16 juni 2024, 05:23:02

DIERENPARADIJS van Piet en Wilma DEEL 1

Gestart door Wilma1, 18 december 2005, 22:57:22

« vorige - volgende »

Peggy

Lieve Piet en Wilma;

een hele fijne avond en jaarwisseling en natuurlijk wensen wij jullie het allerbeste toe voor het komende jaar. Maak er iets geweldigs van  :-*

Gr Peggy&Maartje en onze mannen  ;)


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Marc van de Kuifjes

De Kuifjes van Wilgendaal wensen je

een gelukkig en voorspoedig

2008

Vanwege

Marc, Diane en Leentje

Rikske, Fikske, Elmo en Swingie






De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Mara

Hoi Piet en Wilma

Hier ook nogmaals de beste wensen voor 2008.



Mara en familie

Caroline



°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Fijne jaarwisseling.



Liefs van Ed, Caroline, Sanne,
Thomas, Jasper en Sophy.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

ManjaV

Hoi Wilma,

Ik wens jou en Piet het allerbeste toe voor 2008! :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

Klik op het plaatje voor onze site!




Anke

Hoi Wilma,
Voor jou en al je dierbaren wens ik een heel gelukkig en gezond 2008!!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske




Wilma1


Ehhhh Ann, wat was dat voor plaatje, dat het weg is ???

-------------------------------------------------------------------------------------
De 4 van Veronica staan nu hier, met een krantje onderin  ;D De kooi heb ik daar helemaal gereinigd, "smoeltje" voor...géén smoelwerk  ;D maar het was wel nodig.

Brenda ( haar buurvrouw ) keek eigenlijk haar ogen uit hoéveel stof eruit kwam, toen ik ermee bezig was...ook zij realiseerde zich dit niet, als de kooien verschoond werden, maar nu ze erop ging letten, schrok ze ervan   :o

In de periode dat Veronica weg is, is er ook geen hh hulp meer geweest, dus wordt er nagenoeg niets meer goed schoongemaakt nu. Haar zoon werkt lange dagen en de buren verzorgen de dieren.... en hebben ook hun eigen werkzaamheden en twee kleine kinderen, dus een huis extra voor elke dag is een hele belasting voor ze.

Brenda gaat eerdaags ( als de andere vogels ook weg zijn ) met haar zuster het huis schoonmaken  :D  zodat er geen vogelstof etc. meer aanwezig is. Dat is wel prettig als Veronica weer thuis komt en het zal er minder stoffig worden nu de valkjes al weg zijn.

Ze zitten vanaf ze binnen zijn hier zo rustig rond te kijken  :) en ik vraag me af of ze herkennig horen of zien ??? ??? ??? Het lijken bijna opgezette vogels  ;D Fokert was net aan de telefoon en ik hoorde hun valkjes, de 4 hier dus óók  :o ::) en een gekwetter over een weer  ;D dat waren de eerste geluiden die eruit komen vanaf ze hier staan rond 17.00uur  :D Ik ben benieuwd hoe ze morgenochtend reageren.....

Ze hebben nog niet 1x hun vleugels gewappert  ;D alsof ze het weten  ::) :P Ze klimmen wat op en neer....énnnnn  :-\ ik weet niet meer wie Rocky en wie Corky is  ::) ;D het zijn broers met 1 jaar verschil en ook een krulkuif net als hun zusje Macy, maar ik mag aannemen dat de juiste vogel nu naast de juiste partner zit  ::) :P

"Rocky" ??? biedt zijn kop aan, aan Nikki om zich te laten kroelen maar als ze weer door elkaar "husselen" ben ik het kwijt wíe wie is  :P ;D

Er komt ineens meer geluid uit als de TV aan staat en ze kijken steeds naar ons... de geluiden bevallen blijkbaar wel, want ze zoeken hun speeltjes op  :D Ze poetsen en voelen zich duidelijk op hun gemak.

Ook dus NÚ weer iets wat ik níet "waar" maak  ::) ik laat ze hier staan, anders staan ze boven helemaal alleen in en vreemde ruimte, terwijl ze nu blij lijken te zijn met geluiden en mensen om hun heen....ik kan en wil ze dit moment niet afnemen ze zijn al 6 weken helemaal alleen, dag op dag  :-\ :'( en Veronica is normaal altijd thuis en praat honderd uit met ze.

Wat me dus óók enorm verbaasd is dat ze elkáár tolereren in deze kleine ruimte, Rocky wilde er n.l. eerst niets van weten, als Corky bij hem in de kooi kwam en hoe verbazend dat ze nu met zijn 3en naast elkaar zitten te eten ??? ??? Rocky, Corky en Nikki, Withney zit te kijken  :D

En wat helemaal zo gaaf is, Coco gaat ze nadoen en nu fluit de hele boel en Coco als een "valse" valkparkiet, hij zal beter zijn best moeten doen  ;D wat is dít toch evengoed vreselijk leuk weer valkjes te hebben, al is het voor 1nacht  :D gevoelsmatig geeft het mij zoveel liefde voor ze  :-* :-* :-* dát zal ik nooit kwijtraken  ;) Het klinkt weer als van ouds vertrouwd en gezellig  :)

:D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

ROCKS

Hoi Wilma,

Geniet nu nog maar even van het moment, dit is voor jou het laatste. Dan is het over.....geen valkjes meer.....meid, ik moet er niet aan denken, zonder me vogels? Ik denk dat ik helemaal gek zou worden.
Dus laat ze maar lekker een avondje bij je in de kamer staan, morgen is het weer weg, voorgoed.....helaas.....

Je krijgt een dikke DDLK van me.....en een zoen :-*


                                         ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Wilma1

THX Nellie en dat wij elkaar gaan zien is wel zeker, ik zou óók niet zonder jou meer kunnen hoor  :-\ we spreken dan wel iets anders af, genoeg leuke dingen bij jou in de buurt  ;)

Zoals ik last heb van de valkjes kun jij niet tegen katten  :-\ dan hebben we toch wel een ernstig probleem hè ?!!!!

Hoe kom je toch zo bijelkaar, wat een kneusjes!

Genieten doe ik, want hun snater staat niet stil  ;D en Coco doet mee, alleen hij kan het niet zo goed meer  ::) :P  gut had ik er echt 14  :o met al dat fluiten ??? wat een heerlijke herrie  :D

Ja een echte afsluiter hoor zo!!!!

  ;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Caroline

Geweldig om te lezen dat je gisteren nog zo genoten hebt.

Sterkte meis.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Wilma1

17 januari 2008, 20:39:24 #3717 Last Edit: 17 januari 2008, 20:41:48 by Wilma1
Gisteren zijn Rocky, Nikki, Corky en Macy aangekomen bij Agnes. Ze waren rustig onderweg en keken op hun gemak naar alles wat voorbij reed  :D Whitney besloot na een poosje haar oogjes te sluiten, lekker in het zonnetje, dus soezelend hipte ze mee op het stokje  :D

Nikki zat nieuwsgierig te kijken bij binnenkomen bij Agnes, hun hondje hipte van bank naar grond en terug  ;D ook die was nieuwsgierig naar de bewoners van de jockkooi, die daar nog leeg stond.

De kooi er tegenaan gezet en de valkjes een "kontje" gegeven richting deurtje  :P met een paar pogingen zaten ze er alle 4 zo in.  Corky had het eerst de trosgierst gevonden en begon eraan te knabbelen. Whitney  zat met Nikki op de bodem door de houtsnippers te graven en Rocky bekeek de hele omgeving, wat hem wel leek te bevallen  :D

Piet en ik kregen koffie en een paar boterhammen en alles zat tevreden te kijken van de lange reis  ::) na een poosje voelden ze zich al erg op hun gemak en ergens in de verte hoorde ik de valkjes buiten, Nikki ook geloof ik, want het kuifje ging recht overeind staan  :D en al kijkend waar dát bekende geluid toch vandaan kwam.

Toch wel een vreemd gevoel ze wéér achter te laten, al weet ik dat het goed is zo......maar ze even bij me te hebben, was wel een fijn afsluitend gevoel.....kort gezegd DUBBEL GEVOEL dus  ::)

Agnes heeft voor Veronica een klein fotoboekje gemaakt met een kaart een een brief erbij voor haar, morgen ga ik naar haar toe, om het te geven  :) Ze belde net en was ook blij te horen dat het goed is gegaan vannacht en vandaag.

Nikki was gewond aan haar pootje, één van de mannen heeft haar in haar poot gebeten gisteren, na een korte irritatie om met zijn 4ren in het toch wel kleine kooitje te zitten  :-\ maar het ziet er nu goed uit en heeft niet meer gebloed.

Een nieuwe fase in een wéér nieuw leven, hopelijk hun verblijf voor altijd, waar ze hun jaren mogen "slijten" met veel plezier voor allemaal en het hele gezin!!!

Ik hoop dan ook werkelijk da ik nooit meer hoef mee te maken dat er iemand, die ik ken, wordt getroffen door deze beangstigende ziekte, waarbij je je níet kunt voorstellen dat dit door die lieve dieren komt.

Het is vreselijk moeilijk ze niet te "willen"- /mogen/kunnen  zien/aanraken om jezelf niet in gevaar te brengen, want óók ik kón het niet ze apart te zetten, wetende dat dit slecht is....maar die dieren kunnen er niets aan doe en snappen dat niet....ik zou ze dan moeten negeren en dát zal me nooit goed afgaan, als ik ze te dichtbij zie  :-\ ik ben er nóg steeds verliefd op.

Gisteren kreeg ik  van iemand te horen die iemand kende, die is overleden aan deze ziekte en te laat was met de herkenning ervan...ook zo gek op vogels was  :-\ en wie weet hoelang hij het al heeft gehad, want het hoesten en "verkouden" zijn hoorde bijna bij hem, zo regelmatig was hij dit en leek zo onnozel, maar werd fataal  :-\ bah  :-\ wat bizar  :'( :'( :'( wij hebben geluk gehad en Veronica nog méér!

Ik heb gisteren weer veel mijn keel lopen "schrapen" en nu ook nog.... meer dan ik normaal doe en nu weet ik waar dit van komt, maar toen niet! Het lijkt zo onschuldig  ::)

Agnes nogmaals mijn dank en die van Veronica uiteraard, dat je dit wilt doen....TOPPIE!!!  :'( Als ze weer is opgeknapt komen we jouw kant op met "smoeltjes", zodat ze toch irl kan zien hoé de 4 nu wonen  :D

:D ;) Wilma



Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Mara

Hoi Wilma

FIjn om te lezen dat het goed gaat met de valkjes die bij Agnes terecht zijn gekomen. Gelukkig maar. Echt fijn om te lezen. En dat is was inderdaaad het laatste valkjesmoment voor jou, nu mag je nog alleen maar opafstand genieten.

Sterkte ermee.

Mara

Wilma1

Het gaat dan ook prima bij Agnes, met de 4...ze lijken al helemaal ingeburgert en hebben weer een leventje met aandacht, die ze zo hebben gemist. Veronica deed het ook erg pijn dat ze geen aanspraak meer hadden, zij was bijna 24 uur bezig met ze.

Het doet haar goed, te horen dat ze het naar hun zin hebben en de verzorging krijgen die ze verdienen.

Dinsdag gaat ze naar Lindendael in Hoorn.

:D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3