Wat als er 3 van de vier een mannetje is?

Gestart door Shirly, 12 december 2005, 15:14:52

« vorige - volgende »

Shirly

Hoi,

Zaterdag krijg ik er  waarschijnlijk 2 valkjes bij. Dit zijn 2 mannetjes. Ik heb al 2 valkjes maar weet alleen niet wat het zijn man/pop? Wat gebeurt er als blijkt dat ik straks 3 mannen heb en 1 popje? Kan dit kwaad want ik wil ze alle 4 in 1 kooi plaatsen. Of moet ik er dan nog een 5e bij nemen waarvan ik zeker weet dat het een pop is?

Kirsten

Hoi Shirly,

Ik heb al in je dagboek gereageerd :D

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Riny

Hoy Shirly
Zolang jij ze geen broedblok geeft zal er niet veel aan de hand zijn.
Ik heb ook een tijd een ongelijk aantal mannen en poppen gehad maar dat ging prima.
groetjes Riny :D

Shirly

Hoi Riny,

Maar wat als ik op den duur over een jaar misschien toch een nestje wil?

Moet ik er dan 2 apart zetten met een broedhok? En daarna misschien weer bijelkaar? Of gewoon niet aan een nestje beginnen?

Kirsten

Hoi Shirly,

Als je een nestje zou willen, zou ik ze apart zetten. zo krijgt het koppel in dit geval rust.

Groetjes
Kirsten

Shirly

Hoi Kirsten,

Apart zetten zodra je een nestje wil beginnen of nu meteen al?

Riny

Hoy Shirly
Ik ben het met Kirsten eens ,dan moeten ze apart.
Anders willen de mannetjes misschien ook wel helpen met de jonkie's en dan is alle rust verstoord.
Ik weet niet of je ze binnen hebt of in een voliere.
Maar ik zou eens eerst rustig afwachten wat de andere valkjes voor geslacht hebben.
Groetjes Riny :D

PS Kirsten en ik ook bedoelen apart zetten als ze een broedblok krijgen als zou blijken dat je 3 mannen en een pop hebt.

Kirsten

Hoi Shirly,

Dat zou ik pas doen als je een nestje wilt beginnen,. Door ze nu bij elkaar te zetten kan je zien welke twee een goed koppel kunnen zijn. Pas als je het broedhok wilt gaan ophangen, zou ik er twee apart zetten, voor de rust van het broedkoppel. Stel nou dat je 2 poppen en 2 mannen hebt en je laat ze bij elkaar, dan kan het zelfs vechten worden voor dat ene broedhok,.bijvoorbeeld

Stel nou dat je valkjes helemaal geen interesse in elkaar zouden hebben, dan zou ik een man en pop eerst even apart zetten om te kijken of ze dan meer aandacht voor elkaar zullen hebben. Zoals je leest is het ook een kwestie van een beetje op gevoel en proberen.

Groetjes
Kirsten

Kirsten

Shirly

Hoi Riny en Kirsten,

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben weer een stukje wijzer geworden hihi.
Ik kijk het natuurlijk eerst aan. Voorlopig wil ik nog geen nestje of wat dan ook. Dat is zielig voor de beesten vind ik. Je mag volgens mij ook pas beginnen met nestje als ze minimaal 1 jaar zijn toch  ???

Nou die van mij zijn 6 maanden en ik wil zo wie zo het aankomende jaar nog geen nestje. Wil me eerst lekker op deze vier rakkers richten voor ik weer aan een nieuw avontuur begin. En natuurlijk eerst nog wat wijzer worden. Want baby's zijn ook een grote verantwoordelijkheid en een grote zorg.

Riny

Hoy Shirly
Het klopt dat ze nog te jong zijn.
Nog beter is het als ze 1,5 jaar zijn.
Als ze jonger zijn zie je vaak dat ze nog te speels zijn en niet weten wat ze met de jonkie's moeten doen,met alle gevolgen van dien.
Groetjes Riny :D

Shirly

Hoi,

Ik las net dat stukje over Quarentaine (of zoiets hihi)
maar moeten ze dan ook echt in een andere kamer?

En wat als ze op me komen zitten moet ik dan andere kleren aan?

Kirsten

Hoi Shirly,

Quarantaine is echt een andere ruimte.
Op je gaan zitten tja het schijnt dat ziektes meerendeel door ontlasting verspreid worden. Ik zou ze bij binnenkomst ontwormen, als dat nog niet eerder gebeurd is en ze behandelen met spray voor mijt etc.

Groetjes
Kirsten

marianca.

Hallo,

Ik wil hier ff op reeageren en ik hoop dat ik geen boze gezichten krijg.

Persoonlijk vind ik het niet nodig om de valkjes van Karin apart te gaan zetten omdat zij ze zelf al lang heeft en de valkjes na alle waarschijnlijk kern gezond zijn.Tevens zijn karin haar valkjes niet met andere in contact geweest(voliere etc)en het risico is dan sowieso zeer klein dat ze ziek zijn of drager van.Als je nu een valk bij een kweker haalt en ze komen uit de voliere met meerdere dan vind ik het apart zetten wel oke.

Als je die 2 manekes nu gewoon lekker laat wennen met jou mooie dames zullen ze zelf ook veel gelukkiger zijn dan weggaan uit hun vertrouwde omgeving en dan weer apart gezet ...dat is stress.Het schreeuwen zal bij jou voor de 100% zekerheid verder gaan en je moet echt engelen geduld heben om er tegen te kunnen..ik kan dat ;D..heb er een heleboel binnen en ik vind het heerlijk om bij ze in de voliere te zitten.. :) :).

Ik zou zeggen....ze zijn wel gezond en zet ze lekker bij elkaar.. ;)

groetjes
marianca

marianca.

Hallo,

Nog ff dit.

Heb zelf 2 valkjes geadopteert van Kelly..luca en treesje en ze zijn de 2de dag al lekker de voliere ingegaan...geschreeuw was voorbij en luca en treesje dolgelukkig.Ze kwamen van Kelly en ze waren/zijn liefdevol verzorgd en kern gezond.

groetjes
marianca