valkjes komen!!


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

Gelijk heb je Trienke....ook IK zeg steeds...zeur ::)  niet, kijk eens naar die 3  :-* mooie kindjes....misschien krijgt ie te weinig   :-\ slaap....hihi...dat herinner IK me nog van vroeger, met een baby....daar heb JIJ nog geen "last" van....haha ;D haha....


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Lique

Citaat van: Wilma1 op 24 december 2005, 12:07:47
De "opstart" van mij op dit forum was met een miscommunicatie  :-\ met Angelique, maar toch juist DAARDOOR in 1X goed  :D, door de duidelijkheid van Angelique en Peter...daarvoor nog steeds :-* MIJN DANK!


Hoi Wilma,

Geeft niets, miscommunicatie ontstaat overal:)
Ik ben blij dat het opgelost is, en je hier nu lekker op het forum bent.

groetjes Lique

Petra en Cheeky

Hele fijne kerstdagen & Gelukkig Nieuwjaar toegewenst, hier vanuit Amersfoort:

Veel liefs van Cor & Petra

Gerda


Wilma1

Ik heb er OOK zeker geen spijt van Lique en hoop nog HEEL lang mee te "babbelen"!!! :-*


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

25 december 2005, 12:19:06 #56 Last Edit: 26 december 2005, 11:51:15 by Wilma1
De kindjes groeien als "kool".....met de dag zie je ze wijzer worden...Melody lijkt alles behoorlijk "in te lopen".....Gisteren heb ik ze alle 3 gewogen...
Koko    17 dagen....8o gr.
Chico   15 dagen....60 gr.
Melody 13 dagen....30 gr.

Chico's kuif staat ook al parmantig rechtop en dat staat zo lekker eigenwijs, met nog amper veertjes een een stoere kuif....Ook bij Melody komt meer kuif en ja die van Koko is natuurlijk "het" voorbeeld voor de andere 2. Bij Koko en Chico worden de wangentjes ook al oranje.

Mijn schoonzus Joke...van Koko....is gisteren weer wezen kijken en een aantal ueren gebleven....HELEMAAL verliefd op het kleine beestje....ik vind het ZO vertederend om dat te zien....we geven Koko dan ook heel gemakkelijk "weg", omdat we zien dat Joke er heel zorgzaam voor is en weet HOE er mee om te gaan!!.

Ze heeft ook veel interesse voor deze site van ALLES wat ze wil weten. Ook zij heeft zich aangemeld en wil ook proberen te schrijven over haar Koko, als ze hem thuis heeft.....

Chico wordt nog steeds niet veel geknuffelt door zijn  nieuwe bazinnetje  :'( .....ze heeft weinig tijd, maar IK zou daar TIJD VOOR MAKEN, al is het maar een kwartiertje per week van mij part en ze woont achter ons...zo dichtbij....vind het toch ZO JAMMER  en heb dat gezegd tegen ze...ze is best heel goed voor dieren, daar is niets mis mee,want ze heeft ook katten een jack russel en een konijn, die worden liefdevol verzorgd,  maar een vogel heeft geheel andere aandacht nodig.....en zeker als ie alleen in de kooi komt te zitten...ik hoop echt dat ze zich realiseert, dat er VEEL tijd in gaat zitten.....eigenlijk "zit" ik er best wel mee....ze is 1x geweest en vind hem schattig, maar ja....TIJD is ZO belangrijk?!!!

Juist NU kan ze een beetje "band"met hem krijgen, dat merk ik zelf... als een vreemde dichtbij komt, blaast die kleine Koko en deinst naar achteren, maar bij MIJ  en nu OOK bij Joke gebeurt dat NIET 8)....vind dat erg apart van zo'n klein ding en voel me vereerd  :P

Ik ga ff de foto's in een map zetten en kijken of er mooie tussen zitten....zeker 1 van Melody, dan zie je het verschil met een aantal dagen geleden. ;)


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

trienke

hoi wilma

zo te lezen gaat het goed.
Super zeg vooral die gewichten van die ukkies ;D

Groetjes trienke

Wilma1

25 december 2005, 15:17:01 #58 Last Edit: 25 december 2005, 15:26:50 by Wilma1
Ja he? Ben ook best trots...MIJN eerste ervaring met een nestje bevalt HEEL GOED!!

Ik heb ook wat nieuwe foto's .....


HIER is die "flinke" Melody dan!!! We hebben samen ons best gedaan, om door de moeizame opstart te komen en zo te zien is dat aardig gelukt!! KIJK die kuif COOL 8)  he?!! Ik ben apetrots op dit kleine ding!!

De volgende....


Melody is even aan het eten....Roxy zorgt er voor dat dat rustig verloopt....hihi....lijkt wel een lijfwacht...ze zit er graag bij en snuffelt dan ff aan Melody (of de anderen). Alle poezen zijn werkelijk ZO   :-* lief tegen de vogels. Coco ( zie beneden foto) was laatst op de grond gesprongen en liep parmantig door de kamer...de poezen al kijkend  ::) ...."waar ga JIJ nu heen??" en maakten geen aanstalten hem te pakken....hij hoort erbij en ze lijken DAT te snappen...al moet je wel altijd op je hoede zijn natuurlijk....laat ze niet   ;) alleen als ze "vrij" zijn!!

en de laatste....

Even een kijkje, bij het verdere ONTBIJT...Nadat Melody heeft gegeten, "mag"   :D ik eten en neem dan... NOG EEN... Coco (halsbandparkiet loge) bij me,


die vind een hapje meeeten HEEL lekker en gezellig. En een poes TE dichtbij,als ie daar geen zin in heeft..."gewoon" ff de  >:(  snavel laten zien!!"...zijn ze zo   :o op afstand...Het is tenslotte OOK   :P Coco's ontbijtje!!

Als  Melody in het nest terug gaat, nemen de poezen een spurt  :censuur naar mij en wie het EERST zit op schoot heeft mzzl....tis altijd een rommeltje  :-\ in de kamer op de ochtend!! Eerst het eten van allemaal, dan wat verschoning voor ALLE dieren en dan WIJ!!

ZO heb ik het geleerd thuis en het "werkt" nog steeds!!

;) :D





Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

marilyn

25 december 2005, 15:34:28 #59 Last Edit: 25 december 2005, 15:49:05 by marilyn
hoikes wilma

wat is melody alweer verandert zeg !!! :D ze ziet er schitterend uit . en de poezen bij mij bewaken de birdie's ook met hun leven hihihihihi maar ik laat heb ook niet alleen hoor !!! het zijn en blijven dieren waarvan je het gedrag niet kunt voorspellen  :-\

groetjes marilyn