2 mei 2025, 19:47:26

dingend HELP - veren uittrekken

Gestart door dirkvangeel, 18 december 2005, 22:40:58

« vorige - volgende »

dirkvangeel

hallo!

ik heb sinds enige maanden een valkje gekocht, en het is mijn beste maatje! vanaf ik thuiskom,wil hij het liefs bij mij zijn,op men schouders, armen,eender waar. Overdag ga ik wel werken en zit hij alleen. Ook in het weekend als ik bij mijn vriend ben, is hij soms 2 dagen alleen. ik kom juist thuis en zie dat hij weer 4 veren van zijn staart uitgetrokken heeft. Bij de opkuis van het zaad op de grond merk ik dat er bloed aan de tralies van zijn kooi hangt, en ook op men gordijnen/zetel.
Wat moet ik nu doen? ik wil het beste voor hem. Heb hem voorlopig naar mijn ouders gebracht,daar is veel meer beweging,want ze zijn altijd thuis. Ik denk dat hij zijn pluimen uit verveling uittrekt. doe ik er goed aan om een 2e valkje te halen? alvast bedankt,Dirk

Tara

Hoi Dirk,

misschien is het idd het best om een tweede valkje bij te nemen als je weinig thuis bent.
Kan je je valkje niet meenemen naar je vriend ofzo? Is natuurlijk wel heel jammer voor het diertje dat hij daar twee dagen alleen zit...

Denk in dit geval dat een valkje er bij nemen het beste zal zijn, of je moet 'm bij je ouders laten maar ja...

Groetjes, Tara

Kirsten

Hoi Dirk,

Mijn eerste gedachte is ook inderdaad een valkje erbij,. Als je een tamme kiest, en je besteed er dezelfde aandacht aan als je nu doet, dan hou je ze allebei tam. Heb je al enig idee of je valkje een man op pop is? Ik denk ook dat je niet alleen je valk er een plezier mee doet, maar ook jezelf. Je hoeft je dan eventueel niet schuldig te voelen als je er niet bent, want dan hebben ze elkaar. Een andere optie is inderdaad, als je bij je vriend bent om hem misschien mee te nemen? en te zorgen voor genoeg bezigheden in zijn kooi,. denk aan wilgentakjes bijvoorbeeld, waar ze lekker aan kunnen knabbelen.

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------