29 april 2024, 18:20:25

Onze Valkjes

Gestart door k_van_wilgenburg, 4 december 2005, 11:29:08

« vorige - volgende »

Mariska

Hoi Crosser,

Het is vast allemaal niet kwaad bedoeld, maar deze situatie speelt al langer en ik denk dat jij daar niet van weet.
Karin en Marco hebben na lang twijfelen en veel discusieren een beslissing genomen en die moeten we respecteren.
Ik zeg niet dat je dat niet doet, maar een ander valkje is denk ik geen oplossing voor hun ;)
Er kan nu beter nagedacht worden over een oplossing voor beiden, want die beslissing hebben ze nu genomen.
Wat niet weg neemt dat Karin hier heel veel verdriet van heeft, maar kennelijk kan het niet anders want dan zouden ze het anders doen ;).


Hoi Karin,

Ik vind het een moedig besluit omdat ik weet hoe moeilijk jij het hiermee hebt.
Ik vind het heel erg voor je :'(
Het leek een tijdje beter te gaan, maar kennelijk is dat niet echt doorgezet :(
Zoals je heb kunnen lezen heb ik er 2 van Nellie overgenomen  en ik heb dus geen ruimte meer.
Anders had ik je graag geholpen.
Probeer ze aan iemand kwijt te raken op het forum.
Dan weet je toch iets meer van waar ze terecht komen en lees je mogelijk nog eens in een dagboek hoe het gaat?!
Ik hoop dat Marco daar het geduld voor op wil brengen ;)

Ik wens je heel veel sterkte toe!

Liefs
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Roosje

Wat zou ik je graag helpen :( Maar zoals je misschien weet is het hier al aardig vol en daarbij zou het me weer teveel kosten om ze te laten testen enzo. Maar ik hoop dat ze goed terecht komen en dat jij je rust erin kan vinden. Sterkte!

marianca.

Hallo roosje,


Dat testen vind ik een beetje ver gegrepen.Ik denk dat de valkjes van Karin super gezond zijn ;).
Ik zit er hard aan te denken om z ete nemen omdat de valkjes van Kelly,destijds ook een nood oproep hier,super knetter en helemaal gelukkig zijn hier.Treesje heeft vaste verkering ;D ;D(is een man maar de naam laat ik zo)met mijn lieve chanel..de liefste Lutinopop van allemaal en Luka is gewoon met iedereen blij...mannekes,dames als het maar knuffelt...hij heeft geen haast..oja,toch wel,mijn hand ziet hij als zijn popje ;D 8).Iedere dag is het voor luka een feest als ik de voliere inga..lekkere knuffelen,kusjes geven en ja..hoe zeg ik dat goed :-[ :-[..mijn hand gebruiken als zijn popje..maar ach,laat hem maar..doet mij niks.Veel valkjes zitten er dan bij en zijn zo nieuwsgierig dat en verwonderd dat Luka dat allemaal durft bij mij.Maar,veel valkjes knabbelen nu op mijn vinger omdat luka natuurlijk altijd heel dicht bij mij is en valkjes van nature super super nieuwsgierig zijn :)

Ik wil dit verhaal niet te lang maken en Karin veel geluk wensen met haar beslissing.

groetjes
marianca

k_van_wilgenburg

Hallo allemaal
Het is alweer een paar dagen geleden.
Ik heb net de stukjes gelezen hierboven.
Wij wonen in lelystad samen met goofy en smurf.
Wij willen niet 1 van onze valkjes wegdoen.
Want dan zullen we moeten kiezen.
En dat geeft ons geen goed gevoel.
Onze mannetjes kunnen juist heel erg goed met elkaar overweg.
Ze doen elkaar na.
Toen smurf nog klein was voelde goofy zich een beetje papa.
Hij gaf hem in het begin wel eens eten.
Nu zijn ze allebei 2 jaar.
Maar voor ons is smurf nog de kleine.
Omdat hij nog helemaal in zijn nest veren zat toen hij bij ons kwam.
Hij was op dat moment het minst mooie valkjes wat er toen te koop was.
En juist daarom heb ik toen voor hem gekozen.
Toen wij goofy gingen kopen was hij samen met een valkje wat zijn pootje had gebroken.
De dieren winkel wilde dat andere valkje niet verkopen dus namen wij alleen goofy.
Smurf kwam 2 a3 maanden later en was toen 6 weken.
Als iemand nog meer info wil hebben kan je ons ook een persoonlijk berichtje sturen.
Wij vinden het nog steeds erg dat ze weg moeten en zijn er ook blij mee dat jullie er begrip voor hebben.
Want we vinden het nog steeds erg moeilijk om ze weg te doen.
Maar we zijn van plan om een fantastisch baaje voor ze te zoeken en tot die tijd blijven ze gewoon bij ons.
Veel liefs karin en marco

ROCKS

11 december 2005, 18:09:52 #19 Last Edit: 13 december 2005, 00:23:54 by Cor
Hallo,

Ik heb Karin aangeboden om de foto's op het forum te zetten, dus bij deze.

Dit is Goofy.


Nog een keertje Goofy


Dit is Smurf


Nog een keertje Smurf


Goofy en Smurf samen


Karin en Marco,

Heel veel succes met het zoeken naar een heeeele goeie baas!

Groetjes, Nellie


Edited door Cor: Berichten zijn samengevoegd om de samenhang te bewaren.


                                         ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

k_van_wilgenburg

dank je wel het ziet er erg mooi uit
Ik hoop dat iemand ze zo leuk vind en ze dan wil hebben.
Veel liefs karin marco en de valkjes

Shirly

Hoi Karin,

Wat is de reden dat je de valkjes weg doet.
Wat zijn het voor vogels. Hun karakter, leeftijd enz.

Wat kunnen ze wat niet? Zijn ze tam of niet. Wat vinden ze leuk/lekker enz enz


Shirly

Hoi Karin,

Zoals velen hier nu misschien wel weten zit ik er zwaar over te denken om nog 1 of 2 valkjes erbij te nemen.

Misschien is het dan ook wel verstandig om andere valkjes op te vangen ipv te wachten op jonkies.
Natuurlijk wil ik wel eerst kennis met ze maken. Misschien vinden ze mij niet aardig of anders om.

Natuurlijk wil ik ook nog heel veel informatie over ze.


k_van_wilgenburg

Hallo
het zijn hele lieve beestjes.
Ze zijn met name in het weekend erg aanwezig.
Wij beseffen nu dat wij niet voldoende tijd hebben om ze erg veel aandacht te geven.
Ze hebben allebei hun eigen karakter trekjes.
Zo is goofy helemaal gek van belletjes.
En als hij water drinkt slurpt hij.
Smurf is helemaal gek van bepaalde deuntjes van een mobiele telefoon.
Je kan met hun allebei aan de telefoon kletsen vinden ze erg leuk.
Er zijn nog meer dingen die ze erg leuk vinden.
Als je nu denkt ik zou ze een keertje willen zien laat het me dan weten dan kunnen we een afspraak maken.
Veel liefs karin marco en de valkjes
p.s ze kunnen aardig wat lawaai produceren dus als iemand ze neemt hoop ik niet dat ze daar dan ook weer weg moeten.

k_van_wilgenburg

hallo
Ik vergeet te zeggen dat ze allebei 2 jaar zijn.
Smurf is bijna 2 maanden jonger dan goofy.
goofy is +- juni 2 geworden en smurf +- augustus.
Ze zijn helaas niet tam.
Ik denk als je heel veel tijd aan ze kan besteden dat je evt nog wel tam kan krijgen.
Ik heb ze allebei wel een keertje op mijn hand gehad maar dat kwam omdat ik een spiegel vasthield.
En zij zichzelf erg interesant vonden.
O'ja we wonen in lelystad.

Shirly

Hoi Karin,

Ben nogsteeds geinterreseerd hoor.
Ik heb je een berichtje gestuurd


Karin

11 december 2005, 23:26:42 #26 Last Edit: 12 december 2005, 23:41:50 by Karin
Haha, ik was verbaast toen ik het bericht las.... ik dacht, wat doen mijn foto's hier, maar het was een andere Karin  ;D Mooie valkjes Karin, beide mannetjes zo te zien. Ik hoop dat je er een heel goed adres voor kan vinden. Jammer dat ze niet tam zijn, maar als ze lekker de ruimte hebben hoeft dat ook geen probleem te zijn. Ik heb zelf 4 niet tamme valkjes en die zitten gewoon lekker in een grote volière zodat ze toch hun vleugeltjes kunnen strekken en ik geniet met volle teugen van ze ! Misschien heeft iemand 2 niet tamme popjes die ze lekker kunnen gaan versieren  ;D Succes met het vinden van een lief baasje !

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

k_van_wilgenburg

Hoi karin
Zoals je hier boven net hebt kunnen lezen heeft shirly wel intresse in ze.
We hebben dan ook een afspraak gemaakt gisteren dat ze ze morgen komt bekijken.
Zien of het wel klikt tussen hun.
Ik moet er wel eerlijk bijvertellen dat ik er zondag nacht niet al te best van heb kunnen slapen. :'( :'(
Maar ik denk dat als ze bij shiry gaan wonen dat het wel goed komt.
Veel liefs karin

Shirly

Hoi Karin,

Ik snap best hoe je je voelt  :-\ en inderdaad ze zullen een topleventje krijgen hier dat beloof ik ;D. Ik zal ze proberen (als ze het toestaan) ze zo veel mogelijk aandacht te geven net als de rest van mijn dieren. Ik heb ook nog 2 nijntjes dus misschien willen ze daar ook wel vriendjes mee sluiten. :P

Ik verzeker je het komt echt goed met ze. Ik hou van dieren en zal ook echt van hun gaan houden ;). Je mag natuurlijk altijd langskomen wanneer je wilt om te kijken hoe het met ze gaat. We wonen immers niet zo heel ver van elkaar vandaan.  :)

Nou ik zie je morgen wel en wees gerust, al ben ik zelf nog geen valkenexpert, ze zijn in goede handen. Ik heb altijd jou en het forum nog om op terug te vallen. Dus het komt echt goed.  ;D ;D

Liefs Shirly

Kirsten

Hoi Karin,

Shirly is nog niet zo lang op het forum als ik me niet vergis, maar ze komt over als iemand die verschrikkelijk veel van haar dieren houdt. Als het klikt morgen heb je echt een top baasje voor je valkjes gevonden en ik weet ook zeker dat ze jullie op de hoogte zal houden,.

Succes morgen en ben benieuwd hoe het allemaal gaat,. Neem je ze gelijk mee shirly als het klikt?

Karin, veel sterkte, je neemt een hele dappere beslissing en dat heb ik heel veel waardering voor,. ik denk aan je morgen, want ik kan me aardig voorstellen hoe verdrietig dit voor jou moet zijn.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------