12 mei 2025, 04:24:05

HELP ME!!

Gestart door Wilma1, 10 december 2005, 14:39:48

« vorige - volgende »

Wilma1

IK WEET NIET WAT IK MOET DOEN, OM DE JONGE VALKJES WARM TE HOUDEN,  ( zie pappa blijft op nest!).....door inbreuk VANMORGEN van grasparkieten, heb ik een kooi gehaald en valkenouders +nest overgezet....dit opzich ging PRIMA, maar NU willen ze NIET MEER op nest en zitten al meer dan een half uur samen door de kooi heen te klimmen en eten,DRINKEN, MAAR LIJKEN ZICH niet MEER TE BEKOMMEREN OM HUN KROOST, WAT EERST HEEL CLOSE GING.... TOT NU.....ik zie 2 jongen zielig in het nestje liggen en NOG 2 eitjes en ben nu ZO BANG DAT ZE KOUD WORDEN EN DOOD GAAN...EN ZE MOETEN OOK ETEN....WIE KAN ME ADVIES GEVEN....TRANEN BIGGELEN OVER MIJN WANGEN!!!

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Riny

Hallo Wilma
Heb ik het goed begrepen dat je valkjes binnenshuis staan??
Zo ja dan hoef jij je niet zoveel zorgen te maken zet de verwarming maar wat hoger.
Ik schrijf zo een uitgebreider antwoord aan je.
Tot zo Riny :-*

Kirsten

Hoi Wilma,

Hoe oud zijn ze? Als ze binnen staan, hoef je je in ieder geval even geen zorgen te maken om de kou,. Ze zoeken elkaar op en inderdaad de verwarming wat hoger, moet even voldoende zijn.

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Riny

Hoy Wilma
Als je echt bang bent dat de kleintjes teveel afkoelen zou je ook een pittenzakje in het nestblok kunnen leggen.
Dat zijn van die zakjes die je kunt verwarmen in de magnetron.
Je zou ook zo'n compres wat je warm maakt in warm water in een washandje kunnen stoppen.
Een warmwaterzak kan ook ,maar die zijn meestal te groot voor in een broedbok.
Je moet als je iets in het broedblok legt er wel wat nestmateriaal over heen doen.
Hoe oud zijn je kleintjes?
Maar ze kunnen wel wat hebben hoor ,zeker als ze binnen staan.
Maak je maar niet overstuur het zal wel goed komen.
Groetjes Riny :D

Wilma1

:)BEN BLIJ MET ZOVEEL 8) REAKTIE'S,..........de vogels staan NU zelfs bijna NAAST de verwarming en dat is TOEVAL......en idd ALLES staat binnen.....het is erg gezellig hoor, gekwebbel, ben dus NOOIT alleen....een hoop werk, maar de kids zijn de deur uit en DAT is bijna vergelijkbaar, want OOK die konden voorheen ROMMEL maken!

Koko is zojuist het nest ingestapt en Kiki reageerde toch op gepiep, ze heeft ze gevoedert en ben nu ook wat rustiger....Ik dacht echt WAT HEB IK GEDAAN!!! Mijn schoonzus heeft vorig jaar grasjongen gehad en de eigen moeder heeft een jong ZO mishandeld en kopje stukgebeten(bij even afwezigheid van de baasjes!)  dat het na een dag overleed.......

Dus toen ik las van Grasjes en jonge vogels van Valken.....schrok ik enorm en d8 DAAR aan terug met..... STOM!!!! NOOIT AAN GEDACHT, dat die kleine dingen OOK zo zouden kunnen doen terwijl gezamelijk "wonen"altijd heel goed gaat!! Ben blij dat IK ff de grasjes ter sprake bracht!

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

o en de kleintjes zijn 3 en 1 dag !!

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Riny

Hallo Wilma
Fijn dat ze weer gevoerd worden.
Buiten het broedseizoen gaat het prima samen grasjes met valkjes.
Maar in het broedseizoen veranderen de grasjes vaak in kanibalen.
Ga nu maar weer lekker genieten van voergeluidjes.

gonnie

Hoi
Wat fijn dat jullie er toch weer  zijn  Riny en Kirsten
Groetjes Gonnie

Karin

O, wat ben ik blij dat ze de jongen voeren ! De eitjes worden hopelijk ook weer goed bebroed ? Maar de jongen zijn het belangrijkste. Het was misschien iets minder stress geweest als je toch de grasjes weg had gehaald i.p.v. de ouders plus het nest. Maar gelukkig zijn ze toch weer gaan voeren. Veel succes hoor !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Wilma1

ben ik met je eens, maar de grasparkieten, zijn meer stresserig, dan de valken, die kan ik rustig pakken en anders heb je ALLES in de stress. Gelukkig, zijn ze weer op nest en voederen ze en is Koko, de man< meer in de wissel mer Kiki.
Ben blij alles op tijd te horen.

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Riny

Hoy Wilma
Is vannacht ales goed verlopen met je valkjes en de jonkie's?

Wilma1

Ja gelukkig wel, ze lijken nu meer te genieten in DE RUST met de jongen.....net wat ik al zei....het 2e jong heeft de grasjes(met name de oudste dame van 2)  aangewakkert dat ze zijn gaan kijken.....NU staan ze NAAST elkaar......dus eigelijk op dezelfde plek, maar alleen apart EN bij de verwarming.......Soms krijgen ze nu even poezenbezoek, maar dat deert ze van geen kanten, ze kennen elkaar en DAT is GEEN probleem! Ben blij :) met alle adviezen!!!

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

marilyn

hoikes wilma

wat ben ik blij te lezen dat de ouders de jonkie's weer voeren da's een hele opluchting en nu kunnen ze idd in alle rust genieten van hun kroost

groetjes marilyn

Wilma1

jazeker, wij zijn ook erg opgelucht! Lief dat vele zo meeleven.....dat doet heel goed.

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Kirsten

Hoi Wilma,

Heel erg fijn dat alles weer goed gaat,. ik ben het uiteraard gisteren wel blijven volgen, maar had nog niet gereageerd.

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------