16 april 2024, 06:29:54

papegaaienziekte??????

Gestart door Vickyke, 18 december 2005, 16:33:59

« vorige - volgende »

Mariska

Hoi Ineke,

Dank je wel voor je reactie ;)
Zo denk ik er ook over!
En ik ga het hier ook niet geheim houden, want dat doe ik met nisk dus hier ook niet mee.
Als het zo is, dan is het zo en zal ik ermee moeten dealen.
En als mijn anderen vogels het zouden hebben is dat mijn schuld en hoop ik dat ik er dan in ieder geval op tijd bij ben.

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Vickyke

hey

Ja het is penicilline.  Ik kan er last van in mijn darmen en zo krijgen.
Nu ben ik idd gerust nu we er iets voor nemen.  Als de AB niet goed zijn werk doet dan moet ik een foto laten nemen van mijn longen , daar net nog effe teruggebeld en nagevraagd.

Maar mariska als ze zeggen voor jou even te testen , bedoelt hij dan bloed afnemen?
De huisarts zei dat ze dat bijna niet terugvinden in je bloed omdat dit eigenlijk een schimmelinfectie is(chlamydia : dierenarts heeft dit ook gezegd dat dit eigenlijk ppz is , kan dit kloppen???)

In ieder geval ben blij dat we onderzocht zijn morgen mag mijn man langskomen , ook voor de nodige AB.

groetjes Vicky

ROCKS

Hoi,

Mijn vogels hebben  ook de PPZ gehad. Vorig jaar februari,
ze moesten 3 weken kuren en op het moment dat zij stopten met hun kuur werd ik ziek. Benauwd, moe, maar ik heb astma en dacht dat het dat was.
Gelijk een kuur prednison, en normaal slaat die aan, maar nu niet. Opname in het ziekenhuis, en terwijl ik daar lag werd mijn zoon ook ziek. Die had weer andere klachten, maar had het ook benauwd. En daarbij keelpijn, spierpijn en nog veel meer. Hij was zo ziek dat hij zijn -ruim van te voren besproken en gereserveerde- vrachtwagen lessen en examen NIET heeft kunnen afmaken, weg geld! Heeft maar 1 hele dag gelesd en kwam daarna op bezoek in het ziekenhuis. Ik ben toen ik zag hoe hij eraan toe was gelijk naar de arts gegaan en heb gezegd dat ik naar huis wilde! Was beter van niet, maar het mocht wel als ik de volgende dag met Danny naar de huisarts zou gaan. Nou , dat was goed.

Ik mocht weg.....en....Danny was zo ziek, hij kon niet eens mijn spullen dragen naar de auto! Heb ik zelf gedaan, en....
ook zelf naar huis gereden!! Echt , dat was zo zielig voor hem, hij kon echt niet.

We hebben nooit gezegd van de vogels, en de PPZ, maar later die week, heb ik toch gebeld naar mijn huisarts en het verteld. Nou, die ging gelijk overleggen met mijn longarts en toen was 1+1....2
We kregen allebei een kuur A B van 2 weken, en dat was het,
na die 2 weken waren we wel weer opgeknapt van de PPZ.

Oh ja.....Danny is de maand erna, toch geslaagd voor zijn GROTE rijbewijs, in 1 keer!! Was jammer van die keer daarvoor, maar zijn gezondheid ging toch echt ff voor!

Groetjes, Nellie


                                         ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

carco

Hoi Vicky

Veel beterschap voor allemaal en dat de ab maar snel aan mag slaan!
Groetjes: Caroline
Klik op het plaatje voor onze site!




Mariska

Hoi Vicky,

Mijn huisarts heeft gebeld met een deskundige op het gebied van bloedonderzoek en die zei dat ik toch voor de zekerheid moest bloedprikken en volgens mij kunnen ze het daar wel in aantonen begreep ik van Lique ???
Dus ik ga morgen even en dan zie ik het wel.
Ik maak me nog niet echt druk, maar wil het wel zeker weten voor de kleine meid en mijn vogels.

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Ineke

Het kan dmv bloed worden vastgesteld. 2x binnen 14 dagen bloedafnemen, tenzij de dokter dit wil overslaan en direct wil beginnen met de medicatie. 

margreet

hallo Vicky,

Wat een pech bij jouw, vogels ziek, zelf  en je gezin ook, hoop van harte dat jullie gauw opknappen en dat de AB snel zijn werk doet.

groetjes Margreet

Valerie

Even niet aanwezig geweest. Ik had nog zo gehoopt dat het geen pgz was.
Wat een pech zeg! Ik hoop dat jullie snel beter zijn en dat al je vogels ook genezen /niet ziek worden.
Wat jammer van die pop! Sterkte!



Vickyke

Hey iedereen

Wat een verschil na een paar dagen AB bij mijn vogels.  Blijkbaar voelde ze zich toch niet goed.
Normaal als ik mijn achterdeur opendoe of ze zien mij lopen dan beginnen ze hevig te fluiten. 
En nu valt mijn euro dat ze eigenlijk maar stil waren.

Maar ze zijn weer volop aan het fluiten als ze mijn zien komen of als ze mijn achterdeur horen.  Zalig is dat.
Mijn kindjes en ik voelen ons al wat beter.
Morgen ga ik mijn voliere weer ontsmetten.  Ik kan dit spijitg genoeg niet alle dagen doen...

Ha toch via het bloed dat dacht ik ook mmm
MIjn man moet straks op controle bij de dokter hij moet dit nog maar een keer vragen.
Bedankt iedereen voor de lieve woordjes en diegene die ook met deze ziekte sukkelen veel sterkte!!!!

Groetjes Vicky

Riny

Hoy Vicky
Gelukkig dat de kuur goed aan slaat en je weer wat beter in je vel zit.
Fijn dat je kindjes en je valkjes snel opknappen.
groetjes Riny :-*

carco

Hoi

Gelukkig dat jullie allemaal weer aan het opknappen zijn.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Riny

Hallo Vicky
Hoe gaat het met je kindjes en je vogeltjes?
Groetjes Riny :D

Vickyke

Hey riny

Met mijn vogels gaat het heeeel wat beter ;D
en mijn kindjes ook.
Ben ik opgelucht zeg.  Ze krijgen nog steeds hun medicijntjes
tot halfverweg februari dacht ik.
Hopelijk maak ik het nooit meer mee!!!!

groetjes Vicky

Riny


Hoy Vicky
Fijn om te horen dat alles weer op zijn pootjes terecht komt.
Dit zijn ziekte's die wens je niemand toe.
Groetjes Riny :D

nick01

ff nog 1 dingetje ik weet niet of dit genoemd is op de vorige pagina's maar als je papegaaienziekte hebt onder je vogels is het voor een zwangere vrouw bijzonder gevaarlijk om er dan in de buurt te komen.
ik had t 2 jaar geleden ook en ben bij meneer hooijmeier geweest en die zei dat toen , gelukkig want mijn schoonzus was net in verwachting.
ben ik achter gekomen via autopsie op een dode bourke en dat was dezelfde dag al bekend dus geen wekenlange wachttijd omdat hij zelf de autopsie deed.
dit is inderdaad een ziekte die je niemand toewenst.