29 april 2024, 19:27:04

papegaaienziekte??????

Gestart door Vickyke, 18 december 2005, 16:33:59

« vorige - volgende »

Lique

Hoi Vicky,

De symptomen bij mij waren voornamelijk dat ik erg last van hoofdpijn had, grieperig, pijn op de borst en de longen, verhoging/koorts, veel hoesten, waarbij ook bloed mee kwam.

groetjes Lique

Riny

Hoy Vicky
Die kennis van mij die het ook heeft gehad zei wel dat het ook nog zo kon zijn dat de klachten niet zo heel erg waren maar je even goed ppz had.
Ze hadden veel keelpijn en moesten erg hoesten,zij hadden geen last van bloed opgeven.
Ook waren ze constant doodmoe.
Ze vertelde ook nog dat als je er niet voor behandeld werd de klachten steeds terug kwamen.
Als je nog meer vragen hebt horen we het wel.
Groetjes Riny :D

Vickyke

Hello

Last op mijn borst heb ik ook.  Hoofdpijn had ik gisteren ook erg.  Voorlopig geenkoorts. Wel hoesten en dan mijn stem die foetsjie is.

Bij mij is het maandag begonnen met keelpijn, niezen en snot.
En zo een algemene ambetantigheid in mijn lichaam.
Ik ben ook moe. 
Ik voel me niet echt ziek maar zo hoe moetik zeggen beetje uitgeput. Ik heb weinig geslapen deze oudejaarsnacht dat doet erookgeen goed aan.

In ieder geval ga ik dinsdag zeker naar de huisarts. Mss bel ik morgen in de loop van de dag of ik savonds mss nog mag langskomen na mijn werk.

Groetjes Vicky

Riny

Hoy Vicky
En misschien dat ook veel van de klachten die jij op noemt ook door de stress komen.
Je maakt je natuurlijk veel zorgen,dat zou iedereen doen.
Ga maar lekker vroeg je bedje in.
             

Vickyke

Hey Riny

Ja dat zou ook kunnen.  Ik ga ook vroeg slapen vandaag kan het gebruiken.

Ik heb nog een foto gevonden van het popje dat laatst gestorven is en waar de dierenarts autoptie heeft opgedaan.
Deze foto is wel al twee jaar oud en toen had ze legnood(ik had haar juist)



Groetjes Vicky

Mariska

Hoi,

Ik heb hier ook nog een vraagje over!
Kun je ook papegaaienziekte hebben zonder dat je vogels duidelijke verschijnselen hebben ???

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Vickyke

Hello

Vanavond kon ik er dus niet meer bij bij de huisarts...
Maar morgen tss 9 en 10 uur moet ik langsgaan.
En kga samen met mijn kindjes zodat zij ook die test kunnen ondergaan dat ik gerust ben zenne ppfff.

Hey Mariska

Ik weet het antwoord op je vraag niet maar vraag het mij ook af , mss weet lique of peter het antwoord... ???

Groetjes Vicky

Ineke

Vicky, veel sterkte vandaag!
Mariska, volgens mij kan dat, want ik heb hier gelezen dat vogels ook alleen drager kunnen zijn. Je ziet niet dat hen iets mankeert, maar ze kunnen het doorgeven aan andere vogels, waaraan je dan wel de symptomen kunt merken. Dus dat de ziekte dan al langer speelt dan wanneer wij t aan de vogels zien. In deze info staat dat de vogels volkomen gezond kunnen lijken en vrij lang symptoom vrij kunnen blijven:
http://www.dierenkliniek-de-toren.nl/Ziekte_info/Vogelkliniek/Psittacose/psittacose.html

Riny

Hoy Vicky
Van op afstand denk ik aan jou ,
en hoop dat er snel betere tijden voor je aanbreken.
:-* :-*

Hoy Ineke
Fijn dat jij het opgezocht hebt voor Vicky.
Als we jou toch niet hadden.
Groetjes Riny :D

Vickyke

Hey

Ik heb het dus ook zitten, maar hij zei dat hijdaarvoor geen bloe moetafnemen omdat je dat niet (meer) kunt zien ???
Ik en mijn kindjes krijgen nu een antibioticakuur.  Ik en mijn zoontje hebben het op onze longen, dus zware bronchite.  Mijn dochter heeft nog een snotvalling , maar ze krijgt dus ook AB.

Hij zei ook al heb je die ziekte niet dan ist toch maar preventief dat je het neemt.  ZOdat we grote kuis doen in jullie lichaam.
Kan zijn dat ik nog een foto moet laten nemen van mijn longen.
We hebben alledrie zware AB.  En hij raadde mij wel aan om een stofmasker aan te doen als ik in mijn voliere ging.
Hopelijk genezen mijn kindjes , ik en mijn vogels natuurlijk vlug....

Bedankt voor jullie steun en raad!!!!! :-*

Groetjes Vicky

Riny


Hoy Vicky
Nu je bij de dokter bent geweest en jullie er voor behandeld worden,zal het snel beter gaan.
Het is wel een veel geruster gevoel dat er wat aan gedaan wordt,vindt je ook niet?
En natuurlijk genezen jullie dat weet ik zeker.
Liefs Riny :-* :-*

Ineke

Fijn dat jullie nu de medicijnen hebben. Zal wel n geruststelling zijn. Ik vraag mij af of hoe je op de sterke AB zult reageren en hoe lang de kuur duurt (soort peniciline?).
Heel veel beterschap voor jou en je kids en natuurlijk de vogels!

Ineke

Riny, we dachten tegelijk aan Vicky :D

Mariska

Hoi Ineke,

Lief dat je het even voor me heb opgezocht ;)
Ik dacht ook al gelezen te hebben dat dat kan.
Wel heel veraderlijk als niemand symptomen heeft dat je het toch van ze kunt krijgen.

Ik loop zelf al even met klachten die er eventueel onder kunnen vallen.
Ook de kleine meid had klachten die er onder kunnen vallen dus ik neem geen risico.
Ik ben bij de huisarts geweest en die heeft voor mij geinformeerd bij een deskundige.
Het is niet heel waarschijnlijk dat ik het heb, maar ik moest me toch even laten testen omdat ik er zoveel in huis heb.
Dus dat ga ik vandaag of morgen even doen.
Ik moet het gewoon zeker weten ;)
Maar geen enkele vogel is hier trouwens ziek hoor.
Vandaar ook mijn vraag ;)

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Ineke

Mariska, je hebt groot gelijk dat je t zekere voor t onzekere neemt. Ben je tenminste gerustgesteld. ToiToiToi!