DIERENPARADIJS van Piet en Wilma DEEL 1

Gestart door Wilma1, 18 december 2005, 22:57:22

« vorige - volgende »

☺ Pita ☺

Whahaha ik had al een vaag vermoeden lol :P
Wij zijn 5 mei bij marlies langs geweest (zie foto's bij mijn verhaal) alleen dat wachten grrrrr maar ze zijn ook zooooooooow lieffffffffffff.
Maar we hebben gedult hoor (echt niet) Groetjes Petra.

Wilma1

Citaat van: Pita op 16 mei 2008, 09:50:30
Whahaha ik had al een vaag vermoeden lol :P
Wij zijn 5 mei bij marlies langs geweest (zie foto's bij mijn verhaal) alleen dat wachten grrrrr maar ze zijn ook zooooooooow lieffffffffffff.
Maar we hebben gedult hoor (echt niet) Groetjes Petra.

;D ;D ;D ;D ;D nog maar héél eventjes  ;)

De eerste foto's van Speedy ( én Coco die er natuurlijk errug nieuwsgierig naar is  ::) ::) ::) )


nét verschoond, nieuw voer erin en wíe zit er het eerste bij  ::) :P COCO!!!  ;D


Op onderzoek uit  :)


haar eerst landing  :o op een flesje BIER  ;D ik heb meteen de achterkant van deze kast redelijk afgedicht voordat ze er achter landt  :o


oke van de fles af, waar gaan we nu heen ???


dít is ook leuk  :D


als je maar weet dat dit van míj is  >:(  ;D


Wowwww dit zit een stuk beter dan die fles bier  ;D


en leuke speeltjes eraan  :D


nu ff slapen, na al deze nieuwe ervaringen en de lange rit  :)


*snurk*  :P


en nu láát ik me rondleiden... héé wat zie ik  :o een oorbel...gaaaaafffff  :P


en nóg meer "speeltjes"  ;D


zo nu weer even op eigen terrein  ;)


kijk dáár ga ik zometeen heen  ;D ;) en wát is dat dan, denken jullie  ::) :P 8)


maar eerst het huis eens beter bekijken  :D


er zit iemand te schreeuwen beneden  :o wat een kabaalmaker  :P


híer keek ik dus net naar en nú zit ik erop  ::)  wel hoog hier  ;D

Speedy is een super lief en gemakkelijk valkje  :D Ze heeft al veel vertrouwen in mij en ik kan haar dan ook zo laten opstappen. Ze lijkt erg snel tevreden.

Hoi Barbara,
Leuk dat je even belde daarnet, hier dus de foto's waar jij en vooral je man zo nieuwsgierig naar zijn.

Speedy ziet er goed uit, al bijt ze zich kaal. Dit zit onder haar vleugels, deels op haar schouders en iets op haar buikje.

Zolang ze hier is, mag ze veel los ... ze vind dit erg prettig!

Tot Zondag!!
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

19 mei 2008, 22:20:43 #3752 Last Edit: 19 mei 2008, 22:24:53 by Wilma1
Eerst de foto maar geplaatst Speedy's nieuwe baasje trappelde van ongeduld haar te zien  ;D 

Zaterdag was Speedy was stilletjes, later begreep ik waardoor  ::) Ze ging wat vreemd op haar stok zitten en kermde wat  ??? Ik keek haar aan en begreep meteen wat er aan de hand was... er zat een EI dwars  ::) omdat ze precies boven een andere stok was gaan zitten wilde ik haar wat opzijn zetten en net dat ik mijn hand onder haar deed was het PLOP  :o en het ei lag nat en warm in mijn hand  ;D wél erg bijzonder hoor, dit heb ik nog nooit gehad :P

Het ei heb ik nog in haar kooi laten liggen, ze doet er niets mee, maar toch.... van de week haal ik het eruit en bewaar het, voor mij, bijzondere ei!!

Ze is in de 3 dagen bij mij gauw gewend en accepteerd me super snel. Ze is dan ook superlief en mocht in de caravan ook even los. Ze vloog een stukje, meer is er niet  ::) en kwam dan bij mij zitten, inspecteren, kroelen, alles onderzoeken vond ze leuk. Ze laat zich graag NIET UIT haar kooi halen, dan vind ze die handen erg eng, maar zodra ze eruit IS, stapt ze heel gemakkelijk op!!!

Vanmiddag bij dr. Feld had Annie al overleg gehad van wat ik verteld had over Speedy. Dr. Feld adviseerde ook voor Speedy dezelfde aminozuur etc. als Romy en Ricky krijgen. Speedy krijgt het deze week in de dubbele dosering en dan verder de normale dosering per dag, tot het flesje leeg is.

Ook om haar meteen naar buiten te doen is uiteraard niet raadzaam, (dat had ik zelf ook al in gedachte, omdat ze weinig buiten komt)  met name dat ze haar kale, dus vatbare plekken heeft. Als ze geleidelijk aan met kooi zo nu en dan naar buiten gaat en haar kuurtje op is kan ze de voliere in.

Ze is momenteel best erg kouwelijk, omdat ze buiten dus geheel niet gewend is. Dit weekend heb ik haar in de zon even buiten gehad!

Hopelijk wordt ze weer wat fitter door de extra vitaminen buiten haar voer om. Ze krijgt nu meer ei/krachtvoer, daarbij mineralen, maagkiezel en haar normale voer. Doordat ze nu ook eitjes legt en wat gestresst kan worden, door de verhuizing en dit weer gaat doen, is het beter haar wat extra aan te sterken.

Hier toont ze rustig en tevreden, niet ongemakkelijk en/of bang van de andere vogels ( Coco loopt ook los). Ze accepteerd het en het is dan ook fijn dat ze al 3 dagen bij me was, alvorens hierheen te gaan, zodat ze mij in een vertrouwde omgeving leerde kennen. De geluiden op de camping kent ze n.l. goed!!! De rit was erg lang met de tussenstop in Amersfoort, maar goed verlopen!

Nu ga ik stoppen want óók ík ben moe  ;)

:D Wilma



Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Barbara75

Hallo Wilma,

wat een leuke foto's heb je gemaakt. We vinden haar schitterend ik ben benieuwd hoe ze het bij ons gaat vinden.
We hadden haar kaler verwacht. We hebben vaker valkjes opgevangen en geloof me die zagen er echt beroerd uit. Met aandacht en ruimte kom je gelukkig al ver.

Vorig jaar hebben we 2 valkjes opgevangen die waren verkeerd geknipt en hadden een kale kop en nek. Het heeft een tijdje geduurd maar nu zie je er weinig van. Alleen de kuif is niet volledig terug gekomen.

Voorlopig blijft ze binnen tot haar druppeltjes op zijn. Dan kan ze ons ook goed leren kennen dat is wel zo leuk.

groetjes en tot zondag
Barbara 
                     

Anke

Hoi Wilma,
Wat een leuke foto's!!!
Fijn dat Speedy zich zo thuis voelt bij je.
Wahaha een ei in je hand leggen, dat lijkt me zeker heel speciaal ;D

Met jouw twee schatten hier gaat het prima.
Macy komt steeds vaker en langer de kooi uit.
Beauty vind het nog steeds wat eng en komt pas na heel veel aarzelen naar buiten.
En als hij maar even ergens van schrikt... hup vlug weer terug :)

Fluiten doet hij wel de hele dag en wipwappen met Macy is ook een heel leuk tijdverdrijf ;D
Ook heb blok vind hij erg leuk, hij zit er graag in te fluiten :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Kimm

hoi wilma,

wat leuk dat het zo goed gegaan is. ze ziet er goed uit hoor!
wat heb je trouwens een geweldig speelhuisje staan :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Wilma1

Hoi Barbara,
Mooi is ze hè ??? Maar als je haar vleugels optilt schrik je wel hoor  :-\ en dat zijn juist dé plekken waar ze zich mee warm moet houden.

Verder is het een scheetje, ik had vanmorgen haar kooitje open, ze keek ff om het hoekje en stapte weer terug naar binnen, zo van "véél te vroeg"  ::) rommelde door haar kooi heen en ging relaxt op stok naar buiten kijken  ;D

Ze vind het wel ff goed zo en is echt aan het uitrusten, want zo af en toe komt er een grote gaap  ;D Zometeen ga ik naar mijn werk en vanmiddag om 17u. mag ze er dan weer uit  :D

Jullie zullen veel plezier aan Speedy beleven, ze is een rustig valkje, terwijl ze bij Carla en Harry vaak erg schreeuwde  ??? en de aandacht hiermee trok, dat heb ik zelf gehoord  ::)

Ze zit hier blijkbaar geheel naar haar zin, tussen andere vogels in, of ze is van slag  ??? .... maar dat lijkt me toch wel meevallen, want ze eet en drinkt prima, komt ook bij me  :D en speelt met de dingen in haar kooi.

Hoi Anke,
Het is superleuk weer even een valkje in huis te hebben en ik zal het nog moeilijk vinden haar "af te staan", maar het moet gewoon, zowel voor Speedy is het zeker beter en mijn gezondheid ook natuurlijk.

Al komt er weinig stof bij haar als ze schud, er zitten geen veren onder haar vleugels  :-\ voor mij dus wel prettig, maar de deur staat nu lekker open (en het kooitje dicht  ::) )  :P

Wat fijn dat het goed gaat met de 2. Beauty is vaak wat afwachterig en houdt er niet van gepakt te worden  ::) om de kooi uit te gaan, óf hij stapt op  :D óf hij gaat zelf  ;D maar van "hulp" is ie meestal niet gediend  :P Macy is veel ondernemender  :D

Hoi Kimm,
Het poppenhuis had ik als idee gepikt van .... eeehhhh  ??? Karin geloof ik  ::) en ik zag er 1 bij de ALDI, Coco was er meteen verliefd op en speelt er elke dag in. Speedy vind het blijkbaar ook leuk!

Ik geniet met volle teugen van de dagen met Speedy, al weet ik dat het wéér niet verstandig is wat ik doe, maar ik kan het niet helemaal laten valkjes te helpen!!!!

Tis maar goed dat de longarts niet om de hoek woont  ;)

Ik moet naar mijn werk.
;) Wilma



Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Kimm

hoi wilma,

haha inderdaad is het maar goed dat de arts niet om de hoek woont, anders liet hij het niet toe.
maar je doet het goed hoor, echt super van je. ik kan mijn voorstellen dat het ook weer moeilijk is om speedy weer weg te doen. eigenlijk hou je er gelijk al van.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

☺ Pita ☺


Mara

Hoi Wilma

Wat mooie foto's zeg. Echt heel erg mooi. Speedy ziet er prachtig uit. Die Coco toch, wat een schatje.

Mara

Wilma1

Ik hou al snel van dieren  :D héél snel  :) soms té snel ::) Het maakt meestal niet eens uit welk dier het is, zelfs een spin,een torretje,of andere beestjes die binnen lopen  :-\ ipv buiten, zet ik buiten in de plantjes neer  ::) ik maak ze niet dood  ::)

Ooit heb ik mieren, véél mieren binnen gehad en heb ze dmv een bakje siroop op 1 plek weten te houden tot ze vanzelf weer verdwenen  ;D Iedereen verklaarde me voor gek, maar bij mij zaten ze niet in de kasten, maar gewoon in het bakje. Bij die buren liepen ze door de kasten heen, in de suiker en de jam etc  ;D

Ze leken de siroop te drinken, of mee te nemen naar buiten, ze liepen in 2 rijtjes heen en weer van binnen naar buiten  :o ..... en nérgens anders haden we er last van  :D best nog leuk om te zien ook  :D al heb ik ze liever niet natuurlijk  :-\

maar ehhh  ??? dit hoort niet hier geloof ik  ::) :P

Speedy heeft vandaag merendeels... en ook de andere twee... in de kooi gezeten, omdat we beiden moesten werken en ik vanmorgen ook weg was.

Nu is ze eruit en is druk bij de kanarie's kijken  :D tussen de kooien, op de kooien heel wat loop werk  ;D goed voor het lijntje  :P



Ook heeft ze bij Piet gezeten.... en even gekeken hoe hij er nu uitziet van dichtbij, héééél dichtbij  ;D


"heeeee, ruik ik iets  ??? :P"

Dus samen naar de keuken, met Piet en eten opscheppen. Ze mocht bij hem blijven zitten,


toch was ze wel erg nieuwsgierig wat er in dat witte ronde ding zat  ;D wat hij in zijn handen had  ::) en híj stopte het in zijn mond, dus waarom Speedy niet dan  :P ;D

Dag 2 is dus goed verlopen voor haar  :D

;) Wilma





Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

Speedy is gisteren heerlijk buiten geweest, op de tafel onder de parasol. Ze heeft lekker zitten poetsen, een teken dat ze het wel fijn vond!!!

Het gaat supergoed met haar en waar ze in Alemo vaak zo hard schreeuwde, heb ik dat hier nog niet gehoord ??? ??? Ze geeft af en toe een klein fluitje of iets van een babbelgeluidje, maar in het algemeen is ze rustig en zit te kijken, te dutten, of te spelen met wat in de kooi hangt!

Ze vind het niet eens erg in die(voor mij veel te kleine  :-\ ) kooi, want als ie open staat blijft ze er gewoon in, of kijkt ff om de hoek. Als ik haar eruit haal, vind ze dta pakken niet prettig, maar bljft er dan wel uit  ::) en loopt op Coco's speelplaats rond  ;D

;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

☺ Pita ☺

Hoi Wilma fijn dat het zo goed gaat met der , groetjes Petra :)

Wilma1

Ik zal haar nog gaan missen  :-\ ze is zó gemakkelijk en zó tevreden  :)


lekker buiten onder de parasol  :D


vanmorgen :  spat spat, in het bad  ;D


kopje onder , met de druppels óók daarin dubbel effectief  :P :D


ff spelen met het kettinkje, dat vind ze zóóó gaaf  :P

En daarna een uurtje dutten  ;D ;)

:) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

Speedy heeft haar derde ei gelegd, maar weer doet ze er niets mee. Ze "poept" het uit en klaar is kees  ::)

Ze is nu even in de kamervoliere en Coco in haar kooi. Ik ga zo zwemmen en dan kan ze even wat verder wandelen.

Coco kruipt toch steeds in haar kooi, als het deurtje open is, dus nu móet ie erin  ;D :P

Speedy blijft gewoon zitten op een stok, terwijl Coco alles afstruint in haar kooi  ::) en er een zooi van maakt op de grond  :P

;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3