DIERENPARADIJS van Piet en Wilma DEEL 1

Gestart door Wilma1, 18 december 2005, 22:57:22

« vorige - volgende »

Wilma1

Gut wat een reaktie's....maar nuttige tips....aan alles denken en zonodig laten ondezoeken, kan geen kwaad...sommige verschijnselen lijken erop en andere weer minder.

Kinkhoest zou nooit in me zijn opgekomen, maar zeg nooit NOOIT....morgen moet ik toch bellen, dus de vraag is het waard!!! Daarbij werk ik natuurlijk (nu even niet) al enige jaren in een ziekenhuis en op ALLE afdelingen, wij zijn ook erg "IN" met TBC op onze afd.

In 5 maanden ben ik al 3X getest vanwege dat ik (en anderen) een dergelijke patiënt hebben vervoerd...die test wees (gelukkkig) negatief uit, maar een arts ass. achter me was zo positief als het maar kan!! We zijn wel geënt tegen hepatitusB.

Ik hoop dat mijn HA welwillig is, qua onderzoeken...zeker VOOR de aankomende OK, liever GEEN luchtweg of longaadoening, maar longen zijn in ieder geval OKE...dus daar geen zorgen om!!

Ikea was erg gezellig en weer leuke dingen mee terug genomen  ::) :P...Piet begon Zondag over slaapkamer opknappen...en IKE NIET DOOF ;D...dus aankleding ligt eral  :P

Eenmaal terug heb ik lekker de vogels aan de "mannenkant" ( de 3 losse kooien)  ;D losgelaten en Binky ging meteen na een rondje vliegen bij de voliere spelen....zo leuk, door de tralies spelen met de andere vogels, met het driehoekje met  "pennetjes" erin die je naar beide kanten kunt duwen.

Binky duwde ze naar binnen en Melody weer naar buiten, toen Stacy en Maxime erbij en hetzelfde...Dusty kwam ook spelen en op gegeven moment zaten ze met zijn allen in de tralies.....en een gebabbel  ;D zo zijn ze een hele poos bezig geweest....net een kleuterspeeluurtje  :D

Melody "volgde" Binky steeds, dus die heb ik eruit gehaald om samen "buiten" te spelen....nou DAT was feest!!!!  :D :D :D Toen samen aan de buitenkant spelen met de binnenvogels en rennen over het gaas....echt gaaf!!!

Ja en toen weer terug, inmiddels schemerig en licht aan...en ik Melody vast en hopla naar binnen...ik pak Binky en kijk  :o :o :o huh ??? is dit Binky wel ??? IK in de voliere kijken en "Melody" zat nog netjes op stok...eh ??? ...Melody ???  :o Nee... die had geen verkreukelde staart DAT was Binky, Melody is donkergeel op zijn koppe en Binky lichter, maar in schemer zag ik dat niet meer  ::) (BRILLETJEEEEE!!!! ;D)

Twijfeltwijfel...allebei er weer uit...verdorie qua karakter zijn ze eender, qua kroelen, ook en pakken kun je ze allebei hetzelfde
:-\ :-\ :-\ Piet lachen natuurlijk ;D ;D ;D: "zijn allemaal kippen zeg ik toch?"

Dus ik loslaten en kijken wie waarheen vliegt, want Binky gaat absoluut NIET op de wapper zitten en VIOLA....ik was eruit!!! Want Melody begreep mijn "hint" en landde netjes OP de wapper  :D ;) Degene die ik in de voliere had gezet, was dus Binky  :P

Meteen maatregel genomen  ::)... voor de donkere dagen  :P ....Melody is nu duidelijk gemerkt met een zwarte stift (waterproof  ;D ) op een stuk wit van zijn vleugels.....ze hebben nog even samen bij Binky "thuis" gespeeld, Melody helemaal in zijn sas met die speeltjes en later Melody weer terug naar "eigen huis"...best grappig...
even spelen bij mijn vriendje thuis ;D

Nu even het verblijf van Beauty op orde maken, voor morgen!!  :D

;) Wilma



Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

marga

hoi wima
wat zal jij vanacht lekker droomen over beauty
morgen mag je haar of hem  lekker ophalen :D :D :D
heel veel plezier morgen
groetjes marga

Caroline

26 oktober 2006, 00:28:08 #1847 Last Edit: 26 oktober 2006, 06:47:41 by Caroline
Citaat van: Ineke op 25 oktober 2006, 14:08:44
Als t kinkhoest zou kunnen zijn moet dit zo snel mogelijk worden getest, want t is uiterst besmettelijk met n incubatietijd van 1-3 weken.
http://www.rivm.nl/rvp/overzicht_ziekten/kinkhoest



Klopt helemaal!! Wij kregen ook meteen de GGD op ons dak met tips en aanwijzingen. De HA is verplicht het aan te geven omdat het een volksziekte is.

Typerend was hier het inderdaad verschrikkelijk hoesten tot kotsend toe en er bijna in blijven terwijl bij luisteren van de longen de arts helemaal niks kon horen dit was voor hem een reden om toch een neuskweek te laten te maken.

Dan zijn ze er zo snel bij, de GGD maar het duurt wel een week voor je de uitslag van de neuskweek hebt en je gaat natuurlijk niet meteen met een hoestje naar de dokter dus tegen de tijd je de uitslag krijgt en weet dat je de besmettelijk kinkhoest hebt is de incubatietijd al bijna voorbij.  :-\ Bij Thomas waren we wel al eerder met de antibiotica begonnen, anders had hij nog een week moeten rond bulderen.  :-\ En vooral ´s nachts ging ik regelmatig kijken of hij nog wel ademde na zo´n hevige hoestbui, hij bleef er dan bijna in.  :o

Grappig verhaal van Melody en Binky  :D en slim opgelost.  ;)

Heel veel plezier morgen als je Beauty gaat halen.

Groetjes en trusten, de nachtbraker.  ;D ;D

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anja

Hoi Wilma,

Wat een stunt he Melody en Binky.

Heb je de HA al gebeld?

En hoe laat mag je Beauty ophalen.

Veel succes in ieder geval maar dat zal wel lukken.

Groetjes Anja

Ann

Hey Wilma

Weer een leuk en grappig verhaal over je valkjes ;D.
Ik zal mee duimen dat het geen kinkhoest (of TBC) is ;).

Groetjes
Ann :)


The sincerest form of flattery is to be pooped on by a Cockatiel

Centje bijverdienen?
http://gpt-ptc.goedbegin.nl

Wilma1

26 oktober 2006, 17:41:15 #1850 Last Edit: 26 oktober 2006, 17:44:41 by Wilma1
Hoi allemaal,

Eerst ff Beauty....hij/zij is niet mee!!! Ik heb de cheffin van de dierenafdeling gesproken en ze was het er totaal niet mee eens, dat ze hadden gezegd Beauty weer in de wikel te paatsen....dit gaat ook ZEKER NIET gebeuren! Zij vind ook ( net als IK zei)  dat hij nog veel te mager is en eerst op normaal gewicht moet komen, want je ziet nog de ribben.

Ik zei ook al, dat ik hem kwam halen, omdat hij weer in de verkoop zou gaan en IK hem wil hebben....maar WEL een test zou laten doen en hem apart zetten. Ze vond het super, dat ik er zo mee bezig ben....maar haar visie is
"als ik hem meegeef, is er toch stress....in een doosje, nieuwe geluiden, andere vogels, andere mensen en juist omdat hij nog NIET in optimale conditie is, kan het de dood van het beestje betekenen."

Helemaal mee eens!!!! Maar omdat er besloten was hem in de winkel te zetten, zou ik het dan overnemen....want stel dat ie voor mijn neus wordt verkocht aan een ander  :o :o :o en juist dan bij een ander (onwetend)  iemand zou hij het NU zeker niet redden, omdat de achtegrond dan OOK niet verteld zou worden....daar was zij het helemaal mee eens... "en daarom hadden ze NOOIT ZONDER MIJN toestemming moeten zeggen dat ie de winkel in gaat, want OOK dat geeft te veel stress aan de vogels, doordat te veel mensen hun handen IN de kooien steken. Ik wordt hier erg pissig om" zei ze!!!

Ze heeft Beauty even opgehaald en ik heb hem geknuffeld, hij is zo superlief en blijft netjes op je hand zitten.....hij kent alleen maar mensen en dus mensenhanden en heeft daar veel vetrouwen in. Ze heeft mijn naam en telnr. in een boek geschreven en Beauty is voor mij zogauw ZIJ haar FIAT geeft!!!! EN NIET ANDERS, NIEMAND BESLIST OVER HEM ALLEEN ZIJ!!!!

Ze was erg boos op haar collega!!! Een domme aktie, vond ze het!!!

Dus nog geduld en Beauty zit daar in alle rust en voor hem/haar vertrouwde omgeving voor hem en wordt ook bijgevoerd.

Ik krijg een verwijzing naar de longarts en de vogels zijn "meegenomen" in het dossier, alhoewel hij de koorts NIET kan verklaren want van allergie krijg je geen temp?!! Ook weer juist.

De TIP van Caroline was een "schot in de roos" en tijdens het wachten voor de afspraak met longarts, heb ik een antibiotica die TEVENS KINKHOEST behandeld, want de inentingen van vroeger zijn achterhaald en  niet afdoende om het NIET te kunnen krijgen!!!

Hij vond het een goede tip  :D ;) en dat op een valkparkietenforum  ;D

THX Caroline!!

Hoi Ann,
TBC is het niet hoor, daar wordt ik HEEL vaak op gecontroleerd op mijn werk!!

EN ik mag de komende 4 weken 2x per week een uurtje werken......JIPPIEEEEEE  :D :D :D...daar ben ik echt heel blij mee!!!!

Mijn fysio is even op en omdat ik nu sterk genoeg ben in mijn been voor OK kan ik wachten tot NA de OK (wel thuis oefenen blijven) voor de revalidatie. Folkert is gisteren geholpen en moet NU beginnen aan revalidatie IK breng hem erheen en hij gaat een uur trainen en IK een uur werken, dus saampies weer naar huis terug, mooie oplossing...als HIJ weer "op de been is" gaat HIJ MIJ meenemen!! Nou wat een "mantelzorg" toch  ;D
We gaan zo ff op kneusjesbezoek bij hem  ;D

:D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Mara

Hey Wilma

Wat jammer aan een kant dat Beauty niet mee mocht maar ik ben het wel eens met de vrouw dat het vervoeren van Beauty en eventueel het plaatsen in de winkel te veel stress veroorzaakt. Daar heeft ze inderdaad gelijk in, maar verder is het natuurlijk wel heel sneu. Ik hoop dat Beauty gauw naar jou to mag komen.

Liefs

Mara

Anja

Hoi Wilma,

Wat sneu eigenlijk dat je Beauty niet mee mocht nemen. Toch een beetje een tegenvaller.
Wat die bazin zegt daar heetf ze wel gelijk in hoor.

Naar de longarts toe maar. Weet je al wanneer je terecht kan?
Ben toch wel benieuwd of ze de oorzaak voor je kunnen achterhalen.
Ik hoop het voor je hoor.

Groetjes Anja

Caroline

Balen van Beauty maar wel goed!!  :D

Hopelijk is hij snel sterk genoeg voor de overhuizing.

Beterschap voor Folkert.

En wat betreft de "tip", graag  gedaan.  ;)

Groetjes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

marga

hoi wilma
jammer zeg je had je er zo op verheugd
ik hoop dat beauty snel wat  aankomt en lekker naar jou toe mag
ik hoop dat je,je snelweer wat beter voelt
groetjes marga

Ineke

Ach Wilma, dan kun je je nog iets langer op Beauty verheugen. Lijkt mij wel n goeie dierenzaak, ook al hapert de onderlinge communicatie iets :)

Ann

Hey Wilma

Ik hoop, net zoals iedereen :) dat je Beauty snel meekrijgt.
Verder wens ik je nog van harte beterschap.

Groetjes
Ann :)


The sincerest form of flattery is to be pooped on by a Cockatiel

Centje bijverdienen?
http://gpt-ptc.goedbegin.nl

marilyn

hoikes wilma

balen zeg dat je beauty nog niet mee kreeg maar als je eff logisch nadenkt is het maar beter zo hé  ;) als beauty dan bij jou komt dan kan je er zeker van zijn dat hij gezond is en dat hij jou valkjes niet meer kan besmetten met het één of ander  ;) ook de stress zal hij dan beter aankunnen  ;) misschien is het nu eff voor jou wat minder leuk maar je hebt toch de belofte dat ze beauty niet zomaar terug in de voliere zullen plaatsen voor verkoop en dat hij daar in dat kooitje blijft zitten tot jij hem kan komen ophalen , ook al is hij daar nog je kan nu al zeggen dat hij jouw beauty is  :D

wat rot zeg dat je hoest nog steeds niet verbetert is  :-\ ik hoop dat ze nu snel vinden wat het juist is en dat je er snel vanaf bent  ;)

ps ik heb je een mailtje gestuurd in verband met nikki  ;)..................... hij wil absoluut geen pap meer  :o maar zit wel constant aan het etensbakje  :D................. wie weet is nikki algauw helemaal zelfstandig  ;)

groetjes marilyn

Lin

Dat is nou jammer dat Beauty nog niet mee kan. Wel goed dat er zo goed om beauty gedacht wordt. fijn dat je wat weer mag werken. Ik hoop dat er snel meer uren bij komen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Wilma1

Met werken gaan er eesrt die uren weer af  :-\ over 4 wk. vanwege de OK en dan misschien na 12 weken wer een paar ik een uurtje of zo  ??? :D Geduld!!!!

Van Beauty is wel jammer, maar ik had zelf al gezien dat ie te mager was...de rede dat ik hem mee wilde was omdat het vorige meisje zei dat ie de winkel in ging en DAT wilde ik voorkoemn ivm verkoop....hij is wel bijgekomen maar zeker nog niet op gewicht. Dus voor Beauty beter in alle rust op zijn gewende plekje nog en dan kan ie over naar hier....hopelijk gaat het allemaal goed komen met hem!! Een test gaat ie in ieder geval ZEKER wel krijgen als ie hier is, om e.v. iets anders uit te sluiten!!

Hoi Lynntje ,
Ik heb je mail terug gestuurd en maak je niet druk, het komt vast goed!!! Baby wordt groot en eigenwijs  ;D


VRAAGJE:
WELKE Teurlings was het nou voor de valkjes ??? Ik heb het besteld en heb nu MET zonnepitten en HAD ZONDER, dus eerst deze maar opmaken het is niet anders, maar deze is voor valkjes, zeiden ze ??? Teurlings 230 ??? IK wist het niet meer, dus hebben ze het gevraagd en deze werd opgestuurd
:) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3