21 juni 2025, 13:35:08

Jacco Gipsy Christy en Pearl(y)

Gestart door valkje-jacco, 13 december 2005, 17:36:44

« vorige - volgende »

nieuw dagboek i.v.m. voilere + meer valkjes?

ja
nee

moonwitch (diana)

17 augustus 2006, 18:22:31 #645 Last Edit: 17 augustus 2006, 18:24:26 by moonwitch
Citaat van: Rianne op 16 augustus 2006, 14:46:44
Hoi Mitchell

het is zonde als je de geelwang mutatie aan een witmasker gaat koppelen. Een witmasker kan geen geel wangetje krijgen. ;)
Ik zou zelf een witmasker bont cinnamon (gepareld) mannetje erbij zoeken, dan heb je ongeveer hetzelfde koppel als Christine.
Uiteindelijk moet je het zelf weten natuurlijk. :)
De kans is zeer groot dat het mannetje niet mee gaat broeden. Ik ben het dan ook met Riny eens dat je het beter nog even kunt uitstellen. :D

Hoi Rianne

Hier ben ik het dus niet mee eens, omdat ik zelf een bonte cinamon witmasker pop die zichzelf heeft gekoppeld aan de cinamon geelwang man en je hebt zelf het resultaat gezien een mooie bont geparelde cinamon geelwang.
En ze hebben beide nu een tweede nestje, en de man zit de hele dag op de eieren.
Dus wat je zegt gaat niet helemaal op.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Ivy

Hoi Mitchell.
Wat ik me afvroeg - heb je al een lekkere leunstoel in je voliere???  ;D ;D ;D
Nog veel plezier ermee!
Ik moest ook gelijk denken aan scherpe randjes maar Riny heeft het al gezegd :D. Hopelijk is het pootje van Gipsy gauw genezen.

Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

valkje-jacco

hoi!

ik vind het sisaltouw een beetje taai soms, maar dat kan geen wondje boven op de voet ontstaan?

hoi Ivana,
jaa,. zeker heb ik al en stoel besteld bij de Ikea, nou moetie nog bezorgd worden!

gr.Mitchell
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Jacco, wildkleur man van juni 2004
Gipsy, lutino pop, leeftijd onbekend
Christy, cinnamon geparelde witmasker pop, 8 juli 2006
Pearl: geparelde pop, van 2006
Appie: Albino man, van 2006
Chaiba: Wildkleur man, van 2005 (blauw ringetje?2005??)
J.J. De kleine van Jacco, nu net een week oud
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)

Riny

Hoy Mitchell
Dat lijkt me heel onwaarschijnlijk dat die van Sisaltouw een wondje bovenop zijn voetje krijgt.
Heb je het zelfde touw als waar ik de ringen van gemaakt heb?
Groetjes Riny :D

valkje-jacco

ja ik denk het wel...
maar ik heb ze gezien, die grote bollen sisal, 12 euro, ik moet nog kijken hoeveel meter maar ik denk even als die van jou..

gr.Mitchell
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)

Riny

Hoy Mitchell
Ga je ook ringen maken dan?
Groetjes Riny :D

valkje-jacco

hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 

Rianne

Citaat van: moonwitch op 17 augustus 2006, 18:22:31
Citaat van: Rianne op 16 augustus 2006, 14:46:44
Hoi Mitchell

het is zonde als je de geelwang mutatie aan een witmasker gaat koppelen. Een witmasker kan geen geel wangetje krijgen. ;)
Ik zou zelf een witmasker bont cinnamon (gepareld) mannetje erbij zoeken, dan heb je ongeveer hetzelfde koppel als Christine.
Uiteindelijk moet je het zelf weten natuurlijk. :)
De kans is zeer groot dat het mannetje niet mee gaat broeden. Ik ben het dan ook met Riny eens dat je het beter nog even kunt uitstellen. :D

Hoi Rianne

Hier ben ik het dus niet mee eens, omdat ik zelf een bonte cinamon witmasker pop die zichzelf heeft gekoppeld aan de cinamon geelwang man en je hebt zelf het resultaat gezien een mooie bont geparelde cinamon geelwang.
En ze hebben beide nu een tweede nestje, en de man zit de hele dag op de eieren.
Dus wat je zegt gaat niet helemaal op.
Groetjes diana

Hoi Diana,

er zijn zeker mooie jongen bij jou uitgekomen, daar zal ik ook niks over zeggen. :) Bij jou hebben ze elkaar uitgekozen. Bij bewust koppelen zou het misschien niet gebeurd zijn.
Je krijgt (split) geelwangen, waarvan er een paar split witmasker zijn.
Je weet niet welke split geelwang en witmasker zijn, dus stel dat die gekoppeld worden aan een andere witmasker, kun je dus witmasker geelwang krijgen. Alleen kun je dat niet zien, en dat bedoel ik dus als ik zeg dat dat zonde van de mutatie is. :)
Niet ten nadele van jou hoor, ik hoop niet dat je boos op me bent. :-\

Terug naar Mitchell ;) :

Is Gipsy niet geschrokken vannacht? Het kan idd ook dat Jacco wat van zich af beet. Maar zolang het niet ernstig is, zou ik het even laten gaan. Misschien willen ze beiden de baas zijn in de voliere. :)
Leuk dat je zaterdag naar Christine gaat. Heb je al een naam voor dat valkje of heb ik daar overheen gelezen?

Christine

Het was weer leuk vandaag en nog eens bedankt voor die pedi perchestokken mee te brengen!! Flutty zit er nog altijd op en hij is enorm content!! ;D Fien mag er niet opzitten!
Jazzy is er ook al op gaan zitten (in de andere kooi)
De andere stok is nog niet gebruikt maar dat komt nog wel! ;D
Geef Jacco en de rest van de valkjes ;D een dikke kroel van mij en verwen de kleine meid maar lekker!! ;D Zoek wel een mooi naampje voor haar! ;)

Groetjes
Christine :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

valkje-jacco

hoi allemaal,

het was een heel reis, we waren een uur te laat  :-X we zaten een uur in de bovenbosstraat te zwerven, op zoek naar Christine's huis, sjee wat kan dat vermoeiend zijn, maargoed dat we het hebben gevonden!
een nadeel was dat ik mijn mobiel was vergeten, dus Christine niet kon bellen, wat was dat erg!!

maar goed, eenmaal goed gereden hadden we de auto bij de buren geparkeerd  ??? ::)

het was heel gezellig en heel wat afgelachen want oma was weer lekker alert, ze wou het oortje van de mok aan de linker kant, hahahaha ::) ;D :D

Christine was heel blij met de pedi-perch stokken die we gebracht hadden, die hebben ze niet al te veel in België.

toen namen we afscheid, ik wou bescheiden een hand geven, maar wat deed ik fout dan, Christine?  ;D ;D ;D
Je keek heel erg boos toen we vertrokken.. ;) :'( ;)

nog foto's, je dacht zeker niet dat we haar de hele reis in die schoenendoos lieten zitten, sterker nog, die hebben we alleen gebruikt bij het in en uitstappen ;)

al met al was het heeeeel gezellig, en nog bedankt voor de belgische taart, als jullie hier zijn trakteren we bosche bol!

voor degene die niet weten wat dit is, het is de delicatesse van den bosch:

bolvormig met een laagje chocoladesaus en daarin slagroom, mmmmm!

Christine, ik wil je heel erg bedanken voor deze naamloze lieverd!  :-*  :-*  :-*

gr.Mitchell, Jacco, Gipsy, de 3 kwartels, opa, oma, en de nieuweling!
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 

Caroline

Hoi Mitchell,

wat fijn, alweer een valkje erbij, en weer een hele mooie, ik heb 3 tantes van haar hier bij mij, Fleur, Chica en Noa zijn zusjes van Tosca.  ;)

Heel veel plezier ermee, groetjes!!!!

PS. jammiedepammie!! Lekkere Bosche bol!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

valkje-jacco

ow dat wist ik nog niet eens!! :D :D leuk!
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 

moonwitch (diana)

Hoi Mitchel

je hebt er weer een beauty bij hoor.
Heel veel plezier met je valkje.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

valkje-jacco

hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 

valkje-jacco

hoi Allemaal,

met de cinnamon geparelde witmasker gaat het redelijk, heeft iets van het trosgierst gegeten, en vandaag nog even wegen.

gr.Mitchell
hoi!
ik heb 7 valkparkieten,