Verhuizen valkjes naar het buitenland!!!Iemand tips ervaring???

Gestart door Wendy.., 14 december 2005, 19:21:47

« vorige - volgende »

Wendy..

Hallo iedereen....

Mijn vriend heb ik 9 jaar geleden ontmoet in Spanje(een spanjaard) en na veel heen en weer reizen en  uit elkaar te zijn geweest zijn we weer bij elkaar
Nu is het zo dat ik waarschijnlijk in het nieuwejaar  naar hem toe zal gaan om in eerste instantie tijdelijk daar(Barcelona) te gaan wonen en misschien wel langer afhankelijk van een aantal factoren...
Nu het volgende ik heb in de tussentijd  drie ontzettende lieve gekke leuke valken vriendjes en twee konijntjes gekregen  die ik absoluut niet kan missen...voor een korte periode(3mnd)is het geen probleem maar als ik besluit echt daar  naartoe te gaan.Wil ik mijn beestjes met mij meenemen.Vooropgesteld dat hun gezondheid en welzijn altijd het belangrijkst zijn...!!!!!
Heeft iemand ervaring en of tips hoe ik hun het beste verandwoord mee kan verhuizen zonder dat  ze kou vatten of ziek worden en stress kan vermijden...als het goed is is er geen quarantene periode en wil ik ze het liefst zelf vervoeren bv met de auto.....
Ook moet ik nog wat  informatie verzamelen over of het allemaal wel mogelijk is enz.....

Groetjes van Wendy
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

valkje-jacco

hoi Wendy,

Je kan je valkjes gerust mee in de auto nemen alleen wel wat rustperiodes erbij. En ik zou de airco niet of nauwelijks aanzetten want dan kunnen ze kou vatten,

groetjes:Mitchell
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Jacco, wildkleur man van juni 2004
Gipsy, lutino pop, leeftijd onbekend
Christy, cinnamon geparelde witmasker pop, 8 juli 2006
Pearl: geparelde pop, van 2006
Appie: Albino man, van 2006
Chaiba: Wildkleur man, van 2005 (blauw ringetje?2005??)
J.J. De kleine van Jacco, nu net een week oud
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)

Wendy..

Hoi Mitchell...

Ik had  ook idd het idee om ze in de auto te vervoeren...en dan de kooi afteschermen met handdoeken zodat ze geen invloeden van buitenaf hebben...Maar ook ivm ventilatie in de auto en eventuele temperatuurverschillen die er kunnen zijn kan het natuurlijk schadelijk zijn voor de valkjes!!

Ik heb geen airco in de auto,maar het kan als ik snachts rijd best fris worden..Gelukkig rijd ik dan wel naar de warmte toe als het goed is hihi...

Maar ik neem aan dat je het zelf nog niet gedaan hebt aangezien jezelf nog geen rijbewijs hebt enz hihi

Groetjes wendy
Groetjes Wendy

Roosje

Wij hebben vorig jaar een valkje meegenomen uit zuid-duitsland met de auto. Het was een reis van 12 uur. Hij vond het prima alleen vond ik het niks dat hij niet in slaap kon komen. Maar dat moet je dan maar bekijken en als dat bij jou ook het geval is, gewoon even een uurtje pauzeren, en dan echt weggaan, zodat de valkjes hun rust ook hebben.

Kirsten

Hoi Wendy,

Het lijkt me ook geen probleem om ze te vervoeren in de auto. Vaak vinden ze alles wat ze zien ook nog leuk, dus een handoek zou ik doen voor de rust misschien, maar kan je er af en toe ook gewoon af laten eventueel.
Het enige wat ik wel zou uitzoeken is, of je er zo mee het land ik kan rijden? of dat je er toch problemen mee zou kunnen krijgen.

Succes en spannend hoor allemaal,. Ik ben voor mijn liefde van berkel (rotterdam) naar Alblasserdam verhuist (lees 30minuten), maar dat vond ik al een eind,. hahah

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

hermelien1989

hey
Wij vervoeren Izzy tijdens de vakanties altijd naar luxemburg toe. De reis gaat altijd wel goed. Als ze een tijdje gereden hebben leren ze vanzelf hoe ze zich in een rijdende auto staande moeten houden. Wel hebben wij altijd een deken over de kooi heenliggen omdat hij anders te veel ziet en helemaal gek wordt. Als je 's avonds rijd is een deken/ handoek een must ( denk aan de lichten van auto's etc.)
Wij hebben met het invoeren geen problemen , maar dit komt omdat de grensposten waar wij lagskomen bijna nooit bezet zijn. En als ze bezet zijn houden ze ons bijna nooit aan ( als ze ons aanhouden laten ze bij het aanblik van de blaffende honden ons maar snel weer gaan , hihi)

ik hoop dat dit je verder heeft geholpen

groetjes sanne

Wendy..

Hallo allemaal.....

Bedankt voor jullie reacties
Zo te horen moet het allemaal best gaan lukken om ze te vervoeren....Ik ben benieuwd hoe het allemaal zal gaan.
Ik wil/kan m, vriendjes gewoon echt niet achter laten!!
Ik moet eens gaan kijken of ik ze gewoon het land in kan voeren...want ze zijn namelijk ook niet geringd...

Ik laat nog wel weten hoe het allemaal gaat

Groetjes van Wendy
Groetjes Wendy

valkje-jacco

haha nee ik heb geen rijbewijs nee maar kweet hoe het is, hij is al een paar keer mee op vakantie geweest en gaat nu mee naar hongarije :D

groetjes:Mitchell
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)

Wendy..

Hoi mitchell...

Wat leuk joh helemaal naar hongarije!!!
Dan heb je een bereisd valkje!!!!
Hebben jullie weleens last gehad bij grensposten?Met het invoeren van je valkje?

Groetjes Wendy
Groetjes Wendy

valkje-jacco

hoi,

nee hoor geen last van tegenwoordig zijn alle grenzen open he, omdat hongarije nu ook bij de EU hoort, dus geen last haha :D

gr.Mitchell
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 

Wendy..

Hai hai

Ik moet het nog  even uitzoeken of ik zo spanje binnen kan rijden met m,n vogeltjes vandaar m,n vraag.
Het lijkt mij ook geen probleem ivm met de Open grenzen van de EU...
Maar dan weet ik het in elk geval zeker..Helemaal met die vogelgriep enz die heerste

Groetjes wendy
Groetjes Wendy